روايات

رواية طفلتي الغامضه الفصل الرابع 4 بقلم شوشو

رواية طفلتي الغامضه الفصل الرابع 4 بقلم شوشو

رواية طفلتي الغامضه البارت الرابع

رواية طفلتي الغامضه الجزء الرابع

رواية طفلتي الغامضه الحلقة الرابعة

في المكتب
كمال بهدوء: فهمني بقا اي اللي بيحصل ده
ليقوم كنان بقص ماحدث له
ليردف كمال بحنان: ياحبيبتي يابنتي دي زمان اهلها مفكرنها ماتت
فاطمه بحنان: تفضل معنا لحد ماربنا يشفيها
كنان: ماشي يافطوم
انا هقوم انا بقا اروح الشركه ولماتصحي عائشه
خليها تفطر
فاطمه: حاضر ياحبيبي
، خلي بالك من نفسك
كنان بهدوء: سيبها علي الله يافطوم
فاطمه: ونعم بالله ياحبيبي

علي الجانب الاخر
كوثر بغل: البت دي لزام تسيب البيت
داليا بحقد: هنعمل ايه يامامي
كوثر: اصبري عليا وانا هخليها تسيب البيت هي
داليا بلهفه: ازاي يامامي
كوثر: هنعمل معامله الخدامين وهنضربها لحد ماتطفش هي بنفسها
داليا بخوف: بس ممكن تقول لكنان
كوثر: متخافيش انا هتصرف معها
في الشركه يدلف بخطوات واثقه
يمشي بغرور تحت نظرات الخوف من الموظفين
كنان لسكرتيره: هاتي ملف الشركه الجديده بسرعه
(هايدي السكرتير بت مغروره ونفسها تتجوز كنان عشان تاخد فلوسه)
هايدي بدلع ورقه مصطنعه: حاضر يا كنان بيه
بعد فتره
يجلس كنان يتذكر عائشة وجمالها وعيونها اللي تسحر
وازاي هي رقيقه وجميله
، يتري ايه حكايتك ياعائشه

بعد فتره يدخل حمزه
(حمزه صديق كنان من وهو طفل وبيشتغل معه في الشركه وشريكه)
حمزه بمرح: اللي واخد عقلك ياحبيبي
كنان ببرود: اي اللي جابك
حمزه بزعل مصطنع: واحشتني يابيبي، جات اطمن عليك.
كنان بعصبيه: حمزززززه
حمزه بخوف: اهدي بس يابرنس
كنان بهدوء مريب: انحز ياحمزه
حمزه بلا مبالاه: جات اطمن عليك
كنان: انا تمام
حمزه بمرح: طيب، انا هاجي اتغدي عندكم النهارده
كنان بسخريه: انت اتبقي شويه وتجي تقعد معنا.
حمزه بمرح: هبقا افكر في الموضوع ده
كنان ببرود: اتفضل علي مكتبك يلا

حمزه بمرح: من عنيا يابيبي
بعد عده ساعات
يدلف حمزه وكنان الي القصر
حمزه بمرح: الله اكل
فطوم بضحك: تعالي كول يلا
حمزه بحب ومرح: حاضر ياقلبي
كنان بهدوء: فين عائشه ي فطوم
عائشه بصراخ وفرحه: انا اهو ياكناني
كنان بحب: تعالي كولي
حمزه بإستغراب: مين القمر دي
كنان بعصبيه:..بس ياحمزه هقولك بعدين
حمزه: طيب اسمها ايه
كنان بحده: عائشه
حمزه بمرح: ازيك ياعائشه
عائشه بخوف: كويسه

بعد فتره
كنان: عائشه
عائشه: نعم ياكناني
كنان بإستغراب: كناني؛!؟
عائشه بفرحه: ايوه، عشان انت هتبقا صحبي وكل حاجه ليا
يعني بتاعي
كنان بضحك: ماشي ياستي
خد جبتلك شكولاته
عائشه: انا بحبك اووي ياكناني ربنا ميحرمنيش منك ابدا
كنان بفرحه: ولا يحرمني منك ياقطتي
ده كله سامعه داليا
عائشة بفرح: علفكره انا صليت الضهر
كنان بإبتسامة: برافوا عليكي ياقطتي
عند كوثر وداليا
داليا بعيظ وحقد؛ مامي
كوثر: ٠اممم

داليا بغيظ: البت دي لزام تمشي من البيت النهارده قبل بكره
كوثر: حصل حاجه ولا ايه
لتقوم داليا بقص ما سمعته لكوثر
كوثر بعصبيه: قولتلك ميت مره قربي من كنان، وخليه يثق فيكي
داليا بغل: كل ما قرب منه يصدني، حتي قولتله انزل معاك الشركه قالي العدد عنده كامل
وقالي روحي الفرع التاني كانوا محتاجين سكرتيره
كوثر بعصبيه: حاولي تاني، وانا هتصرف مع الزف*ته دي
عند كنان
كنان كان قاعد هو وعائشه وفطوم
كنان: هروح مشوار صغير علي السريع كده
فطوم: انا كمان هروح عند مريم اختي ازورها
عائشه بخوف: هتسبوني لوحدي!
كنان بخوف عليها من عمته: اطلعي اوضتك اتفرج علي التلفزيون لحد ماأجي
عائشه: حاضر ياكناني

بعد فتره
كوثر بزعيق لهدير: فين اللي اسمه عائشة دي
هدير بخوف منها: في اوضتها
كوثر بغل: اطلعي قوليلها تنزل
هدير: ياهانم مينفعش اطلع فوق، كنان بيه مش بيخلي حد يدخل جناحه
كوثر: مش هيعرف، يلا بسرعه
بعد فتره
كوثر بتكبر وأمر: قومي ياحلوه نضفي القصر كله
عائشه بخوف منها: انا!؟
بس كنا مقالش اعمل كده
كوثر بزعيق: يلا بقولك
عائشه بخوف: بس مش بعرف.
كوثر بصوت عالي: هدير
هدير: نعم ياهانم
كوثر بغل: خديها هتنضف القصر كله لوحدها وعلمها كل حاجه يلا
هدير: بس
كوثر: يلا
هدير بخوف يلا

هدير بتبدأ تعلم عائشه
وتحاول تسعدها من غي، من كوثر تاخد بالها
بعد خمس ساعات
عائشة كان خلصت تنضيف القصر دي كله وكنان لسه مجاش ولا فطوم
كوثر بصوت عالي؛ انتي يازفته يالللي اسمك عائشه
عائشه بخوف تعب جامد: روحب اعمليلي قهوه
عائشه بتعب وإعياء شديد: حاضر
في المطبخ
عائشه بتعب وإعياء شديد: هدير مممن تقوليلي اعملها قهوه ازاي
هدير بإشفاق عليها: انا عملها
بعد فتره
عائشة رايحه لكوثر عشان القهوه
اتكعبلت ووقعت القهوه
وجايه شويه علي كوثر
كوثر بزعيق: انتي اتعميت يابت الكل*ب

في نفس الوقت نزلت بقلم علي عائشه
كوثر بغل: ٠/امشي اطلعي اوضتك وحسك عينك تقولي لكنان علي اللي حصل ده
لو قولتله هموتك
عائشه بخوف منها: حاضر.
كوثر بصوت عالي: هدير
هدير: نعم ياهانم
كوثر بتهديد؛ كنان ميعرفش باللي حصل ده
هدير بخوف منها: حاضر ياهانم
بعد فتره.
كنان رجع البيت
كنان بصوت عالي: عائشه فين
هدير: فوق يابيه
كنان طلع وخبط علي باب أوضتها كتير وهي مش بترد
فتح الباب وانصدم:
كنان بصدمه: عائشه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلتي الغامضه)

اترك رد