روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثلاثون 30 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الثلاثون 30 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء الثلاثون

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثلاثون

ف المستشفى
يوسف بصوت عاالي: لميس فين..؟ وفهد كمان فين هو مش عرف اني بقيت كويس؟.
حور وهي تحاول ان تمتص غضب يوسف: اهدا يحبيبي عشان خاطري هفهمك كل حاجه ف البيت
يوسف بحترام شديد لحور: ف اي يا حور
حور: عشان خاطري لما نروح بيتنا هفهمك كل حاجه يوسف بطاعه: حاضر
وبعد وقت قليل كانت العائله جميعها ف المنزل
صعدت حور ويوسف اللي غرفتهم لكي يرتاح يوسف
يوسف بقلق: فهميني يا حور ف اي؟…
حور بحب: هفهمك كل حاجه بس توعدني متتعصبش عشان غلط عليك انا مش مستعده اخسرك تاني
يوسف بطاعه: حاضر فهميني يست حور ومش هتعصب
بدأت حور تقص كل شئ علي يوسف بداية من الحادث حتي عجز فهد وترك لميس لفهد وزوجها من شخص اخر…..
سقط هذا الكلام علي يوسف مثل الصاعقه ف من المستحيل ان ترتكب صغيرته شئ مثل هذا
يوسف بحزن شديد: اسمعيني يا حور لميس مش اختي لميس بنتي انا اللي مربيها وعارف انها مستحيل تعمل كده لميس اكيد مجبوره او وقعه ف مشكله انا لازم ادور عليها واشوفها فين واعرف منها الحقيقه كلها
حور بفرحه من كلام يوسف وعقليته الكبيره: انت عندك لازم تعرف منها الحقيقه
يوسف بتعب: من الصبح لازم ادور عليها ف كل مكان واعرف منها كل حاجه
حور بحب: ان شاء الله
يوسف وهو ينظر لحور بعشق: سمحيني يا حور علي اللي حصل انا ندمان اوي ومستحيل اعيش من غيرك عشان خاطري سمحيني وانا والله العظيم اتغيرت واوعدك مش هخليكي تنزلي دمعه وحده من عيونك

 

 

 

حور بعشق وهي ترمي نفسها داخل احضان يوسف: هششش انا اللي مستحيل ابعد عنك تاني وانا مش زعلانه منك كفايه انك رجعتلي بسلامه….
حور وهي تنظر ف عين يوسف وتبكي… عارف لما سمعت انك دخلت في غيبوبه انا فقدت صوتي مبقتش اتكلم من الصدمه حته صوتي ف بعدك مكنش معايا انا مقدرش اعيش من غيرك يا يوسف
يوسف بعشق وهو يضم حور اللي صدره: انسي يا حور كل اللي فات خلاص يحببتي كل الحزن فات وانتهي
حور وبدون مقدمات قبلت يوسف بعشق ليبادلها يوسف القبله وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح ❤
فهل حقيقي سوف ينتهي تعب ومعاناة العاشقان أم للقدر رأي اخر…؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف باريس كان يستعد فهد لدخول لغرفة العمليات وهو بداخله أمل كبير ان تنجح هذه العمليه وأن يبدأ حياه جديدة ف باريس بعيد عن الجميع…..
الدكتوره عشق: حضرتك جاهز…
فهد: اها
عشق: تمام…
وبعد وقت قليل بدأت عملية فهد من اكبر العمليات فهل ستنجح هذه العمليه ويبدأ معها فهد حياه جديده؟.. ام للقدر رأي اخر….؟
،، ، ، ،، ،، ، ،، ، ،، ، ، ،، ، ، ، ، ، ، ،، ،
ف منزل ريفي يتسم بلجمال كانت تجلس لميس وسمر ف حديقة المنزل يتبادلون الأحاديث
سمر بحزن: بتحبي فهد اوي كده..
لميس بكسره وبكاء: بحبه بس انا بعشق فهد من صغري فتحت عيني عليه معرفتش الحب غير معاه هو وياه بقا علي فرحت قلبي يوم لما اتقدملي قولت خلاص كده فهد ليا ومستحيل نبعد عن بعض تاني مجاش ف بالي انو يحصل ده ابداا متخيلتش يوم واحد يبعد عني والله العظيم انا بموت كل دقيقه بتعدي عليا من غيره
سمر وهي تحضن لميس: هشش كفايه عياط حرام عليكي فهد بيحبك وهيعرف الحقيقه ويسامحك وهتبقو مع بعض ربنا بيختبركو بيشوفكو هتتحملو ولا لا صدقيني
لميس بأمل: بجد يعني فهد هيرجعلي.؟ طب ازاي وانا متجوزه دلوقتي
سمر: متفكريش كتير ربنا هيحلها من عنده بس ادعي بس وقربي من ربنا
لميس: حاضر
قاطع حديثهم دخول بلال وبيده أكياس..
سمر: تعاله يبني
بلال: انا جبتلكو كل حاجه تحتجوها عشان متخرجوش خالص
لميس بشكر: شكرا ليك يا بلال تعبك معايا اوي
بلال بهزار لكي يخفف عن لميس: لو مبطلتيش تشكريني هضربك يبت انتي
لميس بضحك: لا خلاص يعم اسكت احسن
سمر: طب بعد اذنكو انا اعمل شاي ل بلال
لميس وبلال: اتفضلي……
لميس: وانت بقا يا بلال عمرك محبيت حد
بلال: عمري يا لميس ولا فكرت اصلا لاني الحب عذاب شوفتي حالتك دلوقتي انا بخاف من الحب عشان كده عمري مجربت بس الحب بيجي مره واحده كده تلاقي شخص اقتحم حياتك وقلبك وانتي مش وخده بالك وانا مستني بقا الشخص اللي يقتحملي حياتي ده….
لميس: ان شاء الله هتلاقي انسانه اللي قلبك يتمناها ونفرح بيك بقا
بلال: يارب يا لميس
لميس: هقوم اساعد ماما بعد اذنك
بلال: اتفضلي……
ذهبت لميس اللي الداخل وقال بلال لنفسه
بلال: انتي انسانه تستاهلي كل خير عشان كده النهارده لازم اخلصك من يحي لازم ارجعلك سعادتك يا لميس
((بما يقصد بلال بهذا..؟ وماذا سيفعل؟))
، ، ، ،، ، ، ، ، ، ، ، ، ،، ، ، ، ،، ، ، ، ، ،
ف منزل السيوفي وتحديدا ف غرفة حور ويوسف كان الاثنان نائمان براحه شديده بعد وقت طويل من التعب استيقظ يوسف علي صوت رنين هاتفه فكان المتصل مراد…..
مراد: يوسف هي حور جمبگ؟..

 

 

 

يوسف: ايوه جمبي ف اي..؟
مراد: طب تمام مش هعرف اشرحلك حاجه دلوقتي عشر دقايق تكون عندي انا ف القسم
يوسف بعدم فهم: ف اي يا مراد
مراد: مش هعرف اشرحلك حاجه دلوقتي لازم تكون عندي ضروري وانا هفهمك كل حاجه بس حور متعرفش حاجه يا يوسف
يوسف: ماشي باي…
حاول يوسف ان ينسحب من جانب حور بدون ان تستيقط ولكن فشل..
حور بنوم: رايح فين يا يوسف…
يوسف وهو يقبل جفن حور: نامي يحببتي مش هتاخر
حور بسؤال: رايح فين
يوسف: رايح ل مراد
حور: ليه ف حاجه
يوسف: مش عارف والله هشوف ف اي وهعرفك كملي نومك انتي
حور: اممم مش تتاخر وخلي بالك من نفسك
يوسف بحب: حاضر يحببتي وانتي متخرجيش ف حته ماشي.
حور بحب: حاضر…
،، ، ، ، ، ،
وصل يوسف اللي مراد ف اقصي سرعه…
يوسف بقلق: ف اي يا مراد انت كويس
مراد: اسمعني رحيم ((عم حور)) هرب من السجن
يوسف بصدمه: بتقول اي
مراد: اسمعني يا يوسف انا عملت خطه هنقضي بيها علي رحيم من غير ميكون لينا دخل ف حاجه عشان رحيم خطر علينا..
يوسف بطاعه: عرفني اي هي الخطه
مراد:…………………
يوسف: ماشي وانا معاك ف كل حاجه
مراد: هنفذ دلوقتي….
يوسف: تمام امشي يله
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف باريس خرج فهد من العمليات بعد مرور اكثر من 6 سعات….
الدكتور: محتاج حد يوقع الاوارق..
عشق: انا هوقع كل حاجه
الدكتور: تمام…..
وقعت عشق كل الاوراق الخاصه ب فهد…
عشق: دكتور العمليه بتاعت فهد اي اخبارها نجحت ولا لا..؟
الدكتور ب سكوت:…..
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
استيقظت حور وقامت بتغير ملابسها وقامت بلأتصال علي يوسف ولكنه لا يجيب علي هاتفه قلقت حور كثيرا وهبطت اللي الاسفل وجدت العائله متجمعه يشاهدون التلفاز..
هبه: تعالي يحببتي اومال يوسف فين؟…

 

 

 

حور: خرج قلي رايح مشوار ومش هتاخر وبرن عليه مش بيرد عليا…..
حنين: متقلقيش تلاقي مع صحابه ومش سمعه
حور وهي تشعر بقلق شديد: ربنا يرجعه بالسلامه
جلست حور بجانب والدتها ولكن اتصدمت مما رأته علي شاشة التلفزيون..
((اخر الاخبار هروب تاجر المخدرات الكبير رحيم الهواري منذ فتره وحاولت الشرطه كثيرا البحث عنه ولكن لم يجدونه ف اي مكان ولكن اليوم تم. العثور علي جثة رحيم ف اماكن تبادل المخدرات كان رحيم يتبادل شحنه من المخدرات وتم قتله بواسطة احد المجرمين..))*
حور بخوف وقلق: يوسف فين..؟

يتبع..

اترك رد

error: Content is protected !!