روايات

رواية طفلتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم نانسي

رواية طفلتي العنيدة البارت الحادي عشر

رواية طفلتي العنيدة الجزء الحادي عشر

طفلتي العنيدة

رواية طفلتي العنيدة الحلقة الحادية عشر

ثم نزله الفتيات الى الاسفل ليلفته جميع الانظار بجمالهم وتكن كل الاعين مصوب عليهم
جاك باستغراب وهو ينظر الى تعابير وجه ادم ويوسف : مالهم دول ثم نظر ورائه حيث ينظرون ليجد الفتيات ينزلن على الدرج وجميع الاعين عليهم
جاك بضحك وهو يحرك يده امامهم : ياعيني دا اتصدم ههههه هاي يابني انت وهو روحته فين
ادم بانتباه : هاا لا ولا حاجة كنت بتقول ايه
جاك بضحك : لا سلامتك يا دووما دانت بس اللي كنت في وادي تاني خالص انت وهو
يوسف بغضب مصطنع : ولد اسكت واحترم نفسك انا ربيتك على كدا وبعدين مين الحوريات قصدي البنات اللي نزله من شوية دول
جاك بمرح : هو فيه حد مبوظ اخلاقي غيرك يابرو ليكمل بخبث : اه قصدك اللي انت كنت سرحان في واحدة منهم صح
ادم بملل : بس بس اسكته انتو الاتنين صدعتوني والبنات دول يا يوسف واحدة منهم مي اختي والاتنين التانين بنات عمي اللي قلتلك عليهم
يوسف بهمس لادم : اه قلتلي بقى مش بنت عمك دي اللي اتخانقت معاها وهي هزقتك قصدي شتمتك يوووه قصدي اتخانقته يعني انتو الاتنين
ادم بضيق : ايوة يا سيدي هي
يوسف بخبث: اممم بس تصدق بنت عمك دي حلوة اوووي
ادم بغضب ونبرة عالية نوعا ما : يووووسف
يوسف : خلاص خلاص سكت اهو متبقاش قفوش وخلي خلقك استرتش ياراجل

عند الفتيات
اتجهه الى الطاولة التي يجلس عليها والداهم
الجد بابتسامة : بسم الله مشاءلله حوريات الحفلة وصلو
نانسي بضحك :يخليك ليا ياللي رافع من معنوياتشي
الام بضحك : ايه دا هو انتو بناتي بجد معرفتكوش
روز بمرح : شوفتي عشان تعرفي ان احنا حلوين وقمرات يا والدتشي
والدة ادم بابتسامة : زي القمر يا بنات ربنا يحميكم من عيون الحسد
نانسي وروز بابتسامة : تسلمي يا طنط
روز : طيب عن اذنكم بقى انا هروح اجيب حاجة اشربها احسن عطشت اووي
الجد بهدوء: ماشي روحي يا حبيبتي
وذهبت روز لتحضر لها شيئا ولكن في طريقها اصطدمت بشخص ما
روز بالم : اه مش تفتح يا اعمى
جاك بغضب : انا برضو اللي اعمى
روز : هو انت سوري ماخدتش بالي منك
جاك بابتسامة مرحة : ولا يهمك يا وردتي
ليصدح صوت الموسيقى معلنا عن بدء اغنية جديدة
جاك بابتسامة وهو يمد يده لها : تسمحيلي بالرقصة دي يا وردتي
روز بابتسامة وهي تضع يدها بيديه : ماشي موافقة
ً……………………..💝……………………..

وعلى الناحية الاخرى عند نانسي
نانسي بضجر : اووف ايه المل
لم تكمل جملتها لتجد شخصا ما يسحبها الى ساحة الرقص بقوة
نانسي بعصبية وهي تدفع يده بعيدا : انت ازاي تسحبني بالطريقة دي يا بني ادم انت عايز مني ايه
ادم بغضب : احترمي نفسك واعرفي انتي بتكلمي مين كويس
نانسي بقوة وعند : انا محترمة غصبا عنك ومش انت اللي هتعلمني الاحترام يا ابن عمي وكادت ان تذهب
ليسحبها ادم مجددا بقوة لتصطدم بصدره العريض ويلف يديه حول خصرها مقربها منه بشدة ويضع يدها بيديه
نانسي بتوتر : اانت بتعمل ايه اابعد عيب كدة
ادم ببرود : لا مش هبعد وهترقصي معايا
نانسي بعند : بس انا مش عايزة ارقص معاك
ادم ببرود : مش بمزاجك

لتبدأ نغمات الموسيقى بالتعالي على اغنية وماله لعمرو دياب
وماله لو ليلة تهنا بعيييد وسبنا كل الناس انا يا حبيبي حاسس بحب جديد ماليني دا الاحساس وانا هنا جمبي اغلى الناس انا جنبي احلى الناااااس
على الناحية الاخرى عند مي
مي بزهق : حلو اووي كدا اخواتي كل واحد منهم بيرقص مع واحدة وسايبني انا هنا
يوسف بابتسامة : انا موجود تقبلي تشاركيني الرقصة دي عشان انا كمان مش لاقي حد ارقص معاه وبحب الاغنية دي اووي
مي بابتسامة خجولة : بجد وانا كمان بحبها اوووي
يوسف بمرح : اذا هيا بنا يا مولاتي
مي بضحك : ماشي يلا
عند جاك
روز بابتسامة : تعرف ان انا بحب الاغنية دي اووي
جاك بابتسامة : بيجااد
روز بابتسامة : اه بجد بس قولي ايه رأيك فيا انهاردة بما اننا بقينا اصدقاء يعني
جاك بمرح : زي القمر بس تصدقي الفستان طويل عليكي اووي مالقيتيش حاجة اقصر من كدا
روز بضحك : اتريق اتريق وبعدين القصير موضة ايش فهمك انت
جاك بمرح : اهم حاجة تكوني انتي اللي فاهمة
روز : اه طبعا فاهمة واسكت خليني اركز في الاغنية القمر دي

ليصمت جاك وهو ينظر داخل عسليتها ولا يعلم ما هذا الشعور الذي ينتابه وهي قريبة منه الى هذا الحد نعم هو يعرف فتيات كثيرات ولكن هذا الشعور لم يشعر به من قبل شعور جديدا ينمو بداخله لها هي فقط وكأن كلمات هذه الاغنية توصف ما يشعر به الان
وماله لو ليلة تهنا بعيد وسبنا كل النااس انا يا حبيبي حاااسس بحب جديد ماليني دا الاحساس وانا هنا جمبي احلى الناس انا جنبي اغلى النااااااس
على الناحية الاخرى
اه يا مولاتي لو تعلمين كم اعشق تلك السماء التي بعينيكي فاشفقي على حال قلبي المسكين الذي احبك من الوهلة الاولى وعيناي التي لم ترى في حياتها مثلك
كان يوسف ومي بتمايلون على انغام الموسيقى وهو يحتضنها من الخلف وهي ي
تلف يدها حول عنقه بخجل وعينيه مثبتة على اعينها وهي تتهرب من نظراته التي تربكها بخجل شديد وهم يستمعه الى الموسيقى التي وكانها تقول ما بداخلهم
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح تعالى جوة حضني وارتااح دي ليلة تسوى كل الحيااااااة ومالي غيرك ولولا حبك هاعيش لمين حبيبي جاية اجمل سنين وكل مادا تحلى الحيااااااة
الحب شعور جميل لا يفهمه سوى العشاق❤

كان تائهابنهر العسل الذي بعينيها وهو يحتضن خصرها بين يديه القوية وينظر الى عينيها وهي ايضا تنظر الى خضراويتيه وهي تلف يدها حول عنقه مقتربة منه بشدة والعيون تسطر لغة عشق جديدة بينهم فقط
حبيبي المس ايديا عشان اصدق اللي انا فيه ياما كان نفسي اقابلك بقالي زمان خلاص وهحلم ليه مانا هنا جنبي اغلى الناس انا جنبي احلى الناااااس
حبيبي ليلة تعالى ننسى فيها اللي راح تعالى جوة حضني وارتاح دي ليلة تسوى كل الحياااة ومالي غيرك ولولا حبك هعيش لمين حبيبي جاية اجمل سنين وكل مادا تخلى الحيااااااة💝
لتنتهي الموسيقى وينتهي الرقص ايضا ليبتعد الجميع عن بعضهم
الجد بابتسامة وصوت عالي وهو يصعد للمنصة : لو سمحتو الكل يركز معايا هنا حابب اخد من وقتكم خمس دقايق بس طبعا انتو عارفين ان الحفلة دي معمولة على شرف ابني اللي رجع بعد غياب طويل وكمان احتفالا للمناقصة العالمية اللي كسبتها الشركة وكمان حابب اعلن عن خبر مهم جدا
ليصمت قليلا قبل ان يفجر قنبلته الاخيرة :حابب اعلن عن خبر جواز احفادي ادم الحديدي وجاك الحديدي من حفيداتي نانسي وروز الحديدي

.

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية طفلتي العنيدة )

اترك رد

error: Content is protected !!