روايات

رواية ملك روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي الفبارت الحادي عشر

رواية ملك روحي الجزء الحادي عشر

ملك روحي

رواية ملك روحي الحلقة الحادية عشر

&١٢
في بيت والد ملك **الحادي عشر**
أمال :حمدلله على السلامه يا بنات
التوائم:الله يسلمك يا ماما
أمال:أتبسطوا؟
ليليان:جدا يا ماما متتصوريش كانوا بيتعاملوا معانا أزاي طنط ناهد طيبه جدا ومي ومرام حبيتهم جدا
لى لي:صراحه كلهم يتحبوا
أمال: بس ممنوع مرواح هناك إلا لو أختكم هيا الي طلبت واي حد من العيله تشوفوه بره القصر ملكمش دعوه بيه ماعدا جوز أختكم طبعا
*********************أمل مصطفى
في غرفة ملك
دخل حسام وجدها تجلس وهي شارده حضنها من الخلف: الجميل سرحان في أيه؟؟
ملك إلتفتت له بإبتسامه: ابدا يا حبيبي
حسام وهو يقبل عنقها: هتكدبي على حبيبك؟
ملك بتنهيده :كنت خايفه جدا وأخواتي هنا
حسام بإستغراب :من أيه يا قلبي ؟؟!!
ملك :من طنط نيفين وهايدى خفت يضايقوهم بأي كلمه.
****بقلمي أمل مصطفي******
ضمها حسام لاحضانه: بتخافى وانا موجود !!!!هي عارفه لو دايقتك أنتي او أي حد من طرفك مش هتردد لحظه واحده من طردها من القصر
ملك :بس كده ممكن تخسر عمك وولاد عمك وهما كويسين وبيحبوك
حسام :وانا كمان بحبهم بس مفيش حد عندي أغلي منك يا قلبي

 

 

 

ضحكت ملك بسعاده: دلعك ليا هيخليني أتغر
حسام بعشق وهو يقبل باطن يدها :براحتك الغرور اتخلق عشانك ورغم كده التواضع جزء من شخصيتك
هو أنا طبيت من شويه
ملك تعلقت بعنقه وتحدثت بدلال :الكلام الجميل ده لازم يكون ليه مكافاه ***بقلمي أمل مصطفي****
حسام ضحك بصخب: وانا موافق
ملك اقتربت منه بخجل وقبلته من شفايفه و اخفضت وجهها
تجمد حسام من فعلتها فهي لأول مره تقبله من تلقاء نفسها حسام بخبث: هى دى المكافاءه لا انا هاخدها بطريقتي وقبلها بعشق وشغف وهي ذابت بين يديه ولم تستطع النطق نظر لها برغبه انتي الي جبتيه لنفسك
يا قلبي
واخذها إلي عالمه الخاص لايشعر به إلا معها وهي لا تعيشه إلا بين يديه
******************************بقلم أمل مصطفي
في مكان أخر
كان يجلس رجل في 33 من عمره يظهر عليه القسوه: عملت أيه يا ناصر؟؟
ناصر:والله يا باشا هو مش بيسبها تخرج لوحدها وهي مش بتخرج كتير
علشان كده مش قادرين نوصلها
الرجل : أنا قولت عايزها يعني عايزها البنت تهبل وتهز أجدع راجل وانا هموت عليها
من يوم ماشوفتها معاه وهي دى الي هتكسره لأن شكله بيحبها وغمز بقذاره. **بقلمي أمل مصطفى****
بس تستاهل أنا لو مكانوا مش هخرج وهفضل ملزق بيها ده جمالها يخلي العجوز صبي
كلملي ندى رغم أني مش طايقها بس معلش لجل الورد
ناصر:تمام يا باشا النهارده تكون عندك
*****************************؟

 

 

 

في الكليه ***بقلمي أمل مصطفي***
هبه :يا خبر أول مره يتأخروا كده فيه أيه مريم؟؟!!
مريم :مش عارفه بتصل بيها بتكنسل عليا
بعد فتره نزلت لى لي وليليان من سياره فخمه اقتربت منهم هبه ومريم: فيه أيه يا بنات ليه
أتاخرتوا كده وعربية مين دي ؟؟؟!!!
ليليان:عربية جوز أختي ***بقلمي أمل مصطفي
هبه:كنتي فين إمبارح يالى لي؟؟!!!
قصت لهم ما حدث شهقت الفتيات واقتربوا من لى لي واحتضنوها
وشكروا الله على نجاتها من هولاء الذئاب البشريه
لي لي :وجبلنا العربيه بالسواق علشان يوصلنا
مريم بأعجاب :باين علي جوز أختكم جامد!
لى لي :اه لو شوفتوا خالد الي بيتكبر على البشر كان عامل أزاي ولا باباه لما سمع أسم أبيه حسام
خاف وأعتذر علي طول
ليليان :طب يلا المحاضرة هتبداء
******************************بقلم أمل مصطفى
في القسم
كان أدهم يجلس خلف مكتبه وهو في دنيا تانيه
دخل أحمد ووقف أمامه يفرقع باصابعه ولكنه لا يستجيب
فخبطه على كتفيه
فاق أدهم: فيه أيه عامل دوشه ليه؟!!!
أحمد بخبث: شكلنا طبينا ولا أيه؟؟؟
أدهم ::طبينا ايه وبتاع ايه!!شكلك رايق وطلبا معاك هزار
أحمد بمرح: يا راجل دنا بقالي ساعه يخبط وأنت مش هنا دخلت وندهت عليك كأني بكلم حيطة
**أمل مصطفى**. ده سببه واحده إسالني أنا
أدهم :علي أساس أنك حبيت قبل كده!!
أحمد :أو بس هي وصلت لحب طب أشجيني يا خويا ؟

 

 

 

أدهم بهيام :من ساعة ما شوفت عيونها وانا مش عارف أفكر غير فيها
وطول اليل صورتها قدامي ومطيره النوم من عيني وكل محاولاتي في اني اشيلها من دماغي فشلت
أحمد بغباء: اوبا دي أكيد صاروخ **أمل مصطفي
أدهم اعتدل ولكمه بقوه في وجهه
أحمد بغضب: الله يخربيت غباءك كده بوظت وشي انا عملت ايه علشان تضربني ؟؟!!
أدهم بغيره: أنت بالذات متجبش سيرتها على لسانك
أحمد : أنا قصدى الي تهز الجبل وتشغل باله أكيد جامده هو أنا غلط؟؟!!!( لا يا حماده أنا الغلطانه امسحها فيا المرادي 😃😃😃😃😃) *أمل مصطفى**
أدهم : تصدق أنا غلطان الي تكلمت معاك أنا سايبلك المكتب وماشي (لا يا دومي متزعلش ابدا د انت الحب كله 😍😍😍😍)
قام أحمد خلفه: طيب استنى بس متزعلش أنا مقصدش حاجه والله دا انت أخويا
*********بقلمي أمل مصطفي ***
بعد أسبوع
ملك في الكليه
فونها رن برقم غريب ملك: الو مين معايا ؟؟
الأخر::أنا فاعل خير انتي ملك الموافي؟؟
ملك :اه مين حضرتك ؟
الآخر :ماقولنا فاعل خير محبتش واحده زيك تعيش على عماها وجوزها داير من وراها مع طليقته
ملك بغضب: انت بتتكلم علي حسام جوزى !!!!!؟؟؟؟
الآخر :اه هو الوقت مع طليقته ندى بيعيدوا الي فات وانتي نايمه على ودانك **بقلمي أمل مصطفي**
ملك بحده :انت حيوان أنا جوزى عمره مايخوني ابدا لو كان عايز يرجع لندي ما حدش هيمنعوا !!!
الآخر : انتي حره هو عندها في …………..وقفل الخط
ظلت ملك تنظر لفونها وهي لا تصدق ما سمعته
*********************بقلم أمل مصطفى

 

 

 

في شقة ندى
جلست ندى تبكي بجوار حسام :والله ده كل الي حصل أنا عملت كده غصب عني
ولو مكنتش اتدخلت انت النهارده كان رجالته قتلوني حسام وهو يحاول تهدئتها
أتت جارتها بعصير ليمون لندي لكي تهدأ وعصير فرواله لحسام ***بقلم أمل مصطفي**
حسام :معلش مش ها قدر
ندي:علشان خاطري كفايه وقفتك معايا
حسام :آسف جدا أنا أطمنت عليكي والموضوع انتهى وهو معدش هايقدر يأذيكي وانا مضطر أمشي
ندى مالت عليه بكوب العصير فانسكب عليه ندى وهي تمثل الخوف أنا أسفه أسفه أصل أعصابي
تعبانه ومش قادره اتحكم في أيدي
حسام :حصل خير مش مشكله وجاء ليقف
امسكت ندى قميصه وهي تحاول فتح أزراره أنا هحطه في الغساله ثواني ويكون جاهز مينفعش
تمشي بيه كده ***أمل مصطفى***
حسام وهو يبعد يدها :لا شكرا
ندي وهي تقوم بفتح باقي أزراره نظرت ناحية الباب بقصد فوجدت ملك تقف بجوار الباب وتري كل ما يحدث ندي بخبث :انتي مين ؟!
نظر حسام جهة الباب فوجد ملك
خفق قلبه بسرعه ولأول مره يشعر بالخوف
خوف من فقدان روحه وقلبه شد من يدها طرف القميص وقال بتوتر **بقلمي أمل مصطفي**

 

 

 

:ملك أرجوكي متفهميش غلط والله ما فيه حاجه
نظرت له ملك وهي تبكي وتركته ونزلت تجري وركبت سيارتها وانطلقت بسرعه
ركض حسام خلفها وهو يغلق أزرار قميصه وينادي علي ملك برعب
ظل حسام يبحث عنها في الطرقات بلا هواده ويكاد قلبه يتوقف من شدة ألمه وكلما يتصل يجد هاتفها مغلق
حسام :ردى يا حبيبتي والله ماحصل حاجه بعد نصف ساعه اتصل بأمه
ناهد :أهلا يا حبيبي **بقلمي أمل مصطفي**
حسام بحزن :ملك ياامي جت عندك
ناهد بإستغراب :لا يا حبيبي فيه حاجه؟!
حسام :لا يا أمي أصل تليفونها مقفول فقولت أشوفها رجعت ولا لاء
أول ماتوصل عرفيني
ناهد :حاضر قفلت ناهد مي :خير يا طنط ؟؟
ناهد :مش عارفه حسام بيسال علي ملك بس صوته مش عاجبني
حاسه أن فيه حاجه
مرام :يمكن يا طنط في محاضره وقفلته
**********،******************بقلم أمل مصطفى
يرن فون لى لي
لى لي :بسعاده أزيك يا أبيه
حسام :أزيك يا حبيبتي انتي فين ؟؟
لى لي :في البيت هو حضرتك جاي؟؟
حسام بألم: اه بس مش النهارده
لى لي : طيب وملك هاتيجي معاك ؟؟
حسام :طبعا يا حبيبتي ونقضي اليوم مع بعض سلمي على ماما وليليان
لى لي :حاضر وسلملي علي ملك
*********************بقلم أمل مصطفي*

 

 

 

عند ملك
كانت تقف في مكان شبه مهجور وهي تبكي بحرقه كل ماتذكرت يديها وهي تفتح قميصه
فتزيد في البكاء فهي لا تصدق أن إمرأه غيرها تلمسه بهذه الطريقه هو ملكها هي فقط
هي لا يمكن ان تصدق الكلام الذي وصل لها أنه شعر بالحنين لطليقته ولكن غصبا عنها فالغيره ستقتلها
***************بقلمي أمل مصطفي***
اتصل حسام بأدهم
أدهم بفرح ؛:حسام باشا بنفسه يا أهلا
حسام بضيق :أدهم انت شوفت ملك او كلمتك ؟؟
أدهم :لا ليه انت زعلتهاولا ايه ؟!!
حسام بحب :انت تصدق اني أزعلها !!بس حصل موقف كده وهي فهمتوا غلط
أدهم بتأكيد: موقف ايه!!!دي ملك نيتها علي طول خير حتى لو واثقه أنه مش خير ؟!!
فيه أيه يا حسام ؟؟؟!!!
حسام قص عليه ما حدث
أدهم وقف مره واحده :كده الموضوع مايطمنش يعني هتروح فين أنا جايلك انت فين؟!
حسام :داخل علي القصر
**************************بقلم أمل مصطفي
أحمد خير يا أدهم فيه أيه!!
أدهم : يظهر ان ندى وراها لعبه كبيره وعايزين يخربوا على أخويا وانا مش هسمحلهم
وقص عليه ما حدث **بقلمي أمل مصطفي**
أحمد :بيتهيألي أنهم نجحوا كده انت بتقول أن مرات أخوك متدينه وعارفه ربنا ومش ممكن تسامحه ؟
بعد ما شافته في الوضع ده؟
أدهم بحده :وضع أيه انت التاني هو أصلا مكنش بيطقها وهي مراته هيبصلها الوقت!!!!
أحمد : الي يقدر يثبت يعني هي هتكدب عنيها؟؟!!

 

 

 

********************بقلمي أمل مصطفي**
حسام في القصر
هيتجنن وبيلف حوالين نفسه
أدهم ومراد ::أهدى ياحسام مينفعش كده
حسام بغضب عاصف أهدي: أزاي وبقالي خمس ساعات مش عارف حاجه عن مراتي !!!؟؟؟؟
مش عند أهلها ولا في القصر ولا حد منكم شافها
وبعت رقم العربيه للمرور و رجالتي في كل حته بيدوروا عليها يعني هتروح فين الأرض أنشقت وبلعتها.
!!!!!
**بقلمي أمل مصطفي****
ولا حد خطفها عقلي هيتجنن ؟!!!
مازن : متخافش أكيد لما أعصابها ترتاح هترجع
حسام وهو في حالة هياج اعصاب : وانا لسه هستنا بقينا باليل هعمل أيه !!!!وشال فاظه وضربها بالحائط
والكل واقف مصدوم مما يحدث فلاول مره يروا خوفه وقلقه
والكل يشعر بالخوف على ملك لتكون عملت في نفسها حاجه **بقلمي أمل مصطفي***
ناهد اقتربت من ابنها وطبطبت عليه :/متخافش يا حبيبي ملك بتحبك وهترجع تاني
حسام بألم: بس أنا جرحتها من غير مأقصد
رن الهاتف وفجاءه صدم الجميع

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )

اترك رد