روايات

رواية خدعة حب الفصل السادس 6 بقلم أمنية حاتم

رواية خدعة حب الفصل السادس 6 بقلم أمنية حاتم

رواية خدعة حب البارت السادس

رواية خدعة حب الجزء السادس

رواية خدعة حب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أمنية حاتم
رواية خدعة حب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أمنية حاتم

رواية خدعة حب الحلقة السادسة

مازن: طب وهيحصل إيه يعني لما اقولك اني بحبك ونفسي اقعد معاكي في قعده البيت الرايقه
كارما: طب انت بتحب الشاي بالنعناع
مازن: لأ
كارما: خلاص يبقا مينفعش تقولي ان فيه قعده بيت رايقه منغير شاي بنعناع
مازن بضحك: يا سلام علي الإقناع والكلام اللي ملهوش علاقه ببعضه
كارما بهزار: انا محدش يتوقعني
حاولت اخرج من السؤال بشياكه وغيرت الكلام بس الاحلي أنه كان بيجاريني في الكلام عادي ولا اضايق ولا قفش مثلا
_______________________________
رضوي: انت فين يا كريم
كريم: قاعد مع صحابي
رضوي: كنت عاوزه أسألك هتلبس إيه بعد بكره في قرايه الفاتحه علشان نطقم مع بعض وكده
كريم: لسه مختارتش والله
بس هبقا اقولك بليل
رضوي: تمام…. عاوزه بقا احكيلك عن…..
كريم: طيب بصي يا حبيبتي لما اروح هكلمك علشان في واحد صحبي تعبان وعنده هبوط وكده…سلام
إسلام صاحبه بضحك: اطلبلي عصير بقا علشان عندي هبوط وكده
كريم بهزار: استغلالي اووي
_______________________________
حسيت أن شخصيتي اتغيرت شويه في الشهر ده وبقيت اتعامل مع ناس كتير…. واتكلم واسأل علي زمايلي في المستشفى رغم إني الاول كنت مكتفيه ب كريم وفاطمه بس
مازن: تيجي اعزمك علي ايس كريم!!!
كارما: في البرد ده
مازن: هنشرب بعده حمص الشام
كارما بضحك: إذا كان كده ماشي

 

 

 

مازن: عارفه لما احمد حلمي قال ل ياسمين عبد العزيز في الفيلم انتي عندك 4 ضحكات
كارما: اه لما كانو بيتمشو بليل
مازن: انتي كمان عندك ابتسامه وضحكه مختلفه لكل موقف
كارما: اي ده بجد!!!!!
مازن: اه والله
كارما: طب انا هطلع جدعه مش هقولك قلدهم
بس قولي مواقفهم
مازن: ابتسامه المجامله، دي لما كنتي متعصبه يوم سوء التفاهم اللي حصل ل اسيل
وابتسامه الكسوف، والتالته لما بتفرحي بحاجة بتحبيها و……
# اتفضل الأيس كريم… اي خدمه تانيه!
مازن: لا شكرآ
كارما: كمل بقا
مازن بضحك: لأ خلاص هو قطع حبل افكاري… تعالي بكرا بقا يكون رجع تاني
كارما بتريقه: مشوفتش احلي من حظي
مازن: عموماً انا بحب كل تصرفاتك وافكارك المختلفه
كارما: وساعات بتكون افكار مجنونه
مازن: بس برضو بتكون حلوه
بحاول مشغلش تفكيري في كل كلامه بس بكون مبسوطه بوجوده وبعمل كل إللي انا عاوزه ومش بكون خايفه يفهمني غلط
______________________________
كريم: عامله ايه ياحبيبتي
رضوي: الحمدلله
كريم: مالك؟
رضوي: مفيش
كريم: لأ فيكي حاجه
رضوي: لأ مفيش، تصبح على خير
كريم: وانتي من اهل الخير
( اوبااا سلم على الشهدا اللي معاك بقا)
رضوي: إيه ده انت هتنام بجد!!!
يعني مش مهتم تعرف مالي؟؟
كريم: سألتك كذا مره وانتي قولتي مفيش
ف يمكن تكوني مرهقه وعاوزه تنامي

 

 

 

رضوي: لا مش مرهقه ولا عاوزه انام
كريم: طب فيه ايه…انا زعلتك طيب؟؟
رضوي: لأ
كريم: طب ما تقولي يابنتي مالك انا هعرف لوحدي ازاي؟؟
رضوي: فيه حاجات تتحس ومتتقالش
كريم: لا والله!!!
طب لما هي مبتتقالش انا هعرفها ازاي؟
رضوي: حسها بقا
كريم: يا حبيبتي انتي مفيش زيك في الإحساس والفهم
لكن انا….انا مش هعرف احسها لوحدي والله
رضوي: اصل انا محتاره في موضوع كده وكمان مضايقه من اهلي في البيت
كريم: شوفتي بقا الوضوح حلو ازاي
كده بقا هنعرف نحل المشكله
رضوي: طب اسمع بقا للآخر
كريم لنفسه: اه ياحوستي السواد يانا ياما
انا عارف إني مش هنام في الليله الحلوه دي
________________________________
حالت اسيل بدءت تتحسن رغم انها بتتقدم خطوطين وترجع خطوه بس مش مهم
المهم هنا أنها بتحاول تقوم تاني
كارما: صباح النشاط
اسيل: تعالي شوفي الرسمه دي بسرعه
عينها كانت فرحانه وانا دخلت بسرعه ك دليل اني مهتمه اشوف هي رسمت ايه
كانت الرسمه عباره عن بنت واقفه قدام البحر والالوان غامقه شويه
كارما: حلووه اوي وهاديه ومريحه للعين
اسيل: بجد عجبتك
كارما: جداً جداً…وياريت لو تسمحيلي اخدها ذكره
أسيل بفرحه: مواقفه طبعآ
كارما بصوت واطي: تيجي نرقص!!!
أسيل بإستغراب: هنا!!!!

 

 

 

وبعدين انا مش بعرف ارقص
كارما: بصي احنا هنرقص زومبا
هي حلوه اوي وليها فديوهات كتيييره
أسيل: طب وريني كده
كارما: يلا قومي وشيلي الكرسي ده كده
وهنشغلها علي اغنيه مش موسيقي
أسيل: يلا نجرب
فرحت انها حبت تجرب والرياضه عموماً بتخرج الطاقه السلبيه وتعدل المود
وشغلت الفديو وبدءت ارقص معاها كمان وهي اندمجت اووي
باب الاوضه خبط ف قفلت الفديو
كارما: ادخل
كريم: انا سمعت صوت اغاني ف استغربت
كارما: كُنا بنعمل شويه رياضه
كريم: اممم، بس كنتي خليتها تعمل تمارين رياضيه في الجنينه افضل
كارما: المهم اننا عملنا رياضه مش مهم بقا عملنها إزاي
مازن كان معدي ف دخل
مازن: صباح الخير… عامله إيه انهارده يا اسيل
أسيل بإبتسامة: الحمدلله يا دكتور
كريم بسخريه: كانو فاتحينها ديسكو من شويه
مازن: طب حلو والله
اكيد دي فكره كارما
كارما بإبتسامة: اه فعلا
مازن: ك العاده فكره جميله ومختلفه يا كارما

 

 

 

كريم بنرفزه: تعالي ورايا علي المكتب يا كارما
استغربت حدته في الكلام بس سكت وروحت المكتب
كريم بهدوء: انا عاوز اقولك حاجه مهمه
كارما: قول
كريم: اسمعيني للاخر ومتفهمنيش غلط
كارما: حاضر
كريم:………………
كارما بصدمه: نعم!!!!!

يُتبع ..

اترك رد