Uncategorized

رواية ملاك الفارس الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

     رواية ملاك الفارس الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

رواية ملاك الفارس الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

ياسمين بصدمة انتي مين
ملك ابتسمتلها انا ملك بنت عم عمر ممكن انا اسالك انتي مين
ياسمين بخوف انتي عرفتي مكاني منين محدش يعرف المكان ده غير عمر ولو عرف انك جيتي هنا هيقتلك
ملك انا مش فاهمه منك حاجه ممكن تشرحيلي كل حاجه بالتفصيل ومتخفيش مني ابدا انا عمري ماهذيكي
ياسمين بصتلها بخوف
ملك بتحاول تطمنها بصي انا ممكن اساعدك صدقيني متخفيش احكيلي بس
ياسمين عيطت وابدت تحكي لملك كان عندي ١٣ سنه تقريبا لما عمر شافني كنت في النادي مع ماما وانا بابا ميت من وانا صغيره وكان نفسي اشوفه طول عمري جيه وقعد يلعب معايا و يقولي تعالي ندور علي ماما وبابا
ياسمين بابا مش هنا بابا ميت
عمر طب وماما
ياسمين بتشتري حاه وجايه
عمر طب خدي المنديل ده كده شوفي رحته حلوة ولا لا وحط المنديل ناحيه وشي اغمي عليا
باك ياسمين بعياط ومن يومها وانا محبوسه هنا صحيت لقيت نفسي في المكان ده اللي عارفه اخرج ولا ولا هو راضي يسيبني ولا انا عارفه انا فين ولا اعرف اي حاجه عملتي طبعا فضلت اعيط وصوت في الاول كل الكلام ده وفي الاخر استسلمت الامر الواقع بس اللي انا عرفته ان مامتك كانت لسه عايشه لما تعبت هو دخل المستشفى بتاعتهم لحد ما دي قال لي انها ماتت او بتموت رحت المستشفى فانا لقيته ماتت هناك قعدت اصرخ واصوت واقوله انا بكرهك وجئت هنا و قعد يضربني واعتدي عليا وقعدت تحكي لها على كل حاجه بالتفصيل
ملك بصيت لها كده شويه بتفكير مش عايزه تخرجي من هنا
ياسمين اكيد عايزه اخرج من هنا
ملك بس هتعيشي في نفس البيت اللي عايش فيها بيته الاصلي هخليكي عايشع قدامه وهو مش طايقك تساعديني ان احنا ننتقم منه
ياسمين فكرت شويه ماشي موافقه بس في سؤال عندي هو انت جبت مفاتيح دي منين
ملك انا الصبح و انا نازله على السلم خبطت في عمر بس يا ستي اخذت منه مفاتيح
ياسمين خلاص تمام انا موافقه
ملك طب يلا بينا احنا هنمشي من دلوقت اوديكي اوضتي من غير ما احد ياخذ باله منك خالص و بكره الصبح هاقول لك هنعمل ايه بالضبط فعلا ملك اخذت ياسمين معها وفضلت مخبيها في اوضتها ولما اطلع الصبح عمر راح زي كل يوم بطمن عليها بس اول ما دخلت ملقتهاش ولا لقي الباب مش مقفول بالترباس بقى عامل زي المجنون عمر قعد يكسر في البيت كله وين ده عليها فهم طبعا انا هربت بس الصبح ملك خرجت واخذك ياسمين معها وبعدين دخلت بها البيت تاني
ملك صباح الخير يا فارس
فارس صباح النور مين دي
ملك دي ياسمين صاحبتي يا فارس
فارس اهلا صباح الخير
ياسمين بارتباك ازاي حضرتك اهلا
فارس ملك ممكن خمس دقائق
ملك اه اكيد يعني
فارس مش فاهم ما لك مين دي يعني
ملك صاحبتي هي عندها ظروف تقعد معنا شويه لو ده مش هيضايقك
فارس مش هيضايق بس انت عمرك ما كان عندك اي صحاب
ملك ما هي صاحبتي من القاهره جايه هنا يعني عشان زي ما قلت لك عندها ظروف تجيء تقعد معيا في اسكندريه
فارس شوفي مع بابا كده وقولي لي الدنيا انا لازم اروح الشغل عشان انا مش عايزه اتاخر
ملك ابتسمت ماشي يا حبيبي تروح وتيجي بالسلامه
فارس ابتسم حبيبك
ملك اه طبعا مش بقينا في حكم المخطوبين
فارس طيب يا ستي يلا مع السلامه وبس دماغه وخرج
عمر جيه من بره ودخل
عمر بغضب انت بتعملي ايه هنا
ملك طلعت له دي ياسمين صاحبتي عمري من القاهره جايه عشان تقعد معي هنا
عمر بالعصبيه انتي هتستهبلي يا ملك انت وصلت لها ازاي وانت ازاي تخرجي من البيت
ملك لا متعملش في نفسك كده عمو لو جيه وسال انت متعصب كده ليه لما صاحبتي قاعده معنا هيفهم ان في حاجه غلط صح ولا ايه
عمر انت بتهدديني بقى والله انا هاخذ ياسمين و همشي من هنا
ملك واحسن لك كله الا ياسمين دي خالص ملكيش دعوه بها ابدا لان اللي بيقرب لهة بقتله من غير ما افكر
ملك تمام وانا موافقه بس لحد ما تقتلني ياسمين هتفضل قاعد هنا معي وبعد كده لو عرفت تخذها خذها ارتحت ومن هنا ورايح ياسمين هتقدر ملازماني في كل حاجه في كل حته باروحها وانت ما لكش دعوه بها ده احسن لك بدل ما اخذها من هنا واطلع على اقرب قسم وانت عارف ايه اللي هيحصل مش ب اخويا وكيل النيابه والجو ده جو بيئه قوي انا تعبان كنت خاطف طفله طول عمرها من وهي صغيره وكمان تجوزتها بدون موافقه لاهلها جواز عارفي يعني من الاخر وعملت فيها اللي انت عملته وهيبان ساعتها اثر الاعتداء ساعتها انت موقفك هيبقى وحش قوي
عمر هو انت بتهدديني بقى
ملك ايه ده انت عرفتها لوحدك اللي عندي قلته يلا ياسمين واخذ طلعت اوضتها المهم انها تقريبا قعدت عندها شهر والاحداث زي ما هي عمر مش عارف يجي ناحيه ياسمين لانها ملازمه ملك 24 ساعه في كل وقت وملك تقفل عليهم بالمفتاح مش عارف حتي يكلمها وخايف ان يظهر عليه اي حاجه وكانت بتظهر عليه اعراض غريبه ممكن و هو ماشي يكسر اي حاجه في البيت ويعمل نفسه وبعد كده انا مش واخد باله له ان هي وقعت ما بقاش يحتك بالناس كثير عشان خايف يظهر عليه اي اعراض من المرض اللي عنده ملك و فارس زي ماهما ما فيش اي جديد فارس بالنسبه له عايز ينتقم من سارة في اختها وملك كل اللي ها منها انها تنتقم لساره بس كل ووحد فيهم عنده احساس غريب انو بدا يتعلق بالتاني
في يوم وملك وفارس قاعدين بيتكلموا عادي وبعدين ملك
ملك هو انتوا ليه على طول قافلين كده علي سلمى يعني ما تخليهاش تتحرك خالص يعني بتخرج بالعافيه يعني حتى النهارده انت ما كنتش عايزها تخرج خالص مع ان هي قالت لك انها رايحه حفله عيد ميلاد صاحبتهافارس اصل سلمى مريضه قلب انا اخاف عليها من اي حاجه وسلمي بنت طيبه و عبيطه جدا ممكن اي حد يعمل فيها اي حاجه وهي ما تقدرش تقومه هي على طول تعبانه
ملك صدمه ايه انت قلت ايه مريضه ق
فارس اوه مريضه طلب دائما قفلين عليها وخائفين انها تتعلق باي شاب لان هي مينفعش تتجوز دكاتره قالوا كده وهي ضعيفه في عمليه هي المفروض تعملها بس بيقولوا ان هي ضعيفه جدا ممكن ماستحملش العمليه ده غير ان نسبته نجاح العمليه 50 في الميه
ملك وهي زي التايه طيب انا هطلع اوضتي خمس دقائق وجايه اوكي خمس دقايق وطلعت تتكلم في التليفون الو ايوه يا فريد اسمعني كويس وقف وقف كل حاجه كل حاجه حالا سيبها تنزل من عندكم قللي انك ما عملتش فيها حاجه صح
فريد ……
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد