روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الثامن والعشرون

رواية حب من أول نظرة الجزء الثامن والعشرون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الثامنة والعشرون

ادم وعمرو خرجو ونزلو بس وهما نزلين سمعه صوت حاجه بتتكسر ف نزلو بسرعه وراحت الصوت
ادم وعمرو نزله لقو طفل وادامه فازه مكسوره …..
ادم اول م بص للطفل اتصدم من شكله الشبه حور بس اتعصب اما لقي الازاز
ادم بغضب: انت مين وإزاي تعمل كده ودخلت هنا ازاي
الطفل بعياط: اا..ااااا اااا
ادم بزعيق:انطق انت مين
عمرو مسك ادم من ايده وقال
عنرو:اهدا يا ادم ده طفل
ادم:إزاي اه….بس قطعهم الصوت الخلهم وقفين مصدومين
حور بخوف وصريخ جريت علي سيف وبعدده عن الازاي
حور بقلق:سيف حبيبي انت كويس
سيف بعياط: والله ياماما مكنش قصدي ان اعمل كده انا هوقع ف مسكت فيها ف لقتها اتكسرت والله ياماما ده الحصل انا مش بكذب عليكي
حور حضنت سيف وبسته من راسه وقالت
حور بحنان: اهدا ياحبيبي انا مصدقاك ب……قاطعها الصوت ال خلي قلبها يدق بسرعه
ادم بصدمه وزهول:حووووووور!!!!!!!!
عمرو بصدمه واستغرب:حوووووور ……ماما!!!!!
حور قامت وقفت وبصت ل ادم ل واقف مصدوم وقالت
خور:ايوه حور
ادم جري عليها بسرعه وضمها لي اوي اوي وخايف تبعد عنه مره تانيه
ادم بسرعه:حوريتي انا مش مصدق انك ادامي مش مصدق انتي وحشتيني اوي اوي ياحور ازاي قدرتي تبعدي عني كل ده ….متعرفيش انا اتعزبت ازاي كول السنين الفاتت دي
حور بعدت عن ادم ببطئ وقالت
حور: انا مش جايه عشان كده….انا جايه عشان ده ….حور قالت آخر كلامه وهي بتشاور علي سيف
ادم بص علي سيف ال كان خايف وواقف ورا حور
ادم قرب من سيف ونزل ل مستواه وقال
ادم بابتسامه: ممكن احضنك

 

 

سيف بخوف وعياط:ارجوك متدربنيش انا مكنتش اقصد
حور نزلت ل مستوي سيف ورتبت علي شاعره وقالت
حور بحنان:متخفش ياحبيبي هو مش هيضربك
سيف بص ل ادم وقال:مش هتضربني
ادم بحنان: لاء ومستحيل اعمل كده طول حياتي
حور بهدوء:سيف انا قولتلك قبل كده ان بابا مسافر صح
سيف:اه وقولتيلي ان هيرجع قريب
حور بابتسامه: صح واهو بابا رجع
سيف بفرحه: بجد يا ماما..بابا جه؟
حور:اه جه عايز تعرف هو مين
سيف بفرحه:اكييييد
حتى شورت علي ادم ال واقف جنبها وقالت
حور:ده بابا ………وكملتها بتشاور علي عمرو وقالت
ندا:وده عمو عمرو ال قولتلك عليا المتجوز خالتو ندا
سيف بصدمه: ده يبقا بابا
ادم بحب: اه انا ابوك
سيف بغضب طفولي: بابا كنت فين كل الفتره دي
ادم وهو بيرتب علي شعره قال
ادم:معلش يا حبيبي غصب عني بس اوعدك أن مش هسافر تاني
سيف بفرحه: بجد يا بابا مش هتسيبني تاني وهتكون معايا
ادم بابتسامه: ايوه هكون معاك ومش هسيبك
سيف اترما في حض ادم وقال
سيف: بحبك اوي يابابا
ادم كلن مصدوم ان ابنه في حضنه ابنه الكان بعيد عنها 6سنين ال عمره م شافه غير دلوقتي وكان مصدوم من الشعرو ال اول مره يحس بيا احساس الابوه ….بس فاق علي ايد حور
حور مسكت اديه وحطتها علي راس سيف كانها فهمت ال بيفكر فيا
ادم بصلها وابتسم ومسكها ب ايده التانيه ويحبها ل حضنه وضمها هي وسيف ابنه ل حضنه …….حور كانت مصدومه انها في حضنه وحاولت تبعد بس…

 

 

ادم بهمس:متبعديش خلي ابننا يشوفنا مبسوطين
حور:ابعد يا ا……. قاطعها صوت عمرو
عمرو بضحك: يارجل عيب عليك ده انا واقف قدامك
ادم بصلو وقال
ادم بغيظ:لو عايز تمشي امشي انا مش ماسكك
عمرو بتمثيل الصدمه:ااي امشي؟..انت عايزني امشي…..اكيد طبعا هتقول كده م حور رجعت وابنك واكيد هتستغني عني ….انا هروح احسن ل مراتي وولدي ولا يقلولي امشي ولا حاجه
حور ضحكت علي طريقه عمرو…….وآدم اول م شاف ضحكتها قال
ادم:تعرفي ان ضحكتك وحشتني اوي
حور م بصتش لي بس وشها احمر بس قطعهم سيف ابنها خرج من حض ابوه وقال
سيف:اكيد هتاجي وتعيش معانا في اسكندريه مع خالو أسر وخالتو هناء
ادم بأستغراب: خالو أسر وخالتو هناء؟..مين الناس دي!!
حزر بصت ل ابنها وقال
حور بحنان:سيف حبيبي ممكن تروح مع داده ام محمد تلعب في
الجنينه عشان عايزه اتكلم مع بابا في موضوع واول م اخلص هنجيلك ونلعب سوا
سيف سقف ب طفوله وقال
سيف بفرحه: هيييييييه ماشي
حور:ام محمد
الداده ام محمد:ايوه يا هانم
حور بهدوء وابتسامه: خدي سيف وخليه يلعب ف الجنينه بس خلي بالك منه
ام محمد: ماشي…….واخدت سيف وخرجت ر للجنينه ..وبعد م خرجو حور قالت
حور:نقدر نتكلم دلوقتي
ادم بأستغراب: نتكلم في اي
حور:في الحصل طول السنين الفاتت
ادم اتناهد وقال
ادم: ماشي خلينا نقعد………حور قعدت علي الكرسي وآدم وعمرو قعدو علي الكنبه قي وش حور
ادم: تقدري تقولي مين هما أسر وهناء وكنتي فين طول السنين دي
حور:اعتقد ان ميهمكش كنت فين ومين دول
ادم بغضب: انتي بتقولي اي؟ ازاي ميهمنيش انتي كنتي فين انتي وابني طول السنين دي
حور:لو كان يهمك فعلا مكنتش تكسرتني ذي م كسرتني
ادم بزعيق:لسه مفكره ان خونتك وكمان صدقتي ان لمست واحده غيرك انتي صدقتي خطتهم
حور بعياط وصريخ: ازاي مش عايزني اصدق انت مشفتش شكلكم كان عامل ازاي وانت قاعد وهي في حضنك وكنت علي وشك انك تبوسها بس انا قطعت عليكم الحظه
ادم قام وقف قدام حور……..

 

 

ادم وهو يهز حور قال
ادم بعصبيها: بصي في عيوني وقولي انك مصدقه ان احب غيرك وقولي انك مصدقه ان المس غيرك قولي
حور بصت في عيونو لقته ان فعلا صادق ف سكتت ومش عارفه تقول اي او تعمل اي ف بصت في الأرض ف مسكها ادم من دقنها ورفع وشها وبصلها بقوه وقال
ادم بزعيق:متبصيش في الأرض بصي في عيوني وقوليلي صدقتي الخطه العملوها ولا صدقيني؟؟
عمرو بسرعه: اهدي يا ادم خلينا نفهم
ادم بغضب:مفيش تفاهم لازم تقولي هي مصدقاني ولا لاء؟..يلا قولي
حوى بزعيق:بسسسس يا ادم كفايه كده انا مش عارفه أصدقك ولا لاء وكل الادله ضدك يا ادم انا مش عايزه اصدقك ال شوفته عايزه اصدقك…بس ازاي وانا شفتها في حضنك قولي ازاي اص…….
قطعها ادم بقبله كله شوق واشتياق …حور اول م حست ب كده حاولت أن تبعد بس ادم ضمها ليا اوي وحور عرفت انها مش هتعرف تهرب منه ف حطت اديها علي صدر ادم خلت ادم يحس ب قشعره في جسمه كلها ف اتعمق ف القبله ….وعمرو اول م شافها كده ابتسم وخرج الي الجنينه وقعد يلعب مع سيف
عند ادم وحور
ادم بعد عن حور ل احتياجه للهوا ونزل علي رقبتها و…………………………………..
حور بهمس بضعف:ادم ابعد احنا مش متجوزين انت طلقني
ادم بص ليها وقال
ادم:انا مش هطلقك ومستحيل اعمل كده طول م انا عايش……………ادم مستناش رد منها وقبلها تاني وشالها وهو بيقبلها لحد م طلعو ؤضتها وآدم حطها عل السرير برفق جدااااا ونزل علي رقبتها وبدا ف رفع لبسها..وحور اول م حست ب كده حور بعدت عنها ووقفت بسرعه
حور بسرعه:مينفعش تعمل كده
ادم مسك وشها بين كفوفه وقال
ادم:انتي عايزه تصدقي أن مخونتكيش صح
حور:………………
ادم مسك ايد حور وقعده علي السرير قدام الشاشه وقابل اديها بحب وقال
ادم:استني هنا هجيب هاجه وجي …..
ادم سبها وخرج وحور كانت مستغربه….شوايه وآدم جه وكان ف ايده ظرف ف حور بصت علي الظرف بتساول وآدم اول م شافها كده ابتسم وفتح الظرف وطلع منه فلاشه وحطها في الشاشه وراح قعد جنب حور
ادم:دي ال هتثبت ان مخونتكيش ولا افكر اعمل كده
حور بأستغراب: ااااي ؟؟؟

 

 

ادم شاور علي الشاشه وقال
ادم:بصي
حور بصت علي الشاشه ولقت يارا وهي داخله علي ادم والسكرتيره وراها وحصل المشكله وبعدين كلام يارا ل ادم وأما قعدت علي رجله ودخول حور اما شافت كده …فنزلت دموع حور وندمت علي كل لحظه فاتت وهي مش معا ندمت علي ظلمها لي وان هي رفضت تسمعه فضلت تعايط جامد جدا ف ادم ضمها لي اوي وحور برضه ضمته اوي كأن طفله لقت حضن ابوها..
حور بعياط:لي بتحبني الحب ده كله لي انا م استهلوش انا ظلمتك وعذبتك كل السنين دي لي مطلقتنيش انت تستحق واحده تانيه تحبك ومتظلمكش وتقدر حبك ده وتديك مقابل يس انا اديتك اي يا ادم اديتك اي اااااه..؟؟
ادم بعدها شوايه عن حضنه وبص في عيونها وقال
ادم:هششش خلاص اهدي…..ادتيني سبب اعيش عشانه ادتيني كل حاجه حلوه..علمتيني ازاي احب علمتيني اي هو العشق و الغيره ادتيتي ثمره حبنا واخدت بالك منه وحفظتي عليا
حور بعياط: ارجوك سامحني يا ادم أرجوك
ادم بحب:انا مستحيل ازعل منك يا حوريتي
حور بعياط وحب:انا بحبك اوي يا ادم اوي اوي ارجوك متبعدش عني انا مقدرش اعيش من غيرك ..انت متعرفش انا مريت ب اي وانت بع……..قاطعها ادم ب قبلها تعبر عن اشتياقه ليها وحور كانت مسلمه نفسها خالص وضمته ليها وكانت بتلعب ب اديها في شعره وحور كانت متجاوبه معا جدا وآدم نزل علي رقبتها وحور بدات تفك زراير قميص ادم و……………………….
وقضو اجمل ليله في عمرهم
_______________
بقلمي دينا محمود
في الجنينه
سيف بابتسامه: عندك اولاد
عنرو بحنان:اه عندي وهتتعرف عليهم بكره
سيف:اسمهم اي
عمرو:ادم وحور
سيف بتفاجأ:علي اسم بابا وماما
عمرو بضحك:اه صح
سيف بحزن:بابا وماما اتاخرو لي
عمرو بص علي ساعته وقال
عمرو:مش عارف بس الوقت اتأخر دلوقتي لازم تدخل تاكل وتنام وأما تصحا الصبح اسالها وانا همشي وهاجي عشان تشوف ادم وحور
سيف:ماشي
عمرو رتب علي شعر سيف وقال
عمرو:متزعلش ابوك مشفش امك من سنين طويله ف سيبهم يقعدو مع بعض شوايه
سيف:ماشي
عمرو بص ل الداده ام محمد وقال
عمرو:خديها وخليه ياكل قبل م ينام وأما ادم يصحا قوليلو ان مشيت
ام محمد: ماشي ………عمرو مشي وام محمد اخدت سيف وحضرت لي العشا وبعد م اكل اخدته وراح ؤضته عشان ينام بعد م حكتله الحدوته
__________

 

 

بيت عمرو وندا
ندا بزعيق: يلا يا ادم انت وحور كل واحد يدخل ؤضته عشان تنامو
عشان لو م نمتوش هتجننوني الصبح عشان تصحو
ادم وحور:هنستني بابا
ندا باستسلام:انا مش بعرف اقنعكم بحاجه ابدا ماشي استنو ابوكم
شوايه وعمرو جه
عمرو:مساء الخير
ادم وحور جريو عليا بسرعه
ادم وحور بفرحه:باباااااااا
ادم بأستغراب: انتو منمتوش لحد دلوقتي
ندا:حولت اخليهم ينامو بس مرديوش وقلولي انهم هيستنوك
عمرو بص ل ادم وحور بابتسامه: بس كده مينفعش انا في أيام بتاهر فيها ف الشغل وانتو مينفعش تسهرو ب الشكل ده والوقت متأخر بعد كده اما ماما تقولكم نامو تنامو اتفقنا
ادم وحور:اتفقنااااا
عمرو بحنان:طيب يلا ادخلو نامو.
ادم وحور:ماشي
عمرو: طيب فين بوسة بابا
ادم وحور باسو ادم وقالو: بحبك اوي يا بابا…..وبعدين راحو باسو ندا وقالو:اسفين يا ماما مش هنعمل كده تاني
ندا ضمتهم ليها وقالت:وانا بحبكم اكتر وماما مش زعلانه منكم ..يلا يا حبيبي نامو………ادم وحور كل واحد دخل ؤضته……
عمرو حضن ندا من ضهرها وقال
عمرو:بحبك اوي اوي
ندا بابتسامه: وانا كمان
عمرو لف لي ندا وقال
عمرو:عندي ليكي مفاجأه بكره هتعجبك اوي
ندا بأستغراب: مفاجأه اي
عمرو شال ندا وطلعو علي ؤضتهم وقال
عمرو: هتعرفي بكره
ندا:ع….قاطعها عمرو بقبلها علي شفيفها و…………………………….
_____________

 

 

صباح يوم جديد
حور صحيت علي حاجه بتتحرك علي وشها ف فتحت عيونها براحه ولقت حبيبها بابتسامه البتصحر ووقعته ف حبه ف ابتسمت لي بحب هو أول م بص ف عيونه بتاخده مكان تاني
حور بحب:صباح الخير
ادم: صباح الجمال علي عيونك ياقلبي
حور كانت بتحسس علي دقنه وقالت
حور بحب:خلتك احلا من الاول بكتير
ادم بمشاكسه: بجد…افتكرت اما تشوفيني كده هتخليني احلقها
حور بسته بحب جنب شفايفه وقال
حور:إياك تحلقه انا حبيتك كده اوي
ادم ضمها لي وقال:وانا بحبك اكتر….يااااه اخير بقيتي في حضني مش:عارف اذاي عديت السنين دي وانتي بعيده عني
حور باسته في خده بحنيه وحب وقولت
حور: انا اسفه ياحبيبي وانا كمان اتعذبت كتير في بعدك بس اوعدك هعوضك عن كل ده
ادم ضمها لي وقال
ادم بحب:كفايه عليا انك جنبي
حور بعدت عنه
حور:بحبك اوي اوي يا اد….
حور بصريخ…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك رد

error: Content is protected !!