روايات

رواية راينا بعضنا في الاحلام الفصل الرابع 4 بقلم ندى حمادة

رواية راينا بعضنا في الاحلام الفصل الرابع 4 بقلم ندى حمادة

رواية راينا بعضنا في الاحلام البارت الرابع

رواية راينا بعضنا في الاحلام الجزء الرابع

راينا بعضنا في الاحلام
راينا بعضنا في الاحلام

رواية راينا بعضنا في الاحلام الحلقة الرابعة

زياد ودا صاحب ريان :ريان في اخد رصاصه هو في المستشفى
غزل 😭: مستشفى ايه بسرعه يازياد
زياد :مستشفى ــــــــــــــــــ
غزل قفلت التلفون وانهرت
ندي: فيه ايه ياغزل مالك
غزل 😭 :اخويا اخد رصاصه انا لازم اروح المستشفى دلوقتي
ندي :طيب استني هوصلك خليكي هنا ثانيه ممكن
غزل :لا انا رايحه لخويا
غزل وقفت تاكسي وركبت وراحت المستشفى
عند ندي تلفونها رن برقم زين
ندي :الو
زين : يلا عشان انا مستنيكي بره عشان نروح
ندي :طيب انا جايه
وركبت العربيه
زين :مالك زعلانه كده ليه

 

 

ندي :اصل غزل صحبتي الجديده اخوها اخد رصاصه هو في المستشفى دلوقتي
زين :البت اللي لسانها دي
ندي :لا متقوليش عليها كده انت مش تعرف ايه اللي حصل انهارده دي ضربت البت عشاني وحكت له على الي حصل الصبح
زين بعصبيه:ومجتيش قولتي ليا ليه ها
ندي :انا مش عاوزه حد يعرف انك اخويا عايزة اعتمد علي نفسي ،ممكن توديني المستشفى لغزل
زين :مش هنتكلم في الموضوع ده دلوقتي لما نروح ،ماشي انتي عارفه المستشفى اسمها ايه
ندي :مستشفى ـــــــــــــــــــــــ
زين :طيب
انطلق زين للمستشفي
(النااس اللي بتسال علي هما ولاد خال ازاي وميعرفوش بعض العبد لله هيفهمكو ابو غزل وام زين اخوات بس اهلهم ماتو وهما صغيرين وقعدو في دار ايتام لحد لما كبرو شويه وبعدين ناس اتبنو ام زين ومنسعتها مش يعرفو عن بعض حاجه بس مامت زين جمعت كل معلومات عن بابا غزل
وعائلته وهيا مستنيه لما الوقت المناسب عشان عشان تروحله ومخليه ناس تراقب اهل غزل عشان لو حصل حاجه تعرف توصلهم وزين عارف الحوار ده كلو والكلام الي في اول بارت عشان مامته كانت بتزن عليه علشان يتجوز فهي تتشغل في إن هيا تدور له علي عروسه )
ونروح عند غزل وريان في المستشفي
غزل😭:زياد ريان عامل ايه هو كويس
زياد :اهدي طيب هو كويس انتقل اوضه عاديه الرصاصه جات في كتفه بس لسه مش فاق من البينج
غزل :الحمدلله يارب انا هروح اكلم بابا وماما شكرا اوى يازياد علي وقفتك مع ريان

 

 

زياد :بتشكريني علي ايه ريان صحابي واخويا وغير كده هو انقذني كان زماني مكانه لو ريان كان حصله حاجه مكنتش ممكن اسامح نفسي
غزل :روحي صلي وادعيله ربنا يقومه بالسلامة وبعدين متلومش نفسك ده قدره والحمد لله إن هيا جت علي قد كده انا هروح اكلم بابا عن اذنك
غزل وباباها
غزل :الو
بابا غزل :الو ياحبيبتي انتي فين لحد دلوقتي مش جبتي انتي كويسة
غزل :بابا انا كويسه بس
بابا غزل :بس ايه انتي فين
غزل خدت نفس عميق :بص ياحج انا مش هحور عليك ريان في المستشفى هو كان في مهمه واخد رصاصه في كتفه بس هو كويس لسه مش فاق من البينج
بابا غزل :ريان ابني مستشفى ايه
غزل :مستشفى ـــــــــــــــــــــــ
بابا غزل :طيب أنا جاي اهو
غزل :متقوليش لماما عشان مش تقلق وتحصل لها حاجه
بابا غزل :ماشي سلام انا جاي
غزل قفلت الفون وراحت اوضه ريان تطمن عليه
ريان كان فاق من البينج وزياد قاعد معاه

 

 

غزل جرت على ريان وحضنته
ريان :اعااااا يابنت الهبله براحه ياثور انتي
غزل😭 :كده ك ت ع و ز ت س ب ن ي ل و ح د ي
ريان :بس خلاص انا كويس مفيش حاجه اهدي مش فاهم منك حاجه وبعدين انا وعدتك إن انا هسلمك لعريسك وهفضل جمبك على طول
غزل 🥺:يعنى انت كويس دلوقتي
ريان :ايوه وكمان الدكتور قالي هخرج انهارده
زياد :شويه وتراني اتأثر والدمعه تفر من عيني
ريان :بس ياض ملكش دعوه باختي
شويه والباب فتح دخل منه ابو غزل واطمن على ريان والدكتور طمنهم وقال هيطلع بعد ساعتين
الباب خبط ودخل منه ندي
ندي :ممكن ادخل
غزل:ندي ايه اللي جابك
ندي :جايه اطمن عليكي الحمدلله على سلامتك يااستاذ ريان
ريان باعجاب :الله يسلمك
ندي :اخويا معايا بره ممكن يدخل
غزل :اه طبعا مدخلتهو على طول ليه
ندي :اعمل ايه دماغه كده
الباب خبط ودخل زين
غزل بصدمه:احيه انت ايه اللي جابك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية راينا بعضنا في الاحلام)

اترك رد

error: Content is protected !!