روايات

رواية اسلام الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت الثامن

رواية اسلام الجزء الثامن

رواية اسلام الحلقة الثامنة

سيف… اسلام اهدي واطمني مامتك هتكون كويسه
اسلام بعياط… يارب يارب
بعد شوي ممرضه طلعت من الاوضه وعماله تجري اسلام خافت وقلقت
سيف قرب منها.. اطمني ومتخافيش
اسلام بحزن… يارب يارب
بعد شوي الدكتور طلع اسلام جرت عليه
اسلام بخوف… ها ماما عامله اي طمني
الدكتور… مش هنعرف اي حاجه غير بعد اربع وعشرين ساعه يدوبك نقدر نحدد ان العمليه نجحت ولا لا
اسلام رجعت قعدت مكانه وبخوف… لسه هنستنا اربع وعشرين ساعه
سيف قرب منها وقعد جنبها وبحنيه… قولتلك اطمني ودول اربع وعشرين ساعه وهيخلصوا بسرعه
اسلام بصتلوا وسيف اشار بعينه ليها انها تطمن
اسراء بخوف… اختي تعالي نصلي وندعيلها وان شاءلله ماما مش هيحصلها حاجه
اسلام حضنتها وبعياط… ان شاءلله مش هيحصلها حاجه ويلا نصلي وندعيلها ومسكت ايد اسراء وراحت المصليه بتاعت المستشفي تصلي فيها
سيف مسك الفون واتصل علي اسر
اسر… اي الاخبار طمني

 

سيف… لم انت قلقان كدا ليه بتبقا قاسي قدامها
اسر… سيف مش وقته الكلام ده اخلص طمني
سيف…. حاضر حاضر بص الدكتور عمل العمليه بس قال مش هنعرف العمليه ننجحت ولا لا غير بعد اربع وعشرين ساعه وتكون فاقت كمان
اسر… اممم تمام ابقا طمني لو فاقت او في اي حاجه جديده ماشي
سيف… حاضر بس ممكن سؤال
اسر بزهق… عارف انك مش هتسكت اسال يازقت
سيف… ههه المهم ليه خايف علي امها مع انها متقلبكش وحتي لو لقدر الله حصلها حاجه مافيش اي ضرر عليك
اسر اتوتر ومبقاش عارف يتكلم وسكت
سيف… رحت فين
اسر… ها موجود اهو بس ممكن اكون متوتر وخايف عشان خسرت امي بسبب نفس المرض ده ووقتها مقدرتش انقذها ابدا وانا اكتر حد عارف معني خسران الام اووي الام بتكون كل حاجه بتكون الحياه بمعني اصح ومحدش هيكون بيحبك وبيخاف عليك غيرها ولو هي راحت هتفقد الدنيا كلها ومستحيل حد يقدر يعوض مكانها حتي لو جبلك الدنيا كلها في قدامك
سيف… فهمتك
اسر… اممم تمام يلا متنساش تعرفني كل حاجه
سيف… حاضر

 

اسر بتوتر… وفي حاجه تانيه
سيف… اي هي
اسر بتوتر… اس. اسلام اخبارها اي
سيف… بصراحه زعلانه جامد ويادوبك اختها خدتها وراحه يصلوا عشان حتي تهدي شوي من قبل العمليه وهي عماله تعيط
اسر زعل جامد… امم تمام وقفل السكه في وشه وقعد مكانه يفكر فيها وزعلان
_اسر اسر حبيبي
اسر بعصبيه… انا سمحتلك تدخلي
بخوف_ فيها اي مش انا خطيبتك ياقلبي
اسر بعصبيه… قولتلك كذا مره مبحبش كلمه قلبي ولا الكلام دي يا ملك
ملك.. امم تمام اسفه
اسر… تمام وحاولي متكرريش اغلاطك عشان خلقي ضيق ومش هعديها المره الجاي
ملك بخوف… حاضر
اسر… كنتي جي ليه بقا
ملك… كنت جي اطمن عليك عشان مسافره لندن اسبوع
اسر… اممم تمام ماشي يلا روحي وسابها ودخل الحمام
ملك وقفت اتعصبت من تصرفه وسابته ونزلت تحت وهي ماشيه خبطت في مي
مي…. مالك ياملك مين مزعلك
ملك بحزن… هو في غير اخوكي

 

مي… عمل اي زفت اخوي تاني
ملك… مطنشني دايما ولا بيرن يطمن عليا ولم باجي اكلمه واقوله قلبي او حبيبي يقفش عليا ويتعصب واقوله مسافره يقولي تمام وسيبني ويدخل الحمام
مي… انا قولتلك من قبل متتخطبوا اخوي هيتعبك بتصرفاته قولتيلي مالكيش دعوه انا هغيرو اشبعي بقا
ملك… هوف طيب قوليلي اعمل اي زهقت بجد والله خلاص
مي… هدي بس وتعالي نطلع نقعد في الجنينه ونفكر شوي
ملك… ماشي يلا
بعد اربع وعشرين ساعه
اسلام… ها يادكتور ماما عامله اي
الدكتور… الحمدلله العمليه نجحت بس
اسلام بخوف… بس اي
الدكتور… مينفعش تتعرض لاي خبر يزعلها وتحاولي متزعلهاش ابدا الفتره دي لحد متتحسن
اسلام بقلق… اممم تمام يادكتور شكرا بس ممكن ندخل نشوفها

 

الدكتور… اه بس متخلوهاش تتكلم كتير
اسلام… حاضر وشكرا مره تانيه ودخلت هي واسراء وسيف وهم فرحنين
اسلام قربت من امها وبفرح… حمدالله علي السلامه ياحبيبتي
الام… الله يسلمك ياقلبي
اسراء بعياط… الف سلامه عليكي ياقلبي
الام… الله يسلمك ياحبيبتي
سيف… حمدالله علي سلامتك ياطنط
الام .. الله يسلمك يابني
اسلام لسه هتتكلم لقت اسر بيرن اتوترت ومبقتش عارفه تعمل اي
امها… مالك مين بيرن
اسلام بتوتر… ها ده يبقا…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك رد

error: Content is protected !!