روايات

رواية جحيم الايسر الفصل الثامن 8 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر الفصل الثامن 8 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر البارت الثامن

رواية جحيم الايسر الجزء الثامن

رواية جحيم الايسر الحلقة الثامنة

وقفنا عند اليسار وهي بتكلم في التليفون وخلصت ولقت حد وراها
اليسار : داداه
صفاء : ايوه ي بنتي الست ماجده بتسأل عليكى
اليسار : انا جيه اهو معكي ي داداه
وذهبو معا
تعلو نروح حته بعيده شويه
………الحور مترجم ……..
هي : ماذا بگ
هو : لم أجدها لقد بحثت عنها في كل البلد ولكن لم أجدها
هي : حاول أن تنسها هي غادرت ولم تعد مره أخري
هو بغضب : لا يمكن أن يحدث هذا الشيء هي ملگ لي
هي : هي ذهبت وربما تزوجت
هو :لاااااا لا يمكن أن يحدث هذا سوف أقتله هي ملگ لي س تعودي لي فيروزتي الجميله
📱📱📱 هو : ماذا تقول
سوف اتأتي علي الفور
نظرت لها ب يأس بينما كان يوجد من يسمع لهم
دول هنتعرف عليهم ب التفصيل ب الفصول الجايه
………………………………………..

 

 

 

…..عند اليسار وماجده …..
ماجده :ايه رأيك نروح شويه الحنينه هناك الهوء والجو حلو
اليسار ب ابتسامه : يلا بينا وذهبو الي الحديقه
في الحنينه هناك
ماجده عنيك بتقول جواكي حاجات كتير اووي طلعي اللي قلبك يمكن ترتحي
اليسار وكأن كانت تنتظر هذه الفرصه جلست علي الأرض ووضعت رأسها علي رجل ماجده
: انا تعبانه اوووي
كنت عشان حياه جميلة ومرتاحه أبويا وامي ماتوا وسابوني لوحدي
عشت اصعب ايام حياتي سبت بلادي اللي اتولدت فيها وجيت هنا فضلت ادور علي مكان اتحمي فيه او شغل أعيش منه مفيش حد كان بيساعدني وكل اللي بيساعدوني عايزين مقابل انتي اكيد فهمه ايه هو المقابل تعبت كتير وميأستش لانه ثقتي في ربنا كبيره اوووي لاقيت واحد صاحب بابا روحت له وهو مش اتأخر عني ب العكس جابلي شغل في المستشفى وقدرت استقر وأعيش حياتي بس القدر مش رادي انه أعيش مرتاحة الحاره اللي انا سكنه فيها في واحد كل يوم يتعرض ليه وعايز يتجوزني غصب عني انا حولت بكل قوتي انه اوقفه عند حده بس مفيش فائده ب العكس بيزيد بس انا واثقه في ربنا انه كل شيء هيتحل
معلش بقا صدعتك بكلامي
ماجده بحب : ب العكس انا فرحت انه شاركتني همومك لو عايزة ادخل واحل لكي موضوع الولد ده انا مستعده ابيتو في القسم النهارده

 

 

اليسار : لا مفيش داعي تتعبي حضرتك انا هدده انه لو مبعتش عني انا هقدم فيه بلاغ
ماجده : انا مش هضغط عليكي انتي معكي رقمي لو احتاجتي اي حاجه انا معكي ديما
اليسار ب ابتسامه : ربنا يديمك ليه ي رب
…………………………………………
مره الوقت وقد تعلقت ماجده ب اليسار بشده واستأذنت وغادره القصر
……في غرفه ماجده……..
ماجده : ايه رأيك ي صفاء في اليسار
صفاء : بصراحه أدب وأخلاق وتربيه
ماجده : يعني تنفع عروسه وست بيت
صفاء : إلا تنفع وأكملت ب غمزه😉 اوعي اللي بفكر فيه
ماجده بضحك : ايوه اللي بتفكري فيه انا عايزها تكون عروسه ابني هي الوحيده اللي هترجعو لحياته الطبيعه تاني
صفاء : عندك حق دي اللي واثقه انها هتحافظ علي عرضه وشرفه في غيابه انا شوفت الصبح اللي حصل ومكنتش مصدقه انه في لسه بنات عرفه تعليم دينها وحياء وكسوف مش زي بنات الليومين دول
ماجده ب استغراب : حصل ايه
صفاء : حصل………….. وقصت لها كل شيء

 

 

ماجده : هي عملت كده بجد
هزت صفاء رأسها ب الإيجاب
ماجده : تعرفي ي صفاء دي اول واحده تقدر تقف قدام ايسر و تتحدها رغم انه رفع عليها المسدس بس هي متحركتش من مكانها وفضلت علي موقفها و
دق … دق … دق 🚪
ماجده : ادخل
ايسر : مساء الخير ي امي عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكى
ماجده ب حب : انا الحمد لله بخير طول ما أنا شيفاك مبسوط
“”” نسبهم شويه ونروح ل اليسار “””
عند اليسار دخلت بيتها وغيرت ثيابها وادات فرضها وجلست تقرأ في الوتر اليومي في المصحف الشريف وأثناء قرأتها أحست ب أحد يحول فتح بابا شقتها صدقت ووقفت وفي دخلها خوف ظلت تتحرك ببطء وخوف الي ان وجدت تم فتح الباب
اليسار “” أنت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الايسر)

اترك رد

error: Content is protected !!