روايات

رواية اوتار القلب الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريناد أحمد

رواية اوتار القلب الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريناد أحمد

رواية اوتار القلب البارت الثالث عشر

رواية اوتار القلب الجزء الثالث عشر

رواية اوتار القلب
رواية اوتار القلب

رواية اوتار القلب الحلقة الثالثة عشر

زين : عندي ليكوا قرار مفاجئ
لينا واروى وزياد : ايه هو
زين : هعمل فرحي انا واروى
لينا وزياد بفرحة : بتهزر !!!
زين : والله بتكلم جد .. ايه رأيك يا اروى
اروى : بس انا لسه حتى مكملتش ال ١٩ سنه والمفروض الفرح بعد ما اكمل ٢١ سنه
زين : لا ما احنا هنعمل فرح السنادي ولما تكملي ٢١ سنه هنتجوز عند مأذون بقا وهبقى اعملك فرح اكبر من اللي هعمله السنادي
اروى : بجد !
زين : بجد
اروى : اجمل زوز في الدنيا
زياد : بت انت .. انا بس اللي تقوليلي زوز
اروى : بتغير ؟
زياد : اه في مانع؟
اروى : لا طبعا براحتك يا زوز
زين : اروى
اروى : نعم يا زوز
زياد : تاااني
اروى : ااا نعم .. نعم يا زين .. حلو كده ؟
زياد : اه
زين : لا
لينا : طب اتخانقوا انتوا بقا وانا واروى هنهرب
____________________________

 

 

 

 

استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه ♥️
على الواتساب
مراد : انا تحت بيتك ممكن تنزلي هديكي حاجة
نتاليا : !!!
مراد : انزلي بس
نتاليا : في ايه يا مراد
مراد : هطلع انا
نتاليا : لا خلاص نازلة
نتاليا نزلت
نتاليا : نعم
مراد : ممكن تقبلي مني الهدية دي ؟
نتاليا بفرحة : شكرا جدا يا مراد بجد
مراد : فخور بيكي وبمجموعك مع انك كنتي تعبانة بس قدرتي تحلي كويس وجبتي الدرجات دي
نتاليا : ربنا يخليك يا مراد
مراد : يلا اطلعي عشان مامتك متقلقش
نتاليا : تمام .. شكرا ع الهدية
مراد : الشكر لله .. باي
نتاليا : باي
نتاليا صعدت لبيتها بفرحة
وفتحت الهدية ووجدت بطاقة (كارت)
فتحت الكارت وقرأته وفرحت
محتوى الكارت
‘ نتاليا ، صديقتي الغاليه ، انا اسف اني اذيتك قبل كده ، وياريت تقبلي الهدية دي ، وبجد مش عارف اوصفلك انا فخور بيكي قد ايه بس برافو عليكي انك وصلتي للمجموع ده ‘
نتاليا فتحت بوكس الهدية ووجدت
مجموعة من الشيكولاتة المختلفة وما بينهم ورد احمر
نتاليا فتحت الواتساب
نتاليا : مش عارفة اشكرك ازاي بس انت فرحتني جدا
مراد : ربنا يقدرني واقدر افرحك دايما
نتاليا : ♥️♥️
____________________________

 

 

 

 

لا إله إلا الله ♥️
باليوم التالي
زين : اروى .. اروى .. شوفي اختاري القاعة دي ولا القاعة دي ؟
اروى : الاتنين حلوين اوي
زين : شوفي الاحلى
اروى : دي احلى
زين : تمام .. هحجزها وهعزم اقاربنا كلهم
اروى : تمام
____________________________
لا حول ولا قوة الا بالله ♥️
مرت الايام وجاء موعد الفرح
مازن وزياد كانوا بجانب زين طوال الوقت
فارس : السلام عليكم
مازن وزياد : وعليكم السلام
زين : فاااارس
فارس : زينوووو
زين : حبيب قلبي .. مازن وزياد صحابي .. وزياد يبقى اخو مراتي .. فارس اخويا الصغير
مازن وزياد وفارس تصافحوا
زين : فين ماما وبابا
فارس : هبقى احكيلك بعدين
زين : يعني ايه هما مش جايين؟
فارس : لا وهبقى اقولك السبب
زين بحزن : كنت اتمنى يكونوا جمبي
فارس : معلش انا ومازن وزياد جمبك اهو
زين : ربنا يخليكوا ليا
هدى وريم ومريم ولينا وشهد كانوا بجانب اروى طوال الوقت
الكل : طالعة زي القمر
اروى بخجل : وشي بقا طماطماية اهو بسببكوا
لينا : احلى طماطماية شوفتها في حياتي مش معقول
زين دق الباب : ممكن ادخل؟
الكل : لااااا
زين : ايه الرعب ده
زياد : طب ممكن انا ادخل
الكل : لااااا
فارس : ادخل يا زين ادخل
زين : لا يعم مليش دعوه
فارس : طب ادخل انت يا زياد
زياد : عايز ادخل يا جماعة انا اخو العروسة بردو
اروى : ما تخليهم يدخلوا

 

 

 

 

لينا : لا اسكتي
مريم : طب اخو العروسة حتى
اروى : خلي زياد يدخل
لينا فتحت الباب : زياد بس اللي يدخل
زياد : يلا امشوا انتوا بقا
زين : هتتكبر علينا
زياد : اه
زين : ماشي يا زياد
زين وفارس ومازن ذهبوا
زياد دخل : بسم الله ما شاء الله .. قمر يا اروى قمر اكتر مانت قمر
اروى : شوف بردو لينا وصحابي قمرات ازاي
زياد نظر للينا : انا هتغر انكوا اخواتي كده كتير عليا
لينا : بكاش اوي
زياد : والله انت زي القمر
زياد وقع نظره على مريم ونظر إليها لفتره
مريم لنفسها : ايه ده في ايه
اروى : زياااد
زياد : نعم يا حبيبتي
اروى : فين تركيزك
زياد : على مر .. قصدي عليكي طبعا يا قمري
اروى غمزت له : عليا انا بردو ؟
زياد : اروى .. اهدي هه
اروى : حاضر يا زوز .. يلا بينا بقا
لينا : روح يا زياد نادي زين
زياد : تمام
ذهب زياد ورجع مرة أخرى ومعه زين ومازن وفارس
زين : ادخل ؟
لينا : اه يلا
زين دخل
اروى التفتت له
زين : ملاكي القمر

 

 

 

 

اروى : أهدى يا زوز بتكسف والله
وفجأة عانقها وحملها و اخذ يدور بها
زين بهمس : بحبك
اروى بهمس : وانا كمان
زين : يلا ؟
اروى : يلا
في نفس الوقت كان زياد نظرة على مريم طوال الوقت
وخرج الجميع للقاعة
وبدأ الفرح
وفجأة جاء امير للفرح
هدى لنفسها : امير ! .. هما عزموه !
امير كان يبحث بعينه عن هدى
ورآها
امير : ازيك يا هدى
هدى : الحمدلله يا أمير انت عامل ايه
امير : الحمدلله .. انا رايح اسلم على اروى ومستر زين
هدى : تمام
امير ذهب لهم على الكوشة
امير : مبروك يا اروى .. مبروك يا مستر زين
زين واروى : الله يبارك فيك يا أمير
امير ذهب لهدى مرة أخرى
امير : هدى
هدى : نعم
امير : كنت عايز اقولك حاجة
هدى : اتفضل
امير : هدى ، انا معجب بيكي
هدى : …..
امير : سكتي ليه
هدى : …..
امير : هدى انت معايا ؟
هدى : اه اه معاك
امير : عايزه تقولي حاجة. ؟
هدى : لا .. اه

 

 

 

 

امير : لا ولا اه ؟
هدى بخجل : اه .. انا كمان معجبة بيك
امير : انت وشك بقا احمر اوي ليه كده أهدي
هدى : اصلي اتصدمت والله
امير : انا معجب بيكي من ساعة ما كنا في درس الفيزياء الاول ولما المستر طردك انت واروى دافعت عنكوا بس كان الدفاع ده بالاخص عشانك
هدى : بجد !!!
امير : بجد .. هاتي رقمك قبل ما انسى
هدى أعطته رقمها
بعد قليل نزل الطعام على جميع الطاولات
لينا وقفت وكانت ذاهبة للخارج ومعها بيبسي
فجأة اختل توازنها وكادت أن تقع
لكن مازن امسك بها قبل أن تقع
والبيبسي وقع على بدلة مازن
مازن : مش شايفه قدامك ! .. عامية !
لينا : انا اسفه والله بس …
مازن : بس ايه .. البدلة باظت .. ايه اللي انت نيلتيه ده
لينا : طب حق البدلة كام وانا هدفعهولك
مازن نظر لها باحتقار : انت تدفعهولي ! .. ناس عامية وغبية كمان وتركها وذهب
لينا عيونها دمعت وذهبت للحمام مسرعة
لينا : انا عامية وغبية !!!
واخذت تبكي على إهانته لها

 

 

 

 

مازن : زياد ، زين هينزل امتى كل ده بيأكلوا ؟
زياد : يا عم سيبهم .. بس ايه اللي بهدل بدلتك كده
مازن : واحده غبية لابسة كعب وماشية ب بيبسي فكانت هتقع ف لحقتها و اتكب البيبسي عليا
زياد : يا نهار ابيض
لينا دخلت القاعة مره اخرى وذهبت لزياد مسرعة وعانقته
زياد : في ايه مالك
لينا : في واحد هزقني عشان وقعت البيبسي عليه بالغلط
زياد نظر لمازن
مازن : ايه ده هي تقربلك ايه
زياد : اختي .. اهدي يا لينا معلش حقك عليا
مازن : اختك !! .. انا اسف مكنتش اعرف
زياد : اسكت دلوقتي
مازن ذهب لطاولة أخرى : انا غبي غبي .. ازاي عملت كده
زين واروى رجعوا للقاعة
وجاء وقت الرقص
فارس وجد شهد جالسة لوحدها
فارس : تسمحيلي بالرقصة دي ؟
شهد نظرت له وأشارت بالايجابية
وذهبوا ليرقصوا

 

 

 

 

امير : تسمحيلي يا هدى بالرقصة دي ؟
هدى ابتسمت وأشارت بالايجابية
وذهبوا ليرقصوا
زياد : مريم ، تسمحيلي بالرقصة دي ؟
مريم بخجل أشارت بالايجابية
وذهبوا ليرقصوا
نتاليا : بلاش بالله عليك مش عايزه ادخل
مراد : ليه في ايه مالك
نتاليا : مش عايزه
مراد : مش انت معزومة على الفرح ده ؟
نتاليا : اه بس مش عايزه ادخل
مراد : مش انت وافقتي في الاول
نتاليا : اه بس …
مراد : مفيش بس يلا بينا وسحبها ودخلوا
مراد كان يبحث بعينه عن شهد
مراد رأى شهد ترقص مع فارس
مراد بغضب : دي عبيطة دي ولا ايه
نتاليا : أهدى يا مراد براحة
مراد : براحة ايه دي بترقص مع واحد غريب
نتاليا : طب استنى لما يرجعوا على الترابيزة عشان الناس
مراد جلس بغضب
الأغنية خلصت والكل رجع على طاولته مرة أخرى.
مراد ذهب لطاولة شهد
مراد : ايه اللي بتعمليه ده

 

 

 

 

شهد : في ايه يا مراد .. وانت جيت امتى اصلا
مراد : ملكيش دعوه جيت امتى .. بس ايه اللي انت كنتي بتعمليه ده
فارس : في ايه يا شهد ومين ده
مراد : انا هعرفك انا مين تعالالي وسحبه خارج القاعة
وشهد ونتاليا ركضوا خلفهم
شهد : خلاص يا مراد انا اسفه والله
مراد : عايز تعرف انا مين ؟
فارس : أه عايز اعرف
مراد : انا اخو الهانم اللي كانت بترقص معاك
فارس : ….
مراد : سكت ليه
فارس : انا .. انا اسف مكنتش اقصد بس لقيتها قاعدة لوحدها ف …
مراد ضر.به بو.كس
فارس : انت عبيط !!!
مراد مسكه من قميصه : ابقى اشوفك بتقرب من اختي تاني
وأخذ شهد ونتاليا وذهبوا
مراد اوصل نتاليا لمنزلها ووصل هو وشهد لبيتهم
شهد : والله اسفه يا مراد .. بالله عليك سامحني
مراد : اسكتي خالص
شهد وجدت شىء احزنها كثيرا ….
شهد ركضت : بندق ! .. بندق ماله يا مراد
مراد بخوف : مش عارف ماله .. تعالي نوديه لدكتور
شهد حملته وركضوا للدكتور
الطبيب : القط مات بسبب أنه أكل اكل مسمم
شهد : لا لا .. ازاي يعني
الطبيب : التحاليل بتقول كده
شهد اخذت تبكي بحرقة
مراد : اهدي .. اهدي

 

 

 

 

شهد فقدت وعيها من كثرة البكاء
مراد : شهد .. شهد !!!
بعد قليل شهد فاقت
شهد بكت مرة أخرى : ازاي بندق مات .. مين اكله اكل مسمم مييين
مراد : مش عارف .. ممكن يكون كَل حاجة منتهية الصلاحية
شهد ببكاء : ممكن .. بس هيوحشني اوي
مراد : ….
شهد : كان بيدافع عني لما كنت بتضايقني
مراد : مش هضايقك تاني انا اسف
شهد : ….
____________________________
سبحان الله وبحمده ♥️
وانتهى الفرح والكل ذهب لبيته
زين : اتفضلي يا اجمل بنت في حياتي
اروى دخلت البيت
وكان البيت متزين بطريقة جميلة جدا
اروى : واااو .. التزيين حلو اوي
زين : الحمدلله أنه عجبك
اروى : انا هروح اتوضى وانت كمان اتوضى عشان نبدأ حياتنا بالصلاة
زين ابتسم : انا محظوظ بيكي

 

 

 

 

اروى عانقته : وانا كمان والله
زين : بحبك
اروى : اكتر بكتيير
وبالفعل بدأوا حياتهم بالصلاة
باليوم التالي
زياد ولينا وفارس وصلوا لبيت زين واروى
فارس : صباحية مباركة يا عريس
لينا : صباحية مباركة يا عروسة
فارس أخذ زين : تعالى هقولك السبب ان بابا وماما ميجوش .. عشان انت لازم تعرف
زين : تمام تعالى البلكونه
فارس قال له على السبب
زين : اييييه !!!!

يتبع …..

اترك رد