روايات

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت اسد الصعيدي البارت الرابع

رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء الرابع

رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة الرابعة

في جناح اسد ..
كان بيضربها بغل وكره شديد وهو بيفتكر صديق عمره والي عملته فيه .
فلاش باك….
امام الجامعه .
كان واقف اسد بغيظ شديد .
عمر بابتسامه /صاحبي واخويا وحبيبي .
اسد بغيظ شديد/قسما بالله كنت شويه وهدخلك وأولع فيك ايه التأخير ده كله .
عمر بابتسامه وهيام /اه كنت مع المزه بتاعتي ي اسد رحاب حبيبتي ياه بحبها اوي ي اسد .
اسد بابتسامه/ربنا يسعدك ي اخوي وأحضر فرحك عن قريب .
عمر بابتسامه/خلاص هانت قربت اجيب الشبكه .
اسد بجديه /وبعدين معاك يا عمر يالا انت زيك زي يوسف بالظبط جوازتك كلها هديه مني ليك .
عمر بجديه /لا ي اسد أنا عايزه أنا الي اتعب واشقا لحد ماتجوزها اهيه ي اسد دي رحاب الي لابسه بلوزه بيضاء .
بس الحقيقه ان عيون اسد راحت في حته تانيه خالص راحت في فرح ضحكتها وبرائتها .
عمر بضحك/ههههه ايه ي كبير علي العموم دي فرح بنت خالتها بت زي العسل .
اسد بغيظ شديد/وانا مالي بيها اصلا يلا بلا كلام فاضي .
عمر بضحك /هههههه بكره نشوف ي كبير .
****************.
بعد مرور شهر ..
في المستشفي ..
كان يسير اسد برعب وخوف ليرا عمر وهو ينفس أنفاسه الاخيره بعد أخذ كميه كبيره من الدواء .
اسد بدموع وصراخ/ليه عملت كده ي عمر ليه .
عمر بدموع ووجع/كان لازم اموت ي اسد لاني مش هقدر اعيش بعد الجرح الكبير الي كسر قلبي والصدمة الي وقفت قلبي البنت الوحيده الي حبيتها بعد كل الي عملته علشانها سبتني علشان واحد غني قالتلي انت ولا حاجه ي اسد سمحني ي اسد سمحني .
ليموت عمر ليصرخ اسد بدموع وغضب .
/اه ي بنت الكلب قسما بالله لخليكي تتمني الموت .
********************.
باك ..
في جناح اسد …
كان ينظر إليها وهي فاقده الوعي وجسدها ينزف بالدماء ليحدث الطبيبه بكل برود .
وفي الاسفل …
كانت قاعده فرح بشرود وفجاه شافت الدكتوره اتفزعت وجريت ليها .
/هو فيه ايه مش حضرتك دكتوره برضه فيه ايه ي سالم .
سالم بجديه /اسد باشا طلبها ي ست هانم .
فرح بفزع شديد/رحاااب .
*********************.
في جناح اسد .
كانت واقفه فرح برعب علي رحاب وغضب شديد من اسد .
الدكتوره بفزع /اسد باشا الهانم لازم تروح المستشفي .
اسد ببرود وبنظره غضب /سمعيني قولتي ايه كده ي دكتوره .
الدكتوره بخوف /خلاص ينفع هنا في البيت بس لازم عنايه شديده لأن حالتها صعبه عن اذنكم ده كل المطلوب .
فرح بغضب جحيمي/رحاب أنا هوديها المستشفي وهبلغ عنك وهوديك في ستين داهيه انت مستحيل تكون بنادم .
اسد بابتسامه خبيثه/عادي كل واحد يقضي ليله دخلته زي ماهو عاوز بس بنت خالتك طلعت اي كلام .
فرح بغضب جحيمي/انت ايه ي اخي شيطان ده عندك اخت ترضا يحصلها كده .
اسد بغضب /اختي مستحيل تعمل الي بنت خالتك عملته دي تستاهل الولعه .
فرح بحده /هي عملت ايه بالظبط أنا مش فاهمه .
اسد ببرود /لما تفوق تبقا تقولك روحي بقا اوضتك .
فرح بحده /أنا مش هاسيبها واروح في اي حته .
اسد بنظره خبيثه/بس مانتي شايفه مفيش غير سرير واحد الاوضه التانيه أوسع وسريرها كبير هيسعني أنا وانتي .
فرح بغيظ شديد/ده بعدك.
اسد بنظره خبيثه/لعلمك أنا لو عايزك مفيش حاجه هتمنعني بس أنا هسيبك النهارده تصبحي علي خير ي عروسه .
فرح بحده وهمس/يارب ماتصحا خالص ي شيخ ي ترا ايه الي عملتيه ي رحاب طلع الشيطان ده في وشنا وخلاه يعمل كده .
***********************
في جناح حازم …
كانت واقفه داليا قدام الباب فجاه سمعت حازم وهو بيكح جامد جدا دخلت برعب وقلق عليه .
داليا بقلق بالغ/حازم مالك سلامتك .
حازم بتجاهل /جهزتي نفسك علشان ننزل .
داليا بارتباك /ايوه بس هننزل ازي وانت تعبان كده .
حازم بحده /ملكيش دعوه أنا عايز اخلص ورايا حاجات افهم منك .
داليا بدموع /انت هتفضل تعاملني كده ي حازم .
حازم بغضب شديد/طول مانت مصممه اني اتجوزك وانا مش عايزك .
اسد بحده /مالك كده صوتك عالي كده ليه .
داليا بدموع ورجاء/اسد ابوس ايدك ي ابني أنا مش عاوزه اتجوز حازم لو بتحبني بجد زي سما اعملي الي عايزاه .
//////////////////////////////.
في جناح اسد ..
كانت نايمه فرح جنب رحاب الي بدأت تفوق بالم شديد في جسمها .
/اه أنا تعبانه اوي .
فرح بفزع /رحاب حبيبتي انتي كويسه طمنيني عليكي.
رحاب بدموع والم /كان هيموتني ي فرح ده مجنون .
فرح بدموع ووجع/اسد ليه بيعمل فينا كده ي رحاب اتكلمي .
رحاب بدموع ووجع/هقولك وقصت إليها كل ماحدث
فرح بصدمه /اسد كان صاحب عمر الله يرحمه شوفتي ي رحاب قولتلك أن ذنب عمر مش هيعدي كده ويرتها الدكتور أحمد ساعتها اتجوزك .
رحاب بدموع وصراخ /أنا مقوتلقوش روح انتحر الي عمله لانه انسان ضعيف مش انا السبب في موته .
اسد بغضب جحيمي /لا مش علشان ضعيف علشان انتي خاينه وواطيه وقومي يلا علي تحت جهزي الفطار .
فرح بحده /انت شايفها مش قادره تقف على رجلها
اسد وهو ماسك رحاب من شعرها بغضب جحيمي/قومي ي بت علي تحت أنا عايز الفطار يكون جاهز والبيت يلمع يالا غوري .
فرح بدموع وصراخ /انت مستحيل تكون بنادم حتي لو هي السبب في الي حصل ل عمر ده ميديكش الحق انك تعمل فينا كده طلقني ي اسد وسبني انا ورحاب في حالنا .
اسد وهو ينظر إليها بنظره حنان /أنا بحبك ي فرح بحبك من زمان اوووي .
فرح بصدمه /ايه .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!