روايات

رواية زواج في بيت العيلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

رواية زواج في بيت العيلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم لمياء رفعت

رواية زواج في بيت العيلة البارت الثالث عشر

رواية زواج في بيت العيلة الجزء الثالث عشر

زواج في بيت العيلة
زواج في بيت العيلة

رواية زواج في بيت العيلة الحلقة الثالثة عشر

هاله : (بفرحه) انت بتكلم جد ياطارق
طارق : آآآآه ياحببتي ماتقلقيش اطمني ابنك محدش هاياخده منك ابدااااااا يلا بقى انزلي علشان نفطر
هاله : طيب هاخد شاور واغير وانزل
طارق : تمام هستناكي تحت
هاله : ماشي
طارق نزل في الفيلا تحت
لينا : صباح الخير ياطارق بيه كويس ان حضرتك نزلت
طارق : في حاجه لينا اتكلمي
لينا : الطفل ساخن وتعبان
طارق : بقلق ده من امتى
لينا من شويه وحاولت معاه كتير حاجات تنزل السخونة مفيش فايده
طارق : طيب تعالي معايه نروح بيه لدكتور

 

 

لينا : طيب والمدام
طارق : لا بلاش تعرف علشان ماتقلقش
مشي طارق ولينا عند الدكتور
هاله اخدت شاور وغيرت هدومها ونزلت مالقتش لينا ولا ابنها ولا طارق
طلعت بره مالقتش عربية طارق واقفه
اتصلت عليه
هاله : الووووووو انت فين ياطارق وابني ولينا
طارق : بنشتري حاجات وقولت اخاد لينا معايه وهي مردتش تسيب الطفل لوحده
هاله : طيب انتوا فين دلوقت
طارق : خلاص جايين اهو في الطريق
هاله : ماشي ياحبيبي
(وبعد وقت)
نزل طارق ولينا بالطفل واشتروا ملابس لطفل كتير
هاله شافت كمان علاج
هاله : علاج ايه ده
طارق : أبدا بس الطفل كان ساخن شويه والدكتور قال برد يعني كويس مفيش حاجه واخد حاليا حقن والسخونة نزلت
هاله : اخدت ابنها في حضنها طيب ماقولتليش ليه
طارق : ماحبتش اقلقك عليه
هاله : ابتسمت…هو انا اللي فيه ده كله حلم
طارق : ليه بقى
هاله : ان حد يحبني بالشكل ده وبالأخص لم يكون حد زيك انت
طارق : لدرجه دي انا جامد هههههههه
هاله : ولدرجه دي واخد كلامي هزار
طارق : علشان انتي دايما بتشوفيني حاجه كبيره بالنسبالك مع اني انا الا شايف انك كتيره عليا ياهاله وربنا عوضني بيكي واخدها في حضنه وباس على رأسها

 

 

(فلاش بااااك )
منصور : محمود مراتك الجديدة رفعت قضية عليك بالنفقه وكمان طالبه الطلاق
محمود : حقها يابا انا اصلا ماينفعش اكون زوج انا خلاص حياتي ادمرت حتى سفري راح عليا ومبقاش ينفع اسافر ومراتي اخدت ابني وهربت بسبب اللي عملتوا فيها
منصور : فوق لنفسك يامحمود واتعدل هي مين دي اصلا
محمود : دي اللي استحملت غربتي واتبهدلت معاكم في بيت العيلة دي اللي استحملت من غير جنيه واحد كنت مش ببعته ليها دي اللي كانت عايشه معاكم بلقمتها وبس دي اللي اضربت واتهانت من الكبير والصغير عرفت هي مين دي يابا وراح سابه وخرج
(وبعد مرور شهر )
طارق : نزل من العربيه ودخل الفيلا
طارق : لينا فين المدام
لينا : المدام مانزلتش من لم حضرتك نزلت الشغل ياطارق بيه
طارق : طلع فوق….وقعد جنب هاله على السرير ورفعلها شعرها من على وشها….مالك ياهاله انتي كويسه وشك متغير ليه كده
هاله : تعبانه شويه
طارق : طيب ليه ماكلمتنيش
هاله : ماحبتش اتعبك
طارق : طيب يلا اوديكي ل دكتور قومي غيري هدومك
هاله : مش قادره ياطارق دايخه اوي بجد
طارق قام من على السرير وفتح الدولاب واخد ملابس ل هاله غيرلها هدومها ولبسها طرحه على شعرها وسابها على السرير ونزل ركب العربيه وراح جاب دكتور ل هاله
وبعد وقت وصل طارق والدكتور الفيلا
طارق : اتفضل يادكتور فوق
الدكتور دخل عند هاله الاوضة وكشف عليها
طارق : طمني يادكتور هي كويسه
الدكتور : آآآآه كويسه ياابني….الف مبروووك المدام حامل
هاله : فرحت اوي
طارق : الدموع كلها اتكونت في عينيه
الدكتور : بعد اذنك وراح ماشي
هاله : اخدت طارق في حضنها….نفسك بقى في ولد ولا بنت
طارق : (بحزن)خايف اقولك نزليه تزعلي واكون بقتل روح حرمها ربنا

 

 

هاله : ليه كده ياطارق هو انت مش عايز تخلف مني انا قولت انك هاتفرح
طارق :(بدموع) وذنب الطفل ايه يتولد يتيم من غير اب ويتحرم من ابوه العمر كله ومايشوفهوش وياجي الدنيا من غير ضهر وسند ليه وذنبك انتي ايه تعيشي عمرك كله تربي في الاولاد وتشيلي مسؤالية لوحدك
هاله : (انهارت من العياط ) كفايه ياطارق وقربت من طارق وجات في حضنه…ماتقولش كده محدش هيربي ابنك غيرك وهاتفرح بيه وتجوزو كمان
طارق : انا نازل ياهاله دلوقتي
هاله : رايح فين ياطارق
طارق : محتاج اقعد مع نفسي شويه

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!