روايات

رواية تزوجته من دون علمي الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي البارت الرابع

رواية تزوجته من دون علمي الجزء الرابع

تزوجته من دون علمي

رواية تزوجته من دون علمي الحلقة الرابعة

يار صحت لقت رساله علي الوتس
المجهول: ازيك ياقلب بابا عامله ايه
يار اول ما شافت الرساله فرحت: الحمدلله يابابا انت عامل اي وكنت فين ده كله في حاجات كتير حصلت معايا
المجهول:اسف ياقمر بس كان عندي شغل احكيلي مالك
يار: تمام بابا ماتت وانا تعبت وكنت محتجاك جمبي مع اني لحد دلوقتي ولا اعرف اسمك ولا اعرف انت مين بس برتاح معاك كانك الامان بتاعك وانت طلبت مني مقولكش غير يابابا بس بصرحه والمر دي نفسي اشوفك وعرف اسمك حت اسمع صوتك
المجهول: ان شاءلله هتشوفيني قريب عشان مش قادر اخبي عليكي اكتر من كدا وحكايت اني خليتك تقوليلي بابا فادي عشان مش بحب حد يقولي غيرك كدا
يار: اشمعنا انا

المجهول: بعدين هتعرفي ويلا بقا قومي وبطلي نوم مشبعتيش نوم ولا اي
يار: هههه تصدق لس مشبعتش بس هقوم عشان عارفه انك هتفضل تتكلم لحد ما اقوم بس هقوم عشان بصراحه جعانه
المجهول: ههههه طيب قومي يامفجوعه يلا سلام
يار؛: سلام بس بقولك
المجهول: قولي
يار: هنتكلم تاني ايمتا عشان انت بتختفي مر واحد
المجهول: متخافيش الفتره دي هتلقيني علطوت حت هفضل فاتح النت علطول ليل نهار عشان لم تعوزي تكلمني تلقيني
يار: بجد مش عارفه اقولك اي ياحل شخص في الدنيا ربنا يخليك ليا يارب
المجهول: يارب ويخليكي ليا ياقلب بابا
يار: يلا بقا سلام يارغايه
المجهول: هههههه انا برضو اللي رغايه طيب ماشي لم نتقابل هطلع ده كله عليكي
يار: هههههه طيب سلام وخلي بالك من نفسك
المجهول: حاضر وانتي كمان
يار؛: حاضر

يار قفلت الفون ولبست ونزلت وكانت الساعه 10ولقت البيت بيتجهز
يار: ماما هو في اي
زينب: اصل
مازن: ادم جي النهارده فا كل التجهيزات دي عشان وعشان نجح في الشغل اللي رايحه
يار: تمام انا هطلع اقعد في الجنينه
مازن: مانجه فيكي حاجه
يار: لا انا كويسه
زينب: اي ده انتو اتصالحتو ولا اي
مازن: ايو ياماما
زينب: انت قولت يا ايه
مازن: ماما انتي مش ماما برضو
زينب: حبيب ماما تعال في حضني
مازن: راح حضنه ماما انا اسف علي كل اللي عملته
زينب: طيب كيف تقولي ماما وكيف تتاسف مافيش حد بيتاسف من ماماته
مازن: حاضر

زينب؛: بقولك بقا هو انت نفس هبل عيالي ولا انت عاقل
مازن والكل ههههه
مازن: ههههه نفسه
زينب: ههههه لا كدا مش عايز روح انتو التلاته شوفو ام غير كفايه لحد كدا انا ابقا ام ل ادم حبيبي
مازن: هههه ادم ده ايو شديد اووي بس وقت الهزار اهبل برضو
زينب: يالهووي هم كل شباب العيله هبل
الكل ههههههه ايو
يار: طيب انا طالعه الجنينه
يار وهي واقفه في الجنينه خبطت في حد
يار: مش تفتح
الشخص انا اللي افتح انتي واقفه هنا ليه وراح لف
يار: هو انت انت بتعمل ايه هنا
ادم: انتي اللي بتعملي ايه هنا ده بيتي
يار: بيت مين ياعسل امشي من هنا عشان مش طايقه حد قدامي
ادم: امشي فين انتي هبله يابت وراح داخل جوه ويار وره
يار: انت داخل كدا كيف استنا مكانك

ملك اول ما شافت ادم طلعت جري عليه وحضنه
ملك: حبيب قلبي حمدالله على السلامه وكله طالع يرجي يسلم عليه وياخده بالحضن ويار واقفه تتفرج متعرفش مين ده
يار: ممكن اعرف مين ده
الجد: اي ياملك هو انتي نسيتي ادم ولد عمك
يار: ادم ابن عمي ازيك يادم
ادم: الله يسلمك عامله ايه
يار: بعد ازنكم انا طالعه فوق
الكل استغرب عشان يار كانت بتحب تهزر مع ادم وكانت بتحبه
ملك: هي ماله زعلت ليه
ادم: معرفش بعد ازنكم انا طالع ارتاح شوي
الجد: ماشي يابني
في غرفت يار يار مسكت الفون وراحت باعته رساله للمجهول
يار: بابا انا مخنوقه
المجهول: من ايه ياقلب بابا مالك
يار: جه النهارده

المجهول: مين ده
يار: الشخص اللي حكتلك قبل كدا اني كنت بحبه وانا صغير وبعدين بدات اكرها
المجهول: طيب اهدي كدا واتعاملي معا عادي وشوفي هو لس بيحبك زي الاول ولا لا
يار: مستحيل يكون بيحبني اللي بيحب حد ميعملش معا كدا
المجهول: برضو اتاكدي ويمكن في ظروف حصلت خلته عمل كدا
يار: معرفش بس مافيش ظروف كانت تقدر تبعدنا عن بعض
المجهول: برضو اتاكدي ويلا بقا عايز ارتاح انتي رغايه خالص
يار: هههههه رغايه اممم مع اني عارفه انك بتقول كدا عشان اضحك
المجهول: اكيد عشان مكدرش اشوفك زغلانه ممكن اعمل اي حاجه عشان اخليكي فرحانه ومافيش دموع في عينك
يار: ياهاا ده كله نفسي اعرف بجد انت بتعمل ده كله ليه
المجهول: قولنا بعدين خلي الفضول بتاعك يتهد شوي
يار: ههه احاول يلا روح ارتاح
المجهول: طيب وانتي بقيتي كويسه
يار؛: اه بقيت كويسه وشكر

المجهول: قولنا مافيش شكر مابينا ولا عايزاني ازعل ولغي اني اخليكي تعرفيني
يار؛: مقدرش علي زعلك وحكايت اعرفك دي لا والنبي دانا مصدقن انك وافقت مع اني عارفه أنه مش دلوقتي بس المهم انه قرب الوقت
المجهول: تمام يلا سلام ياقمر قلبي
يار: سلام يابابا
يار قفلت الفون وقامت جهزت نفسه عشان الحفله بعد شوي لبست بنطلون جنس وبلوزها قصير وسابت شعرها بس حطت ميكب خفيف خالص ونزلت
ام ادم فقام لبس بدله رصاصي وكان اي موز يلهوووي 🙈🤣🤣ونزل تحت
ادم خبط في يار وهم نزلين
يار: يوه بقا مش تفتح
ادم فضل بصصله ومتنح ويار كمان لم فلت وشه وشافته فضلت برضو بصاله وساكته
ادم في سر: طيب تخبيكي بفين دلوقتي يخربيت جمال انا خايف حد يعاكسك النهارده واقلب الحفله عززز
يار في بتكلم نفسه: لا يايار متفكريش كتير انتي مش لازم تحبيه تاني كفايه اللي حصل
يار: احم احم
ادم: اهاا وبوقه مفتوح

يار: هههههه اقفل بوقك
ادم: احم انا اسف
يار: عادي ولا يهمك بعد ازنك عشان انزل
ادم؛ تنزلي اه استني انتي هتنزلي كدا تحت
يار: اه ليه في حاجه
ادم: اه في حاجه البس ده مينفعش تلبسيه هنا انتي في الصعيد وكمان البلوزه ديقه وقصير والبنطلون ديق اطلعي غيري والبسي حاجه واسعه وطويله
يار: وانت مالك البس قصير وديق
ادم: بت انتي اطلعي غيري خلي اليوم يعدي
يار بعند: مش هغير وهنزل كدا وسابت ادم ونزلت
ادم: شكللك مش هتعدي اليله النهارده وراح نزل عشان يستقبل الضيوف عشان كانو علي وصول
♕في الحفله ادم واقف عمال يبص علي يار من بعيد وهي واقفه عماله تتكلم وتهزر مع البنات وكان في شاب عمال يبصله راح ادم نحيته ♕

‏ادم: ممكن افهم انت بتبص علي اي
‏الشاب: اههه مش ببص علي حد انا واقف مستني اخوي عشان مشيين
‏ادم: تمام بس لو لقيتك باصص عليه تاني مش عارف اي اللي هيحصل
‏الشاب: قصدك مين
‏ادم: انت عارف قصدي سلام
‏ادم طلع فوق عشان نسي حاجه ونزل لقي يار واقفه مع شاب وبتضحك ادم اتعصب وراح نازل وراحلهم
‏ادم: انتي كيف تقفي مع شاب غريب وتهزري وتضحكي معا كدا
‏يار: وانت مالك اقف مع اللي يعجبني مالكش دعوه بيه وصوته علي
‏ادم بصوت عالي: لا مش انتي مالك وتحترمي نفسك وتبطلي شغل مصر عشان انتي هنا في الصعيد مش في مصر انتي سامع
‏يار: هو انت كل ما تتكلم تقولي انتي في الصعيد مش في مصر وانا علي فكرا محترمه ياريت انت اللي تحترم نفسك وتبعد عني
♕ ‏الضيوف لم لقي صوتهم علو مشو ♕
‏الجد؛: اي اللي انتو عملته ده
‏ادم: اساله هي كيف تقف مع شاب وتهزر وتضحك ولا كانه حبيبه
‏يار: والله مالكش دعوه بي اهزر براحتي وكمان احب براحتي
‏ادم: لا مش براحتك واحترمي نفسك بقا عشان مافيش بنت تعمل اللي بتعمليه انتي وتلبس ديق وتهزر وتعمل اللي بتعمليه ولا عشان ابوكي ماتت تعملي اللي انتي عايزها بيبص لقي يار الدموع ملت عنيه
‏يار: علي فكرا انا محترمه واكتر منك وبابا اه ماتت بس انا عمري ما اتعديت حدودي وشكرا علي كل اللي قولته وسابته وطلعت تجري علي اوضته

ادم: يار انا
‏الجد: ينفع اللي انت قولته لبنت عمك ده بقا انت ادم اللي ممكن يهد الدنيا لو شاف في عنيه دموع تيجي النهارده وتعيطه
‏مازن: ادم انت عديت حدودك وأنا مسمحلكش تتكلم نع اختي كدت تاني ولو عملته تاني مش عارف اي اللي ممكن اعمله انت سامع انا ابوها بعد ما ابوي ما مات وانا اه مش عاجبني لبسه بس ملكش دعوه بيه خالص وانا اللي اتكلم معا انت سامع
‏ادم سابهم وطلع اوضته وخلع الجاكت ولقحه علي السرير وقعد علي الكرسي بيكلم نفسه
‏ادم: اي اللي انا عملته ده بقا انا ازعله كدا لا وكمان اعيطه دانا اكتر حد كان مستحيل يشوف في عنيه دموع اجي انا وعيطه واجرحه بالكلام انا لازم اصلح اللي انا عملته قبل ما تكرهني اكتر ما هي كرهاني وهو ايو انا غيرت لم شوفته كداب بس مكنش لازم اعمل كدا تاني ولازم اصالحه بكرا
♕عند يار في الاوضه ♕
ملك:زي بعضو يايار افتحيلي الباب
‏يار: ارجوكي سيبيني لوحدي شوي مش قادر اتكلم مع حد سيبيني ياملك
‏زينب: اي برضو مافتحتش الباب
‏ملك: سيبه هي اكيد هتهدا وتفتحه يلا نروح احنا ننام
‏زينب: طيب يلا

‏يار فتحت الفون
‏يار: بابا انا بكرها بكرها وبعتت اموشن عياط
‏المجهول: بتكرهي مين وليه ياقلبي ومالك بتعيطي ليه
‏يار: بكرها ادم انت مش عارف هو عمل اي معايه النهارده انا كنت خلاص احاول اني اديله فرصه بس هو هدها
‏المجهول: ليه عمل ايه
‏يار: عمل……… وحكتله علي كل اللي ادم عمله في الحفله
‏المجهول: بصراحه هو اه غلطان ومكنش لازم يعمل كدا بس انتي كمان غلطانه مكنش لازم تعاندي وتلبسي البس ده وكمان تقفي تهزري مع حد غريب وتضحكي
‏يار: بس الحد ده كان بيسالني عن حاجه وانا جوبت عليه وكنا بنضحك عشان هو شاف وحدها بصرحه وقعدنا اتنمرنا علي لبسه وشكله
‏المجهول: طيب كنتي فهمتيه كدا ومش عيب تتكلمي علي حد
‏يار: بصرحه كنت ماله مش الجو فارحت ما صدقت لقيت حاجه تشغلني
‏المجهول: تمام بس برضو كدا انتو الاتنين غلطانين

‏يار: برضو انا طلعت غلطانه
‏المجهول: ايو عشان غلط لبسك
‏يار: تمام
‏المجهول: يلا اضحكي بقا مش بحبك تعيطي يابت انتي ياقمر
‏يار: هههههه حاضر ياقمر
‏المجهول: ايو كدا
‏يار: يلا تصبح علي خير اروح انام بقا
‏المجهول: وانتي من اهل الجنه ياقمر سلام
‏يار: سلام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية تزوجته من دون علمي )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *