روايات

رواية بدون عنوان الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

رواية بدون عنوان الفصل الأول 1 بقلم منة سامح

رواية بدون عنوان البارت الأول

رواية بدون عنوان الجزء الأول

رواية بدون عنوان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منة سامح
رواية بدون عنوان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منة سامح

رواية بدون عنوان الحلقة الأولى

 

_لازم امشي من هنا
قولتها وانا بحاول افك نفسي بس مش قادرة …بس فجاءة لقيت الباب اتفتح ودخل منه راجل ضخم بس انصدمت د ده بجد مستحيل
حور بصدمة ودموع:ب بابا ا انت بتعمل اي هنا
ضحك بسخرية :انا الي خطفك ياحلوة

 

 

حور بصدمة وضحك:بابا متهزرش معايا انت جاي تنقذني صح
احمد بصلها بجمود:مش بهزر انا الي خطفك علشان هتجوزي مازن ابن عمك وبما انك مش راضية بزوق فهتجوزيه بالعافية فاااهمة
قالها وخرج وانا تنحت من الصدمة …ا ازاي م مستحيل يعمل كدة مستحيل يجوزني تاجر مخدرات م مستحيل بابا يعمل كدة …قعدت اعيط شوية بس بعدين افتكرت الي هيحصل لو معرفتش من هنا ب بس ازاي
حاولت افك نفسي مش عارفة أقاوم بس في نفس الوقت مش عايزة استسلم لازم أقاوم ..فضلت احاول وانا خلاص طاقتي بتنفذ لحد ما بدأت تتفك معايا فرحت اوي وحمدت ربنا وبدات اكمل ونا بفكر في حاجة واحدة اني لازم امشي في اسرع وقت ….اتفكت قولتها بفرحة كبيرة وحاولت اقوم وانا بسند نفسي الحمد لله يارب الحمد لله بس فجاءة سمعت صوت حد جاي وقفت بخوف وانا مش عارفة اعمل اي ولا اخرج ازاي بصيت جمبي لقيت شباك بس مقفول حاولت افتحه بسرعة قبل ما يفتح الباب وفعلا فتح واول متفتح نطيت وانا مش عارفة المسافة عاملة ازاي كل الي في بالي اني مستسلمش
اااااااه قولتها بوجع كبير وعياط مش قادرة اقوم م قادرة بصيت ناحية الشباك لقيت بابا واقف بيبصلي بشر واختفي اكيد جاي لازم اقوم لازم سندا نفسي بسرعة وبقيت أجري وانا يعرج مش قادرة ببص ورايا لقيت اربع شباب معاهم بابا بيجروا ورايا …شوفتهم وانا بجري مش قادرة
حور بعياط وصويت:سبني في حالي يابابا انا بنتك حتي
احمد بغضب:اقفي يابن ……

 

 

 

بقيت اجري بس فجاءة محستش بنفسي غير وانا مر*مية علي الارض والناس حوليا كتير وبابا من ضمنهم
______________________________________________
بعد شهرين
دكتور مروان بابتسامة:حمد لله علي سلامتك
بصيت لي بتعب واستغراب وفي الاشوضة الي انا فيها والأجهزة الي فيا
حور بتعب :ا انا فين
مروان بهدوء:اهدي انتي في المستشفي عملتي حادثة من شهرين ودخلتي في غيبوبة وانا دكتور مروان الي متابع حالتك
بصتله شوية وانا بحاول أجمع الي حصلي وافتكر اخر حاجة حصلتيلي ..افتكرت بابا والي معاه وقولت بخوف :بابا ه هو هنا
مروان باستغراب:مالك خايفة لي اه هو بيجي ويروح عليكي بس مش عارف انك فقتي لسة هقوله
حور بصتله برجاء وقالت بسرعة وخوف:لا لا ارجوك متقولوش حاجة
مروان باستغراب وعدم فهم:نعم ازاي ده بابكي مالك خايفة كدة لي اهدي
حور برجاء ودموع:ارجوك متقولوش حاجة ..

 

 

مروان بصلها بعدم فهم وسكت
………..
حور بهدوء:ممكن تساعدني اني امشي من هنا
مروان :طب ممكن انتي تفهميني اي حكايتك وانا اساعدك
حور بصتله واتنهدت بتعب وبدأت تحكيلوا حكايتها من اول خطفها
مروان بغضب وحزن: ده مش بني ادم في حد يعمل في بنته كدة
حور بصتله بدموع وكسرة:هتساعدني
مروان بحزن علي حالتها:تمم هساعدك
______________________________________________
احمد بغضب شديد:يعني اي خرجت
مروان :زي مابقولك هي فاقت ومشيت معرفش فين لو مش مصدقني الاوضة عندك اهي دور براحتك
احمد بصله بغضب وسكت
مازن بغضب:عمي انا دافع كتير ياترجع الي خدته ي تنفذ اتفقنا والا هيبقي ليا تصرف تاني ..ومشي
احمد بغضب وتوعد:هلاقيكي يابنت فاطمة هلاقيكي
__________
حور بابتسامة خفيفة:شكرا بجد شكرا ليك انك ساعدتني
مروان بابتسامة:ده واجبي واي حد بدالي كان عمل كدة
حور بهدوء:طيب انا هقوم امشي بقي وشكرا مرة تانية
مروان :هتروحي فين
حور بحزن:مش عارفة بس ممكن اسافر علشان ابقي بعيدة
مروان :خلي بالك هيفضل وراكي
حور بصتله بوجع وجاية تقوم الباب خبط
حور بقلق :انت مستني حد

 

 

 

مروان:لا استني خليكي هنا
مشي مروان وبص من العين .اتصدم
مروان بصدمة:باباكي
حور قامت بفزع وخوف:يالهوي ط طب هنعمل اي ا انا لازم امشي من هنا
مروان بيهديها:اهدي اهدي في باب من ورا تعالي اخرجك بسرعة
حور بدموع وخوف:بسرعة الله يخليك ..ولسة هيمشوا
_هه متحاوليش تهربي مني يابنت فاطمة
حور بصتله بدموع وخوف:ب بابا ارجوك سبني سبني في حالي ا انا حتي بنتك بالله
احمد ببرود:مازن دافع فيكي كتير وانا اكيد مش هفرط في الفرصة دي ابدا واهو تطلعي بحاجة مفيدة ..
حور بدموع وصدمة:ا انت بعتني ب بتبعني ..هه اصلا استني اي من واحد خطف بنته
احمد ببرود:ايوة ويلا قدامي بذوق

 

 

حور بدموع وكسرة :ب بابا ل لو سمحت سبني سبني وانا همشي مش هتشوف وشي تاني اوعدك ب بس سيبني ارجوك ارحمني
احمد بغضب وهو رايح ليها يمس*كها:يلااااا بقولك. ولسة هيم*سك دراعها وقفه ايد مروان
مروان بغضب:علي فين بس كدة …وأكمل ببرود وهو بيمسك ايد حور:ازاي هتجوزها وهي متجوزة اصلا
احمد…..ويتبع
“بدون عنوان”

 

اترك رد