روايات

رواية الصغيرة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر البارت الحادي عشر

رواية الصغيرة الصقر الجزء الحادي عشر

الصغيرة الصقر

رواية الصغيرة الصقر الحلقة الحادية عشر

الطبيب: للاسف مدام قمر عندها القلب
صقر بصدمة وبكاء: ايييي ازاي
الطبيب: للاسف دا الي اكتشفنا من التحليل
صقر: طيب واي العمل دلوقتي
الطبيب: لازم عملية زرع قلب بس مش دلوقتي علشان سنها صغير جدا
صقر: امال امتة
الطبيب: يعني علي ٢١ سنة كدة
صقر: اييييي دي ممكن تموت
الطبيب ببرود: يبقي قدرها
صقر وهو يمسكة من ملابسة: يعني اي دا انا هقتلك هنا
الطبيب بخوف: مهي لو دخلت عمليات دلوقتي هتموت انا هكتبلها علي دواء تستمر علية لحد لحد متم ٢١ سنة وبعدين هنعمل العملية نكون كمان لقينا قلب مناسب
صقر: اكتب الدواء واياك قمر تعرف بمرضها انت فاهم
الطبيب بخوف: حاضر

 

صقر بغضب: غوررر من وشي
ذهب الطبيب وهو يحمد ربة انة مازال علي قيد الحياة
دخل صقر الي قمر وجدها مستيقظة وتجلس علي السرير تغمض عيناها
صقر: قمر انتي كويسه
قمر بجمود: اة كويسه حاجه تانية
صقر: لا يا حبيبتي
قمر بدهشة: حبيبتك
صقر: ايوة حبيبتي ونور عيني
قمر: اي الي حصل مش انا امبارح كنت وحشة صح
صقر: لا انتي ست البنات بس اعذريني انا شفتك في مكانوكل الي في ناس وحشة انتي بتعملي اي هناك
قمر بحزن: هقولك حكت قمر كل ماحدث معها
صقر بغضب: ماشي يا قمر متتكررش تاني تمام
قمر: حاضر يا صقر
صقر بحنية: اسمي حلو اوووي منك
قمر بكسوف: بس يا صقر
كاد صقر ان يقرب من قمر لكن دخلت الممرضة عليهم

 

صقر بصوت واطي: اوووف دا اي القعده المنظورة دي
قمر بضحك: اتلم يا صقر عيب كدة اتفضلي
الممرضه بخجل: انا اسفة والله بس الدكتور بعتلك العلاج الي قالك علية
قمر بخوف: علاج اي انت تعبان
صقر: لا
قمر: امال لمين
صقر بتوتر: ليكي اصل عندك مشكلة بسيطة في معدتك ولازم الدواء دا تاخدي اوكي
قمر بعدم تصديق: اوووكي يالا نروح
صقر: ماشي يالا
ذهبت قمر برفقة صقر الي القصر وصعدت قمر الي غرفتها ونامت من التعب دثرها صقر جيدا وذهب الي غرفتة وغير ثيابة الي بدلة كحلي وذهب الي الشركة
سوزي: ايوة عملت اي يا اياد
اياد: لا انا مش بحب السربعة انا قلتلك انا هاخد قمر وانتي صقر بس كلو بمعادة
سوزي: طيب يعني هتعمل اي
اياد: لسة بفكر

 

سوزي: طيب لو عرفت حاجه قولي تمام
اياد: تمام
اغلق الهاتف مع سوزي وهو يقول: دي عبيطة فكراني هسبلها صقر بفلوسة انا هخلص من صقر واخد فلوسة
اغلقت سوزي الهاتف وهي تقول: انا مش هعتمد علي اياد دا انا لازم اخلص من قمر في اسرع وقت
وصل صقر الشركة ودخل مكتبة وجد هايدي في الداخل
صقر باستغراب: انتي بتعملي اي هناةفي مكتبي
هايدي بتوتر: هاااا لا مش بعمل حاجه انا بس بنظف المكتب
صقر بسخريه: لي مفيش عمال نظافة
هايدي: انت عارف يا صقر بية في ورق مهم مرتدش حد يدخل مكتب حضرتك
صقر: طيب روحي هاتيلي القهوة بتاعتي ونديلي احمد خلي يحيب ملفات الصفقة معاة
هايدي: حاضر
خرجت هايدي وهي تحمد ربها انها لم تتكشف والا زمنها في عداد الموتي ذهبت واتصلت باحمد تبلغة بانوصقر بحتاجة وذهبت واحضرت القهوة لصقر ودخلت المكتب وضعت القهوة وخرجت
كان يجلس احمد مع صقر
احمد: صح كنت في مشوار اي الصبح

 

صقر بتنهيدة: هقولك حكي الية صقر ماحدث مع قمر
احم.بحزن: متخفش يا صحابي ان شاءلله هتكون كويسة حاولو بس تبعدو عنهاة المجهود والزعل
صقر: حاضر يالا نركز في الشغل علشان اروح بدري
احمد: يالا وانتبهو في الصفة الجديدة
هايدي: بقولك كنت هتكشف حية في اخر لحظه
المجهول: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هايدي: لا مقدرش طبعا اسرقة ازاي
المجهول: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هايدي: طيب والعملية دي فيها كام
المجهول: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هايدي بطمع: خلاص من عنيا بس اخد جزء قبل العمليه وجزء بعد العملية
المجهول: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هايدي: طيب سلام دلوقتي
اغلقت هايدي الفون وجلست تشوف شغلها علشان محدش يشك فيها
بعد وقت طويل من العمل انتهي صقر وذهب هو واحمد كل واحد الي بيتة دخل احمد بيتة وجد خالتة
احمد: ازيك يا خالتو عامله اي
خالتو سعاد: ازيك يا بني عامل اية
احمد: الحمدلله يا خالتو
سعاد: بص يا احمد يابني

 

احمد: لا مش هسبها مهما حصل يحسن اخطفها واعملكم فضيحة
سعاد: تعالي يا نادية شوفي ابنك
احمد: علي فكرة انا مش بخاف
نادية: احمد
احمد: علي فكرة انا مش بخاف غير من امي
سعاد بضحك: يابني تعبت قلبي اسمعني بقا
احمد: قولي يا خالتو عاوزة اي
سعاد: عاوزاك تنزل بكرة تجيب الشبكة انت وشمس علشان الخطوبة بعد بكرة
احمد بفرحة: حاضر يا خالتو من عيني
احضرت نادي العشاء وجالسو ياكلون حتي انتهوا دخل غرفتة وهو يحدث شمس
احمد: مساء مساء
شمس: يععع في حد يقول كدة
احمد: بقولك اي يا رقيقة خلصي بكرة هننزل نجيب الشبكة عقبال منجيب المازون يارب
شمس بضحك: اي حيلك براحة
احمد: عاوز اتجوز يا ناس
نادية من برة: نام يا احمد بدل ما اجيلك
احمد: شمس عاوزة حاجة سلام

 

اغلق احمد الهاتف وشمس تكاد تموت من كثرة الضحك نام احمد وشمس سعداء هل تدوم هذة السعادة ام لا
وصل صقر القصر وجد جميلة تجلس تشاهد التلفزيون جلس بجانبها
صقر: مساء الخير
قمر: مساء النور اخيرا جيت
صقر: لي في اي
قمر: علشان ناكل انا مكلتش
صقر: طيب يالا
جلسو وتناولو الطعام وصعد صقر حتي يحضر الدواء من الغرفة ولكن وقعت ورقة من جيب صقر التقتتها قمر واخذت تقرائها بصدمة احضر صقر الدواء ونزل الي الاسفل ولكن وجد قمر تنظر الية بدموع جري اليها صقر
صقر بخوف: في اي يا حبيبتي مالك
قمر بدموع: اي دا يا صقر
صقر بتوتر: دا…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الصغيرة الصقر)

اترك رد