روايات

رواية أحببت أرملة الفصل السادس عشر 16 بقلم حوريه مصطفي

رواية أحببت أرملة الفصل السادس عشر 16 بقلم حوريه مصطفي

رواية أحببت أرملة البارت السادس عشر

رواية أحببت أرملة الجزء السادس عشر

أحببت أرملة
أحببت أرملة

رواية أحببت أرملة الحلقة السادسة عشر

اليـاس بهدوء: انا مش مرتاح لـ يعقوب ده و قلقان منه..
فاطمه بإبتسامة: ان شاء الله خير هو شكله ابن ناس ومحترم وبعدين جاسر سأل عليه وقال كويس..
حوريه بإبتسامة: متخافيش يــا ابيه هو شكله محترم فعلاً..
اليـاس بإبتسامة: تماام يــا حور..
جاسر بحب: الف مبروك يــا تقي و ربنا يتمملك علي خير..
تقي بإبتسامة: تسلم يــــا ابيه..
اليـاس بإبتسامة: نستاذن احنا بقا يــــا امي وان شاء الله هنيجي يوم الخميس عشان نقابل العريس..
فاطمه بحب: ماشي يــا حبيبي..
حوريه بإبتسامة: هتوحشيني يــا نجمه انتي وتقي..
نجمه وتقي بإبتسامة: وانتي كمان يــــا حبيبتى..
✰ــــــــــــــــــ✰
في قصر الكيلاني..♥”
حوريه كانت طالعه علي اوضتها لقت اللي بيشدها من هدومها..
حوريه بغيظ: في ايه يــا جاسر..

 

 

 

جاسر بهدوء: ايه اللي عملتيه هناك ده..
نجمه بإبتسامة: عملت ايه..
جاسر بغيظ: بتقولي لـ نجمه انها شبه البطيخه..
حوريه بإبتسامة بلهاء: كنت بهزر مع معاها.. وبعدين ما هي ضر”بتني..
جاسر بهدوء: حتي مينفعش اللي عملتيه..
حوريه بإبتسامة بلهاء: خايف علي مشاعرها يــــا بطه..
جاسر بعصبيه: حوووريه..
حوريه في لحظه كانت في اوضتها وقفل الباب عليها..
جاسر بعصبيه: ماشي يــا حوريه الكل”ب انتي..
حوريه من اوضتها: الله يسامحك مش هرد عليك احتراما لفرق السن مش اكتر لكن مش خوفا منك انت فاهم..
✰ــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..💜”
في كليه الهندسه..
تقي كانت داخله الكليه لحد ما سمعت صوت بينادي عليها..
يعقوب بإبتسامة: تقي..
تقي بهدوء: نعم يــا دكتور..
يعقوب بإبتسامة: بلاش القاب بينا انتي هتكوني خطبيتي..
تقي بهدوء: لسه يــا دكتور وبعدين حتي لو بقيت خطبيتك احنا في الكليه هتكون دكتوري مش اكتر ياريت تفهم ده..
يعقوب بإبتسامة: تماام اووي..
تقي بهدوء: عن اذنك يــا دكتور..
يعقوب بغيظ: اتفضلي..
بعد مرور ربع ساعه..
تقي دخلت المحاضره لقت الدكتور جوا..
يعقوب ببرود: بره يــا انسه..
تقي بغيظ: اسفه علي التاخير يــــا دكتور..
يعقوب ببرود: انا قولت بره انتي مسمعتيش..

 

 

 

تقي بصتله بعيون دامعه وخرجت..
يعقوب خلص المحاضره وخرج يشوف تقي لقها قاعده في كافتريا الجماعه وبتكلم تفسها..
تقي بغيظ: هو مفكر نفسه مين عشان يطردني من المحاضره وفيها ايه يعني لما اتاخر ربع ساعه العالم انتهي.. دكتور غبي و حيو”ان..
يعقوب من وراها: وبعدين كملي..
تقي بإبتسامة بلهاء: هههه الكلام ده مش ليك يــا دكتور..
يعقوب بإبتسامة: امال لـ مين الغبي..
تقي بغباء: انا قولت الغبي و الحيو”ان يــــا دكتور..
يعقوب بعصبيه: نعااااام..
تقي بإبتسامة بلهاء: هههه بهزر معاك يــا را”جل..
يعقوب بعصبيه: امشي من قدامي حالا..
تقي بإبتسامة: حاضر..
✰ـــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه..♥”
نجمه بغيظ: نعااااااام يــــا عنيا..
تقي بإبتسامة: انا اللي بجيبه لـ نفسي ومبعرفش اخبي عليكي حاجه..
نجمه بغيظ: ليه انتي كنتي عايزه تخبي عليا كمان يــــا كل”ب البحر..
تقي بإبتسامة: ايوه..
نجمه لقت اللي في رجلها وحدفته في وش تقي..
تقي بوجع: انتي قلبك قاسي اووي..
فاطمه بضحك: هههه خلاص بقا يــا ولاد..
نجمه بغيظ: شوفتي عميلها يــــا ماما.. بتقول لـ الدكتور بتاعها انت غبي و حيو”ان البجحه دي..
تقي بغيظ: ما هو اللي طردني من المحاضره..
فاطمه بهدوء: هتكبري امته بقا يــا بنتي..
تقي بمرح: عند ام لطفي اللي بتنور و بتطفي..
نجمه بعصبيه: غوري من وشي يــــا مصبيه..
تقي بإبتسامة: بس متنكريش الحياه بدون وجودي اللطيف مش حياه اصلا..
نجمه بضحك: مين الغبي اللي مفهمك كده..
تقي بإبتسامة: انتي..
نجمه بصراخ: هعد لـ 3 لو لقيتك قدامي مش هتعرفي ايه اللي هيحصلك..
تقي بإبتسامة: من غير ما تعدي وتتعبي في نفسك انا داخله لوحدي..
مرت الايام بدون احداث تذكر..
✰ـــــــــــــــــــ✰
في مساء يوم الخميس..

 

 

 

كان الجميع مجتمع في صالون المنزل ينتظرون مجئ يعقوب لحد ما رن جرس الباب..
نجمه بإبتسامة: هقوم افتح..
جاسر بجمود: ارتاحي انتي وانا هفتح..
نجمه بإبتسامة: اوكي..
جلست نجمه مكانها وقام جاسر بفتح الباب..
جاسر بإبتسامة: اهلا وسهلا نورتوا يــــا جماعه..
مريم «اخت يعقوب»: بيت منور باصحابه..
جاسر بإبتسامة: اتفضلوا..
يعقوب: شكرا ودخل يعقوب ومريم
مريم بابتسامه: السلام عليكم
رد الجميع عليها السلام
نجمه بابتسامه: نورتوا يا جماعه
مريم: ده نورك يا قمر واكملت انا مريم اخت يعقوب وجاينا نتفق علي خطوبه يعقوب والقمر ده
ابتسمت تقي بخجل
فاطمه: واحنا معندنش مانع شوفو
ا المعاد المناسب
يعقوب:طب اي رايكم يـا جماعه لو الخطوبه بقت بكره
جاسر: بكره بدري اوي ومش هنلحق نعمل حاجه
نجمه: فعلا
يعقوب بهدوء: لو مشكلتكم اننا مش هنلحق نعمل التجهيزات متقلقوش هنلحق بس وافقوا بس
نجمه بهدوء: رايك اي يا ماما
فاطمه: اللي تشوفوا ولو تقي موافقه انا كمان هبقي موافقه..
تقي بخجل: انـا موافقه..
جاسر بإبتسامة: يبقا الخطوبه عندي في القصر..
اتفق الجميع علي ان خطوبه يعقوب وتقي في قصر في الكيلاني.. ♥”
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰

 

 

 

في صباح يوم جديد..💜”
نجمه بصراخ: ما تصحي بقا يــــا حيو”انه تعبتيني معاكي..
تقي بنوم: خمسه بس يــا نجمتي وهصحي..
نجمه بغيظ كوب الماء وسكبته عليها..
تقي بصراخ: عاااااا الحقو”ني يــــا ناس يــــا لهوووي همو”ت بغر”ق..
نجمه بضحك: هههههه مش قادره يلهوووي علي منظرك هههههه…
تقي بغيظ: ماشي يــــا نجمه..
نجمه بضحك: تستاهلي انا بصحي فيكي من الساعه 8 وبعدين قالت بتريقه خمسه يــــا نجمه وهقوم والساعه دلوقتي 9 يــــا هانم..
تقي ببرود اعصاب: وفيها ايه يعني العالم هينتهي..
نجمه بتريقه: الهانم شكلها نسيت ان النهرده خطوبتها علي سي يعقوب..
تقي بفزع: يلهووووي اتاخرت..
نجمه بعصبيه: انجزي قومي صلي والبسي عشان نروح قصر الكيلاني..
تقي وهي علي وشك البكاء: حاضر قايمه اهو..
بعد فتره انتهت تقي من تجهيز نفسها وخرجت لكي تناول طعام الافطار ومن بعدها الذهاب الي قصر الكيلاني…
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الكيلاني..
كان الجميع يعمل علي قدم و ساق من اجل الانتهاء من التجهيزات في اسرع وقت…
الياس بعصبيه: يــــا بني انا مش قولتلك تحط هنا الورد الجوري..
العميل بخوف: اسفه يــــا فندم..
جاسر بهدوء: براحه يــــا الياس مش كده..
الياس بعصبيه: انا خايف ان مش نلحق نخلص حاجه وتقي تزعل..
جاسر بإبتسامة: ان شاء الله كل حاجه هتخلص في معادها بس انت هدي اعصابك مش كده العمال خايفه منك..
الياس بسخريه: ليه هو انا بعض..
حوريه بضحك من وراه: انيل يــا ابيه ده انا خوفت منك يــــا جدع..
الياس بسخريه: ولازمتها ايه ابيه يــــاختي..
حوريه بإبتسامة: لزوم الاحترام يــــا ابيه..

 

 

 

الياس بسخريه: كتر خيرك والله..
جاسر بابتسامه: ربنا يهديهكوا.. وسبهم ومشي..
في غرفه تقي كان يقوم البنات بتحهيزها
حوريه بحب: زي القمر يا حبيبتي
نجمه بدموع: طبعا لازم تبقي قمر
تقي بدموع حضنت نجمه طب بتعيطي لي دلوقتي
نجمه بابتسامه: مفيش يا قلبي بس مبسوطه اوي مش مصدقه انك كبرتي وخطوبتك النهارده
حوريه بمرح: لا صدقي يختي ان تقي الهبله اتخطبت قبلي وكل شويه هتقولك خطيبشي خطيبشي…
تقي بضحك: اللي متغاظ مننا يعمل زينا يــا سنجل يــا بائس..
حوريه بغيظ: بقا كده يـا تقي..
تقي بضحك: ايووه..
نجمه بصراخ: كفايه انتوا الاتنين انتوا عاملين زي القط والفار ع طول كده..
حوريه بإبتسامة: هنادي لـ جاسر عشان ننزل..
نجمه بإبتسامة: طيب..
خرجت حوريه لكي تنادي جاسر من اجل تسليم تقي الي يعقوب..
تقي بدموع: ياريت بابا وماما كانوا معانا يــا نجمه..
نجمه بإبتسامة حضنت تقي: هما في مكان احسن يــا حبيبتي ادعيلهم ربنا يرحمهم..
تقي بإبتسامة: ربنا يرحمهم..
نجمه بإبتسامة: امين يارب..
قاطع كلامهم دخول جاسر و حوريه..
جاسر بإبتسامة: الف مبروك يــــا تقي..
تقي بإبتسامة خجل: الله يبارك فيك يــــا ابيه..
جاسر مد ايده لـ تقي عشان ينزلوا..
في حديقه القصر.. ♥
كان يعقوب منتظر تقي..

 

 

 

مريم بضحك: مالك يــــا يعقوب اهدي كده مكنتش خطوبه يــا حبيبي..
يعقوب بتوتر: هم اتاخروا كده ليه..
فاطمه بإبتسامة: زمانهم نازلين يــا بني..
مريم بإبتسامة: اهي نزلت يــــا يعقوب..
يعقوب رفع نظره واتفاجا بحوريته..
جاسر بإبتسامة: اسفين علي التاخير يــــا جماعه..
فاطمه بإبتسامة: ولا يهمك يــا حبيبي..
مريم بإبتسامة: يلا عشان نلبس الدبل وبعدين قالت بضحك لان يعقوب مش علي بعضه..
جاسر بايماء: تماام..
وتمت الخطوبه في فرحه وسعاده الكل..
يعقوب بإبتسامة: مبروك ليكي يــا تقي..
تقي بإبتسامة خجل: الله يبارك فيك..
وبارك الجميع لهما..
وبعد ساعتين انتهت حفله الخطوبه وذهب الجميع الي منزلهم..
✰ــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور شهرين..
في منزل نجمه الساعه 3 فجرا..
نجمه بصراخ: اااااه..
صحي الجميع علي صوت صراخها..
تقي بفزع: مالك يــــا نجمه..
نجمه بوجع وصراخ: شكلي بولد..
فاطمه بخوف: روحي يــا تقي رني علي الجاسر او الياس يجيوا يودينوا المستشفى يــــا بنتي..
تقي بخوف: حاضر يــــا ماما..
نجمه بصراخ: اااه مش قادره يــا ماما حاسه انى بمو”ت..
فاطمه بحزن: اهدي يــــا حبيبتي خدي شهيق و زفير..
نجمه بدات تفعل زي ما فاطمه بتقولها..
بعد مرور نص ساعه وصل جاسر واخذ نجمه المستشفي..
في المستشفي…
جاسر بصراخ: دكتور بسرعه..
الدكتور بعمليه: حطها علي الترولي يــــا فندم..
فعل جاسر ما امره بيه الطبيب..

 

 

 

الدكتور بجديه لاحدي الممرضات جهزوا غرفه العمليات حالا..
الممرضه بايماء: حاضر يــــا دكتور..
بعد مرور ساعتين كانت نجمه داخل غرفه العمليات وكان الجميع في انتظار خروجها..
حوريه بخوف: هم اتاخروا جوا كده ليه..
تقي بدموع: انا خايفه عليها اووي..
فاطمه بإبتسامة: اهدوا يــــا بنات..
كان جاسر يقف علي اعصابه من كتر خوفه علي نجمه..
الياس بإبتسامة رغم خوفه: هتكون كويسه يــا جاسر..
جاسر بإبتسامة: انا واثق من ده يــــا الياس..
بعد مرور بعض الوقت خرج الطبيب..
الطبيب بإبتسامة: الف مبروك مدام نجمه جابت ولد..
جاسر بخوف: طيب ونجمه يــــا دكتور عامله ايه..
الدكتور بإبتسامة: هي كويسه مفيش داعي للخوف هتنقل غرفه عاديه دلوقتي..
بعد قليل من الوقت تم نقل نجمه الي غرفه عاديه..
كان الجميع داخل الغرفه منتظرين نجمه ان تفوق من اثر المخدر..
نجمه بوجع: ااه..
فاطمه بإبتسامة: حمدلله علي سلامتك يــــا بنتي..
نجمه بإبتسامة: الله يسلمك يــــا ماما.. انا عايزه اشوف ابني..
تقي بغيظ: ابنك مع ابيه جاسر رافض حد يشيله يــــاختي..
جاسر بإبتسامة: وانتي مالك يــــا بارده..
تقي بغيظ: مش خالته..
جاسر بإبتسامه عطي الطفل بإبتسامة وقال حمدلله علي سلامتك..
نجمه بإبتسامة: الله يسلمك..

 

 

 

الياس بإبتسامة: هتسميه ايه يــــا نجمه..
نجمه بإبتسامة: ادهم..
فاطمه بدموع: ادهم..
نجمه بإبتسامة: ايووه يــــا ماما هسميه ادهم..
حوريه بإبتسامة: عايزه اطلب منك طلب يــــا فطووم..
فاطمه بإبتسامة: اطلبي يــــا حبيبتي عنيا ليكي..
حوريه بإبتسامة: انا بطلب ايد نجمه لـ جاسر اخويا..

يتبع..

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: