روايات

رواية حيات حنين الفصل الثالث 3 بقلم شهد علاء

رواية حيات حنين الفصل الثالث 3 بقلم شهد علاء

رواية حيات حنين البارت الثالث

رواية حيات حنين الحزء الثالث

حيات حنين

حيات حنين

رواية حيات حنين الحلقة الثالثة

 

*ف النادي*
فرحه…. عقبال ما خطيبك يجي احكلي عنك
حنين ابتسمت….طب متحكلي انتي
فرحه…اوكي انا ابقا صحبت تميم و وائل الي خبطي فيه من شويه و احنا زمايل ف كليه تجاره انتي عندك كام سنه
حنين بابتسامه…20
فرحه بفضول….بتحبي خطيبك ؟
حنين سكتت و قالت ف سرها…اه بحبه، بحبه اوي بس هو لا ،و بقا بيتهرب مني من ساعت ما عملت الحادثه و بقيت عميه
تميم…اي رحتي فين
حنين …لا ابدا انا بـ
احمد بزعق…..اي الي جابك النادي ي حنين لوحدك انتي عاميه ي ماما مينفعش تمشي لوحدك تلقيقي خبطي ف الي رايح والي جي يلا عشان اروحك سبت شغلي و جيت ع مالا وشي
حنين انهارت عياط و تميم قلبه وجعه عليها
تميم قام بزعق…. انت متخلف ازاي تتكلم كدا معاها ،هي مش مفرود خطبتك عيب عليك و انت شحط كدا تكلمها ب الطريقه دي
احمد بزعق…و انت مالك و انت مين اصلا و ازاي تقعد معاها كدا،ها ي ست حنين قعده مع شباب كمان
حنين بعياط هستري….بس كفايا كفايا اهئ اهئ
فرحه باندفاع….شباب اي انت شيفني مربيه شنبي ولا دقني مدلدله و بعدين اي الطريقه دي دا بدل ما تطمن عليها
احمد مسكها من درعها ب عنف….يلا ي حنين
تميم زق ايد احمد
تميم بحد…لا هي مش هتمشي معاك
*ف مكان تاني*
كان سيف و واحد صحبه مضروبين
سيف بضحك و ماشي ماسك ضهره….ي اخي يلعـ*ـن اليوم الي عرفتك فيه مش هتبطل عنيك الزيغه دي
اسلام بضحك….. و انا اعرف منين ان جوزها معاها
سيف ….اهو اخت انا و انت علقه محترمه ي اخي منك لله
اسلام …و انت كنت ف النادي ليه اصلا
سيف …انا كنت مع،ينهار اسـ*ـود حنين
و طلع يجري
اسلام جري وراها….ملها حنين
و جره لحد النادي و الكافيه
لقا احمد و تميم بيضربه بعض و الناس بيحوشه و حنين فرحه بتحضنها و بتعيط
سيف….احمد ف اي و جري يسلك
احمد بعدم وعي….شوف اختك الي حتي و هي عاميه بتكلم شباب و بتوقعهم اومال قبل كدا كانت اي هااا كنتي بتكلمي عليا بقا ي ست حنين
سيف راح ضربه ب القلم
سيف بغضب….انت اتجننت ولا اي
احمد بصله بقرف و راح مشا
سيف راح حضن حنين الي كانت بتعيط و بترتجف من كتر الخوف
حنين بعياط….ر روحني ر روحني ي سيف روحني اهئ اهئ
سيف بحنان….باااس يلا هنروح يلا
و اخدها و طلع من النادي
و فرحه و تميم طلعه وراه
فرحه بحزن…. مديقه عشنها اوي ولا الحيوان الي مخطوباله دا
تميم….دا انسان متخلف ربنا يكون معاها يلا اروحك ي قطه
فرحه…. يلا ي عم ،بس انت اي معلم ضربته ضرب
تميم بفرور مصتنع….اومال ي بنتي هو انا اي حد ولا اي
سيف…خلاص بقا ي حنون كفايا باربرا المنديل ي ماما مش كدا
حنين ضحكت …ب بطل قرف ياض ،لسه بدري ع البيت
سيف…تؤ تؤ قربنا اهو ،ها بقا ي ست البنات قوليلي هنتعشي اي
حنين…ولله انك بارد انا بحسبك هتسال ع الي حصل انت بتسال ع الاكل
سيف…جعااااان ي ناس
حنين….اسكت و انت شلحف كدا
سيف…احم هو يعني اي شلحف
حنين….يعني شلحف ي سيف اسكت بقا مش طيقه نفسي
سيف….حاضر ي جلب الشلحف ،ها قوليلي احمد ازاي اتكلم كدا ولا اي الي حصل
حنين …اخيرا الطور حس ع دمه و سال
سيف ضحك…طيب يلا قولي
حنين….ابدا ي سيدي هو انا
سيف …حسبي الطوبه تعالي كدا ،ها
حنين بدات تحكي كل الي حصل و بتعيط و قد اي كل كلمه طلعت من احمد كانت قاسيه عليها و جرحتها
سيف بغيظ…هو اتجنن دا ازاي يكلمك كدا
حنين.. سيف انا و احمد لزم نسيب بغض،احنا من الاول مننفعش لبعض
سيف بحزن…. حاضر ي قلبي ،يلا ع مهلك اطلعي اول سيلمه

 

و طلعه
و دخلها اوضتها بعد اليوم الصعب دا
سيف….ها عيزا حاجه ي قلبي
حنين …اه هو انت ليه سبتني و مشيت
سيف….الحيوان اسلام عاكس ست متجوزه ف جوزها مسكه رنه علقه و اسلام بعد ما اضرب كلمني اروح اتعارك معاها و اجبله حقه و بتاع رحت قال اي هيرو و بتاع لقينا جوز الست ضربنا ضرب هو و رجلته و اتظبطنا تمم
حنين ضحكت….اتعلم عليك يعني
سيف بضحك…. نامي يبت
*تاني يوم*
أم حنين …حنين يلا ي روحي قومي عشان تصلي الصبح قبل الضهر
حنين بنوم….يااااه اي دا انا نمت كتير
ام حنين….يلا ي روحي تعالي عشان اغسلك وشك و تتوضي
حنين اتسندت عليها….يلا ي ماما
و رتحت خلصت فرضها و قعده تسبح و تذكر الله
سيف كان ف مكتبه بيشتغل رن تلفونه رقم غريب
ـالو
📞احم الو حضرتك اخو حنين
ـايوه مين انتي
📞انا فرحه اتعرفت ع حنين انبارح وقت الخناقه لو فاكر
ـاه اه افتكرت اذيك شكرا انك انتي و الي كان معاكي وقفتي مع حنين
📞لا شكر ع واجب طبعا ،هو ممكن اكلم حنين اصلي عيزا اطمن عليها
ـولله انا ف الشغل و قدامي ،اممممم حوالي سعتين كدا و اروح
📞طيب هي حنين معهاش موبيل
ـاحم كان معاها بس عشان ع عاميه و كدا
📞انا اسفه طيب هو ينفع اجي اشفها اصلا بجد حبتها جدا و كنت حبه اطمن عليها
ـتمم كمان سعتين اقبلك و اجيبك تشوفيها
📞تمم هقبل حضرتك فين
ـعند ******
📞 تمم و اسفه لو عطلتك
ـلا ولا يهمك سلام
فرحه لنفسها…..قمر اوي حنين دي اما اكلم الموكوس
ـاي ياض
📞ها كلمتي اخوها
ـاه ي واقع
📞 واقع اي و تيله اي ي فرحه هي صعبانه عليا مش اكتر
ـاه ي قلب اختك ،ما هي بتبدأ كدا ،المهم هروحلها كمان سعتين
📞 بجد،طيب طبعا مينفعش تروحي لوحدك افرضي حد عكسك ولا زولك ،انا هاجي معاكي
ـيارب عوض عليا عوض الصابرين ،غور ياض
📞هرن علكي كمان ساعتين هاا هاجي معاكي
قفلته ف وشه و سرحت شويه و اتنهدت بحزن
*بعد سعتين*
فرحه….ازي حضرتك ،انا فرحه و دا تميم صحبي و اخويه جدا و كان معانا انبارح اكيد عرفه
سيف…. اه طبعا عرفه دا انت اكلت ضربه هههه
تميم بضحك…احم طب لي الفضايح دي
سيف… بجد متشكر جدا ع وقفتكم مع حنين انبارح
تميم… لا شكر على واجب ي عم الناس لبعضيها
سيف…طيب يلا البيت هنا اهو ،دي حنين هتفرح جدا بيكم
فرحه…هي بجد طيبه جدا و تتحب
سيف….اه هي بيبي اوي ف نفسها
تميم…..احم ممكن اسالك سؤال
سيف…. اه طبعا اتفضل
تميم….هي مولوده عاميه ولا اي
سيف….لا عملت حادثه ب العربيه الحمد لله على كل شيء يلا البيت اهو ،اتفضله
طلعه
سيف…. ماما،معايا ضيوف
امه طلعت
…مين ي سيف
سيف….دي فرحه اممم نقدر نقول صحبت حنين و دا تميم واحد اضرب انبارح
امه بعدم فهم….ي اهلا وسهلا اتفضله ،بس بردو مين دول ي سيف
سيف….ماما اعملي شاي
امه….حاضر ي حبيبي اتفضله ي حبايب
سيف….ثواني هدخل اجيب حنين
فرحه…. اسعدك
سيف….لا خلكي
…حنين حنين
حنين ….صدق الله العظيم
و كانت مسكه الكست عليه قران طفته
…اي ي سيف
سيف…..ف ضيوف بره عشانك ي جميل
حنين…… ضيوف ضيوف مين
سيف باندفاع….تعالي و انتي تشوفي
حنين سكتت
سيف بحزن….ا انا اسف و ولله
حنين بضحكه صفرا…ولا يهمك ،ها مين
سيف….فرحه الي اتغرفت علكي انبارح و تميم صحبها دا اكل ضرب ههههه
حنين بسخريا….. شوف مين بيتكلم
سيف….احم طيب يلا عشان الناس بره
حنين بضحك ….يلا اعدل الخمار بس ليكون شعري باين
سيف….. لا ي قلبي مش باين
و طلعه
تميم ف سره….بسم الله تبارك الرحمن،اي دا قمر
فرحه بحب…..حنين اي القمر دا
حنين….تعبتي نفسك ليه ي فرحه بس
ام حنين دخلت فجاه. …يااااالهوووووي
الكل اتخض و……

يتبع….

اترك رد