روايات

رواية ملاك حائر الفصل السادس 6 بقلم سهيلة عبدالله

رواية ملاك حائر الفصل السادس 6 بقلم سهيلة عبدالله

رواية ملاك حائر البارت السادس

رواية ملاك حائر الجزء السادس

ملاك حائر

رواية ملاك حائر الحلقة السادسة

نبدأ بالصلاة على النبي واذكروا الله 🤍🥺
تتوجه مريم لتجلب العصير
قمر سرحانه تفكر فيما قام بيه رأفت وهي فرحة لان مثل هذا الرجل هو من يستحق أن يكون لها زوج وقره عين
تقطع سراحنها صوت ليلي :قمر قمر
قمر: بتفوق من سرحنها ايه
ليلي:تعرفي ان لولي زوجك رأفت انا مكنتش عارفه اعمل ايه بجد شكرا ليكوا ربنا يكملكوا علي خير
قمر:تعرفي اني فرحت جدا بالي عماله رأفت وهو عالي في نظري انوا مسكتش عن الغلط ولازم كل واحد ياخد جزاته
ليلي:انا مشكلتي اني كنت خايفه جدا ومعرفش اتصرف في المواقف ديه
قمر طبطب علي ظهر ليلي اهدي يا حبيبتي انا معاكي
مريم تتوجه وهي حاملة العصير
وتقول اها ياني من الغدر تبا لكم انتوا بتكلموا من ورايا في ايه😐
قمر تمسك مريم من إذنها بس يالمضه
مريم بصوت بلهجة مختلفةحاضر يا ستي جمر هبطل لماضه😇
مريم تقدم العصير
ليلي :بكسوف شكرا يا مريومه علي العزومه ديه
مريم: تصدقي بالله لو قولتيلي كلمه شكرا ديه تاني والله بالقلم علي وشك الحلو ده
ليلي رافعه يديها🙆🏻‍♀️ لا والله خلاص مش هقول thank youتاني
مريم:شوف البت قال ياعني لما تقولهالي بالانجليزي مش هنزل بالقلم علي وشك 😏
ليلي بخضه لا والله ولي لغات حتي هشيل الكلمة ديه من قاموسي بكل ترجمتها
مريم :بروشانه good girlوتغمز ل ليلي😉
ليلي :اها منك يا خبيثة 🙄
قمر تضع العصير :وكده واحد صفر 😂
الجوله الي بعدها خلصي علي البت مريم ديه💅🏻
ليلي:استعانا بالشقي علي الله ثقه في الله نجاح😌

 

 

قمر:يالهوي محمد رمضان في نافسه
مريم بتحدي ليلي: هنشوف 😏 الجولة الي جايه
ويتصافح كل من ليلي ومريم 🤝🏻
مريم تجلس على كرسي وتقول طب علي فكره بقا انتي ظالمني يا ليلي انا كنت عايزاكي تكوني جموسة🐮 كده زي قمر🌑 اهي قاعدة طفح ولا قالتلي شكرا حتي😒
قمر :تف العصير من فمها علي مريم من الصدمة🤢
ليلي تنصدم😵
مريم تخرج المناديل الورقية من جيبها وتمسح ملابسها
مريم: الهي تقرفي يا قمر يابت الحجه ام مريم حسبي الله 😭 كنت عارفه ان ده هيحصل بس اه من لساني😩اه
قمر:يفضحتك يا قمر يبت الحجه ام قمر كده يا مهزقه يا مريم الكلب فضاحتيني قدام البت ديه مكملتش معانا ساعتين😵
في هذه الأثناء كانت علياء تمشي من جوار الطاولة وشاهدت ما حدث ل مريم
علياء تتوجه اليهم وتقول بشماته اوه ياعع ايه القرف ده اوف ده شكلك بقي بيئه اوي يا مريم😏
مريم بالامباله وهي تكمل مسح العصير ولا تردد علي علياء
فتاه مع علياء تحاول إغاظه مريم وتقول بغل وغيره واضحة مش عارفه ازاي محمود الي كل الكليه بتحاكي علي شياكته يخطب واحدة بيئة كده
مريم ببرود يلا يا بنات
البنات تقف لكي تغادر وسط علياء تنظر بغل
مريم اه صح يا بنات ده في مقولة حلو اوي 💅🏻
قمر مقولة ايه يا حبي😌
مريم وهي تنظر لعلياء والفتاة بسخرية😏 وتقول
الكلاب تعوي والقافلة تسير 😏
علياء:بغضب اصدك مين الي كلب يا حقيره
مريم :oh my god لا كده يابيبي اعصابك اوف تتحرق

 

 

مريم :تنظر لعلياء وتلقي لها قبله في الهواء
يلا بقا باي يا لولو
ويذهبوا الفتيات
ليلي بنبهار 😳ايه ده انتي كنتي جامده ازاي كنتي برده الأعصاب كده ده انا كنت هموت واجيب البت الصفره ديه من شعرها🙄
مريم بضحك 😂😂ضحكتيني يابنت يا ليلي والله لا ده عادي لازم اعصابي تبقي محطوطه في فريزر علشان الاشكال الضاله ديه الي زي البت علياء و البت الحربايه الغلويه ديه وشي في وشوهم طول اليوم بلقيهم بيلفوا حواليا كل يوم كده زي الدبان عايزين يغيظوني ويحرقوا دمي
قمر:دول شوية حشرات اصلا ليه ندلهم حجم🙄
ليلي بحماس:👏🏻 اللهم صل على النبي وتقول بفاخر بركه دعائكي يا امه وصحبت ناس تدي الستات الحربيات دول فوق دماغهم
قمر:اه والله 🤍 بركه الست الولده يا ليلي
مريم: بت ياليلي انتي تخديلي معاد مع امك اخليها تدعيلي شويه بدال دعائها مستجاب
ليلي :🤨لمي نفسك يا كلب البحر ايه امك ديه
قمر:😔 الله اكبر البت باظت كانت بسكوته دلوقتي انتهت صلاحيتها بقت بتقول كلب البحر
مريم: بفاخر وثقه تربيتي بقا وكده😌
ليلي:اتوكسي يا مريم🙂
قمر :احم كده 😂 في منتصف الجبهي تعادل كده ياولاد الجولة ديه
مريم :اه منك يا سوسه اه بس علي فكره محسبتكيش علي حساب العصير ده
ده الشميز بقا في ذمه الله🧐
قمر محاولة أن تلطف الجو علي فكره بقا البوقع ديه موضه

 

 

 

مريم :اممم والله طب ازاي يا قلب اختك
قمر بثقه فاكره الشميز الي شفناه امبارح في البراند وكان عجبك وهتموتي عليه
مريم تحك مؤخره رآسها ايوه ايه بقا ماله 😑
قمر :وتقول امري لله هعوضك بيه🤗
مريم بصوت بيه فرح ياحي العدل الله اكبر🤭
ليلي : تكمل تحي جمهورية مصر العربية
قمر :تحيا مصر
مريم هو في ايه قالبتوا تحيه العلم المدرسة كده ليه🙃
قمر :بس يابت احنا نحب في مصر شويه بلادي بلادي
ليلي بمشاكسه :في مريم لكي حبي و فؤادي
ليلي ولسه هاتكمل
مريم: والله ما انتي مكمله حاجه
ليلي انا اصلا كنت هقول كفايه مش حافظه الباقي 😂
قمر بتسباقي الأحداث انتي يا مريم سبي البونيه تكمل
مريم :اه اعملوا عاليا رباطيه انتي وليلي
ماشي يا قمر الكلب
قمر: الله وانا مالي يالمبي

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملاك حائر )

اترك رد

error: Content is protected !!