روايات

رواية حين تقع في الحب 4 الفصل العاشر 10 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب 4 الفصل العاشر 10 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب 4 البارت العاشر

رواية حين تقع في الحب 4 الجزء العاشر

رواية حين تقع في الحب 4
رواية حين تقع في الحب 4

رواية حين تقع في الحب 4 الحلقة العاشرة

حبيبه ونيرا وزهره وندي قعدين قدام الدفايه وعاصي واسر قعدين بيتكلمو علي الشغل وعن الشركة
نيرا بستغراب:حبيبه عي فرحه مبقتش بتعد معانا لي
حبيبه :مش عرفه متغيره لي او فيها اي المهم ملناش دعوه
ندي قامت فجأة وسقفت بيدها :اي رأيكم نلعب صراحه او جرأة
نيرا :اشطااا هلعب معاكي
حبيبه راحت لأسر :يلا قوم علشان نلعب
اسر بص ليها :سيبي ايدي يا حبيبه صراحة وجرأة اي اللي هلعبها انتي كمان
حبيبه بزعل :خلاص براحتك هلعب انا وراحت قعدت مع البنات
اسر قام بهدوء وقعد قدامها وغمز كل دا تحت نظرات عاصي اللي مش عارف يعمل ايه يقوم يضربها بس هي معملتش تصرف غلط طيب هو غيران علي اخته ودا حقه قام بغيظ وقعد جنب اسر
عاصي بهمس:خف يا حضرت الظابط علشان انا كمان خلقي ضيق
اسر ببتسامه سمجه :وسعه يا قلبي
ندي :بسم الله استعنا علي الشقي بالله والله اكبر
عاصي :مش هنصلي العشا احنا اخلصي

 

 

ندي بغيظ وبدأت تلف الزجاجه ايجة علي نيرا تسألها
نيرا :الله جت في ملعبي .. ندووش اي اكتر حاجه بتقرفي منها وبتكرهيها ؟
ندي بقرف وخي بتفتكر شكله :التفاح
زهره بستغراب:التفاح معقول دا اكتر حاجه بحبها
عاصي :انتي مبتكرهيش حاجه يا زوزو والله العظيم
زعره بغيظ:خفه يلاااا
ندي بضحك عليهم :المهم نكمل
نيرا لفت الزجاجه ايجك علي اسر يسأل نيرا
اسر :احم قولي يا نيرا اكتر حاجه بتحبيها اي بقا ؟
نيرا :ماما مفيش حد بحبه قد ما بحبها
اسر :ربنا يخليها ليكي يارب ولف الزجاجة ايجت انه يسأل عاصي
اسر بخبث :وقعت قووولي يا عاصي صراحه ولا جرأة
عاصي بتحدي :جرأة يا كبير
اسر بخبث :تقوم دلوقتي تتصل بحببتك وتبوسها في الفون قدامنا كلنا يلا
عاصي بأسف :للأسف الشديد مش معايا رقمها لسه بس ممكن اقوم ابوسها عادي يعني
البنات مش فهمين حاجه
اسر بضحك :الله يفضحك اسكت ورجع ضهره لورا بتكبر المهم قوم اعملنا شاي علشان ندفي شويه ولا اي يا بنات
ندي بضحك :هموووت من البرد يلا يا عاصي شد حيلك

 

 

نيراا :سكر زياده يا عااصي اوعي تنسي بص ليها بغيظ ومشي
ندي ونيرا زهره فضلو يتكلمو مع بعض ويتعرفو علي بعض اكتر
حبيبه راحت جنب اسر بهمس:كان نفسي اتسأل بتحبي مين
اسر ببتسامه :كنتي هتقولي ؟
حبيبه ببتسامه بحب :كنت هقول بحبك يا اسر ومش هيهمني اي حاجه بعديها بقاا
اسر :حاليا ماسك نفسي عن ان احضنك بالعافيه فا اتقي شري يا بيبو
حبيبه بدلع:الله انا عملت اي يا روحي
اسر :بتعملي حجات صعبه الصراحه
عاصي بغيظ:ام الشاي اهو والسكر اهو والبراد اهو مغلي
ندي بضحك :طيب وانت مصبتش الكوبيات لي
عاصي بغيظ:مش عارف يا خفه
نيراا بضحك :متربي علي الغالي
عاصي بغيظ:نيروو يا اختي هاجي اشويكي بالبراد والله
اسر :اسكت بطل دوشه اعد هلينا نشرب شويه الشاي وبدؤ يصبو الشاي وقعدو في ضحك وهزار وتعارف علي بعض لكن فون ندي بعت رساله
الرساله :وحشتيني علي فكره بصت علي الرساله وقفلت الفون خالص
ندي بسخريه في نفسها :ماذا لو عاد معتذرا ؟
……………………..

 

 

بعد وقت من الضحك والرومانسيه رجع كل واحد ومعاه مراته ودخلو علي البيت
محمد بنوم وهو ويمني اللي سنده علي كتفه بنوم واضح :جدعااان كان بودنا نسهر سوا كمان بس مش قادر هموت وانام
غسان بضحك :روح روح كلنا طالعين ننام اصلا محدش فيه حيل يسهر في الجو دا
يمني للبنات :تصبحو علي خير
نورهان :وانتي من اهله عمر يلا نطلع احنا كمان ننام الاكل طابق علي نفسي
عمر وهو ماسك ايدها ودخل قوضتهم :قولتلك كلي علي مهلك
قاسم :هو الشباب فين والبنات
نور :الوقت متاخر تلاقيهم نامو
غسان :المهم يلا تصبحو علي خير
فرحه طلعت من قوضتها :ياسمين ممكن تيجي تنامي معايا
ياسمين :طبعاً يا قلبي ودخلت ليها
…………..
في عرفة غسان ونور
غسان غير هدومه لبجامه تقيله ونور كمان لدفايه حريمي سودا ونامت علي السرير
غسان طلع من الحمام وكان بيخفف دقنه راح عندها :حبيبي ادخلي شويه
نور بتذمر :لاء يا غسان انا دفيت الحتة دي
غسان :ما انا مبعرفش انام علي الجنب التاني دا يلا ادخلي
نور دفنت وشها في المخده :مليش دعوه بقاا الدنيا برد وانا مصدقت دفيت مكاني

 

 

غسان شالها ونام وبعد كدا اخدها في حضنه :ما انتي كدا كدا بتنامي قي حضني وهندفي بعض لازمة ايه العند بتاعك دا بقا
نور وهي دفنه وشها في رقابته :رحتك حلوه اووي
غسان بضحك :لا والنبي لسه وخده بالك من رحتي
نور بتذمر :غسان رجلي بردانه اوووي مش راضيه تتدفي
غسان :دخليها تحت رجلي كدا ودخلتها وغسان حط رجله عليها دلوقتي هتدفي
نور بصت ليه :غسان انت نفسك البيبي دا يكون اي
غسان بص ليها بحب :مش عارف بس اللي يجيبه ربنا كويس
نور باست شفايفه برقه :انا بردانه اووي
غسان ضمها لصدره وغطاها كويس :مش عارف اي البرد اللي هنا دا ولا كأننا في سويسره الجو تلج
نور بحب ودفي :بس لما تحضني كدا مستحيل احس بالبرد بعديها
غسان :وانا حضني دا ليكي لوحدك يا قلب غسان وضمها بقوة وبنوووم
………………….

 

 

في اوضة البنات
ندي نايمه علي سرير وحبيبه قصادها علي السرير التاني وجنبها زهره اللي غرقانه في النوم ونيرا جنب ندي اللي نايمه وبتشخر
ندي بضيق :لا ما هو انا مش هستحمل البرد ونيرا في يوم واحد
حبيبه بضحك :واللي جنبي دي كووم لوحدها البت نايمه بالعرض
ندي قامت من علي السرير ومعاها البطانيه والمخده :حبيبه انا طالعه انام قدام الدفايه برا
حبيبه بضحك :الحو هيبقي برد
ندي وهي طالعه :ارحم من النوم جنب الاتنين دوول وطلعت لقت عاصي قاعد قدام الدفايه
ندي فرشت الفرشه وقعدت :فسحنا كدا يا باشا ورح نام بقااا
عاصي بستغراب :اكيد مش بتخيل انك جيتي تعدي معايا
ندي بصت ليه :لاء مش عرفه انام من نيرا وزهره وسبتهم وطلعت انام هنا
عاصي بضحك :ليه كدا
ندي قعدت وغطت نفسها :زهره بتتكلم وهي نايمه ونيرا بتشخر وبتتقلب كتير
عاصي بخبث :طيب نامي وخدي راحتك بقا بس خدي بالك الشتاا والضلمه ومفيش صوت ممكن يطلعلك حاجه تخوفك واحنا في ليل وكدا
ندي :حاجه زي اي يعني ؟
عاصي وهو واقف بخبث :جن مثلا بس يلا بقا تصبحي علي خير
ندي افتكرت حاجه بتفكرها بالجن دا ابتسمت وقالت :وانت من اهله ونامت قدام الدفايه
عاصي استغرب انها مخافتش وقال في نفسه :البت دي اي دي مش غريبه دي عجيبه ودخل علي قوضته
ندي ببتسامه :كان نفسه يطلع ليه جن ويقوله شبيك لبيك احلامك بين ايدك وضحكت ضحكة بسيطه مجنون وغمضت عينها وبدات ترووح في النوم
عاصي نايم علي السرير وحاطط ايده ورا راسه بصدمه :معقول مخافتش لما قولتلها هيطلعلك جن ……. ولا يمكن خافت بس حولت متبينش لاء ما هو مفيش بنت ملهاش نقطة ضعف
…………………..

 

 

في الصباح نور صحت علشان تشرب لقت ندي نايمه قدام الدفايه راحت قدامها بضحك
نور :ندي بت ياندي قومي اي اللي منيمك هنا كدا
ندي بدأت تتحرك في النوم :بس با حبيبه اسكتي انتو بيت مبيهداش ابدا
نور بضحك :قووومي انا مامت حبيبه انا نور
ندي فتحت عينها :صباح الخير انا جيت انام هنا علشان اعرف انام
نور :اكيد صوت نيرا معرفتيش تنامي منه
ندي قامت وشالت المخده والبطانيه :بالله العيال دي حاجه فظيعه والتانيه بتتكلم وهي نايمه
نور ضحكت ودخلت الاوضة قبلها :نيروووو اصحي كدااا
نيرا :…………
ندي :لاء ونومها تقيل كمان وراحت جنبها بتتتتت قوووومي
نيرا قامت مفزوعه :في اييييي
نور خدتها في حضنها بضحك :اصملا عليكي اخص عليكي يا ندي فزعتي البت
نيرااا :دا يرضيكي يا طنط بالله
ندي وهي شايله البطانيه والمخده وشكلها يضحك :ويرضيكي صوتك اللي يصحي الديب دا معرفتش انام طول اليل منك
نيرااا :مين انا اللي بشخر فشرتي يا ماما
نور بضحك :طيب يلااا ادخلو كملو نوم لسه بدري وطلعت وقفلت الباب دخلت المطبخ جابت مايه ودخلت اوضتها
نور راحت عند غسان ووقفت قدامه شويه :لاء كدا سفاله وقلة ادب وحطت ايدها علي بطنها انت شكلك هتطلع مش محترم كل ما اشوف ابوك يوحشني

 

 

غسان لف ليها :بالله الحمل دا كله دلع وحب وغمز ليها
نور بخجل :لاء دا كله قلة ادب وسفاله وايجة تمشي مسك ايدها
غسان بضحك : بس تعالي هقولك عوزك في موضوع جميل اووي
نور بخجل من غير ما تبص ليه :غسان ابعد اية السفاله اللي انا فيها دي وبعدين ابعد انا عرفه موضوعك دا
غسان قام وحط ايده علي وسطها برومانسيه:ارقصيلي ؟
نور بصت في عينه بتوهان :م مش بعرف ارقص
غسان رفع راسها ليه وباسها بحب :لاء بتعرفي يلا ارقصيلي
نور بخجل شديد :غسان ابعد بقااا
غسان بهمس :مش هلعد غير لما تروحي تلبسي بدلة الرقص وترقصي واما هنفضل في الاوضة النهارده ومش هنطلع منها
نور عرفه انه ممكن يحبسها بجد :طيب هرقص بلبسي مش هلبس ..
غسان بمقاطعه راح فتح الدولاب وطلع بدلة رقص قصيره وعريانه وصفر :بس هو دا خلال 5 دقايق تكوني لبستي وجيتي
نور بصدمه وهي فتحه بوقها :غسان انا معرفش البس البتاع دا دا دا دا
غسان باس شفايفها بضحك :دا دا اي بس وربي هتلبسيها والا اقولك بلاش هدوم خالص وانا كدا هبقي مبسوط اكتر الصراحه
نور بخجل شديد اخدتها من ايده ودخلت الحمام تلبسها بخجل رهيب من منظرها
نور بصت لنفسها في المرايا :علي جثتي لما اطلع ليه بشكلي دا والله لو هطلق فيها
غسان بتعب :نور افتحي الباب بسرعه عاوز ارجع
نور حست بصوته تعبان فتحت بخوف شديد :غسااان مالك

 

 

غسان بخبث شدها :القمر بتاعي كان مستحيل يظهر غير كدا
نور ادركت الوضع وحطت ايدها علي صدرها بخجل :انا معرفش ارقص بمنظري دا ابدا
غسان بخبث :علي اساس اي مشفتوش انا بقاا
نور بخجل :انت مصمم تكسفي بقااا
غسان رفع ايده بستسلام وراح قعد علي الكرسي المحطوط وشغل الاغاني :انا جاهز اتفرج وانتي يلاااا ابهريني بقا
نور رفعت عينها لسما وبدأت ترقص وغسان قاعد بيبص ليها بخبث وعاجبه رقصها فعلا نور بدأت تندمج مع الأغنيه وترقص
غسان بنبهار :المزه دي مرااااتي
نور بدأت تعمل حركات وترقص بنبهار
غسان طفي الاغاني بصدمه :الحمل يا حبيبي
نور بغيظ: مليش فيه شعل تاني
غسان قرب منها بصدمه :دا انتي ولا اجدعها رقاصه هو دا الطبيعي ان مترقصيش ليا خالص
نور بخجل :ما انت مطلبتش ارقص وانا مرقصتش
غسان بخبث :اطلب دا انا ههريكي طلبات بس دلوقتي بقاااا وحشتيني اووووي اوووي وبعد فكرة الرقص دي محتااااج
نور بخجل :اسكت متكملش انا قدامك اهووو
غسان شالها بخبث :بت انتي بتصغري لي
نور بخجل :الحمل يا غسااان خد بالك
غسان باسها وهو بيحطها علي السرير :متخافيش يا قلب غسان وبعدين ……..
……………….

 

 

ادهم رايح جي في الزنزانه بغضب :يا احمد انا عاوز اطمن علي مراتي انا راضي بالحبس دا مش لوي دراع انا بس حابب ابعد علشان عارف ان لو طلعت هموت
احمد :هتموووت لي بقااا فهمني
ادهم بص ليه :انا الضلع التاني المافيا في العالم وانا حاليا اتصفيت بس بالنسبه ليهم لازم اموت علشان مقولش عليهم لكن انا خايف علي مراتي وبس
احمد :متقلقش مراتك بخير وهي اصلا مش موجوده في البلد
ادهم عينه احمرت بغضب :اوماااال فين ؟
احمد :في رحله في الجبل
ادهم بهدوء :المهم كويسه وفي امان
………………….
نورهان ونسمه كانو وقفين في المطبخ بيعملو الفطار ياسمين جت ليهم بستغراب
ياسمين :بنات انتو كنتو سمعين اغاني الصبح
نورهان بستغراب :لاء بس اشمعنا
نسمه بضحك وهي بتحرك كتافها :باين نور كانت مضيقاها النهارده
ياسمين بضحك :يخرب عقلك يا نسمه انتي فضيحه
نورهان بضحك :دي نشرت الأخبار كلها يا اختشي

 

 

 

عمر دخل ليهم اخد زتونه وطلع :انا عارف ان الفطار هيخلص علي المغرب
نورهان حطت ايدها في وسطها :كنت سبني اطلع اعمله بدري يا اخويا
نسمه وياسمين بضحك جامد : ايه الاخراج دا
عمر بضحك وغمزه :قدري اننا مش لوحدنا يا نوري
عاصي صحي وطلع لقي قاسم قاعد :قاعد لوحدك كدا سرحان
قاسم بضحك :اعد يلااا الدنيا سقعه ومش طالبه كلام خالص
عاصي راح قعد قدام الدفايه بضحك لقي فون ندي مسكه علشان يديه ليها بس لقي رساله عليه
الرساله :ندي ردي علشان بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري
عاصي بسخريه :انتي منهم يا ندووش ورمي فونها مكانه وقام طلع يشم هوا بس دمعه خانته نزلت منه فعلا وجعت قلبه وهو معذور بس مين يعذر ندي وليه يظلمها من غير ما يكلمها
عاصي :اسالها علي الرساله ولا اسكت مش عاوز اظلمها
اسر من وراه :اسالها يا عاصي علشان قلبك يرتاح ويمكن حد في حياتها
عاصي بص ليه بوجع :سألتها وقالت لاء مفيش حد في حياتي يبقي ايه الرساله دي يا اسر
اسر وهو حاطط ايده في جيبه :انا شايف انها مغلطتش علشان هي حره في حياتها تحب او لاء مفيش حاجه ربطاها بحد ولا حتي انت وسابه ودخل
عاصي وقف وهو محتار يسالها تاني ولا يسكت وينساها وخلاص ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب 4)

اترك رد