روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الرابع والعشرون

رواية أنا الإعصار الجزء الرابع والعشرون

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الرابعة والعشرون

نغم واكرم بيخططو ينفذو الي شعاع امرتهم بيه ازاي
رجعو ابطالنا القاهرة
داخل القصر وكانت شعاع فاوضه ادهم هي ويزن بيتكلمو…. بيقاطع كلامهم رنين هاتف شعاع بتشوف شعاع المتصل وبترد وملامح وشها كله بتتغير للغضب بعد سماع المكالمه
ادهم بيسالها شعاع مالك في اي… مين الي كلمك وغيرك كدا….
شعاع بصوت مرعب وغاضب وحياه كل لحظه ابويا بعد عن امي وحياه كل لحظه حسيت فيها باليتم… وحياه كل دمعه امي نزلتها من عنيها لاكون مندماهم كلهم…. وواضح ان جه الوقت الي اقلب الطرابيزه علي الكل…. ومبقاش شعاع لو مجبتش حق امي واختي وابويا وشيرين واخويا وماذن….. وجت شعاع تخرج لبرا مسكها ادهم….
ادهم رايحه فين يا شعاع….
شعاع ادهم سيبني…
ادهم شعاع اهدي وبطلي جنان وفهميني في اي…..
شعاع ادهم… ارجوك سيبني مش عاوزة اعمل تصرف… يضرك…. سيبني…
ادهم شعاع…
شعاع ادهم عشان خاطري…. سيبني…. مش هسكت تاني…. الي بعمله ده مش هيجي حاجه لي الحصل فيا والي حصل لاختي وامي…. خليني انهي كل ده دلوقتي….. انا سكت كتير…. ومش هفضل اسكت لحد ما يجي وقت والاقي اختي راحت مني….. وهنا ساب ادهم ايد شعاع وهنا شعاع خرجت بسرعه للخارج….
ادهم ويزن بيبصو لبعض بذهول مش فاهمين اي الي حصل ومين الي كلمها وهي راحت فين
خرج ادهم وراها وراح يزن وراه….
تحت فاوضه الصالون قبل مده كانت شاديه وفريدة قاعدين بيتكلمو وكانو بيخططو هيدخلو شحنه المخدرات ازاي…..واتفقو علي خطتهم….. وجات شاديه عشان تخرج لقت الباب بيتفتح بقوة وبتدخل منه شعاع….
فريدة بغضب شعاع انتي اتجننتي ازاي تدخلي بطريقه دي….. ولكن الي صدمهم هي شعاع الي راحت ناحيه فريدة بسرعه ومسكتها من رقبتها جامد وخبطتها علي الحيطه…. وقالت بصراخ…
شعاع بصراخ ارعب ودب القشعريرة… في جسم فريدة وشادية وحياة امي الي عمري ما حلفت بيها كدب لاندمك يا فريدة انتي وشادية علي كل الي عملتوة فينا…..
فريدة بصعوبة انتي قصدك ايه…..

 

 

شعاع بصراخ سمعه كل الي في البيت…. انطقي وقولي ليا فين علاج السم بتاع اختي…..
فريدة بصدمه انتي بتقولي اية…..
شعاع خرجت مسدس من ضهرها انا ممكن اقتل وقتي ولا هيهز ليا رمش…. ثم كملت بصراخ اكتر……. انطقييييييييي…. وهنا حست شعاع بالي بيمسكها من دراعها الاتنين جامد وكان ادهم ويزن…. فكان ادهم بيمسكها من دراعها الي فيه المسدس…. ويزن من الدراع التاني… وهنا قال ادهم بعد ما شد المسدس ولكن لسه مسكها….
ادهم شعاع انتي اتجننتي…. عاوزة توسخي ايدك وتضيعي نفسك فدول….
شعاع ابعدو عني محدش يمسكني…. ابعدو انا سكت كتير وواضح انهم افتكروني ضعيفه… بس وحياه كل حاجه عملوها فينا لاكون مدفعاكي التمن يا فريدة الكلب انتي وشادية الزبالة التمن غالي….
شادية بغضب وهي بتقرب من شعاع لااااا…. ده انتي اتجننتي وواضح انك محتاجه قلم يفوقك….. وقبل ما شادية تنزل ايدها علي وشها كان في ايد قوية مسكتها…. فرفعت شادية وشها ولقت عاصم واقف قدامها وهو الي مسك ايدها….. وبيقول…
عاصم بنبرة باردة مرعبه… جربي انك تضربيها ووقتها هيكون موتك…..
شادية بغضب عاصم انت اتجننت بقي بتوقف فوش مراتك عشان دي….
عاصم بغضب الي بتتكلمي عليها دي تبقا بنتي مش واحده جايه من الشارع…..
شعاع بمقاطعه… ادهم… يزن سبووووني… انا لازم انهي المهزلة دي….
يزن لا طبعا… احنا مش هنسمح ليكي تودي نفسك في داهية بسببهم…..
شعاع بغضب قلت سبوووووني…. ولكن رفض ادهم ويزن يسبوها… وبحركه مفاجاه من شعاع راحت مشقلبه نفسها وراحت زقت ادهم ويزن… وراحت ناحيه شادية ومسكتها من شعرها جامد…..
شادية بالم اااااااااااه…. انتي اتجننتي سبيني….
شعاع بنبرة مرعبه طبعا كل الرجاله الي هنا اكيد مش هيضربو واحده ست…. لكن انا بقا ست يعني اقدر اعمل فيكو ما بدالي….. ودلوقتي انطقو….. انتو سممتو اختي بايه…..
فريدة بكذب انتي اكيد اتجننتي….. سم ايه الي بتتكلمي عنه…..
شعاع بغضب السم يابنت********* السم الي حطتيه لاختي فالعصير….
شاديه انتي اكيد اتجننتي…. واحنا هنسمها ليه صحيح اننا بنكرها…. بس مش لدرجه اننا نقتلها……
شعاع بسخريه لا واللهي كمان متفاجئه اوي باني قلت انكو سممتو اختي…. طب ما هو انتي سميتي اختك شقيقتك وسببتي ليها شلل…. وخطفتو اوركيد وحبستوها…. وخليتي ابنك مدمن كحل….. وكمان كنتي هتبعي بنتك…. وكمان خليتي ابنك مدمن مخدرات…… ايييييه كل ده معملتوش حاجه….. ومتفاجئه اوي….. يا شيخه ده انتو بجحين اوي…. وكان كل الموجدين في حاله صدمه وذهول من الي بيتقال دلوقتي والكلام الي بتقوله شعاع…… فقال ياسين….

 

 

 

ياسين شعاع…. الكلام الي بتقوليه ده بجد…
شعاع ايوة يا عمي….
شادية كدابة كدابه هي بتقول كده…. علينا عشان بتكرهنا…..
شعاع بكرهكو…. اممم….. ثم كملت بصراخ….. دكتور مارك…. وهنا دخل دكتور مارك وقال…..
مارك مرحبا عزيزتي… كان الكل واقف مذهول…. ولكن فاقو علي كلام شعاع وهي بتقول…..
شعاع دكتور مارك اخبرهم ما اخبرتني به بالهاتف….
مارك شعاع طلبتني وانا كنت صديق ليها… كلمتني عن حاله مدام شيرين…. ونزلت مصر وجيت ليها وقبلتني وادتني عينه دم….. وعرفت ان في سم في اوردة الرجل بيرسلها للعقل للرجل…. وعشان يتم كشف العلاج لازم نعرف نوغ السم ومكوناته…..
وكمان شعاع اخبرتني بي حاله لارين وانها اتسممت وخدنا بردو منها عينه دم واكتشفت انه سم نادر جدا يبان فتحاليل انو عادي بس بيفضل اثارة فالجسم وبيموت بالبطئ وميبنش سبب الوفاة….. وعلاجه برده نعرف السم ومكوناته…..
شعاع دلوقتي… هتقولو العلاج فين ولا اتصرف بطريقتي وعلي ما اظن طريقتي مش هتعجبكم……
ادهم بغضب شعااااااع…. ابعدي انا الي هتصرف معاهم…. ولما جه ادهم يقرب وقفته شعاع بايديها وقالت….
ادهم لو سمحت متدخلش…. انا بطريقتي هقدر اعرف…. ودلوقتي انطقيييييييو….. فين العلاج…… شادية وفريدة منعرفش….
شعاع متعرفوش…. اممممم….. طب كويس…. يمكن دول يساعدوكم…… نغمممممممم……. نغمممممممممم….. كانت شعاع بتنده بصوت عالي لنغم جت نغم وكان فايديها حقنتين وبتقرب من شعاع وبتقول…..
نغم الحقن يا شعاع…. وراحت نغم واديتها الحقن في اديها…. فخدتهم شعاع وقالت وهي بتفتحهم وبتقول….
شعاع الحقن ده فيها سم معمول مخصوص ليكم… من امريكا….. بيموت الواحد بالبطيئ ومش بيسيب اثر…. فقررت اخلص منكم بيه…. وبصت لنغم الي مسكت فريدة…. وراحت حقنتها بالحقنه….. وبعدها حقنت شادية وبعدها وقعو شادية وفريدة علي الارض وبدا وشهم يتعرق بشده ويحمر…. وبداو يصرخو من الالم بطنهم…..
شادية بالم وصراخ ااااااااااااااااااه انتي عملتي ايييييييه…..
شعاع ببرود عملت الي لازم يحصل… انتو سممتو اختي ومرات عمي…. يبقا اسممكم انتو كمان…..
فريدة بالم…. شعاع…. شعاع…. ارحميني….

 

 

 

شعاع بغل وقسوة وانتي مرحمتيش اختي ليه وانتي بتديها السم….. مرحمتيش ابنك لي وخلتيه مدمن….. مرحمتيش امي ليه وحرمتينا من ابويا وبعدتي امي عن ابويا….. مرحمتيش بنتك ليه لما حاولتي تبعيها….. مرحمتوش اوركيد ليه لما خطفتوها….. مرحمتوش شيرين ليه لما حاولتو تقتلوها وتشليوها….. هاااااااا……
فريدة بالم بس انا حياه اختك في ايدي….
شعاع حياتها وعمرها ولا هتكون في ايدك…. حياتنا كلنا في ايد ربنا…. ولو ربنا كتبلها تعيش هتعيش…. ربنا قادر علي كل شيئ وانا فوضت امري لربنا…. بس اقدر اديكو العلاج بس بشرط….
شاديه قولي مش قادررررة اااااااااااااااااااااه…..
شعاع عاوزة الترياق الي يشيل السم من جسم اختي والترياق الي يعالج مرات عمي شيرين….
شاديه حاضر.. بس اديني العلاج…. ااااااااااه….. مش قادرة….
شعاع لاااا. انتو تجيبو ليا العلاج اديكو علاجكم… واحده قصاد واحده…. فيييين العلاج….
شادية مخزن مخزن الارض الي في اول الاراضي الزراعيه في بيت هناك….. جواه واحد ده هو الي بيعمل السم وترياقه…. هو الي كنا بناخد منه السم لانه شغال لحسابنا…..
شعاع ادهم يزن ابعتو رجالتكم تجيب الراجل ده حالا…..
ادهم حساااام…. حسااااام…. وهنا دخل حسام…. وفهمه هيعمل ايه….. وراح يزن معاه….
فريدة دلوقتي احنا قولنا ليكي دلوقتي ادينا العلاج….
شعاع…. توء… توء… توء مش لما اتاكد من كلامكم الاول….
هناء شعاع خلاص يا بنتي…. اديها العلاج….
شعاع شايفين…. الي بتحاولو تقتلو بنتها وتسمموها بالسم…. عاوزكم تتعالجو….. بس لا…. هسيبكم كده تتالمو……
فريدة بغضب انتو راضييين بالي بتعمله ده…. انا هطلبلك البوليس…. خليكي تترمي في السجن….
شعاع اطلبيه…. اطلبيه…. وانا اسجنكم انتم كمان…. ونبقو مع بعضنا في سجن واحد بردو…. هتكون حاجه حلوة……. وبعد مرور ساعه جه يزن وحسام والحرس معاهم شخص…. وحرس ادهم مسكينه….. ويزن وحسام معاهم الادوات واجهزة فايديهم….. فقال يزن….
يزن احنا جبناه…. ودول الحاجات الي بيستعملها هناك في البيت الي لقناه فيه….
شعاع انا عاوزة منك الترياق…. او المضاد للسم الي بياخدوه منك الستات دي… وكانت بتشاور علي فريدة وشادية…. فقال هذا الغبي…..

 

 

 

ومين قال اني هديهولك اصلا…. كل حاجه بتمنها…. وعشان كده انا هاخد 50 مليون جنيه…..
اكرم بغضب نعم يا روح امك…. انت هتهزر معانا…. اخلص بدل ما اخلي الرجاله تعلمك الادب….
الراجل ببرود عادي… متعود…
شعاع طب كويس انك متعود علي الضرب…. بس يا ترا متعود علي الحيوانات….
الراجل قصدك ايه….
شعاع ببتسامه مرعبه هتفهم…. قصدي…. ضرغاااااااااااااااام…….. ضرغااااااااااااااااااااااام….. وهنا كانت الصدمه والخوف علي وش شاديه وفريده…. والصدمه الاكتر فكان من نصيب الراجل الغبي…. فهو اتصدم…. اهذا حقيقي…..(ماقالت ليك بالاداب الاول…. لازم قله الاداب يعني😒😒وتشوف العين الحمرا)
الراجل بخوف ايه ده….
شعاع ده ضرغام… بص اصله بقاله ثلات ايام مكالش…. فانا هخليه يتعشا بيك بدل ما تضرب….. مش كده يضرغام….. وهنا اطلق ضرغام ذئير ليه ادي لرعب هذا المغفل….
الراجل بخوف خلاص خلاص… هديكي الترياق…
شعاع اهو كده تعجبني… يلا يا يزن… اديله الحاجه الي جبتها… دكتور مارك ياريتك تشرف علي الي هو هيعمله…. وبدا هذا المغفل… بعمل العلاج وكان دكتور مارك جنبه وبيشوف الادوات والمواد الي بيستخدمها… وكان ضرغام واقف قدامه….. وبعد دقائق خلص…. وقال….
الراجل… دلوقتب انا خلصت تقدري تديهم العلاج…
شعاع مارك…
مارك لا تقلقي عزيزتي… الاشياء الي استخدمها ليس لها ضرر…
شعاع مفعول السم هيروح امتا…
الراجل هياخد وقت يعني ممكن علي بكره يكون مفعول السم راح…
ادهم بغضب وايه الي ياكد لينا ان كلامك مظبوط….
الراجل معرفش… انا عندي السم والعلاج ليه غير كده مليش دخل…. واكيد السم الي اتسبب بالشلل ده لما تاخد العلاج هترجع تمشي تاني…..

 

 

عاصم وبالنسبه السم الي في بنتي… ازاي اتاكد انه راح منها واذا الدكاترة معرفوش علاجه…
الراجل اكيد اخدت عينه من دمها وكان فيها السم…. يعد ما تديها العلاج ويعدي يوم خد عينه من دمها وحللها بس…
شعاع تمام… احنا هناخد العلاج ونسيبك في المخزن تبعي تفضل هناك لحد ما نشوف النتيجه…
الراجل انا مهمتي خلصت ليه هتخليني…
شعاع بص يا حبيبي… انا اتعلمت في حياتي اني مديش ثقه لحد مهما كان مين…. عشان كده لازم اخد احتياطي….. يلا…..
ادهم انا هخده عندي…. حسام ورايا…….(يختي طلاما ادهم خدو يبقا نقول عليه يا رحمن يا رحيم😂😒😮)
شعاع مارك… دلوقتي تقدر تدي لي لارين ومرات عمي العلاج…. مش عاوزة حاجة ناقصه….
مارك لا تقلقي عزيزتي… سوف اهتم بيهم….
شعاع بابا… عمي…. روحو مع دكتور مارك وخدو لارين وطنط شيرين عشان هيبداو ياخدو العلاج روحو يلا… عمار بيتكلم وانا هروح معاهم…..
عاصم لحظه انا عاوز اقول حاجه…. ثم قرب ناحيه شادية وقال…… انتي طالق طالق طالق بتلاته…. ومشي ناحيه هناء وراح حضنها وشالها وطلع بيها ووراه ياسين ولارين وعمار اللي ماسكها…… فضل يزن وليث وماذن والياس ومنصور وايهاب وغرام

 

 

ونغم وسما واوركيد وادهم وسيرين واكرم…… وكانت شادية وفريدة مرمين في الارض بيتالمو وبيموتو من الوجع….. وبتقول فريدة…..
فريدة احنا نفذنا ليكي كلامك ادينا العلاج…… وهنا انفجرث شعاع في الضحك بصوت عالي وهستيري الي يشوفها يفتكر انها مجنونه….. وقالت وهي بتمسح دموعها بسبب ضحكها الكتير…..
شعاع بضحك انتو فكرني وسخه زيكم وبعمل بافعالكم الرخيصه… دي الي حقنتكم بيه ده مش سم…. ده ماده بس هتسبب ليكم حرارة عاليه والم في بطنكم….. متخافوش هتخفو الصبح اشوفكم بكرة سلااااام….. يلا يا ضرغام….. وهي ماشيه لفت لي اكرم ويزن…… وقالت ليهم…… تاخدوهم علي المخزن بتاعي وتحطوهم هناك وفارس يكون معاهم…… وسبتهم ومشيت….
شاديه ليث الحقني…. الحقني يا ابني….
ليث ابنك…. كانت الكلمه دي فين يوم ما كسرتيني ودمرتيني…… يا شاديه هاانم وسابها وخرج هو كمان…..
ايهاب بفخر…. تربيتي شعاع دي…. انا رايح ارتاح عشان تعبت من المسلسل الاكشن ده….. وخرج….
ادهم اكرم ويزن مخلوش حد يخرج من القصر لحد ما اما شاديه وفريده هانم الرجاله توديهم المخزن…..

يتبع…

اترك رد