روايات

رواية معالجتي الفصل العشرون 20 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل العشرون 20 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء العشرون

رواية معالجتي البارت العشرون

رواية معالجتي الحلقة العشرون

مراد بصدمه…اميره
الحج..في ايه
مراد..اميره
كل الحضور انتبهو للي بيحصل
مراد وبدأ يجري يدور علي اميره
ملك بفرحه …شاطر
سعاد انتبهت لبنتها
سعاد..اوعي يكون اللي في بالي
ملك بتوتر…لا ي ماما مفيش حاجه
مالك ..ماما خلي بالك من نفسك
هروح ادور علي اميره معاهم
سعاد..ماشي ي حبيبي
___________
في اوضه تخزين كبيره
اميره قاعده ومربوطه ومتغمض عنيها
اميره بخوف..انا فين
شادي..انتي مخطوفه ي حلوه
وضحك😂😂
اميره..طب انا عملت ايه
شادي بضحك..وانا ايش عرفني ي عسل انت بس شكلك مطول معانا هنا يعني الاوامر جت كده نعمل ايه يعني
اميره بخوف في سرها ….يارب يلاقيني بسرعه
_____
مراد..فارس شوف الكاميرات كده
فارس..حاضر
وطلع يجري
مراد بخوف استر يارب
____
ملك…الو
شادي..الو ي باشا
ملك …برافو عليك
شادي..احنا أوامر ماشيه علي الارض ي هانم
ملك..تمام استني مني اخر الاخبار
شادي..حاضر ي هانم
وفصل معاها
ملك بفرحه..كده انا يفضالي الجو
اوعدك ي اميره انك مش هترجعي ولو رجعتي هترجعي جثه وضحكت
محمد..ايه ي بني شوفتو الكاميرات
مراد..لسه ي عمو
محمد..يارب
مراد بخوف…يارب
فارس..الكاميرات اهي
مراد ومحمد وبدأ يشوف
مراد بعصبيه مفيش حاجه الزاويه ا
محمد..اهدي كده
مراد..طب تاني كده
فارس..تمام
وبدأ بالتحريك
مراد..براحه
مراد..بس بس هنا اهي امشي بطئ خالص
فارس..اهو
مراد..اهو وهو شايلها
العربيه اهي
مراد..سجل الرقام دي ي مالك
مالك..تمام
مراد ..الأرقام….
مالك.تمام
مالك..انا ليا صديق شغال في المرور هخليه يعرف العربيه دي
مراد..شكرا
مالك.. انت اخويا
_____
كمال..انتي اللي عملتي كده
ملك.. اه
كمال..برافو عليكي بس مش كان لازم دلوقتي هروح امشي الضيوف وارجعلك
ملك..تمام
كمال مسك الميكروفون
كمال.نأسف لحدوث مشاكل ان شاء الله تتعوض الحفله دي في أقرب وقت شكرا وبدأت الضيوف في الانصراف
كمال..طب انتي عملتي الموضوع ده من دماغك ليه
ملك..م انت عملت موضوع الشركه من دماغك برضو
كمال..انت هتردي علي سؤالي بسؤال
ملك.. اعتبرو كده
كمال..ملك احترمي نفسك والا
ملك…والا ايه
كمال..عارفه صهيب المنشاوي
ملك بتوتر…مين ده
كمال بضحك وفتح موبايله …ده
ملك…انت جبت الحاجات دي منين
كمال بضحك..م عند بتاع الحاجات
كمال بتحذير..خافي مني بقي احسنلك
ملك بتوتر…بس
كمال ..مبسش يلا امشي من قدامي
ملك بخوف..ي تري عرف الموضوع ده ازاي يلهوي
عند اميره
اميره..طب فكولي البتاع ده كده
وجيه..ليه ي حلوه
اميره..علشان اعرف اتكلم معاكو في ايه
شادي..تمام
وراح يفك الربطه اللي علي عنيها
اميره..اميره..انا كده اعرف اشوفكو كويس واتكلم معاكو
اميره..اقعدو ي رجاله اقعدو شكل وجودي هنا مطول
وجيه..ايوه
شادي ..عايزه ايه بالضبط يعني
اميره ..بص انا مش ههرب زي البنات واخاف والمواضيع دي انا اصلا من زمان كان حلمي اني اتخطف والله
شادي..ده انتي شكلها هتبقي سهره جامده
وجيه.انا معداش عليا حد زي كده
اميره بابتسامه..ولا هييجي اصلا
وجيه…امم
اميره..انتو ايه اللي خلاك تشتغلو في المهنه دي
شادي..الظروف
اميره ظروف. ايه دي منا كنت في ملجأ من وانا صغيرة وعادي اهو كويسه
شادي..تصدقي اني كنت في ملجأ برضو
اميره. ملجأ أيه
شادي……
اميره..ايه ده انا اللي كنت في برضو
شادي..والله
اميره. اه والله اوعي تكون شادي اللي كنت معلمه عليه
شادي.. لا يستي
وجيه..م خلاص ايه انتو لما صدقتو تتكلمو
اميره..انا معداش عليا حراميه كده
ولا هيعدي الصراحه
شادي..ايه جامدين
اميره بضحك..جدا
وفصلو يتكلمو
انتهي اليوم ومفيش حد نام
منهم اللي خايف واللي قلقان
تاني يوم
مالك بزعيق …مراد
وهو بيجري علي السلم
مراد..ايه
مالك..عرفت كل حاجه عن العربيه وقدرنا نتتبع العربيه
مراد..مستني ايه يلا
وجري مراد ونزل وركب العربيه هو ومالك وراحو اللوكيشن
لقو…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك رد