روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الخامس 5 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الخامس 5 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الخامس

رواية أنا الإعصار الجزء الخامس

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الخامسة

شعاع: حلو اوي بعد كده لما تحب تشرب الزبالة دي تشربها برا البيت ساااامع…. لاني واقسم بربي.. لو لمحت انك شربت القرف بتاعك ده هنا لاكون مورياك غضبي علي وضوح… وراحت بعدت عنه ومسكت اختها وجت تمشي سمعت…. فريدة بتبرطم بالكلام وبتقول….
فريدة: معلش يا ماذن ربنا علي المفتري هي بنت ناقصه تربيه…
شعاع: علي فكرة يا فريدة… مش انا اللي ناقصه تربيه… لا ده ابنك الي ناقص تربيه… علي الاقل انا امي علمتني مغضبش ربنا لاني في يوم هقابلة وهتحاسب… لكن الدور والباقي علي الي ناسي ربنا من اصله ومقضيها لعب وهزار… امي علمتني مستقواش عالضعيف… لاني هيجي يوم ويترد فيا.. وكما تدين تدان….. فهماني فريدة
ايهاب: واضح ان امك دلعتك اوي… لدرجه وصلت بيكي انك تردي بطريقه دي…
شعاع: بغضب اسمع كويس يا ايهاب بيه انا امي ربتني احسن تربيه ومن غير ما يكون حد معاها… الدور والباقي علي الي كنت جنبه ومخدتش ساعه علي بعض تربيه فيه…
ايهاب: قصدك اية… شعاع بغضب شديد
شعاع: يعني لو ابنك اتعدي حدودة من تاني انا بنفسي هعيد تربيته… ونصيحه بلاش تلعب معايا يا ماذن انت مش قدي…
ماذن: هنشوف يا شعاع… هنشوف… مبقاش ماذن ايهاب لو مورتكيش..
شعاع: باستهزاء وانت متنساش اني الاعصار … يعني يوم ما تفكر تعمل تبقي تقولي وتوريني يا…. يا ابن عمي… وسابته

 

 

ومشيت ومعاها لارين…
ماذن: بابا انت هتسيبها كدا بعد اللي عملته فيا…
ايهاب: عاوزني اعمل اي يعني…. مش كفايه غلطك وشربك وقرفك….
ياسين: انت اللي غلطان يا ماذن وكمان دي بنت عمك ويعتبر زاي اختك ومكنش ينفع تقول عليها كده…
فريدة: سيبك منهم يا ماذن وتعاله انضفك من الزبالة دي… وخدته ومشيت..
شاديه: بنتك عيارها فلت يا عاصم… شايف عملت اية في ابن عمها… اومال بكرة هتعمل ايه…
عاصم: بغضب شادية اخرسي خالص اياكي تتجراي تجيبي سيرة بنتي تاني فاهمه…
وبتنزل شعاع ومعاها لارين واوركيد وبيكونو الكل موجدين عالسفره عشان وقت الفطار
الياس بيقوم ويقف جمب اوركيد وبيقولها…
الياس بغضب ينفع اعرف يا هانم ايه الي انتي لبساه ده..
اوركيد ببتسامه ايه شكله حلو عليا صح…
الياس: انتي فرحانه برجليكي الي باينه دي ولا اي ولا اكتافك دول…
اوركيد: باستغراب طب وانت متعصب ومضايق ليه..
الياس: بتوتر عشان… اه عشان انتي صاحبتي ولازم احافظ عليكي..
شعاع: صباح الخير ولسه هتقعد لقت حد بيحضنها من ضهرها بقوة بكبيرة… وحشتني اوي اوي اوي يا اعصاري
لارين واوركيد بفرحه نغممم..
شعاع: اوعي الله يخربيتك هموت حد يحضن حد كدا
نغم: بضحك اسفه اسفه اصلك وحشتني اوي اوي اوي
اوركيد ولارين جريو علي نغم وحضنو بعض بقوة كبيرة
نغم باختناق اوعو كده هموت وزقتهم اوووف ايه ده دبب بيحضني.. 😂
اوركيد: تصدقي انك باردة
نغم: عارفه يا كلب البحر انتي وهي 😂

 

 

عاصم: مين دي يا بنتي
شعاع دي صحبتي يا بابا من واحنا صغيرين لحد دلوقتي
شعاع مشيت ناحيه اوركيد ولارين ونغم وخبطت راسهم فبعض وكل ده تحت ذهول العيلة..
نغم بوجع شعاع قولت ليكي بلاش الحركه دي تاني
شعاع: ببرود كل مرة هشوفكم بتتخانقوا هعمل كده تاني اهدو وبطلو لعب عيال
نغم: بصوت واطي انا غلطانه اني جيت لكلب البحر دي 😂رخمه
شعاع ببرود بتقولي حاجه يا نغم.
نغم بخوف انا ابدا انتي تعرفي عني كده
شعاع: بحسب بتقولي حاجه
نغم: بمرح لا اجمعي 😂
الكل: ضحك عليها 😂
شعاع: بغضب نغممممم
نغم: يلهوي هولاكو هيبلعني ماما هناء الحقيني واستخبت نغم في حضن هناء من شعاع
هناء بضحك شعاع بس ملكيش دعوة بغومتي دي حبيبتي وكمان بقالها شهور بعيد عننا… نغم بصت لشعاع وطلعت لسانها 😂
شعاع: بمكر بقا كدا هتشوفي اللي هعملو فيكي يا نغم فالشغل 😂
نغم: بخوف يلهوي لا لا كفايه المرة اللي فاتت 😶
شعاع: ببرود يبقا تحترمي نفسك بقا 😂😉
شعاع: وبعدين انتي بتعملي اي هنا انا مش سايبكي في باريس في شركتك…
شعاع: مشكله ايه
نغم بتوتر مهو بصراحه كدا انا عامله مشكله
نغم ايوة الواد الجحش اللي اسمو ماكس.. جالي الشركه ابن المجنونه وعاوز يتجوزني وهددني انو لو متجوزنيش هيقتلني…
هناء: وهي بتاخدها فحضنها يقتلك بعد الشر عليكي يا بنتي ده مجنون…
شعاع: وعنيها بقت شبه الجحيم ازاي يتجرا ويفكر يعمل معاكي كدة… واقسم بالله لو فكر بس يلمس شعرة منك لكون دفناه…
نغم مهو مش هتلحقو تعملو فيه حاجه…
شعاع: فهمت نغم وقالتها انتي عملتي ايه مع ماكس…
نغم: ببراءة قعدته ساعتين مع ضرغام وبعدها خرجته وقولتله لو هتتجوزني يبقا ضرغام يعيش معانا وفي اوضه واحده وقولتله لو فكرت تاذيه او تقتله… شعاع هتكون نسفاك..
شعاع ولارين واوركيد وهناء اييييييه قعدتيه مع ضرغام…
نغم: بفخر ايوة قعدته مع ضرغام 😂
شعاع: تصدقي انا صعب عليا ماكس دلوقتي يا عيني هتلاقيه جاله انهيار عصبي بسبب ضرغام…
لارين: والله صعب عليا ماكس اكيد ضرغام مش بعيد يكون جبله شلل..
نغم: انتي هتقوليلي الواد يا عيني طالع بيكلم نفسه وهيموت من الخوف
شعاع: هو فين ليه مش معاكي
نغم: بعته عالقصر بتاعك عشان هنا ممكن يخافو
شعاع بابا دي نغم العمراوي انا وهي صحاب من زمان وتبقي كوبرا الاقتصاد…
عاصم: اتشرفت بيكي يا بنتي اكيد اعرفها شركه الكوبرا بنصدر منها حاجات وداخله معانا فصفقه….
لارين: اما بقا ضرغام ده فهو وبصت للكل يبقا النمر بتاع شعاع بس شارس جدا ومحدش بيقدر عليه غير شعاع
الكل بذهول اييييييه نمر شعاع مربيه نمر 😮ازاي الكل بيفكر ازاي هي بالقوة دي وكمان مربيه نمر 🐅
وفريدة وشيرين وشاديه ابتدو يحسو بالخوف منها وان هي مش سهله زي ما كانو متوقعين
اوركيد: صحيح يا شعاع عملتي اية في القرية السياحيه الجديدة..
نغم: انا متشوقه اشوف القرية دي اوي بس انا نفسي اعرف انتي ليه سمتيها….. نجمه الملك
الكل بص لشعاع بفضول وعاوزين يعرفو وبذات ادهم عاوز يعرف ليه الاسم ده…
شعاع: انا سميتها نجمه الملك عشان انا بهديها لبابا وماما بسبب قصه حبهم….
عاصم: بفرحه وفخر بجد يا شعاع عملاها بالاسم ده…. شعاع بابتسامه طبعا يا بابا انا معنديش اغلي منكم…
هناء ربنا يخليكي لينا انتي واخواتك ابدا…
اوركيد بضحك ونبي يا هنون يا عسل انتي ادعيلي اتجوز مهند الواد القمر ده 😂
لارين بدراما وانا يا هنون عاوزة اتجوز جان…
الياس: بغضب لا يعرف سبببه ومين مهند ده يا حلوة..
اوركيد اسكت يا الياس ده مهند ده بطل مسلسل تركي اسمو العشق الممنوع بس ايه مز بموت فيه.. 😂😂😂
الياس اه قولتيلي طب لما تتفرجي عليه قوليلي…
اوركيد: ليه هتتفرج معايا
الياس: لا يا قمر هكسر التلفزيون علي دماغك

 

 

الكل ضحك عليهم😂
عمار: وانتي يا انسه لاين عاوزة تتجوزي جان ده الي بتحبيه
لارين ايوة عاوزة اتجوزة ده امور خالص وجميل وعضلات…
عمار: الياس.. لما تشوفهم وهما بيتفرجو علي المسلسل ده ناديلي… عشان اجي اكسر التلفزيون معاك علي دماغهم…
لارين: بطفوله هي جت عليا طب ما شعاع بتحب مراد….. وهنا سمع الكل صوت تكسير لكوب زجاج وبصو ناحيه الصوت ولقو ادهم اللي كسر الكوبايه في ايده وايدة بتنزف…. وفي ازاز دخل في ايدة…
غرام: بخوف ادهم ايدك بتنزف يا ادهم..
ادهم: بهدوء عكس النار اللي جواة بسبب معرفته ان حبيبته بتحب حد تاني.. متقلقيش يا غرام ده جرح صغير…
ياسين: ازاي يا ابني انت ايدك بتنزف جامد..
ادهم وهو بيقوم ويمشي متقلقش يا بابا انا هربطه وخلاص وخرج ادهم من اوضته الاكل وطلع اوضته…
شعاع: طب انا هقوم انا كمان وقامت شعاع وراحت اوضه ادهم
شاديه: قوليلي بقا يا لارين القريه السياحيه دي فين…
فريدة: بسخريه ايوة عامليظ القريه دي فين بظبط…
لارين: بتفاجئ مصطنع ايه ده يا طنط انتي متعرفيش ان اختي عملاها في دهب بس ايه تحفه…
ادهم كان في اوضته وكان بيحاول يخرج الازاز من ايده ولكن لقي حد بيسحب ايده وبيمسكها بداله رفع عيونه ولقها من يعشقها ومهوس بيها وهي اللي وصلته للحاله دي هي اللي سرقت قلبه ولكن افتكر اللي سمعه وانها بتحب رجل غيرة
ادهم: بغيرة انتي بتعملي ايه هنا
شعاع بهدوء ادهم اهدي وكمان سبني عشان اخرج الازاز واعقملك ايدك عشان متتلوثش وتلتهب وعلي فكرة انا هغير تصميم اوضتك مينفعش اخليها كلها اسود في اسود كدة..
ادهم: بغضب وغيرة وانا مش عاوز منك حاجه خليكي في مراد بتاعك ده يا هانم..
شعاع: بضحك سحرت عاشقها بقي بتغير من ممثل يا ادهم ده مجرد اعجاب بشخصيته بس..
ادهم وهو بيمسكها بايده السليمه وبيبص فعيونها حتي لو نظرة مش عاوز اشوف الاعجاب ده انتي سامعه والا هتصرف تصرف مش هيعجبك…
شعاع: حاضر يا ادهمي
ادهم: انتي قولتي ايه
شعاع بهدوء ادهمي ايوة انا فكرة طفولتنا يا ادهم وافتكرتها لما رجعت هنا وشوفت كل الاماكن الي كانت بتجمعنا احنا

 

 

الاتنين..
ادهم بفرحه بجد يا شعاع يعني انتي فاكرة طفولتك اللي قدناها سوا
شعاع ايوة يا ادهم انت حب طفولتي وحب شبابي وحب عمري وحبي للابد وبس محدش ليه حب فقلبي غيرك لانك ملكته من زمان اوي…
ادهم وليه يا شعاع مقولتيش ليا بس انتي لحقتي تحبيني كدة وبس من فكرة انك شوفتي كام لحظه من طفولتنا…
شعاع بصراحه انا محبتكش من شوية وخلاص لا انا حبيتك من اول مرة شوفتك في المناقصه.. حبيتك حبيت نظره عنيك حبيت ثقتك حبيت برودك قوتك لكن قبل كل ده حبيت قلبك
ادهم: بصدمه وانتي ازاي شوفتيني وانتي مكنتيش موجوده اصلا
شعاع مهو كان في كاميرات في اوضه الاجتماعات وعشان احضر في نفس الوقت وشوفتك ساعتها وسحرتني وخطفت قلبي ومن وقتها وانا براقبك وبعشق كل تفصيلة فيك…
ادهم بحب وانا بعشقك يا شعاعي بعشقك يا نجمه كانت صعب الوصول ليها وانا اتملكتها وحطتها جوايا جوة قلبي وقفلت عليها بعشقي وغرامي وحبي وادماني وهوسي ليها
شعاع: بحب بحبك
قرب ادهم منها ونزل علي شفايف”ها وبدء يبوس”ها بكل حب وعشق وقوة مش مصدق ان اللي عشقها وجننته هي كمان بتبادلة نفس الشعور كان فاكر انها نسيته لكن صغيرته تتذكر كل شي وحبه ليها وهي كمان بتحبه ودلوقتي مفيش قوة في الدنيا هتمنعه من حبيبته غير ربنا وهو مستحيل يتخلي عنها او يسيبها تبعد عنو تاني هي حب حياته وعشقه وسوف تصبح له وحده… شعاع مكنتش مصدقه انو بيحبها وكانت فاكرة انه هيتجوز هذه السردين😂 لانها سمعت انو هيتجوزها… لكن هي الاعصار مستحيل تسكت وحمدت ربنا كتير انه فرح قلبها وخلي من تعشقه هو كمان بيعشقها…. ولكن زي ما بيقولو مفيش حاجه بتدوم دخلت سيرين وشافت ادهم وهو بيبوس”ها اتملكها الغضب والحقد والكرة ناحيه شعاع وقالت…
سيرين: بغضب ايييييه قله الادب والمسخرة دي وهنا فاقت شعاع وادهم وبعد ادهم عن شعاع وبص لي سيرين ببرود ولا كانه عمل حاجه
ادهم ببرود انتي ازاي تدخلي اوضتي من غبر ما تستاذني ايه مش شايفه الباب
سيرين: بغضب لا واللهي يعني اي ازاي ده من حقي انا هبقي مراتك وكمان الهانم ضحكت عليك بايه ماهو اكيد مع ولكن لما تكمل كلامها بسبب القلم اللي نزل علي وشها من شدة القلم خرجت الدم من بوقها
ادهم: بغضب جحيمي اياكي تتجراي وتفكري تقولي كلمه عن شعاع انتي فاهمه اما حكايه مراتي دي فانتي تنسيها خالص لانك مش تهميني اصلا ومفيش مخلوق علي الارض يقدر يجبرني علي حاجه لكن شعاع بقا دي هتبقا مراتي وام عيالي ومش هتجوز غيرها عشان بحبها هي وبس…
سيرين بغضب وبتمسك مكان القلم انت بتضربني بتضربني انا يا ادهم عشان واحده زي دي
ادهم الي انتي بتتكلمي عنها دي هتبقا مراتي يعني الي يفكر يمسها او يجيب سيرتها افعصه بايدي.. سامعه اطلعي برا وكمل بغضب ارعبها…. براااااااااااااا
سيرين: وهي ماشيه ماشي يا ادهم وحياه القلم الي خدته ده لادفعك التمن غالي اوي ومشيت

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!