روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الحادي عشر

رواية أنا الإعصار الجزء الحادي عشر

أنا الإعصار

أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الحادية عشر

فريدة:: بخوف بتهز راسها ومش بتقدر تنطق كلمه من كتر خوفها…..
بتسيبها شعاع وبتمشي وهي كلها غضب…. من تلك الفريدة وكانت تتمني انها تقتلها…..
ادهم كان بيبص لفريدة بغضب وكرة شديد وبيتمني انه يخنقها بيديه….. عشان هي السبب في غضب محبوبته وطفلته فسابهم ادهم وراح ورا حبيبته عشان يهديها من غضبها…..
لارين كانت هتروح ورا شعاع عشان تهديها…. لكن عمار وقفها وهو يقول….
عمار متروحيش…. ادهم هيعرف يصالحها
لارين وهو ايه دخل ادهم في الموضوع…
عمار ببتسامه لان ادهم بيحبها… وهي بتحبه
لارين بفرحه بجد…. بيحبو بعض…. اااااه يا شعاع الكلب…. بقي بتحبي ومتقوليش…. وفضلت تشتم… في شعاع…. وعمار بيبصلها وقال….
عمار بضحك… شكلك حلو اوي وانتي متعصبه…
لارين بخجل شكرا…
عمار فضل يبص ليها ولكن فاق لنفسه وغير الموضوع ايوة صح انتي ازاي مش بترتاحي يا لارين…. وكمان مخدتيش الدواء….
لارين بطفوليه… يا عمار انا مش بحب طعم الدواء ده وحش اوي… انا كويسه اهو….
عمار… وهو بيمسكها من ايديها وبيطلع عشان يوديها اوضتها ويديها الدواء…. هو عاوز يبعد عنها… بس مش قادر…. فقال
عمار لازم تخدي الدواء يا لارين انتي سامعه والا هتتعاقبي….
لارين يا تري هتعاقبني ازاي……. عمار قرب من وجهاها…. وقال…
عمار هشيلك… قدام الكل وابوسك…
لارين بصدمه لااااا…. لاااااا خلاص هاخد الدواء… يلا بينا انا اصلا حبيت الدواء…. وجريت لارين تسبقه علي الاوضه…. وهو فضل يضحك عليها….
عمار بضحك…. مجنونه…. و طلع وراها عشان عارف لو مدهاش الدواء هي مش هتاخده…. وهتفهم الكل انها خدته….
في الخارج عند شعاع…. كانت واقفه وبتبص لحمام السباحه بشرود….. حست باحد بيحضنها من ظهرها…. ويقول…..

 

 

ادهم بحب حبيبي واقف لوحده ليه…..
شعاع مفيش يا ادهم… انا كويسه
ادهم يعني انتي مش زعلانه من الي حصل ده ضايقك….
شعاع لا طبعا بس انا خرجت لاني مش مستحمله اشوف فريدة قدامي….
ادهم عارف يا حبيبتي…. وانا والله بتمني ونها تختفي من حياتنا كلنا…. بس صابر… مش انتي قولتيلي معملش حاجه واديني معملتش اي حاجه ومستنيكي…..
شعاع ربنا يخليك ليا… يا حبيبي زمتحرمش منك ابدا….
ادهم بصدق وحب ويخليكي ليا…. وكمل بمكر بس تعرفي انا عاوز اعمل ايه دلوقتي….
شعاع عاوز تعمل ايه…
ادهم، عاوز اعمل كده…. زقها في حمام السباحه وضحك عليها…. ولكن اتصدم لما لقي شعاع بتغرق ومش عارفه تعوم…… فراح نط عشان ينقذها…… وقرب منها عشان يمسكها… اتصدم لما لقاها بتعرف تعوم…. وفضلت تضحك… وهو مصدوم
شعاع بضحك مش قادرة شكلك مسخرة وانت مصدوم كده….. وكل ده ادهم، لسه مصدوم….. فاقتربت شعاع منه واحتضنت وشه بايديها….. واكملت بقولها…. حبيبي… انت لسه مصدوم…. ولكن لم تنتظر كثير ولقت ادهم يرقعها بيديه…. ويقول…
ادهم بقي بتضحكي عليا انا صح… طيب يا شعاع
شعاع ادهم انا حبيبتك اكيد مش هتعمل الي في بالي… صح انا شعاع يا روحي….
ادهم بخبث ماهو عشان انتي حبيبتي هاعملها…. وراح حدفها في المايه تاني… وبدات شعاع برش المياه عليه…. وهو يرش عليها المياه…. لحاد ما مسكها من وسطها وقربها منه…. وقال
ادهم بحب انتي عملتي فيا ايه بظبط يا مجنونتي….. هااا انا عمري ما كنت كده… انا طول عمري بارد بطبيعتي… مش بهتم بحد…. عمري من ساعه ما انتي بعدتي عني…. وضحكتي دي مظهرتش…. عمري ما كنت فرحان من قلبي بطريقه دي….. شعاع انتي استحوذتي كل عقلي وتفكيري….. انتي الوحيده الي بتخرجي ادهم الي قدامك… ده ادهم الطفل اللي كان دايما بيلعب معاكي وعمره ما بيسيبك…. مش ادهم الي حياته كلها برود وشغل وبس…..
شعاع بحبك… بحبك يا ادهم
ادهم وانا بموت فيكي يا روح ادهم…. وهم بتقبيلها قبله قوية يبث فيها ويعبر عن حبه ليها… بدا يتعمق في قبلته… ولم يسيطر علي نفسه وبدا ينزع سيابها…. ولكن شعاع فاقت علي نفسها…. وحاولت انها تبعده عنها…. ولكن لم يبتعد… فراحت عضه شفايفه… ورشه علي وشه المياة…. فبعد ادهم عنها…. فقالت شعاع….
شعاع بزعل ادهم… مينفعش كده انت مش جوزي عشان تعمل معايا كده ازاي تعمل معايا كده قلت ليك ان ده حرام ومش يجوز يا ادهم انت مش جوزي….
ادهم بندم انا اسف يا شعاع انا مش عارف مقدرتش اسيطر علي نفسي ازاي…. مش بقولك جننتيني…..
شعاع ادهم اخر مرة هقولك متعملش كده تاني افرض لما اتجوز حد اقوله ايه…. هاااا وهنا لم تتكلم اكتر بسبب مسك ادهم لها من وسطها…. ويشد علي وسطها…. وبيبص لعنيها ويقول بغيره كبيرة وجنون اول مرة شعاع تراه في ادهم…. فقال….
ادهم بهوووس اوعي تنطقي سيره راجل علي لسانك غيري انتي بتاعتي لوحدي….. محدش يقدر يقرب منك…. انتي للقيصر……. انتي من اول ما اتولدتي وجيتي علي الدنيا وانتي بقيتي اسيرتي….. دخلتي قفصي ومش هتخرجي منه ابدا لانك. ليا لوحدي….. انتي هتكوني مراتي يا شعاع…… لا انتي خلاص بقيتي مراتي وامي واختي وبنتي… و صحبتي.. كمان انتي دواية لكل الامي ووجعي في الدنيا…. كانت شعاع تستمع له ونست قوة قبضته علي وسطها…. وكانت مش مصدقه انه يحبها كل هذا الحب…. لا تصدق…. فقالت له مع نهايه كلامه وهي تحتضنه….
شعاع بحبك يا ادهم وعمري ما افكر ابص لراجل غيرك… لان عيني مش بتشوف حد غيرك…. عقلي مش بيفكر غير في ادهم…. وقلبي مش بيدق غير باسم ادهم….. وعيني مش بتشوف غير ادهم وبس…. انت كل حياتي وكل حاجه ليا يا

 

 

ادهم…..
ادهم وهو يقبل راسها ربنا يخليكي ليا… ومازال ادهم وشعاع… يحتضنو بعض…. وكان هناك عيون تخرج منها الشر والحقد. تراهممن الاعلي….. وتقسم علي الانتقام…. ولن تهدي نارها غير بالانتقام منهم….
مر يومين… علي ابطالنا وكل اللي حصل فيهم ان بعد ذهاب سعديه… سالت شاديه عنها… ولكنها لم تجدها….. فنسيت امرها تماما….. في الجنينه كان البنات وهناء ومنصور قاعدين في الجنينه….. والباقي كانو بيخلصو شغلهم عشان يتفرغو للرحله الي هيقضوها في قريه شعاع السياحيه وجت فريدة وقعدت معاهم وشاديه…..
نغم كانت مع ضرغام وواقفه بتلمس عليه
فريده بصدمه من ضرغام وقالت بكرة موتك علي ايدي…
نغم بغضب فكري تعمليله حاجه وانا انهيكي….
فريده شايف يا عمي صحاب حفيدتك بتقولي ايه….
منصور بقرف منها مالك يا فريده انتي محرمتيش من اللي شعاع عملتو فيكي وانها نبهت عليكي متقربيش من ضرغام هتعملي عقلك بي عقل نمر….
فريدة بغضب مكبوت عندك حق يا عمي عن اذنكم…
منصور رايحه فين يا فريدة
فريده رايحه الناي اصل صحابي مستانيني…. وسابتهم ومشيت وبدا الكل يضحك بشده….
لارين والله ضرغام ده عسل…
اوركيد ده بتشوفه وشها بيتحول
منصور بضحك والله يابنات انتو جيتو وماليتو عليا الدنيا في الاول زي ما انتو شايفين….
شعاع قامت وراحت ليه وتنزل علي رجليها وتمسك ايديه وبتقول
شعاع اوعدك يا جدي ان عيلتك هتتجمع من تاني وهتكبر وربنا يديك طولت العمر وتفضل وسطنا…
منصور بحزن علي كل ما فعله بحقها سامحيني يا بنتي سامحيني…. كان لازم اكون سند ليكي…. بس اتخليت عنك…
شعاع متقولش حاجه يا جدي ومفيش داعي تعتذر انت مهما كان كبير العائله وجدي….
منصور وهو يبوس اعلي راسها ويحضنها… عرفتي تربي يا هناء ياريت تسامحيني انتي كمان
هناء بصدق مسمحاك يا عمي… انت مغلطتش في حاجه انت كنت خايف علي ابنك…. والحمد لله ربنا واقف جنبي وبقي ليا عيله…
لارين ايه ده يا منصور بيه بقي هي تاخدها في حضنك…. وتسيبني انا…. وراحت مدخله نفسها في الحضن وضحك منصور عليها
اوركيد ايه ده وانا كمان… عاوزة حضن يا منصور بيه
منصور بحده مصطنعه اوركيد اياكي تقولي منصور بيه تاني….. انا جدك زي ما هما حفيدتي انتي كمان حفيدتي…. فاهمه…
اوركيد بفرحه فاهمه يا جدو وجريت علي حضنه
غرام ايه ده وانا كمان خدوني معاكو وراحت داخله الحضن
نغم بدراما ايه ده يا منصور بيه…. بقي بتخوني معاهم كده يا منصور…. تاخدني لحم 😂وترميني عضم…. ااااه قلبي الصغير لا يتحمل…. وضحك الجميع عليها استنو خدوني الحضن الجماعي ده وراحت جاريه علي منصور وحضناه….
لارين منصور بيه هيتجوزنا بقا اه الشرع محلل اربعه بس مش مشكله اتجوزنا احنا الخمسه😂
منصور بصدمه اي يا مجنونه انتي…. وراح زقهم علي الارض انا اتجوزكو انتو يا بنات الكلب انتو 😂
شعاع بضحك لو سمحت يا سيد… انا اعصار… يتقالي بنت كلب…
لارين بغيط ايه يا جدو ازاي تذقنا علي الارض كده
منصور بس يا جزم…. اقولكم انتو طالق بتلاته…… 😂
اوركيد هانت عليك يا منصور العشرة… تطلقني ومافتش دقيقتين علي جوازنا…
نغم ماشي يا منصور طلقني وانا وابنك هاسرح بيه في الشارع والم فلوس من الناس هقول لابنك الي في بطني ايه هااا…

 

 

جاه شخص من خلفها وقال….
ابن مين يختي الي في بطنك
لفت نغم خلفها وشافت ماذن واقف وعلي ملامح وشه الاستغراب ووراه ادهم والياس وعمار وليث…
نغم بغباء ابدا يا ماذن اصل انا حامل
ماذن بغضب ناااااعم….. حامل وحيات امك…… هو انا…. وسكت مكملش جملته
نغم بنفس الغباء لا منا حامل من منصور
ماذن نغمممم….. مش ناقص غباء ربنا يخليكي…. وقعتي قلبي

يتبع…

اترك رد