روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الثاني عشر

رواية أنا الإعصار الجزء الثاني عشر

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الثانية عشر

ايهاب بضحك… يالهوي دي اكتر حاجه مش قادر انساها… يوم ما كتبه الكتاب… وقف الدي جي ومسك الميك… وقال وبدا يقلد اخوه عاصم… من دلوقتي اقسم بالله الي هيبص لي هناء.. في الفرح ده… لكون ضربه… انا قولت اهو…. وطول الفرح فضل يراقب الرجاله الي في الفرح…. ولما لمح واحد بيبص ناحيه هناء… قام واداله علقه…. فضلت معلمه في الراجل لسنين….. 😂😂
اوركيد بصدمه ينهار اسود…. كل ده حصل ومن بصه… اومال لو كلمها هيعمل ايه….
ياسين بسخريه ابدا… كان هيبعته للي خلقك بس…
شعاع ياااه يا بابا…. دا انت غيرتك كانت جامده اوي….
عاصم وهو بيبص لهناء بقي الي يبقي معاه واحده زي هنايا…. يبقي عاقل انا بقيت مجنون…. من ساعه ما حبها دخل قلبي امك.. يا شعاع زي المرض الي انتشر في كل جسمي وبقا شيئ من جسمي خلاص…. وهفضل طول حياتي اغير عليها وعمر غيرتي ما هتقل في حياتي….
هناء بقله حيلة… يعني مفيش امل انها تقل دلوقتي……
عاصم بحب ولا واحد في الميه حتي….
نروح لماذن ونغم…. وكان ماذن بيجري وراها… وهي بتضحك زي الطفل الفرحان باللعب…. لحد ما وقف ماذن ومسك قلبه…. وكانت تعبير وشه تدل علي الالم…. وقفت نغم وخافت علي ماذن…. فقال هو….
ماذن.. بالم مصطنع اااااه…. نغم الحقيني…. وهنا جريت عليه نغم….. وحضنته وعيطت…..
نغم بدموع انا اسفه… اسفه يا ماذن… ونبي خليك كويس… عشان خاطري… حس ماذن بالزعل لانه ابكاها…. فحضنها… وقال…
ماذن اهدي يا نغم… انا كنت بهزر معاكي اهدي…. متعيطيش…. انا بضعف لما بشوف دموعك دي….
نغم وهي بتمسح دموعها زي الاطفال يعني انت كويس….
ماذن ببتسامه ايوة كويس…. كنت بهزر معاكي… ولكن مكملش كلامه بسبب ان نغم داست علي رجله جامد….
نغم بغضب دي عشان متوقعش قلبي عليك بطريقه دي تاني….. انت عارف انا حسيت بايه لما لقيتك ماسك قلبك…
ماذن وهو بيحضنها حسيتي بي ايه…. نغم بتوتر هااااا… مفيش…. ماذن انا اسف.. مش هتتكرر تاني
نروح لي مكان اول مرة نروح ليه…. وكان في احد البيوت…. في الزمالك…. وكان كل الي فالبيت…. اشياء حرمها الله…. كلا من الخمر… والمخدرات…. فكان قاعد شخص في الثلاثين من عمره…. ومعه امراه فقال…..
الشخص وكان بيشرب المخدرات وبعدين يا فريده انا محتاج 50الف جنيه وضروري كمان….
فريدة بدلع وهي بتشرب كاس من الخمر…. بكره الخمسين الف جنيه هيكونو في حسابك…. هو انا ليا كام رامي…….

 

 

رامي بخبث هو انا قولت ليكي اني بحبك اوي….
فريدة بجراه لا مقولتش ليا حاجه… ولا اثبت ليا…. هاااا مش ناوي تثبتلي حبك ولا هنقضيها كلام وبس…….(يشيخه جتك القرف 😒😒قد ابنك وبتعملي كده) رامي بشهوة ورغبه ازاي…. انا لازم اثبتلك….. مسكها من ايديها ودخل بيها اوضه النوم….. لكي يفعلو ما حرمه الله علي عباده…….(لقد نسو ان هناك رب يري كل شيئ ويعلم بالغيب….. وان صحيح ان الله مغفر الذنوب….. لكن عقابه شديد اليم….)
نرجع الي قصر السيوفي مره تانيه…. وكان الجميع يتكلم في عده امور….. لحاد ما قالت شعاع……
شعاع احنا هنسافر بعد بكرة في طيارتي الخاصه ياريت تحضرو حاجتكم الي هتاخدوها معاكم
هناء ليه يا شعاع ماهو احنا ممكن نسافر في العربيه عادي….
شعاع لا مش هينفع يا ماما لان القريه السياحيه… مش في دهب اوي…. دي في جزيرة في نص البحر في دهب…. وكمان ضرغام هيكون معانا….. فمش هينفع
عاصم بجد انتي عملاها في جزيرة
شعاع اكيد يا بابا…. وانشاء الله هتعجبكم الجزيرة….
منصور طب يلا كل واحد يشوف هيجهز ايه والباقي يشوف اخر مرة الشغل قبل ما نمشي….. وبالفعل الكل قامو يجهزو نفسهم……
مر اليومين…. وجاه معاد السفر….. وذهب الجميه وركبو طيارة شعاع الخاصه…. وكل ثنائي يجلس بجانب بعض بعضهم…. وكانت فريدة وشاديه وشيرين اول ما طلعو الطائرة نامو…..(اتخمدو نوم الظالم عباده…… 😒)
وبعد مده من الوقت كانت الطائرة تلحق فوق القريه السياحيه….. قالت شعاع بصوت عالي ….. عشان يسمعوها الكل….
شعاع يا جماعه…. انا عاوزاكم تبصو من ناحيه الشبابيك الي عندكم…. وتقولو ليا رايكم عن الجزيرة من فوق…. وبص الجميع بفضول…. للقرية… واتصدمو من المنظر الرائع اللي شافوة…..
منصور بنبهار بجد يا بنتي… عرفتي تبني…
ياسين فعلا يا شعاع المكان معمول بطريقه احترافيه….
ايهاب بنت اخويا العسل افضل سيده اعمال احيكي….
عاصم طالعه لابوكي… يا حبيبت ابوكي…
شاديه بس انا شايفه المكان عادي يعني مش محتاج ده كله…..(بقي ده منظر عادي…. وربنا ده لو انا اللي رايحه…. اقسم بالله منا ماشيه منو هفضل قاعده عمري كلو فيه…. ياشيخه كتك القرف😂😒😒😒)
ماذن انتي بتهزي يا مرات عمي…. بقي ده منظر عادي… ده يجنن
نغم: شاديه هانم انتي شكلك كده نظرك ضعف وعينك مبقتش تشوف كويس نصيحه مني انتي لازم تكشفي عيون يا طنط…. 😂

 

 

لارين بطفوله شعاع انا زعلانه منك بقي تبنيها متخلنيش اشوفها…..
اوركيد…. وانا كمان مشوفتهاش
شعاع معلش يا حبايبي…. وكمان يا اوركيد انتي ولارين….. هتقابلو اكرم ويزن….
اوركيد ولارين بفرحه اكرم ويزن…
ادهم باستغراب اكرم انا عرفو لكن مين يزن ده يا شعاع
شعاع اكرم ويزن يبقو اخوات… وهما الي بيديرو المكان هنا في غيابي… ويبقو صحاب لارين واوركيد…. وبيحبوهم اوي اوي….
ادهم بهدوء اااه… اوكي… ماشي… وقرب من ودنها…. وكمل بهمس…. هتلعبي علي اوتارهم يا اعصار…. نعم يا ساده ادهم يقصد بكلامه الياس وعمار…. لان الاتنين اول ما سمعو…. الخبر…. بقت عنيهم تخرج منها الجحيم بحد ذاته….. ومن دلوقتي لعنو السفريه… ولعنو اكرم ويزن…. وبيتمنو لو يقتلوهم….. وهنا سمعو صوت يقول لهم…..
الرجاء ربط احزمت الامان من اجل الهبوط…. وربطو الاحززمه… ونزلت الطائرة لارض الجزيرة ولموقع نزول الطائرة كان بعيد شويه عن القريه…. نزلو واستقبلهم خمس عربيات ومشيت شعاع وركبت اول عربيه عشان هي اللي هتوريهم الطريق ركبت هي واختها قدام وورا ركبو عاصم وهناء واوركيد ….. وركب الجميع باقي العربيات والعربيه الاخيرة ركب فيها ضرغام…. وانطلقت شعاع بالعربيه والباقين وراها…. وكانو منبهرين بجمال المكان… وشده جماله…
وبعد مده من السواقه ليست طويلة وقفت عربيه شعاع ووقف الجميع معاها…. ونزلت شعاع وسلمت علي بنت ومعاها شابين…. شعاع وهي بتحضن الفتاه…… سماااا وحشتني اوي
سما وانتي اكتر يا اعصاري… اخبارك ايه
شعاع بحب كويسه يا قلبي… اكرم… ويرن… اخباركم وحضنتهم…. وكان هناك شخص يغلي من الغيرة….
يزن احنا كويسين يا شعاع واحشتينا…
اكرم كان لازم الشغل يخلص هنا عشان تيجي يعني… ولم يكمل كلامه بسبب هجوم لارين عليه…. وهجوم اوركيد… علي يزن….

 

 

 

لارين وحشتني اوي يا اكرم…. كده متسالش علي رينو
اكرم بحب معلش يا رينو…. معزور اختك مبهدلانا شغل….
يزن بمرح وانتي يا وردتي هتعاقبيني…..
اوركيد بهمس لا يا اخي…. عشان عارفه انه غصب عنك…
بتيجي نغم لا والله وانا بقا نستوني…. يزن مقدرش يحبيبتي وبيحضنها يزن وحشتي اخوكي اوي يا نغمي…..(نعم يا ساده يزن واكرم يبقا اخوات نغم الكبار…..)
كان هناك اربع اشخاص الغضب ملاهم…. ولو العيون تقتل… لكان يزن واكرم مقتولين من قبل ادهم والياس وماذن وعمار….. نار الغيرة يا عزيزي…. احترس منها…
ادهم بغضب مكتوم اقدر اتعرف بيكم…
اكرم انا اكرم وانت عارفني وشوفتني قبل كدا وده اخويا يزن… واحنا مديرين الجزيرة هنا…. ودي سما رشوان…. المهندسه التصميميه… للجزيرة
يزن واحنا نبقي اخ… ولم يكمل كلامو بسبب شعاع وهي بتقول…
شعاع يبقو صحابنا… وصحاب لارين واوركيد ونغم المقربين….. يزن واكرم استغربو هي ليه قالت كده… ومقالتش انهم يبقو اخوات نغم…. ولكن شافوها وهي بتغمز لهم وفهمو ان في حاجه…. ولازم يعرفوها بس مش دلوقتي
سما اتشرفنا بيكم يا جماعه ودلوقتي هتتفضلو معايا عشان اوريكم المكان الي هتعيشو فيه طول فترة الاجازة….
نغم علي فكرة يا سما مش لايق عليكي دور الجديه اوي ورئيسه… 😂
سما بضحك انا بقول كده برضو خليني مجنونه…
نغم بغمزة تعجبيني يا حوريه البحار
عمار بتعجب ايه ده هو انتي حوريه البحر صاحبه اكبر شركات تصاميم في الشرق الاوسط….
سما ايوة انا اتشرفت بيك
عمار وانا اكتر…
سما طب انتو اكيد تعبانين… اتفضلو معايا عشان ترتاحو…. ومشيت العيلة مع سما عشان يرتاحو من السفر…. وبعد مده قال يزن….

 

 

يزن اتفضلو انتو هترتاحو هنا ده هيكون البيت ليكم كلكم….
شعاع وانتو كمان هتكونو معانا…
اكرم ايوة يا شعاع هنفضل معاكم ارتاحي بقي…
لارين بفرحه الله يا شعاع القصر تحفه
شعاع ودلوقتي يزن واكرم هيخدو لارين واوركيد ونغم ويوريهم اوضتهم…. وانا هاخد ماما وبابا وجدي… هوريهم اوضتهم والباقي سما هتاخدكو توريكو اوضكم عشان ترتاحو…. وفعلا مشي الكل عشان يرتاحو من تعب السفر…. ولكن كان هناك ثلاثه بيغلو من الغضب والغيرة…. ومش قادرين….. عمار بيحبها…. بس خايف من تجربه تانيه….. وماذن قلقان لما هي تعرف ان هو مدمن تكرهو وتبعد عنو خايف يحبها….. الياس بيكابر ومش عاوز يقتنع انو بيحبها وانها صحبته وبس….. والتلاته ما بنهم حرب في مشاعرهم كتير من المشاكل…. الحب خوف وقلق من المستقبل…. توتر كتير وكتير من المشاعر المتوترة….. فهل سوف يتغلبون عليها……
بعد مرور وقت…. اتجمع ادهم وشعاع ويزن واكرم وسما واوركيد ولارين ونغم….
اكرم دلوقتي اقهم انتي ليه مقولتيش اني انا ويزن بنكون اخوات نغم الكبار…
ادهم ايه ده انتو اخوات…
شعاع ايوة اخوات… بس هما سافرو هنا عشان ينهو القريه السياحيه….. وكانو بقالهم شهور هنا اما حكايه اني مقولتش ليه انكم اخواتها… فانا عندي سبب معين……
سما طب وايه السبب ده يا شعاع….
شعاع قبل اي حاجه…. انا عاوزة اسالك سوال يا نغم….
نغم.. اسالي يا شعاع
شعاع انتي بتحبي ماذن يا نغم…. الجميع بص ناحيتها وهي كانت مكسوفه جدا…
نغم بخجل ايوة بحبه…
شعاع تمام…. وانتي يا اوركيد بتحبي الياس…
اوركيد بخجل ايوة….

 

 

 

شعاع حلو… وانتي يا لارين بتحبي عمار…
لارين بخجل ايوة بحبه يا شعاع…
اكرم طب دي حاجه كويسه ان اخواتنا يحبو… بس ده ايه الي يمنع نعرفهم اننا اخوات…
ادهم اقولكم انا.. لان للاسف ابن عمي.. واحد غبي ومش بيفهم… والاتنين التانين صحابي متخلفين اكتر منه وخايفين يدخلو في علاقه جديده…
سما طب وهما يعملو ايه…
شعاع نشعلل غيرتهم… ونحسسهم انهم هيفقدو حبهم…. وبكده يتخلو عن خوفهم…
لارين طب عمار خايف من ايه…
نغم وماذن برادو خايف من اي
اوركيد والياس برادو
ادهم بهدوء لارين عمار كان بيحب واحده بس هي غدرت بيه…. انا مش هقدر احكيلك كل حاجه….. بس هو الي هيقدر يحكيلك بنفسه….
شعاع اما الياس فهو خايف من فكرة الارتباط ومتردد وبيكابر….
شعاع اما ماذن فهو مدمن يا نغم… لسه برادو بتحبيه ومتمسكه بيه….
اكرم بغضب ايييييه…. مدمن انتي عاوزاني اجوز اختي لواحد مدمن يا شعاع….
شعاع بهدوء اكرم افهمني…. نغم الوحيده الي هتقدر تغير ماذن… بجد صدقني…. هااا يا نغم…. هتفضلي متمسكه بيه….
نغم بتحدي ايوة يا شعاع… وايد في ايد هقدر اخليه يبطل….
يزن بهدوء لدرجدي بتحبيه يا نغم
نغم بخجل ايوة بحبه اوي يا يزن
يزن وهو بيحضنها وطلما اختي حبته اوي يبقي مين اخنا عشان نعترض….
شعاع بابتسامه ماكرة خلاص…. يبقي هتنفذو الي اقوله بالحرف الواحد…..
الجميع بخبث موافقين….
وبعد مده انتهت الخطه وقالت سما…
سماا يااااه دا انا هفرح فيهم اوي
يزن طب خفي ضحكتك شويه يا امورة عشان متزعليش….
سما ملكش دعوة…
شعاع باااااس انت وهي يلا كل واحد علي اوضته…. سمع كلامها الجميع وبقي فقط ادهم وهي مع بعض….
ادهم وهو بيحضنها متقلقيش يا حبيبتي كل حاجه هتكون كويسه…. ارتاحي انتي بس
شعاع وهي بتشدد من احتضانه انا بخير طول ما انت جمبي انا باخد قوتي منك انت وبس….
ادهم وانا هفضل مصدر قوتك طول العمر….
عند الشباب:::::

يتبع…

اترك رد