روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع 4 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع 4 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الرابع

رواية أنا الإعصار الجزء الرابع

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الرابعة

شيرين: بسخريه لا والله واضح ان القطه الصغيرة ليها لسان وبقت تتكلم…
سيرين: مش عارفه طريقتهم عامله كدة لي بيئه اوي
لارين: بسخريه علي الاقل احسن منك يا سردين هانم 😂😂
اوركيد: بضحك سردين… مش قادرة اسمك سردين حلو اوي ليق عليكي…. يا سردين هانم 😂😂😂
سيرين: بغضب شايفه يا مامي بيقولو عليا اي
فريدة: بنات متخلفه وقليلة الاداب اصلا ازاي تكلمو بنتي بالطريقه دي فاهمين
شعاع: بثقه وقوة بصي واسمعيني كويس يا فريدة هانم ونصيحه مني ليكي اياكي تحاولي تعصبيني لاني وقتها مش هارحمك وهوريكي ايام مشوفتهاش في حياتك…. انا صحيح بنت بس اقوي من ميت راجل… انتي فاهمه واما الباقي… الي هيفكر بس يمس امي او لارين او اوركيد بكلمه… ساعتها ميقولش غير علي نفسه يا رحمن يا رحيم…..
ادهم: ببرود اتكلمي علي قدك يا انسة..
شعاع: بصت لصاحب الصوت وتلاقت عيونهم ببعض شافت شعاع فعيونه برود تصحبه هالات من البرود شافت في عينه قوة والبرود وثقه وغرور…..
ادهم: لما بص فعيونها اتسحر بعيونها شاف فيونها التمرد والثقه وكبرياء ليس لهم حدود ولكن اتعصب لما قالت….
شعاع: بثقه صدقني لو بصيت علي ادي مش هعتبرك موجود اصلا….. عن اذنكم لاني عاوزة انام واكيد بابا وماما عاوزين ينامو…..
غرام: بحب تعالي اوريكم اوضتكم انتي والبنات…
شعاع: بابتسامه لانها حبت نغم وامها حكتلها عنها وانها كانت بتحبها
شعاع: شكرا ليكي…. وكانت ماشية معاها ولكن لقت وبصت لي ايهاب بصراحه ماما كانت بتقولي اني وانا صغيرة مكنتش بسكت غير علي ايدك… قولت يمكن عشان شبه بابا وانك بنفس طيبته بس شفت العكس.. وسابته وطلعت اوضتها
شادية: بصدمه ياربي انا حاسه اني شايفه عاصم قدامي…
منصور: البنت دي جايبة الجبروت والقوة دول منين..
الياس: بهمس لي اهم واضح يا ادهم انك هتتعب اوي معاها اوي اوي ادهم بص لي الياس بغضب….
ادهم: الياس صدقني لو مسكتش خالص هزود عليك الشغل لضعف…
الياس: بخوف لا ياعم خلاص وعلي اية الطيب احسن انا هطلع انام احسن 😂
سيرين: جدو انت لازم تجبلي حقي منها يا جدو دي ضربتني قدامكم كلكم…..
منصور: بسخرية وهي شبيهت عاصم حد يعرف يعمل معاها حاجه… ده انا نفسي اترعبت من صوتها مبالك بقي لما اجيب ليكي حقك…
فريدة: بغضب يعني اي مفيش حد هياخد حق بنتي منها بنت الفقرة دي…
ياسين: بزهق مخلاص يا فريدة ماهو بنتك بردو غلطت اوي معاها… وانت يا ايهاب مكنش المفروض تعمل معاها كدة هي مغلطتش فيك…
فريدة: بغضب ماشي يا ياسين ماشي يلا يا سيرين تعالي وطلت فريدة هي وسيرين لي اوضتهم وهما يتوعدون بالشر لهناء وبناتها
ايهاب: بحزن تعرف يا ياسين انها وجعتني لما قالتلي انها مش مصدقه اني كنت بحبها هي واختها…
ياسين: ايهاب ماهو انت بردو غلطت في والدتها وهي باين عليها انها بتحب مامتها اوي اوي
ادهم: طب انا هطلع انام…
الياس وعمار: طب خدنا معاك يا ادهم… لكن هما عارفين ان صاحبهم مش هينام… وهيفضل يفكر في اللي حطفت قلبه وكيانه…. لانها اول امراة لا تهتم بوسامته او مركزة او ثروته وانها اول امراة ترد عليه الكلمه بكلمه وكمان دي مش اي وحده دي اعصار الاقتصاد….
ياسين: تعرف يا ايهاب انا عجبني اوي شعاع قوية وهتقدر علي الحرباية فريدة وشيرين وشادية
منصور: في دي عندك حق كلها عاصم وهو صغير نفس غضبه ونفس قوته…
ايهاب: عندك حق يا بابا صحيح فريدة مراتي بس مكنتش بهتم بالي بتعمله ده.. بس واضح ان جه الي يوريها النجوم في عز

 

 

الضهر…
ياسين: بضحك تصدقو انا اترعبت لما اتكلمت بعصبيه…
ايهاب: والله يا ياسين عندك حق دي اشد من عاصم ميت مرة…
منصور: بغيظ ينفع تسكتو بقا وتقفلو عالموضوع ده وكل واحد يروح ينام يلا…
في اوضه عاصم وهناء كان عاصم بيحضن هناء ومش عاوز يسيبها…..
هناء: عارف يا عاصم اد ايه حضنك وحشني اوي …. عاصم حضني بس 😂
هناء: كل حاجه يا عاصم حضنك وحبك ليا صوتك شكل عصبيتك حنيتك معايا كل حاجه فيك… ضحكت حتي قله ادبك وحشتني…. 😂
عاصم: بضحك لا دا واضح اننا مبقناش نتكسف خلاص….
هناء: بضحك شوفت يا عاصم بناتنا كبرو ازاي
عاصم: عندك حق شعاع خدت كل صفاتي وبقت قوية لكن لارين فهي شبهك اوي يا هنايا نفس طيبتك وهدوئك
هناء: ونفس الحساسيه من القرفه…
هناء: لارين واخده كل صفاتي لكن شعاع واخده كل صفاتك انت وبذات عصبيتك…
عاصم: بغرور طبعا مش بنت عاصم السيوفي
هناء: بحبك يا عاصم وعمري ما حبيت غيرك ولا عمري خنتك…
عاصم: بندم ندمت يا هنايا اني مصدقتكيش ندمت ندم حياتي ودفعت تمنه ببعده عنك انتي وبناتي
هناء: خلاص يا عاصم انا مش زعلانه منك ولا البنات كمان وشعاع هتثبت برائتي وهتعرف الكل اني برىئه
عاصم: انا لازم اعرف كل حاجه انا مش هسيب بنتي تعرف مين اللي عمل كدا لوحدها
هناء: متقلقش يا عاصم شعاع هتقولك علي كل حاجه
مر اليوم علي ابطالنا وجه يوم جديد باحداث مثيرة علي ابطالنا
بتنزل شعاع هي واوركيد كانو العيلة قاعدين فالصالون وكانو لبسين الصور تحت
لارين: خلصت لبس وماشيه فطرقه لقيت باب اوضه مفتوح فضولها خلاها دخلت لقيت الاوضه فاضيه مفهاش حد وهي خارجه قابلها ماذن فوشها اتخضت لارين اي في حد يدخل كدا من غير صوت…. ماذن بخبث انتي اللي داخله اوضتي مش انا… لارين مكنتش اعرف انها اوضتك وبتسيبو لارين وبتمشي…
ماذن بصراخ: لاااااااااارين اتخض الكل من الصراخ ده
غرام: اي يا ماذن في اي خضتنا ومالك بي لارين…
ماذن بغضب غرام متدخليش انتي وبيقف قصاد لارين
ماذن: ورق الصفقه بتاعي مش لاقيه ومحدش دخل الاوضه غيرك لانك دخلتي من غير اذني واتخضيتي لما شوفتيني يبقا اكيد انتي اللي خدتيه ودلوقتي فين الورق بتاعي
لارين: معرفش وكمان انا شوفت الباب مفتوح وبصيت ملقتش حد وخرجت علطول وانت شوفتني
ماذن: بيمسك اديها جامد لا ده انتي مش قليلة الادب بس لا وكمان كدابة
هناء: بغضب ابعد ايدك عن بنتي انا بنتي مش بتكدب
شادية: بخبث اسكتي انتي يا هناء سيبي ابن عمها يربيها بنت كدابة…
شيرين: ايوة يا هناء مهي بنتك غلطانه. ازاي تدخل اوضه حد من غير ما تستاذن…
ماذن: ودلوقتي يلا انطقي الورق فين
لارين: ببرود معرفش وانا مش بكدب ومخدتش حاجه…
ياسين: ماذن مينفعش كده ومينفعش تقول علي بنت عمك كدة…
ماذن: عمي لو سمحت متدخلش وانتي واضح ان الطريقه دي مش هتنفع معاكي… وكان لسه هيضربها بالقلم…. لكن لقي ايد بتمسكه جامد وبتلويها ورا ضهرة…… وكان الشخص ده بيقول…. تعرف لو كنت فعلا عملتها وضربتها بايدك دي…..
كنت هحسر امك دي عليك يا ابن امك وراحت زقاة…
فريدة بغضب ازاي تمدي ايدك علي ابني ده بدل ما تادبي اختك…
شعاع: طب طلامه هو هيربي اختي يبقي انا كمان اربيه..
ماذن: بغضب هستني اي من واحده مكروها من العيلة… وانا ذات نفسي بكرهك… وبكرة ان ليا بنت عم زيك…. كان لازم عمي يرميكي في الشارع انتي وامك واختك….. عشان ان ولم يكمل كلامه بسبب الضربه الي خدها في وشه من شعاع….
شعاع: بغضب مرعب ازاي تتجرا وتقول كده… انا متربيه احسن منك… والي المفروض يترمي في الشارع ده انت مش انا وعشان انت وسخ…. عايش حياتك في شرب وسهر ومقضي حياتك مع بنات شبهك يا زبالة….

 

 

ايهاب: شعاع انتي بتقولي ايه…
شعاع: بغضب سكته ايهاب بيه واضح انك معرفتش تربي كويس… البيه الي بيتهم اختي انها خدت ورق مهم وضيعته…. هو نفس الورق الي البيه رميه في الزبالة مع ازازة الخمرة الي بيشربها كل يوم…. وراحت مشيت من قدامهم وجت بعديها بوقت ومعاها صندوق الزبالة وراحت حدفته علي ماذن….
فريدة: ابني وراحت رايحه ناحيته… وبدات تنضفه من الزبالة…
شعاع: قربت منهم ومسكت ورقه بطرف ايدها وقربتها من وش ماذن وقالت…
شعاع: مش هي دي الورقه لكن ماذن مردش عليها…
شعاع بصراخ اتخض منه ماذن رد عليااااااا…. مش هي ديييي الورقه
ماذن: بخوف منها ايوة هي الورقه
شعاع وووو

يتبع…

اترك رد