روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية قدري ونصيبي الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية قدري ونصيبي البارت الثالث

رواية قدري ونصيبي الجزء الثالث

قدري ونصيبي
قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة الثالثة

ااااه مصطفي الحقنييييي
مصطفي بلهفه….. في اي وقعتي ازاي قومي وقعدني على السرير.. اوديكي مستشفي
هزيت راسي بِ لا الحمدلله وقعت على ضهري ومسكت في الباب الحمدلله بصيت على تمارا لقيت بتبتسم نفس الابتسامه عرفت انها هي الي ورا الي حصل
قعدت على السرير شويه استريح…..مصطفي
نعم ياحبيبتي
عايزه اكل جمبري

 

الوقتي اطلب دلفري
لا عايزه كدا يتعمل في البيت وبشوربه ابنك عايز كدا
رد بفرحه….. اهم حاجه راحته الي عاوزه يتنفذ هروح حالا اجيب واجي
في نفسي… هههه وانا اغور عادي صح اهم حاجه ابنك اصلا انا موجوده هنا عشان ابنك هو رجعني عشان حامل بس انما انا او’لع مش مهم هههه وهي جت عليك انت دا اهلي الي من لحمي ودمي عملوا فيا كدا ورجعوني ليك رغم الي حصل اهم حاجه اكون مش مطلقه ههههه يارب دموعي نزلت سمعت صوت
تؤتؤ تؤتؤ بتعيطي ليه ياكوكو
مسمحت دموعي بغضب……. ملكيش دعوه ابعدي عنييي بس عارفه انا بكر*هك
ردت بسخريه….. لا والنبي همو*ت انا كدا صح متكرهني*ش ارجوكي ههههه ساذجه اوي ياقدر
عاارفه يا تمارا هندمك على كل الي عملتيه فيا اصبري عليا بس

 

 

 

ههههه اسكتي واستسلمي بقا بطلي عِند هتخسري اي اكتر ما الي خسرتيه جوزك ههه واخته منك واهلك وهههه رجعوكي ليه اهم حاجه عندهم انك متبقيش مطلقه ابنك هههه وكنتي هتخسريه
اتعصبت اوي ومسكتها من شعرها….. انتييي اي ياشيخه ايييي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ابنيي ملوش دخل في الي بينا وقعدت اعيط حراام عليكي اذيت*ك في اي انا انا عمري ما اتمنيت لحد الش*ر لي بتعملي فيا كدا
_ههههه هههه لا مش قادره انا مابكرهش حد قدك يا قدرر اختيييه مني اختي حساالم مني وامي واهلي كلهم بيقارنووني بيكي قدر شوفي قدر شاطره ازاي شوفي قدر رافعه راس اهلها ازاي شوفي قدر نظيفه ازاي شوفي قدر قدر قدر كل حاااجه قدااار حتى الانسان الي بحبه اختييه مني حسااام اختيييه مني حبك انتييي مش انا علطول بتاخدي كل حاجه بتمنااها انتي بتاخديها منيي
وقفت مصدومه كل داا شيلاه في قلبها مني وحسام حساام انا مالي بيه انامالي بيه هو بيحبني طب وانا مالي ما بحبهوش عشااانك عشان عاارفه انك بتحبيه انا مالي انه حبني انا وبعدين كل السنين ولسا فاكراه دا هو زمانه اتجوز وخلف وشاف حياته بس انتي الشيطا*ن عمااكي وانتي مشيتي وراه حرااام عليكي بوظتي ليا حياتي حرااام والله
سكت اما لقيت مصطفي داخل ومعاه الاكل
لقيتها قربت مني وقالت…… كل التمثيل الي عملتيه قدامي دا ولا هز شعرايه من راسي بس تصدقي قدمي في التمثيل هتنجحي اوي ههههه فكراني عبيطه هصدقك ههه غبيه ومشيت
في نفسي….. مافيش اغبى منك اديتك فرصه تتغيري او تبعدي عني بس ماشيه ورا شيطا*نك وانا هاخد حقي تالت ومتلت منكم كلكم
مصطفي….. يالا الاكل جاهز يا قدر
لا مش قادره اكل
هو ايه الي مش قادره اكل وابنك دااا بطلي انانيه وتعالي كلي لو مش عشانك عشان ابنك
في نفسي…….. عمرك ما حسستني انك بتحبني علطول محسسني اني هنا وموجوده عشان ابنك بس قومت وقعدنا كلنا على السفره
وانتي حامل صح يا تمارا
ردت بتوتر….. اا ه
في الشهر الكام.. التاني الرابع
نعم
اااحم في التالت
حسيت ان في حاجه ورا توترها وخوفها دا معقوله بتكذب ومش حامل
لسا كنت هقوم قاطعني مصطفي……. كملي
مش قادره خلاص

 

 

 

كملي الاكل دا كله وياريت تفكري انك حامل يعني تاكلي كويس
غمضت عيوني وكملت اكل
لميت الاكل وحطيته في الغساله وخرجت ببص لقيت تمارا بتدخل الاوضه بتاع المنور وبتتلفت وراها بخوف دخلت وراها بحذر وبمشي على طراطيف صوابعي عشان متحسش بيا
تمارا: ايوا ياحبيبي…. بخير طول ما انت بخير….. نتقابل لالا…… طب وهقولهم اي…… طب قولت اني راحه لدكتوره ماهو انا مش حامل واكيد هيسأل عن الروشيته والتقارير بتاعتها وهيكون عايز ييجي معايا….. انا اي الي يضمني انه مش هيسيب الزفته الي اسمها قدر دي وييجي معايا… طيب طيب هشوف واقولك وقفلت
كنت لسا هروح اواجها بس جتلي فكره اخد حقي بيها وانها فكرت بس تأذ*ي ابني طلعت فوني وصورتها فيديو وصوت
ه*قتلها والله لقتل*ها الخاينه دي
اهدي بس يامصطفي ياحبيبي مسكت ايده بخبث….. انت مش هضيع نفسك عشان واحده زي تمارا اهدى
اومااال عيزاني اعمل اي هااا
ابتسمت بمراره وخبث وانا بفتكر كل المشاكل الي حصلتلي بسببها…… اخد الحق حرفه يا حبيبي اسمع الخطه دي كدا**********************
ووريتله التسجيل الي مستجلهولها وشه احمر اوي واتعصب وقال موافق.
كنا واقفين انا ومصطفي عند الشقه الي تمارا طلعتها شويه ورنيت على البوليس وطلعت انا ومصطفي
مصطفي اول ما شافهم بالشكل المخجل دا مسكها من شعرها وجه البوليس خلصها من تحت ايده واخدها هي والي كان معاها
كنت حزينه اوي عليها بس الي كان مقوي قلبي الي حصلي بسببها وكل ما افتكر انها كانت عايزه تأذي ابني اقول تستاهل احسن
فجأه فوقت من شرودي وهي جايه ناحيتي عند باب الشقه وقامت زقاني بس المرادي معرفتش احمي ابني وخسيت بد*م بينزل مني ومن بعدها ما حسيتش بالدنيا
فوقت لقيتني في المستشفي
اول حاجه سألت عليها هي ابني فييييين ابنييي فيين
لقيت الممرضه بتقول بحزن… البقاء لله
قعدت اصرخ واعيط ورافضه اشوف اي حد من عيلتي او مصطفي فجأه لقيت الباب بيخبط
قولت بصوت باكِ: مش عاايزه اشوف حد
حتى لو قولت ليكي انه انا

 

 

 

رفعت وشي وابتسم مش عارفه فرحت اوي اما شوفت وبعدين فوقت وقعدت استغفر ربنا
قال بصوته الرجولي الجذاب…… عامله اي النهارده
الحمدلله
امم انا اسمي حسام الزناتي
اتصدمت جامد وبرقت…. حح حسام يالا سخريه القدر رجعه تاني لحياتي
ههه ايوا انا الي في بالك
ايه الي حصل لعينك
ابتسم وقالي…… عملت حادثه انا وعيلتي بعد ما سيبنا البلد كله بسببي لو مكنتش قولتلهم نسافر مكنش حصل دا كلهو حتى انا الوحيد الي عشت كلهم ماتو*ا وسابوني ليه
رديت بحزن على الي حصله معلش قدر الله ماشاء فعل
فجأه مصطفي دخل…….. اي الي بيحصل هنا دا
مصطفى لو سمحت اخرج انا مش عايزه اشوف حد
لقيته قرب مني وقال بحزن……. مش هاخد وقت كتير عايز اتكلم معاكي
ماشي
بقلمي بسمله بدوي
اتكلمت: هااا نعم
انا ندمان اوي على الي عملته يا قدر
وينفع في اي الندم بعد فوات الاوان
مش فاهم
لو بتحبني يا مصطفى والنبي طلقني مش هقدر اعيش معاك كل ما هبص في وشك هفتكر طلقني والنبي انا معتش هقدر اكمل معاك انت مصونتش العشره مابينا يا مصطفى
مصطفي بحزن….. اسف
طب ما انا اترجيتك مطلقنيش بس انتي طلقتني وروحت اتجوزت تمارا تماارا يا مصطفي وانت عارف كل المشاكل الي كانت بتحصلي من وراها ومع ذلك اتجوزتها وكمان انت مرجعتنيش الا عشان عرفت اني حامل اهو يا سيدي راح وانفر*جت في العياط لوبتحبني بصحيح طلقني عشان وربنا ماهقدر وكل ما ابص في وشك هفتكر طلقني اهئ اهئ
_حاضر يقدر بس سامحيني الاول انا اسف على كل حاجه انتي بجد انسانه بريئه ونقيه وانا مستاهلكيش انتي طالق طالق طالق ومشا
قعدت اعيط جامد على ردت فعل اهلي بس صدموني بصراحه
بابا دخل اتكلمت وانا بعيط…… بابا بالله عليك اسمعني الاول
لقيته مره واحده حضني وباس ايدي وقالي……. انا اسف يابنتي حقك عليا
لا يبابا متتأسفش خلاص

 

 

 

ماما قربت مني….. انا الي اسفه يابنتي انا الي مفروض اقف جنبك مش اهتم لكلام الناس انا اسفه
خلاص يماما الي حصل حصل
عدا سنه بحالها وانا رجعت شغلي الي سبته عشان الجواز
خلصت شكلي وخرجت ببص لقيت في واحد واقف ومعاه بوكيه ورد حاطه قدام وشه وفي ناس حاوليه
_احم في حاجه يا استاذ
نزل البوكيه طلع حسام قلبي ماله كدا بيدق بسرعه ليه كدا هههه 😂❤
حسام بفرحه…. بصراحه انا سمعت كلامك وعملت العمليه وفتحت تاني بقيت بشووف تاني كله بسببك وبسبب كلامك ليا
فرحت جامد…. بجد الحمدلله
بحبك.
تنحت واتكسفت جامد من الناس الي واقفين
تتجوزيني
هاا
فجأه لقيت كل الناس بتقول بصوت عالي وكل الي رايح والي جاي بيتفرج علينا وفي الي بيشاركهم وكلهم بيقولوا وافقي
دموعي نزلت من الفرحه وهزيت راسي ايوه موافقه
اشتالني ولف بيها
بحبكككك
وانا كمان
اتجوزوا وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات😂♥
الاسكريبت خلص وبجد الاسكريبت دا كل ما اكتب عن نفس الموضوع بس مقدرش اوصل احساسي بالكامل فيه انما الاسكريبت دا حسيت اني ضيفت فيه كل الي انا عايزاه
وحبيت ادخل فيه الاهل يجماعه هما سندنا وضهرنا ياريت بلاش تقارنوا بين اتنين، انتوا ممكن هدفكم تحمسوهم وتحفذيهم بس بيجي بالعكس وبتحسسه بقله وصغر نفسه وبيحصل بينهم مشاكل وممكن تأدي كمان للكر*ه زي الي عملته تمارا في قدر
ثانيا احنا بنات حوا غاليين اوي لدرجه نستاهل حد بيحبنا وبيخاف علينا يقدرنا ويحترمنا وكلمه عيشي لابنك دي كلمه بتتقال لمليون ست عيشي انسي عشان اولادك طب واحنا مين يعيش عشانا احنا نستاهل حد بيخاف علينا وعلى زعلنا ويحب بجد ، وحسام كمل زي ماقدر كملته الاتنين كملوا بعض ومتيأسش اصبر عوض ربنا حلو اوي وربنا جزاها على صبرها وتحملها دا بِانسان بيحبها زي حسام ♡.
نختم بقا بالقرآن الكريم( فَنَادَاهَا مِن تَحْتِهَا إلا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا” (24) سورة مريم.)
تمت بحمدلله

اترك رد