Uncategorized

رواية حب ملكني الفصل الثاني 2 بقلم منة

رواية حب ملكني الفصل الثاني 2 بقلم منة
رواية حب ملكني الفصل الثاني 2 بقلم منة

رواية حب ملكني الفصل الثاني 2 بقلم منة

رهف .ايه اللي انت بتقول ده ياجدي أنا اتجوز البتاع ده
اسر . البتاع لمي نفسك يابت انتي علشان واللهي
قاطعه زاهر . اهو ده اللي ناقص هتتخانقو قدامي كمان 
اسر بعد اذنك سبنا لوحدنا 
اسر. حاضر 
زاهر. تعالي يابنتي انتي بتثقي فيا ولا لو 
رهف. بثق في حضرتك علشان جدي بس مش معنا كده أني اتجوز واحد أنا معرفوش اصلا مشفتوش وانا صغيره حته الا مرتين كان مع حضرتك 
زاهر. التعارف بيجي بعد الجواز 
رهف. بس ياجدي
قاطعها  زاهر . بصي يابنتي كل حاجه في ايدك انتي دلوقتي أنا راجل كبرت خلاص وعايز  اشوف كل عيلتي حوليه وانتي وأسر لو اتجوزتو ده هيحصل  وأسر مش وحش اسر محترم وكمان جميل وكل. البنات تتمنا تبقا مكانك وانا متاكد انو هيصونك وهيحافظ عليكي 
رهف . جدي أنا 
زاهر . خلاص يابنتي مش عايز اسمع حاجه لو مش موافقه خلاص  بس ذنب العيله كلو في رقبتك وأنا مش مسامحك ونزلت دمعه منو  
رهف. انت بتعيط ياجدي خلاص أنا موافقه 
زاهر بفرحه . وخدها في حضنو وخرجو برا 
في مكان آخر في الكافيه 
شمس قاعده وماسكه التصميم وعمال ترسم ومركزه جامد
 شمس . لو سمحت واحد كمان قهوه 
 ‏ الجرسون . حاضر  يافندام 
 ‏وفي نفس الكافيه 
 ‏ مازن . انت متخلف ازاي يحصل كده انا غلطان اني مشغل عندي بهايم أنا جاي حالا  
 ‏ وماشي خبط في الجرسون القهوه وقت علي التصميم
 ‏شمس . انت متخلف انت ازاي تعمل كده 
 ‏مازن . اتكلمي بطريقه احسن من كده كل ده حصل بلغلط  ولسه هيمشي 
 ‏ شمس İnsanlar Bhaiim Mlito ülke. ( ناس بهايم مليتو البلاد  ) بتركي فهي  كانت في تركيا من صغرها مع ولدها 
 ‏ مازن . لو مفكره أنا مش هعرف انتي قولتي ايه تبقا غلطانه ياحلوه tatmak için Mursi   مرسي ليكي 
 ‏ وسابه ومشي
 ‏ شمس . هعمل اي دلوقتي ياربي 
 ‏عند زاهر 
 ‏محمد . احنا هنستاذن بقا يابابا 
 ‏ زاهر . أنا طالب ايد بنتك رهف لبني اسر  
 ‏ محمد. ايه اللي بتقولو ده يابابا 
 ‏زاهر. طب اسال صحبة الشأن
 ‏محمد. بص لرهف 
 ‏ رهف . موافقه يابابا 
 ‏زاهر. هما بيحبو بعض وقالو ليا وانا وافقت 
 ‏كلهم بصو لرهف وأسر وهما مصدومين من كلام زاهر 
 ‏ بس احنا  هنعمل الفرح علي طول
 ‏ رهف . أنا مش عايزه فرح كبير ياجدي 
 ‏ مرفت . ليه كده يابنتي 
 ‏ زاهر . هحترم قرارك موافق كتب الكتاب هيبقا بكره الف مبروك ياحبيبي 
 ‏محمد . طب نستاءذن بقا علشان نجهز 
 ‏ وفي بيت محمد 
 ‏ رهف . شمس شمس 
 ‏ شمس . هنا اهو مالك بتعيطي ليه 
 ‏ رهف  وحكت كل اللي حصل 
 ‏شمس . طب اهدي ياحبيبتي 
 ‏ كل حاجه ليها حل الا مشكلتي أنا 
 ‏ رهف . في ايه 
 ‏ شمس . واحد متخلف دلق القهوه علي التصميم بتاعتي 
 ‏ رهف. وهتعمل ايه يصاصا 
 ‏ شمس . ابدا بقا ياخويا علي الله تعالي اوريكي شويا فساتين لبكره اي كان هيبقا كتب كتابك 
 ‏ رهف بتفكير 
 ‏ شمس . انتي لسه هتفكري وبطبع شافو شوية حاجات 
 ‏ عند زاهر 
 ‏ ابراهيم . ايه اللي انت قولتو ده يابابا 
 ‏ زاهر . قولت ايه 
 ‏ ابراهيم . أنا مش موافق علي الجوازه دي رهف مش من مستوي ابني 
 ‏ اسر بسخريه. مش من مستوي مين يا ابراهيم باشا 
 ‏ ثم مسمحش ليك تتكلم علي اللي هتبقا مراتي كده 
 ‏ ابراهيم . ولد عيب تتكلم معايا بطريقه دي 
 ‏ اسر. وأنا اللي هتجوز مش انت وانت ملكش حق عليا اصلا وقام بعد اذنك ياجدي أنا خارج
 ‏ اسر. الو 
 ‏ مازن . ايه ياعريس مش معبرني ليه ولا  مراتك  هتاخدك مني دنا حته عرفت من مراد 
 ‏ اسر . سكت 
 ‏ مازن . مالك في ايه 
 ‏ اسر . تعالي يامازن 
 ‏ مازن . انت في البيت 
 ‏اسر . لا 
 ‏ مازن .خلص اقفل عرفت انت فين 
 ‏ مازن . وصل عند مكان كده ضلمه قدام البحر لقه اسر قاعد بيشرب وسكران 
 ‏ اسر . كونت عارف انك هتعرف مكاني ياصاحبي 
 ‏ مازن. شربت تاني يا اسر خمره تاني عمل ايه المره دي 
 ‏ اسر وبداء  يحكي كل حاجه لصاحبو رقيق عمره 
 ‏مازن خد اسر في حضنو 
 ‏ مازن بهزر . طب هفضل كده كتير ولا ايه 
 ‏ اسر . ابعد ياعم 
 ‏ مازن. حصل معايا حته موقف الصبح يا اسر 
 ‏اسر. ايه اللي حصل ياموزتي مالك 
 ‏ مازن . تصور يا قلبي أنا متخلف 
ايه يا جرهف . انت بتقولدي أنا اتجوز البتاع ده
اسر . البتاع لمي نفسك يابت انتي علشان واللهي
قاطعه زاهر . اهو ده اللي ناقص هتتخانقو قدامي كمان 
اسر بعد اذنك سبنا لوحدنا 
اسر. حاضر 
زاهر. تعالي يابنتي انتي بتثقي فيا ولا لو 
رهف. بثق في حضرتك علشان جدي بس مش معنا كده أني اتجوز واحد أنا معرفوش اصلا مشفتوش وانا صغيره حته الا مرتين كان مع حضرتك 
زاهر. التعارف بيجي بعد الجواز 
رهف. بس ياجدي
قاطعها  زاهر . بصي يابنتي كل حاجه في ايدك انتي دلوقتي أنا راجل كبرت خلاص وعايز  اشوف كل عيلتي حوليه وانتي وأسر لو اتجوزتو ده هيحصل  وأسر مش وحش اسر محترم وكمان جميل وكل. البنات تتمنا تبقا مكانك وانا متاكد انو هيصونك وهيحافظ عليكي 
رهف . جدي أنا 
زاهر . خلاص يابنتي مش عايز اسمع حاجه لو مش موافقه خلاص  بس ذنب العيله كلو في رقبتك وأنا مش مسامحك ونزلت دمعه منو  
رهف. انت بتعيط ياجدي خلاص أنا موافقه 
زاهر بفرحه . وخدها في حضنو وخرجو برا 
في مكان آخر في الكافيه 
شمس قاعده وماسكه التصميم وعمال ترسم ومركزه جامد
 شمس . لو سمحت واحد كمان قهوه 
 ‏ الجرسون . حاضر  يافندام 
 ‏وفي نفس الكافيه 
 ‏ مازن . انت متخلف ازاي يحصل كده انا غلطان اني مشغل عندي بهايم أنا جاي حالا  
 ‏ وماشي خبط في الجرسون القهوه وقت علي التصميم
 ‏شمس . انت متخلف انت ازاي تعمل كده 
 ‏مازن . اتكلمي بطريقه احسن من كده كل ده حصل بلغلط  ولسه هيمشي 
 ‏ شمس İnsanlar Bhaiim Mlito ülke. ( ناس بهايم مليتو البلاد  ) بتركي فهي  كانت في تركيا من صغرها مع ولدها 
 ‏ مازن . لو مفكره أنا مش هعرف انتي قولتي ايه تبقا غلطانه ياحلوه tatmak için Mursi   مرسي ليكي 
 ‏ وسابه ومشي
 ‏ شمس . هعمل اي دلوقتي ياربي 
 ‏عند زاهر 
 ‏محمد . احنا هنستاذن بقا يابابا 
 ‏ زاهر . أنا طالب ايد بنتك رهف لبني اسر  
 ‏ محمد. ايه اللي بتقولو ده يابابا 
 ‏زاهر. طب اسال صحبة الشأن
 ‏محمد. بص لرهف 
 ‏ رهف . موافقه يابابا 
 ‏زاهر. هما بيحبو بعض وقالو ليا وانا وافقت 
 ‏كلهم بصو لرهف وأسر وهما مصدومين من كلام زاهر 
 ‏ بس احنا  هنعمل الفرح علي طول
 ‏ رهف . أنا مش عايزه فرح كبير ياجدي 
 ‏ مرفت . ليه كده يابنتي 
 ‏ زاهر . هحترم قرارك موافق كتب الكتاب هيبقا بكره الف مبروك ياحبيبي 
 ‏محمد . طب نستاءذن بقا علشان نجهز 
 ‏ وفي بيت محمد 
 ‏ رهف . شمس شمس 
 ‏ شمس . هنا اهو مالك بتعيطي ليه 
 ‏ رهف  وحكت كل اللي حصل 
 ‏شمس . طب اهدي ياحبيبتي 
 ‏ كل حاجه ليها حل الا مشكلتي أنا 
 ‏ رهف . في ايه 
 ‏ شمس . واحد متخلف دلق القهوه علي التصميم بتاعتي 
 ‏ رهف. وهتعمل ايه يصاصا 
 ‏ شمس . ابدا بقا ياخويا علي الله تعالي اوريكي شويا فساتين لبكره اي كان هيبقا كتب كتابك 
 ‏ رهف بتفكير 
 ‏ شمس . انتي لسه هتفكري وبطبع شافو شوية حاجات 
 ‏ عند زاهر 
 ‏ ابراهيم . ايه اللي انت قولتو ده يابابا 
 ‏ زاهر . قولت ايه 
 ‏ ابراهيم . أنا مش موافق علي الجوازه دي رهف مش من مستوي ابني 
 ‏ اسر بسخريه. مش من مستوي مين يا ابراهيم باشا 
 ‏ ثم مسمحش ليك تتكلم علي اللي هتبقا مراتي كده 
 ‏ ابراهيم . ولد عيب تتكلم معايا بطريقه دي 
 ‏ اسر. وأنا اللي هتجوز مش انت وانت ملكش حق عليا اصلا وقام بعد اذنك ياجدي أنا خارج
 ‏ اسر. الو 
 ‏ مازن . ايه ياعريس مش معبرني ليه ولا  مراتك  هتاخدك مني دنا حته عرفت من مراد 
 ‏ اسر . سكت 
 ‏ مازن . مالك في ايه 
 ‏ اسر . تعالي يامازن 
 ‏ مازن . انت في البيت 
 ‏اسر . لا 
 ‏ مازن .خلص اقفل عرفت انت فين 
 ‏ مازن . وصل عند مكان كده ضلمه قدام البحر لقه اسر قاعد بيشرب وسكران 
 ‏ اسر . كونت عارف انك هتعرف مكاني ياصاحبي 
 ‏ مازن. شربت تاني يا اسر خمره تاني عمل ايه المره دي 
 ‏ اسر وبداء  يحكي كل حاجه لصاحبو رقيق عمره 
 ‏مازن خد اسر في حضنو 
 ‏ مازن بهزر . طب هفضل كده كتير ولا ايه 
 ‏ اسر . ابعد ياعم 
 ‏ مازن. حصل معايا حته موقف الصبح يا اسر 
 ‏اسر. ايه اللي حصل ياموزتي مالك 
 ‏ مازن . تصور يا قلبي أنا متخلف
 ‏اسر . طب وايه الجديد ياموزتي ( دي طريقة هزار بين مازن وأسر من زمان )
 ‏مازن. صدق با ايه انت صاحب مش جدع 
 ‏ اسر . ليه كده بس ياموزتي 
 ‏ وقعدو يهزرو شويا 
 ‏ في صباح يوما جديد أنه اليوم المنتظر
 ‏في بيت محمد
 ‏ مرفت . اصحي بقا يابت انتي 
 ‏ شمس. أنا هصحيه ياخالتي 
 ‏مرفت. ماشي يابنتي 
 ‏ شمس .ياعروسه يلا قدمنا حاجات كتير ودلقت مياه عليها
 ‏رهف. بغرق الحقوني بغرق 
 ‏شمس بضحك. بتغرقي مين يابت انتي قومي يلا 
 ‏ رهف . انت تاني واللهي لوريكي 
 ‏وقعدو يجرو وراها بعض شويا 
 ‏مرفت . اطفال ياربي يابت يوم فرحك انهارده المفروض تبقي عاقله 
 ‏ محمد . افتحو الباب 
 ‏مرفت. تمام شكرا 
 ‏رهف. الالحقي الفستان ده جي ليكي 
 ‏ شمس . ايوه ما احنا طلبنا امبارح
 ‏مرفت . لا ده جاي من اسر 
 ‏ رهف. اسر 
 ‏ مرفت ايوه  جرس بيرن مين تاني 
 ‏ البنت . اهلا يافندم 
 ‏مرفت. اهلا يابنتي انتي عايزه مين 
 ‏ أنا ياسمين الميكب ارتست وانا اللي هعمل لانسه رهف الميكب 
 ‏ رهف. ميكب ايه انا مش هحط ميكب  اصلا 
 ‏مرفت . ليه كده يابنتي 
 ‏ شمس . متقصدش قصدها هتحط حاجه بسيطه ويلا بقا قدمنا حاجات كتير اوي لازم نعملها 
 ‏عند اسر . لبس ونزل 
 ‏زاهر . رايح فين يابني 
 ‏اسر . الشركه ياجدي 
 ‏ زاهر . انهارده كتب كتابك يابني خد اجازه 
 ‏ اسر . في حاجه مهم لازم اعملها ياجدي هعمله واجي 
 ‏ زاهر . ماشي بس منتاخرش 
 ‏ في الشركه 
 ‏مازن. انت ايه اللي جابك هنا يابني دلوقتي انت مش عريس
 ‏اسر . جاي احضر الاجتماع يابني 
 ‏مازن. يلهوي منك الواحد بيتمنا يتعب علشان ميرحش الشغل وانت جاي الشغل يوم كتب كتابك 
 ‏ اسر. لما تخلص تعالي ورايه وهات الملف 
 في بيت محمد الساعه ٧
 ‏شمس . بسم الله مشاء الله شكلك جميل اوي يارهف بجد 
 ‏رهف . حبيبتي انت اللي جميله 
 ‏مرفت ومحمد واقفين عن الباب 
 ‏محمد. بقا البنت امو ضفاير كبرت وخلاص بتتجوز وهتسبني 
 ‏مرفت. مش قادره اصدق ان بنتي بقيت عروسه خلاص
 ‏يلا بقا علشان متاخدش بالها ندخل امسح دموعك كده 
 ‏في بيت زاهر 
 ‏ زاهر . مش معقول كده يا اسر الساعه سابعه هنتاخر معاك ١٠ دقايق تلبس فيهم 
 ‏ اسر . جدي مش عايزك تنسا اني مش بحب حد يأمرني 
 ‏زاهر  وسكت علشان عارف ان طبع حفيدو نفس  طبعو 
 ‏طب يلا 
 ‏ بعد حوالي نص ساعه كان  اسر خلص ونزل من علي السلم با هيبتو وبكل فخر كان لبس بدله  سمره وكان فاتحه القميص من فوق  شويا مكانش لبس جرافات أو ببيونه 
 ‏امنيه. بسم الله ما شاء الله 
 ‏ عند بيت محمد كان في شوية معازيم بساط مش كتير 
 ‏المأ ذون دخل 
 ‏ 
 ‏اين الشهود  هاتو بطايقهم 
 ‏مازن ينفع ابقا شاهد في عقد صاحبي 
 ‏ اسر . ده اكيد يا خويا 
 ‏وحضنو بعض 
 ‏ المأذون . اين العروسه 
 ‏خرجت رهف وكانت لابسه فستان هادئ وبسيط جدا لكن مقسم جسمها كلو وكانت شبه المليكه بمكياجه البسيط 
 ‏ اسر. بص عليه وفضل مصدوم من جمالها 
 ‏المأذون . موافقه يابنتي بااسر الاسيوطي زوجا لكي 
 ‏ رهف. موافقه 
 ‏ اسر . موافق 
 ‏ والاغاني اشتغلت  وأسر  .سلم علي رهف بس 
 ‏ وصحاب رهف بصوت عالي .  شيلها شيلها 
 ‏اسر . شال رهف ولف بيه وحضنه وباس خدها 
 ‏ ورهف. كانت في قمة الكسوف 
 ‏ وكانت شمس . واقفه بعيد بتعيط علي بنت خالته 
 ‏ وكانت لابسه فستان نبيتي وكانت زي المليكه فيه
 ‏مازن .من وراها . يا انسه وسعي بعد اذنك عايز اعدي 
 ‏ شمس .بصيت وراها ا انت 
 ‏ ما زن . انتي تاني 
 ‏ ورهف . قالت هي شمس فين لقيته من بعيد 
 ‏ وأسر . كان بيدور علي مازن 
 ‏ اسر . مازن بتعمل ايه هنا ومين دي 
 ‏ رهف . شمس أنا بدور عليكي بقالي كتير 
 ‏ مازن . دي اللي قالت عليا متخلف 
 ‏ اسر . بصي انت مغلطيش الصراحه 
 ‏مازن .اسر مش وقت هزار  
 ‏اسر . طب يلا ياعم مش وقتو 
 ‏ رهف . مين ده يا شمس
 ‏شمس . ده اللي بوظ التصميم بتاعتي 
 ‏رهف طب يلا يا شمس 
 ‏ وبعد ما انتهاء الفرح  روحو بيتهم الخاص بيهم 
 ‏رهف . كانت قلقانه ومتوتره 
 ‏ اسر .سابها وخل خد دوش وخرج وهو لف الفوطه علي وسطو 
 ‏ رهف بصدمه . انت ازاي تخرج كده 
 ‏ اسر. بيتي وانا حر فيه وبعدين انتي هتفضلي كده 
 ‏ رهف . قصدك ايه بهفضل كده 
 ‏ اسر . اقلعي 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!