روايات

رواية هوس الحورية الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية البارت الحادي والثلاثون

رواية هوس الحورية الجزء الحادي والثلاثون

رواية هوس الحورية الحلقة الحادية والثلاثون

خرجت الطبيبة من عندها فامسكهاا عمرو من يدهاا ” مرااتي كويسة ي سماا
سما بحدة ” للوقت الحاالي اااه
ضرب عمرو الحيطة بعن.ف.. وغضب خاافت وانكمشت على نفسهاا
يعنى ااااي للوقت الحاالي… مااالهاا حور ي سماا انطقي
والا قسما بالله هطربقهاا فوق دماغكم كلكم
سماا بخوف ” كل ال هقدر اقولك دلوقتي انه مرااتك حامل
وحصلهاا نزي.ف ويمكن تخسر الجنين
وكادت تذهب لكن امسكهااا عمرو بغضب
استنى هنااا انا بكلمك … يعنى ااااي
هي هتكون كويسة ولا لااااا
سما ” هتكون كويسة لو سبتني اروح ليهااا ابعد عن طريقي ي عمرو
ابتعد وهو ينظر لهاا بغضب دخلت لهاا سمااا
كان وااقفاا لا يعرف ماذا يفعل فزوجته بهذه الحاال بسببه
خطر في باله سليم ربما الحل بين يديه
توجه لمكتبه فتحه دون اذن و وتفاجااءة بالمكتب مدمر كأنما إعصار من هناا
وهو يرقد على الكنبة وينظر الي الفراغ و دموعه تنزل بصمت
سليم بغضب ” انا مش قلت انه مفيش حد يزعجني مش عاايز اااشوف حد
عمرو بحزن ” سليم

 

انتفض عندما سمع صوت صديقه واخااه ركض عنده احتضنه
بقوة وهماا يبكيان بشدة
سليم. ” داليدا ي. عمرو اناا طلقت دااليداا
عمرو باستغراب ” انت بتقول اااي
حكى له سليم كل م حدث وهو يبكي بشدة على حبه
عمرو بحزن ” واحدة تسيب ابوهااا وتتجوزك لمدة ٣ سنين وفجاءة تسيبك في حاجة حصلت
اناا عاارف داليدا كويس هي مش هتقولك كده من فراغ اكيد حاصل معها حاجة كبيرة اوي خلتهاا تجرحك بالطريقة دي
سليم بغيرة : م انت الاكس طبعا هتدافع عنهااا
على قولي بصحيح انت اااي ال جاابك هنااا اكيد مش عشاني
حكى له عمرو م حدث
سليم ” اناا لازم اشوف الملف بتااعهاا

 

خرج سليم ويتبعه عمرو والقلق ينهش بداخله
سليم بعملية “دكتورة سماا ملف المريضة حور لو سمحتي
اعطته سمااا الملف وهي تنظر لعمرو بغضب استغرب عمرو هذه النظرااات لكن الأهم الان هي حبيبته حور
سليم بعملية ” الموضوع بسيط ي عمرو
الظاهر انه دكتورة سماا عالجت الموضوع وابنك بخير
بس لازم تبعد عنهاا وبلاش تلعب بديلك يحدما الحمل يثبت
والا النتائج مش هتكون كويسة و…
عمرو بصدمة ” سليم …
سليم وهو برفع رااسه ” ممممم
بص لمكان ال ببص فيه عمرو وقع الملف وهو شايف حب عمره على الترولي فاقدة …الوعي
وقع ال في ايده وجرى ليهااا وهو بينادي باسمهااا
داليدااا….. داليدااا حبيبتي. مااالك داليدا
بص لمحمد ال كاان ببكي وبس
قاس سليم نبضهااا وهو بيرجف معقول دي حب حياته هي ال ناائمة بالطريقة دي ولا حول ولا قوة ليهااا
سليم وهو بينهج ” لازمهاااا حقنة”””””” و علقوا لهاا. محلول من “”””” فوراااا
وخذهاا ودخل الأوضة والممرضة قفلت وراءهااا
___________
انتي مطلوب القبض ..عليكي حاااالا هتجي معايا بالذووق ولا بالعاا…افية
التفت له وهي تبتسم له تلك الابتسامة الرائعة التى سلبت روحه
جذبهاا من خصرها شهقت بفزع وهي تضحك
وضع راسه على عنقهااا وهو يقب…لهاا ببطء

 

ملك بدلال “” واناا عملت ااي حتى تقبض علياا ايهم بيه
ايهم بحب ” سرقتني من نفسي النووم جاافني من يوم م عرفتك قلبي مبقاش لياا وراح لعندك وكل يوم وانتي بعيدة عني بحسه سنة خسرت راحة بااالي وبقى راحتي بين اديكي
ملك بدلال ” يخس عليا اناا عملت كل ده
بس مقولتليش ااي هتكون العقوبة لجرائمي دي
همس لها في ااذنهاا م جعلتهاا تشتعل من خجلهااا ابتسمت بخجل وه تقول
انت عاارف اني مش هعمل كده ي ااايهم
ايهم وهو يحمل لهاا بين ذرااعيه. ” عارفك بتحبي المرمطة ي قلب ااايهم
ملك بحب ” بس بحبك اااكثر……
بعد فترة كاان يقبله…ااا بنهم وهي ذاائبة بين يديه
سمعت صوت اشعاار من هااتفه
ملك بضعف وهمس ” ايهم تلفونك
ايهم. ” سيبك منه وخليكي معاياااا
وبعد ثوااني كثرت الاشعارات فدفعته قليلا وهي تضحك على منظره المتذمر فتحت الهااتف وإذ بهااا ترى
” شكراا على وقفتك جنبي ي ايهومي لولاك مكنتش عاارفة هعمل ااااي هستناااك اليوم على ال ١٠ 😘 ”
ابتلع ريقه بتوتر وهي تنظر له. بشر

 

ايهم ” لو حلفتلك انه مفيش حاجة من ال في خيالك وانها مجرد واحدة كاانت عايزة مساعدة هتصدقينيي
نظرت له بغضب “ي حنين وال طالبة مساعدة هتقولك ي اايهومي
حملت الفا..زة على ديها وهي تنوي ان تض..ربه على رااسه
ادي آخرة ال تتجوز واحد نسونجي وبتااع ستااات
اثبت مكاانك ي ااايهم راايح فين ي حبيبي
ايهم بتوتر ” هروح اطمن على مراد وجااي حاالا ي حبيبتي
كأني سمعته بعيط ااوي حبيب قلب ابو
ملك بتهكم وهي بتلف الملاية على جسمهاا كويس
وانت الصادق مراد عند ماما من يومين ي حبيبي
يعني شوفلك حجة غيرهاا تنفد نفسك بيهاا مني
ااي لتكون فاكرني من النسوان ال بعيطوا لما ازواجهم يخونهم لا ي عمري اناا عكسهم تماام ده اناا ال هخليك تعيط لأنك بتعرف عليااا ستات ي اايهم
ايهم بحب ” عشاان كده اتجوزتك انتي من بينهم كلهم

 

وركضت خلفه وهي تحاول أن تصيبه ” فاكر نفسك هتضحك عليا بالكلمتين دووول لا ي حبيبي ده انت …..
قاطعهااا حينمااا قبل…لها بشغف وهو يزيل الملاية من على جسدهااا ويديه تتلم..ساانها بحب
ايهم بحب ” مبفكرش غير فيكي ولا واحدة تملى عنيا
ابتسمت بخجل وهي تردف بشر ” ولا تقدر اصلااا ده اناا اقت…لك فيهااا و اتر..مل احسن ماا تخو.ني ي حبيبي …
ايهم بعشق ” بحبك وانتي شراانية كده ي عمري طب م نكمل
ال كناا بنعمله احسن
ابتسمت بخجل وهي تغوص معه في حب هو قاائدها
______________
فلااااااش باااااااااااك
كانت تبكي في حضن ابيهاااا بشدة
محمد بحزن ” طالما بتحبي للدرجادي ليه سبتيه وطلبتي الطلاق ي عمري
داليدا ” مكنتش هكون مبسوطة وانا عارفة اني هكون السبب في حرماانه حاجة هو بيتمناااه
سليم يستااهل يكون عنده ولد حتى لو مش اناا امه
محمد بحزن ” طب لو اتجوز وشاف حيااته وخلف ونسيكي ي داليدا هتعمل ااي بنفسك ي قلبي
داليدا. ” لو هو نسنيني انا مش هنسااه هفضل طول عمري بحبه وعايشة على ذكرااااه
محمد ” انتي تقدري تكملي حياااتك ي داليدا
أدهم مرااته ماا…تت وسابتله ولدين فأنا بقول
انتفضت من حضنه وهي تقول باالم. ” تااني اادهم ي باباا

 

افهمني اابوس اايدك اناا مبحبش غير سليم ومش هحب غيره
ولو مش هو أبو أولادي اناا راضية بنصيبي ومش عايزة أولاد
محمد بحزن ” بس اانتي مينفعش تكملي لوحدك ي بنتي
داليداا بانهيااار ” انت مش عاايزني ي باباا عايز تخلص مني باااي طريقة طب انااا هخلصك مني نهااائي وللابد كمان
وخرجت من الغرفة وهي منهاارة غير طبيعية لحق بهاا محمد
محمد ” استني ي داليدا اناا مقصدش كده ي حبيبتي اانااا
وكانت بتنزل الدرج بسرعة رجلهااا اتزحل..ق ووقع.ت من نص السلم الي الأرض وهي بتصرخ…
محمد. بصراخ ” داليدااا لاااااا
بااااااااااك
محمد ببكاء ” وده ال حصل ي بنى
انااا مردتش اقول لسليم حاجة لانه داليدا حلفت علياا مقولش
هي من وقت ماا عرفت انهاا مش بتجيب اولاد وانه سليم خبى عليهاا وهي مضايقة ومنهاارة و…قاطعه سليم الذي وصل وسمع م قااله محمد لعمرو
سليم. بغضب” يعنى هي طلبت الطلاق مني لانهاا عرفت انهاا مبتخلفش
عمرو بهدوء. ” اهداا ي عمرو
انت عاارف انهاا بتحبك وعشان كده طلبت الطلاق
سليم بغضب ” هي مش بتحبني هي جر..حتني وقالتلي كلام صعب اااوي هي خاطرت بمشاعري وحبناا علشان موضوع انااا بالأساس مبيهمنيش اناا كنت عاايزهاا هي وبس
بس بعد ال عملته صعب اااوي اني ارجع لهاا …….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءاة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس الحورية)

اترك رد

error: Content is protected !!