روايات

رواية أرض الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب البارت السادس عشر

رواية أرض الحب الجزء السادس عشر

رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن
رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الحلقة السادسة عشر

 

$وه وه وه وه الحق ي فهد ابوك
فيجري فهد بسرعه الي ابيه
فهد: ابوي اي اللي حوصل هاتو مايه
و شرب ابو فهد ماء و بقا كويس
فهد : اي اللي حوصل ي بوي مالك
ابو فهد : تعبت شوي بس يبني
فهد : الف مليون سلامه عليك
ابو فهد لبسنت : انا عايز ادوق وكل من مرت ابني بجا
بسنت : ……
فهد : بسنت ابوي بيكلمك انتي مش سمعاه !!
بسنت:……..
فهد بصوت عالي : بسننننننننننننننت
بسنت بخضه : ها بتقول اي
فهد بغضب شدها معاه و هو طالع و دخل اوضيتهم ووو
فهد و هو يدفعها ع السرير ثم ينام عليها وووو
فهد : ازاي متروديش عليا و ع ابويا ها ازاي
بسنت بخوف و دموع : فهد انا اسفه والله والله اسفه مش هعمل كدا تاني
فهد : بتفكري فيه صح ماشي
ثم قام من عليها و
بسنت : هتعمل اي

 

فهد : كل خير يقلبي
بسنت بخوف : وسيم
فهد : هيموت
بسنت مسكت فهد من طرفي العبايه و قالت بدموع : لالا انت مش هتعمل كده لاااا
فهد شال ايديها : يبقي تنسيه
بسنت بجمود و الدموع ع وشها : تقدر تنسي باباك
فهد باستغراب : لا طبعا
بسنت : و دا بابايا و انا مقدرش أنساه
فهد بغضب مسكنا من شعرها : وانا بقا بروح امك هخليكي تنسيه
بسنت : عااااااا عشان خاطري خلاص عااااا شعري شعري اااه ابعد
فهد : لا مش هبعد انا هوريكي بقا انا اعمل اي
ثم ذهب إلي الدولاب و ادخلها فيه و قفلوا عليها و مشي ( شوفتوا بسيطه ازاي ! )
بسنت بصويت : عاااااااااااا لالا عشان خاطري طلعني من هنا انا اسفه ثم جلست تبكي

 

 

عند وسيم
وسيم كان يسوق العربيه و فاجئه ف بنت ظهرت أمامه
وسيم وقف العربيه بسرعه لكن البت اتجرحت ف رجلها
البنت : انت بجد متخلف ااه حلوف يربي
وسيم نزل من العربيه ب غضب : انتي متخلفه ف حد يخرج ع طريق عام كده
البنت: لا وكمان بيطلعني انا اللي غلطانه
وسيم : لانك فعلا غلطانه و حلوفه
البنت بغضب : انت بتشتم لي يجدع انت
وسيم : يوووه متخلصي و تقومي بقا عشان اغور
البنت بخجل : وانا اقوم ازاي
وسيم : اي يعني عايزاني اجي اشيلك كمان
البنت بغضب : ي بني آدم انت رجلي مجروحه
وسيم : يووه لسه هنروح المستشفى بقا مش هنخلص
و ذهب لها و حملها وووو
وسيم: انا عارف مستشفى هنا قريبه منى كلها عشان تشوف رجلك
البنت : و اتمني تكون دكتورة يعاني اللي تكشف عليا
وسيم : و دا من اي دا
البنت : الله و انت مالك كنت جوزي

 

 

وسيم : ميشرفنيش اصلا اني اكون جوزك
البنت : ولا انا اصلا ها
ثم حل الصمت و قطعته صوت فرامل العربيه و نزل وسيم و ذهب لكي يحمل هذه الفتاة و لكن وجدها تنزل ببطئ فذهب لكي يحمله بعدت عنه و
البنت : شكرا انا بس مكنتش قادره اقوم من ع الأرض عشان كدا خليتك تشلني لكني مش بحب اي راجل يلمسني
وسيم : اوكي يلا عشان ندخل
ثم دخلوا و بعد فتره خرجوا و
وسيم : الجرح طلع بسيط يعني
البنت بدموع : فعلا بسيطة اوي لدرجه انها لما حطيت في العلاج عليه وجعني اوي يلا بقا منو لله اللي كان السبب ثم نظرت إلي وسيم الذي كان شارد في ذكرياته مع بسنت
Flash Back
بسنت و هي صغيره ( ٥ سنين )
بسنت : ااااه وسيم الحقني انا اتعورت اااه
وسيم جيه جري : اي اللي حصل جرحتي نفسك ازاي بس
بسنت وهي تبكي.: و قعت وقعت بس بيحرق اوووي
وسيم : طب تعالي
ثم حملها و وضعها في السرير مثل م يفعلون ف المشفي و جاب علبه الاسعافات الاوليه ووضع اولا مطهر عليها ف
بسنت : عاااااااااااا لا لا دا بيوجع اوووي
وسيم : الله مش عشان تخفي
بسنت : لالا انت بعضها بس و هي تبقي حلوه
وسيم ضحك و بأس التعويره
وسيم : كده حلوه
بسنت و هي تمسح دموعها : اووي اووي
Back
البنت : ي اخينا انت

 

 

وسيم و هو يمسح دموعه : احم احم بتقولي حاجه
البنت : لاا انت بقا مش معايا خاالص
وسيم : احم يلا عشان اروحك
البنت : لا ي اخينا شكرا انا هعرف اروح لوحدي
وسيم : اخينا !!! انتي اسمك اي
البنت : فيروز
وسيم : وانا وسيم و….
قاطعته هي
البنت : بس أنا مقولتلكش انت اسمك اي !!
وسيم : انا ماشي عشان متغباش عليكي
و مشي وسيم
فيروز : يااه يخربيتوا مز
ثم ذهبت الي منزلها
فيروز : مامااااا اين انتي
ام فيروز : انا هنا يبت تعالي
فيروز بصوت منخفض : امي عن الجيران بتعمل اي
ثم ذهبت عن جيرانها وو
فيروز : ايدا انتو بتعملوا كحك لي
ام فيروز: عشان نوره هتتجوز
فيروز : نوووره لولولولولولي بس ايوا اي لازمه للكحك
ام فيروز : لان ام العروسه لازم تعمل كحك و توزعوا ع جيرانها ودي لاهل العريس ك فرحه يعني
فيروز : ااه كفرحه طب امشي انا بقا
ام فيروز : ااه امتي بقا يبني افرح بيكي
فيروز : أن شاء الله لا
ام فيروز و هي تجلب ابو ورده : امشي يبت من هنا هو حد لاقي مش عارفه اعمل فيكي اي
فيروز : لو مش عاجبك طلقني طلقني
ام فيروز : عوض عليا عوض الصابرين يارب

 

 

فيروز خرجت و هي تضحك عليها
فيروز : قال اتجوز قال و ابقي زي البت نوره اللي كل يوم خطيبها يجي يترزع عندها دا لو يطول يبات عندها كان عملها ثم تنهدت لما اعملي كوبايه شاي و اقف ف البلكونه بدل القاعده دي
و بالفعل و فعلت كوبايه شاي و جلست ف البلكونه و هي تشغل تامر حسني 🌚❤️ و تغني معه
تعالي هنا بقولك اي قلبي ازاي كدا ريحتيه عارفه بحس معاكي بايه حياااه
*طمنتيني عن عمري …
فيروز بفرحه : عاااااااااااا انت جيت امتي
يوسف اخو فيروز : لسه جاي من الجيش حالا اومال فين امك
فيروز : احم ….. انت عامل اي يعني مبسوط
يوسف : اه الحمدلله فين امك
فيروز : يعني انا مش مكفياك و ك……..

 

قاطعه هو : اي النور دا ثم قال بتوتر : دا دا عند نوره
فيروز : يوسف هي
يوسف بحزن شديد : احم هتتجوز خلااص
فيروز : يعم خلاص بقا دي بت حيله اصلا و رخمه
يوسف بضحك : اهو انتي اللي رخمه ي وحشه
فيروز : ماشي ي طفل

 

 

يوسف : يلا ربنا يعوضني غيرها
فيروز : انت مجنون ياض قال عايز يدخل واحده هنا البيت قال
يوسف ضحك : ماشي ي ختي اومال فين اختك الكبيره ها فين
فيروز بتوتر : معرفش بس من ساعه منت بتسافر و هي برا البيت و سعات بتتاخر
يوسف : دا ازاي ده !!!

 

يُتبع ..

اترك رد