روايات

رواية أرض الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب البارت الخامس عشر

رواية أرض الحب الجزء الخامس عشر

رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن
رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الحلقة الخامسة عشر

 

فهد مازال يتقرب ثم باسها بغضب شديد
حتي أن شفتيها نزفت و
بسنت : اااه ابعد ابعد
ثم دفعته بعيدا عنها بشده و جرت ع الحمام و أغلقت ع نفسها و جلست تبكي
فهد : افتحي ي بت انتي افتحي احسن اكسر الباب
بسنت ب دموع : ابعد عني ابعدوا كلكم عني
فهد بخوف حقيقي : بسنت في اي بسنت افتحي بقولك
بسنت : ……
فهد : بسننننننننننننننت ثم فتح الباب برجله
وجدها تجلس تحت الدش بفستان الفرح و يعتبر أنها فاقده وعيها

 

 

فهد : انتي مجنونه بجد بسنت ي الله اغني عليها و دا وقتوا
حملها و ذهب بها الي السرير و وضعها عليه ثم ذهب إلي الدولاب و اجلب لها برموده من الون الاسود و ( تيشرت بتاع البرموده ) بحملات
ذهب إلي بسنت و حاول أن يفوقها و لكن بلا جدوه
ف خلع لها الفستان بكل بساطه و ألبسها البرموده التي زادتها جمالا و روعه
ثم نام جمبها
ف الفجر
صحي فهد بسبب أنه سمع احد يهمي جانبه فوجدها بسنت نعم هي تحلم
بسنت : وسيم بابا وسيم ….. لي طلقتني لي …… لا متسبنيش ….. فهد فهد لا اوعي تضرب لاااااااااااااااا ثم قامت من النوم ب فزع
وجدت فهد ينظر لها باستغراب
فهد : ف اي هو انتي اتجوزتي قبل
كدا
بسنت : اه لا …. احم كنت كاتبه كتابي بس مش اكتر
فهد : ع مين
بسنت : مقدرش اقول من عن اذنك
و نزلت من ع السرير ووو

 

 

فهد قام و شدها لي وخبطت ف صدره و
فهد وهو ينظر إلي شفايفها : لما اقول حاجه بترد عليها تمم
ثم التهم شفتيها و لكن
فهد بغضب : مين باسك قبل كدا
بسنت بخجل : مفيش و م….مينفعش كدا ع فكره
فهد بصوت عالي : انطقي اخلصي
بسنت بخوف : وسيم هو اللي…….
لم تكمل كلامها لأن فهد قاطعها بقبله جميعها غضب ثم دفعها بشده
فهد بغضب : ازاااي تخليه يلمسك
ثم ذهب إليها و مسك زرعيها بغضب و ضغط عليهم بشده
بسنت بألم : عاااااااااااا دراعي هينكسر
فهد : ازاي تخليه يلمسك ازاااي
ثم لمس شفيفها و
فهد : دي بتاعتي انا كلك بتاعتي انا
بسنت بدموع : لان بابا وسيم هو اللي كان كاتب كتابوا عليا و….
فهد : ازاي بابا و ازاي كتب كتاب

 

 

بسنت : هو ابن عمي مش بابايا بجد
فهد باستغراب : يعني انتي تبقي مين
بسنت: انا بنت عمو
فهد : ازاي اعمل وسيم كلهم اصلا مش ببخلفوا حتي خلفوا واحد بس و نعمه و بس كدا و قالوا مينفعش يخافوا تاني انتي مجنونه
بسنت نظرت له بصدمه ووو
…………………….
عند وسيم
وسيم طلع اوضه و قعد يكسر فيها
وسيم بدموع : كنت لازم اعمل كدا كنت لازم ثم انهاار و قام يكسر ف كل شئ
وسيم بصوت عالي و بغضب : لي كده لي يارب انا بحبها انا ربتها ع ايدي لي كده لي اااااه يتري بيعملوا اي دلوقتي انا والله بحبها بحبهاااا
قاطعه دخول خاله
خال وسيم: انت لي عم تولول متل النسوان
وسيم قام من ع الأرض : انت خال انت انت واحد معندوش دم بجد مشوفتش حد معندوش دم كده بجد انت مفكر اي انت بعد بسنت م راحت انا هتجوز بتك تاني دا ف أحلامك زي مبيقولوا ي خاال
ثم تركه و ذهب إلي الدولاب و اخرج منها اشيائه و ملابسه ووو
خال وسيم: انت بتعمل اي
وسيم : ماشي رايح القاهره و مش هتشوف وشي تاني
ثم ذهب وسيم و
وسيم : جهزلي العربيه بتاعتي ي سعد
ثم ركب عربيته و سافر الي البندر و لكن

 

 

عندما وصل إلي بيت العمده و هو البيت التي تعيش فيه بسنت
وسيم بدموع : وحشتيني اووي ي بت قلبي سامحيني
و فاجئه وجد النور يفتح و بسنت تفتح الشباك و تنظر إلي العصافير و الي الشروق ( كانو الفجر يچدعان )
ثم نظرت إلي العربيه و وجدت وسيم ينظر إليها فنظرت إليه بغضب و حزن ثم نزلت بسرعه رهيبه الي الشارع و ذهبت الي وسيم الذي نظر لها بحب و اشتياق
بسنت : انا بنت مين ؟!
وسيم ب توتر : اي سؤال دا انتي بنت عمي
بسنت : انت كداب عمك مولدش غير نعمه و عمك التاني مخلف ابن عمك و عمك التالت مش بيخلف اصلا
وسيم : اه منتي بنت عمي التاني
بسنت : اعمامك اصلا لما خلفوا ربنا مئذنش تاني لان كان ف حد منهم عندهم مشاكل
وسيم بحزن و توتر من أن تعرف الماضي : فعلا اللي انتي بتقوليه دا بس انتي مين اللي قالك الكلام دا و كمان عملتوا اي امبارح انتي و هو
بسنت بعصبية اول مره تتعصب ع وسيم : متوهش ف الموضووع لو سممحت انا اهلي مين و ازاي اكون عايشه معاكوا من وانا صغيره و اتكتب ب اسم عمك ازاي اصلا وانا مش بنتوه ازاي اصلا و كمان انا فين اهلي
وسيم : مينفعش تعرفي
بسنت : لي
وسيم : كدا ي بسنت و
اهلك ماتوا ف حريق لما الاستاذ خاطفك
نظرت بسنت ل وسيم بصدمه و عينيها تقول له أهذا حقيقي هل اهلي ماتوا هل وسيم خطفها ؟! لماذا
نظرت إلي المتحدث و هو فهد
بسنت : دا بجد ثم نظرت إلي وسيم
بسنت : وسيم قول أن دا مش بجد قول انو كلامنا غلط ثم قالت بصوت عالي اعمل اي حااااجه متكونش بااارد كدا ثم سكتت نص ساعه وو بابا وسيم
وسيم فتحالها دراعوا و كانت اشاره منو أنها تيجي ف حضنوا

 

وسيم: باب وسيم مسافر دلوقتي مش ناويه تودعيه
بسنت جرت عليه و حضنتوا اوووي : بابا وسيم مينفعش يمشي و يسبني ……..
قطعها فهد الذي شدها من حضن وسيم بغضب
فهد : انتي ازاي وحشتيني أكده سوسن انا
وسيم : لا مش سوسن بس انا حاليا بابها مش الراجل اللي كتب كتابوا عليها ثم أضاف إلي فهد خلي بالك منها ثم ضحك بسخريه ي بن العمده
و نظر إلي بسنت بحزن و ركب عربيته و ذهب
بسنت نظرت إلي فهد الذي كان يمسك زرعها و هي تبكي بشده ف حضنتوا تحت صدمه فهد ( و صدمتي انا كمان )
بسنت بدموع : قولوا يرجع بالله خلي بابا وسيم يرجع ي فهد

 

فهد : اهدي اهدي انا مش عارف انتي بتحبيه ع اي دا بقولك كان خاطفك خلي كرامتك تكون موجوده شويه
بسنت : مهما كان هو رباني مهما كان انا معرفش ابويا و امي الحقيقين عملوا اي عشان يخطفني وسيم عمروا مهيعمل حاجه غير بسبب مقنع ع الأقل
فهد : طيب ممكن تهدي بقا
$وه وه وه وه وه وه يمري الحق ابوك ي فهد

 

يُتبع ..

 

اترك رد