Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل التاسع 9 بقلم ياسمينا

امال فتحت عينيها بهدوء لقت اسر واقف قدامها 
زين : ها عايز ايه 
اسر : مفيش بس قولت لي 
امال بسرعه : اسلام 
اسر : اه اسلام يعملي قهوه بس معملش 
زين بضيق : ليه ياخويا معندكش ايد تعمل بيها ايه هنشغلهم عندنا امشي غور اعمل انت 
اسر بهمس : لم نفسك مش قدام ناس احنا ظباط المهم هخدو وانت كمل شغلك 
زين بصلو بضيق وقال : طيب 
زين بص لي امال وامال ابتسمتلو وهو دخل المبنا 
اسر بغضب : نهار ابوكي اسود كنتي هتفضحينا 
امال بسغراب : هو انت عرفتني ازاي 
اسر : شعرك من ورا باين من كاب وطبعا لون شعرك مميز ف عرفتك 
امال بابتسامه : شوفت ايه رأيك بقا عرفت أمثل صح
اسر : دا زين هينفخنا 
امال بهدوء : ميهمنيش 
اسر : سؤال بس انتي هنا من امتا 
امال بدأت تحكي لي أسر كل الي حصل
اسر بصدمه : يخربيتك نمتي هناك عند رجاله دا مش هينفخنا بس 
امال بغضب : ولا يقدر يعمل حاجه مش معنا انو جوزي يبقا يمنعني عن الي انا عايزاه 
اسر : يابنتي افهمي زين هنا غير في البيت هو بس مستحمل عصبيتك تعرفي ليه 
امال : علشان بيحبني 
اسر : تمام كدا بس لما يعرف انك طول الليل نايمه هناك عند رجاله هنا ونبي لينسه الحب ده ويقتلك ويقتلني 
امال بتوتر : بتخوفني ليه بس 
اسر : اقسم بالله هيموتنا كلنا طب فاكره لما ضرب عليكي نار وهو اصلا كان حاسس انك امال يعني ولا فرق معه حب ولا نيله وضربك برصاص 
امال بغضب : مش هسمحلووووو 
اسر بغيظ : هو انتي مفكر انك اقوه منوووو نهار اسود عليك يااسر 
امال بضيق : هيموتني انا انت مالك زعلان ليه بقا
اسر : مانا اهو خلاص يعتبر معاكي في ام لعبه دي 
امال : خلاص هتساعدني أن احنا منتكشفش 
اسر : مستحيل دانا اتعلق 
امال بغضب : جبااااااااااان ونوتي 
اسر بصلها بغضب وقال : تماااااام هساعدك
امال بسعاده : حبيبي يابو صحاب المهم عايزه اخد شاور 
اسر : عندك الحمام جوا 
امال بضيق : انت مش راجل ولا ايه تعالي اقفلي علي مااخد شاور افرض حد دخل عليا 
اسر : اه صحيح طب يلا قدامي اصلا انا هسيب زين قريب 
امال بسغراب : ليه 
اسر ؛ طلقنيييييييييييي يختي طلقنييييييييي 
امال ضحكت ومشيت معا اسر اوضتو هو وزين كان فيها حمام 
امال : هات بدله تانيه من البدل بتاعتك 
اسر : معنديش عندك لبس زين خدي منو 
امال فتحت دولاب وقالت : لبس زين كبير عليا 
اسر : معلش يااختي شويه كدا وخدك ونروح المول الي جمبنا
امال بضيق : انت بتهزر 
اسر : يعني اعملك ايه البسي اي نيله علي دماغك هي اصلا صحبيه تعر 
امال ضحكت وقالت : والله رحمه دي الله يكون في عونها 
امال طلعت بنطلون جينز من لبس زين وقص منو لغيت بعد ركبه وبعدين خدت تشرب ودخلت الحمام وأسر قعد مستنيها وبعد شويه امال علت صوتها وقالت : الميه قطعتتتتتتتتتتتتت
اسر : يخربيتك هتفضحينا وطي صوتك
زين دخل في لحظه دي وبص علي أسر وقال : مين الي هتفضحك 
اسر مسك تلفونو وقال : ها قصدي رحمه كنت بكلمها
زين : طيب انا داخل الحمام 
اسر نط من علي سرير بسرعه : حمام حمام ايه بس استناا
امال كانت سامعه الكلام ده من جوا 
امال بهمس : نهار اسود هموووووت 
زين : ايه يابني هغسل وشي 
اسر وقف قدامو وقال : تعرف يازين ان الميه خطر علي البشره 
زين : ونبي ما فيقلك 
اسر غمزلو وقالو : علشان مش كلمت امال من ساعت ما جيت هنا صح انا عارف الشوق والحب بيعمل اكتر من كدا بس تعرف يازين 
زين قطعو بغضب : انت هتقعد ترغي بقولك وسع عايز اغسل وشي 
اسر : استنا بس انا الي هدخل 
اسر في سرو : لا مستحيل دانا لو دخلت وامال جوا وهو عرف بعدين مش بعيد يعلقني 
زين : طب مستني ايه ادخل أما نشوف اخرتها
اسر بضيق : مش داخل 
زين زق اسر وقال : هدخل انا
 زين فتح باب الحمام وامال شدت الستاره بسرعه وهو وقف قدام الحوض وبص في مرايا الي قدامو امال كانت في البانيو وراه وشاده الستاره زين بدأ يغسل وشو وامال كانت هتموت من الخوف وأسر كان واقف قدام الباب وفجاه الدش اشتغل والميه جت
اسر في سرو : يخربيت كداااااااااا يلهوي هنموت 
زين بسغراب : انت سايب الدش مفتوح 
زين جاي يشد الستاره بس اسر جاه وقف قدامو وقال : اطلع انت وانا هقفل 
زين بستغراب : مالك كدا قولي صراحه انا صحبك هو انت جايب بنت هنا
اسر بصلو بصدمه وقالو : ها 
زين بغضب : اسر اعتبر نفسك مرفوض 
زين خرج برا الحمام وأسر وراه 
اسر : بنت ايه الي جيبها يازين 
زين بغضب : انت واحد مش قد المسؤوليه انا شوفت لبسها جوا ده اولا ثانيا جايب ست هنا في المعسكر ياجبروتك وازاي تخون رحمه تصدق هطلقها منك ٥ دقائق والست دي تمشي احسلككككك هااا بجد قرفان منك 
زين خرج برا الاوضه بغضب وأسر قعد علي سرير بصدمه اما امال كملت شاور وطلعت بعد ٥ دقائق وهي لبسه لبس زين 
امال بضحك : هزقك الصراحه 
اسر بغضب : كلو منكككك ياوش الفقر 
امال قربت منو وقالت : انت عارف انو متعصب ومش قصدو يزعلك وبعدين انت يااسر اخويا لو انت مش ساعدني مين هيساعدني 
اسر : تعرفي الي مزعلني ايه
امال : ايه 
اسر بضحك : اصل الموقف ده حصل قبل كدا وقفشني مره معا بنت الصراحه المره دي حسيت شكلي وحش اوي 
امال بضحك : يخربيتك 
امال ربطت شعرها بلفوطه وبعدين لحظت أن الباب بيفتح راحت بسرعه أيدت ضهرها للباب وزين دخل وقال : احم اسر متزعلش مني 
زين بص علي اسر ونصدم لما شافو قاعد جمب البنت
زين بغضب : هي مش مشيت 
اسر : احم اهده بس هي هتمشي اهو 
زين قفل الباب وقال : اسر ازاي عملت كدا 
اسر : مش عارف اقولك ايه 
زين بغضب : خليها تمشي لولا أنك صحبي كان هيبقا في تصرف تاني 
اسر بتوتر : طب انت امشي وانا همشيها 
زين بصلو بقرف 
اسر : مالك ياصحبي دماغك انهارده موديه شمال كدا ليه اهده والله همشيها 
زين بص علي البنت وقال بصدمه : انا بشبه علي تشرت ده 
اسر بضحك : اه بتاعك 
زين بصلو بغضب 
اسر بخوف : ايه انت هتتحول 
زين قرب من امال ومسكها من كتفها جامد وقال : لفيلي 
امال حست ان ايد زين سخنه اوي وقلقت عليه كانت عايزه تلف بس اسر شال ايد زين من عليها وقال : سيبها هي هتمشي وبعدين ايدك سخنه كدا ليه 
زين بتعب : شكلو دور برد 
اسر حط ايدو علي راس زين وقال : لا يازين انت حرارتك مرتفعه اوووي 
زين : متقلقش هنام وهبقا كويس المهم مشيها
اسر : طيب بس نام 
زين بضيق : بقولك مشيها 
اسر في سرو : دانت لو تعرف هي مين مش هتمشيها ابدا 
زين من كتر تعب نام علي سرير وغمض عينو بتعب وامال بصتلو بلهفه وبعدين حطت أيدها علي وشو وزين وفجاه زين مسك أيدها بس كان لسا مغمض امال بصت لي أسر
اسر : ايه يابني سيب ايدي
زين : مشيتها 
اسر : ياسيدي اه مشيتها 
زين بتعب : مش قادر افتح عيني 
زين ساب ايد امال وأسر قام جاب ازازه ميه وقماشه وامال خدت  الازاز والقماشه من أسر وبدأت تعمل لي زين كمدات وتاكدت أن زين نام 
امال بخوف : زين تعبان اووووي لازم تجبلو علاج 
اسر : طيب بس اجيب ايه
امال قالتلو علي اسامي الادويه وأسر طلع برا الاوضه والمعسكر كلو أما امال فضلت تعمل لي زين كمدات وكانت قلقانه عليه وفجاه زين فتح عينو وامال اتخضنت 
زين بتعب : امال هو انتي قدامي فعلا ولا بهلوس 
امال : لا بتهلوس ياحبيبي 
زين حاول يقوم بس هي سندتو 
زين : ازاي بس انا شايفك 
امال بابتسامه : وانا هجي هنا ازاي يعني 
زين غمض عينو بتعب وقال : تعبان اوي 
امال مسكت ايدو وقالت : هتبقا كويس ياحبيبي تحب اغنيلك 
زين : لاااااا مستحيل انا تعبان
امال ابتسمت وقربت منو وباستو في خدو وقال : الف سلامه عليك ياحبيبي 
زين وهو مغمض : بقتي  جريئه زياده 
امال بضحك : مانا مش حقيقه بقا انتي بتتخيلني ف عادي بقا 
زين فتح عينو ومسك ايد امال ونيمها جمبو وبعدين غمض عينو تاني بتعب 
امال : احم زين هو انت حبيت قبلي
زين ابتسم وقال : معقول كل دي هلوسه 
امال : احم تخيل كدا متكنش هلوسه وانا قدامك هتعمل ايه 
زين : هديكي بجزمه الاول وبعدين احضنك علشان وحشتيني 
امال حضنت زين جامد وقالت : حبيبي الطيب 
زين بهدوء : اه خافي من الطيب ده بقا
امال جت تقوم من حضن زين بس هو حضنها اكتر وهي ابتمست …
_________________________________________
*في القاهره *
مريم ورحمه كانو عند دكتور النسا 
رحمه بحزن : يعني الحمل ده في خطر علي حياتي
الدكتور : ايوا للاسف لازم ننزل البيبي قبل ما يكبر 
رحمه بغضب : مش هعمل كدا 
الدكتور : بس حضرتك كدا حياتك في خطر 
رحمه : انا عايزه اخليه ومش هنزلو وشكرا لي حضرتك 
رحمه طلعت برا الاوضه ووراها مريم 
مريم : رحمه افهمي 
رحمه بغضب ؛ مش هفهم واوعي تقولي لي أسر حاجه فاهمه 
مريم : حاضر بس اهدي 
رحمه بدموع : مشيني من هنا 
مريم مسكت ايد رحمه وقالت : اهدي ونبي
رحمه بدموع : مش عارفه افرح اسر مش عارفه افرح نفسي حتي يبقا ايه لزمتي في الحياه انا هخلي البيبي حتي لو موت ماشي
مريم حضنتها بحنان وقالت : طب اهدي ونبي 
رحمه حضنت مريم جامد وفضلت تعيط ……
______________________________________
*عند أسر كان بيسوق العربيه بسرعه وفجاه ظهرت قدامو بنت وهو وقف العربيه بسرعه  أسر طلع راسو من العربيه وقال : انتي ياانسه مش تخدي بالك
البنت بصتلو بهدوء وقالت : سوري تقدر تمشي 
اسر بصلها بضيق وقال : حمير ماشيه في شارع 
البنت : عادي مهي فيه حمير بتسوق
اسر بضيق : نعم قصدك ايه 
البنت بابتسامه : نفس قصدك 
اسر نزل من العربيه وبص علي البنت البنت كانت لابسه فستان لونو وردي ووشها ابيض وهادي وشعرها طويل
البنت : هتفضل تبصلي كتير جدا هتقع في حبي كدا
اسر بضيق  : مش فضيلك اصلا 
اسر ركب عربيتو تاني وساق العربيه والبنت فضلت باصه علي اسر …..
_________________________________________
*عند اكرم كان قاعد في القصر بتاعو معا قمر 
اكرم : دي كل الحكايه ياستي
قمر بضيق : يعني أنا واخده قلبها 
اكرم : ايوا وعايز ارجعها علشان اعرف اعملها العمليه بس تعرفي مش مضايق دلوقتي لأن زين عمرو ما هيقرب منها ولا يلمسها
قمر بستغراب : غريبه ليه 
اكرم : علشان عندها القلب وفي مرحله متأخره وهو فاهم ده كويس 
قمر غمضت عينها بوجع : هيعمل زاي ما شادي عمل 
اكرم : لا زين غير شادي زين بيحب بجد وده الي مضايقني أما شادي ده لا 
قمر بحزن : لما عرف اني عندي القلب واني خلاص منفعش ابقا زوجه اصلا طلقني وجرحني اوي 
اكرم قرب من إختو وقال : اهدي ياحبييتي 
قمر : تعرف انا ليه عايزه زين 
اكرم : ليه 
قمر : شوفت طريقتو معا مراتو بجد كلها حب حتي اهو زاي ما قولت انو عارف انها عندها القلب ومقربش منها علشان خايف عليها مبعدش عنها علشان مبقتش نافعه 
اكرم بغيره : انا بحبها اكتر منو هي لما كانت بتتعب انا كنت كل مره اقعد معاها وافضل سهران طول ليل علشانها هي يمكن مكنتش بتحس بكل ده بس انا بحبها اوي 
قمر : حاسه الي بنفكر فيه غلط 
اكرم بشر : لا هو الي خدها منيييييي انا يستاهل
قمر : بس انت خدها منو الاول 
اكرم بضيق : قمر هي قعدت معايا اكتر منو تخيلي ٦ سنين 
قمر : معرفش بقا 
اكرم بشر : انا مش هسبهم غير وامال معااايااا………
_________________________________________
*عند امال كانت نايمه في حضن زين وبعدين حطت أيدها علي راسو لقت حراتو زادت 
امال : زين 
زين بتعب : ها 
امال : حاسس بايه 
زين : قولي مش حاسس بايه مش قادر افتح عيني ولا اتكلم حتي 
امال بخوف : متخوفنيش عليك 
زين : اهدي متخافيش انا كويس 
امال : افتح عينك كدا حاول
زين حاول يفتح عينيه بس معرفش 
امال بدموع : انت شكلك تعبان اوي 
اسم : يسلام ولسا واخده بالك دلوقتي فاكره لما كنتي بتتعبي كنت بعمل ايه اعمليلي بقا زاي مانا كنت بعملك 
امال ابتسمت وقامت من حضنو وقالت : المصحف في جيبك صح 
زين بهدوء : اه بقيت علطول بحطو في جيبي 
امال مدت أيدها في جيب زين وطلعت المصحف وبدأت تقرأ قران بصوت عالي وهي حاطه أيدها علي راس زين 
امال : وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاءٌ وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُولَئِكَ يُنَادَوْنَ مِنْ مَكَانٍ بَعِيدٍ….
زين بتعب : انا الي حفظتك سوره فصلت صح 
امال  قفلت المصحف وقالت : ايوا بس حفظت الايه دي علشان كنت كل ما اتعب تقولها علشان دي ايه لشفاء
زين مسك أيدها ورجعها في حضنو تاني وهي ابتسمت وفي لحظه دي اسر دخل الاوضه ونصدم من شكلهم 
اسر  : استغفر الله العظيم انا جيت في وقت غلط ولا ايه
امال شاورتلو يسكت وحاولت تقوم من حضن زين بس هو مكنش راضي 
اسر بهمس : والحل 
امال : هات الادويه 
اسر اده الادويه لي امال 
امال : زيزو قوم خد العلاج 
زين بتعب : طيب 
امال بهمس : انا همشي وقولو انو كان بيهلوس واديلو الادويه 
امال قامت من علي سرير وخدت هدومها وفتحت باب الاوضه وقالت : يلا يازيزو قوم بقا 
زين قام بتعب وأسر سندو وادلو الادويه وامال خرجت برا الأوضه بس استغربت لما شافت جورج بيمشي بحذر برا المبنا مشيت وراه بحذر خافت حد يشوفها وهي بنت مشيت ورا جورج لقتو طلع من المعسكر وفضلت تمشي وراه لغيت لما وصل قدام بيت صغير ودخل فيه وهي استغرابت ..واستنت دقيقه وبعدين راحت وخبطت علي الباب جامد وفجاه الباب اتفتح وامال لقت قدامها بنت (ملحوظه نفس البنت الي شافها اسر )
امال بغضب : انتي مين 
البنت بهدوء : انتي الي مين 
امال بغضب : جورج فين ليكون انتي حبيبتو المسلمه معقول ايوا انا كدا فهمت
امال زفت البنت ودخلت البيت 
امال بغضب : جورج اطلع 
امال بصت في الارض لقت هدوم جورج مرميه في الارض 
امال بغضب : نعمممم مستحيل ازاي تقبلي علي نفسك كدا ده مسيحي وانتي مسلمه انا مش قادره اصدق قذرتك 
البنت ابتسمت وشالت الهدوم من الأرض وبعدين البنت طلعت بروكه رجالي ولبستها علي شعرها وبعدين جابت كريم وحطتو علي وشها وبقا بشرتها قمحيه وبعدين دخلت الاوضه وكل ده قدام امال وكانت مستغربه وبعدين طلعت تاني وكانت معاها شنطة مكياج وبدأت تحط مكياج وبعد ماخلصت بصت لي امال 
امال بصدمه : مستحيل جوووورج ………. وهنعرف بعدين
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫9 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *