Uncategorized

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نرمينا راضي

بعد ماركبوا العربيه..+
يمنى بتوسل طفولي
بقلك إيه ياموري متخلينا شويه مش عاوزه اروح دلوقت
عمر بإيماء وطاعه
:طيب ياحبيبتي بس الأول اروح أجيب حاجه سخنه نشربها واحنا قاعدين كده في العربيه تدفينا شويه
يمني بمرح
:هيييه هاتلي بقا كابتشينو
عمر بحُب
عيوني يايمنتي بس غريبه يعني أنا كمان بحب الكابتشينو
يمني بضحك
:طب انا بحبه عشان بيعملي شنب…. انت بقا بتحبه ليه
عمر بمشاكسه
:عشان يحلقلي الشنب نينينيني
يمني بضحك
:هههههه والله رخم
عمر بغمزه
:مش ارخم منك ياقلبي
..
عمر سابها  وراح يجيب اتنين كابتشينو ….شويه ورجع بيفتح باب العربيه ملقاش يمني ..
ثواني ولقي اللي طلعاله من الكرسي اللي ورا ومطلعه لسانها ومحوله عينيها بطريقه مضحكه جداً
.
عمر بخضه
عااااااا اييه ده !!! اااه ياعبييطه
والله انتي ماهتسكتي غير اما تجبيلي سكته قلبيه
.
يمني وهي بتقلد كتكوت:اتخضيت واتخضيييت… عليا الطلاج بالتلاته انت اتخضييت نيهااااع
.
بيشدها لحضنه وبيضربها علي خدودها برقه….
بقااا كده ماشي يادبشتي… انا هوريكي
انهى جملته وفضل يدغدها ويضحك على ضحكها
..عاااا لاا ياعمر متزغزغنيش عاااا ياعمررر ههععاااا
..
عمر بغضب مصطنع
عشان تحرمي تخضيني تاني احمدي ربنا ان الكابتشينو مكنش فاايدي كان وقع علينا بهدلنا
.
يمني باستفزاز
انت اللي قلبك ضشعيف نيهاااع
.
عمر بضحك
مبيستفزنيش غير كلمة نيهااع بتاعتك دي
تابع بتنحنح:
احمممم بقلك ايه يايمنتي
.
يمني ببرود
:ايه
عمر
:جاكي اوه ياحبيبتي اسمها نعم
يمني بدلع
:نحم
عمر بمزاح
:نحمم!!! ياتي كلبه انتي
تابع بنظرات عاشقه جاده
، يمني أنا بعشقك…..احممم هو…هو..أنا كانت حياتي عباره عن شغل  بس…..،كنت مستبعد الحب او بمعني اصح مكنتش مؤمن بفكرة الحب…..بس جيتي انتي غيرتي كل حاجه…..،انا مش بس بعشقك انا بقيت زي الطفل اللي متعلق باأمه ،… يمني أنا بحبك اووي ⁦
.
يمني بخجل وضحك
:يووه حبيتك العافيه يابيه
.
عمر بنفاذ صبر
يمني ياحبيبتي ينعل ابو اللي يقلك كلام حلو
تابع وهو يشير للبحر
انزلي يلاا الجو احلو هو….. تعالي نتمشي عالبحر شويه
.
يمني بمرح
هيييه اشطااا يامعلم يلاا بينا
عمر بضحك عليها
:ههههههه وربنا سرسجيه
يمني بمزاح ومشاكسه
سيد عيب متقلش كده احنا اهل
.
عمر بتأفف وضحك
ياادي النيله علي سيد…. سيد مين يابنتي اللي قرفاني بيه كل شويه ده
.
يمني بضحك على عصبيته
سيد عجوه نيهااااع
عمر بضحك وهو يتنهد بقلة حيله من شقاوتها
— انتي مكانك مش هنا..انتي مكانك في مسرح مصر..عروض كوميديه..حاجه في الرينج كده
أجابت بثقه
— يبني انا واخده الاوسكار تلات مرات في التفاهه..الله اكبر في عينك يعني
عمر بضحك وهو بيفتح باب  العربيه
—طب انزلي يلا ياتافهة ودبشة قلبي
.
نزلوا يتمشوا علي بحر الاسكندريه مكونين اجمل كابلز ممكن تشوفهم ⁦
.
يمني بتوسل
عمرر استني صورني هناا
.
عمر بدهشه
:هو انتي جايه تتصوري
.
يمني بغضب مصطنع
أومال جايه أصدر مانجه… متخلص يارجب
.
عمر بضحك
:ههههه ياعبيطه اقصد مش حابه نتمشي واركبك مركب…. عاوزه تتصوري بس ؟!!
.
يمني بحماس ومرح
لاا هركب المركب انا وماما وناهد وكلنا… بس صورني دلوقت
..
عمر بطاعه وضحك وهو بيطلع الفون يصورها
ههههه حاضر يادبشتي
..اتصوروا ونزلوا يركبوا مركب صغنونه ع قدهم جنب قلعه قايتباي ..
.
عمر ماسك ايد يمني جامد عشان عارف انها متهوره ولو شافت سمكه ممكن ترمي نفسها عشان تتصور معاها
.
الراجل صاحب المركب لعمر:
هات الأنسه هنا شويه ياباشا عشان متقعش
سارعت يمنى بالرد عليه وهي تضحك
:لااا متخافش ده احنا صيادين قروش
عمر ضغط علي ايدها ليقول بعصبيه :
انتي هتخيبي اقسم بالله لو هزرتي معاه لقاطع لسانك
.
يمني بارتباك وحرج
علفكر ياعمر ده أد بابا
.
عمر بغضب اكثر
بلاا باااابااا  بلاا مااااما…. انتي سمعتتتي
.
يمني بطاعه وخوف من صوته
حاضر.
.
عمر بضحك وهدوء
شطوره حبيبتي هجبلك حاجه حلوه عشان بتسمعي الكلام
.
بصتله ببرود
:تسلم ياحج عجه
عمر بدهشه وضحك
ايييه !! حج عجه !!هههههههه وربنا  هتشل علي ايدك..انتي بتجيبي الكلام ده منين
.
يمني وهي بتقلد اللمبي لما كان بيمتحن في محو الأميه
مالك ياحج قرفان مني كده زي مايكون في حبهاان تحت ضرسك
.
عمر انفجر من الضحك :
هههه ده انتي مسخره والله
.
يمنى وهي بتشاركه الضحك
ياشيخ قول أعوذ برب الفلق
.
عمر بضحك اكثر
ااه ياعبيطه
.
حست بالنُعاس
:عمر عاوزه انام
.
عمر بحنان
لاحظت برضه ان عيونك الحلوين نعسانه يادبشتي
بس برضه معرفناش نكلم في موضوعنا
.
يمني بصوت نعسان
:موضوع ايه
.
عمر باابتسامه واسعه
:فرحنا يادبشتي
يمني بتلقائيه
:امبارح
عمر بدهشه
هو ايه اللي امبارح يا بت انتي
يمني بصوت شبه نائم
:فرحنا امبارح والتاتا في النانا والنانا في التاتا
عمر بضحك وهي بيتأمل ملامحها النعسانه
هههههه حتي وانتي بتنامي علي نفسك مش رحماني من امك هبلك ده
.
يمني وهي بتتاوب وتميل علي كتف عمر بعد ماخدها وركبوا عربيته عشان يروحها :
هو انت تطول تجوز واحده فرفوشه وجمر نيهاااع
.
عمر وهو بيحتويها ليضمها في حضنه
باأم نيهاااع بتاعتك دي لا مااطولش ياروح قلبي
.
ساق العربيه بإيد وحضن يمنى بالإيد التانيه لحد مغطت في النوم ..باسها من راسها وهمس في ودنها برقه
بعشقك لأخر نفس فيا هفضل أعشقك

يتبع..

لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك رد

error: Content is protected !!