روايات

رواية نورين والجبالي الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية نورين والجبالي الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية نورين والجبالي البارت السادس

رواية نورين والجبالي الجزء السادس

رواية نورين والجبالي
رواية نورين والجبالي

رواية نورين والجبالي الحلقة السادسة

انتهى اليوم بين مشاكسات نورين ورنيم وسيلفا وفرحه كاميليا وهي شايفه نورين حواليها وبتفتكر سلمي في كل لحظه
بدايه يوم جديد
نورين صحيت بدري وهي بتخطط لمالك
اخدت دش ولابست سلوبت جينز بلوزة نص كوم وسابت شعرها
مالك. رايحة فين
نورين بابتسامه. نازله عشان احضر الفطار لقره عيني وجوزي حبيب قلبي
مالك برفعه حاجب. قره قلبك وحبيبك ايه المصيبه اللي ناويه عليها يا بنت المنشاوي
نورين. وانا اقدر أنويلك على أي حاجه واحشه ده انت حبيبي يا لوكه
مالك. لوكه
نورين. طبعا ياله ياله خد دش وانزل بسرعه على ما أنزل احضرلك فطار
ده انت حبيبي اااه سيبني يامجنون
مالك وهو يلف يده هو خصرها بتملك شديد. حبيبك قولتي الكلمة دي كذا مره شاكلك عايزاني اته”ور
نورين. لا لاء مش اصدي والله
انا اسفه سيبني يامالك
ام هو كان يقربها له أكثر وينظر لعينيها بسحرها الجذاب
وهي أيضا تاهت في ملامحه
نورين بدون وعي. يخربيت جمال امك يا شيخ متجوزه شاروخان
مالك بضحكه عاليه وهو يتركها. امشي يا مجنونه شاروخان ايه ده كمان انزل حضري الفطار عندي شغل
نورين. متزوقش بس يا خويه جاتك القرف
مالك. ايوه هي دي نورين اللي اعرفها

 

 

 

نورين نزلت و بصيت لقيت ماهر نازل من الجناح اللي جانب جناحها
نورين. صباح الخير يا كابتن
ماهر باحراج. صباح الخير انا اسف يا مدام نورين عشان موقف امبارح
نورين. لا عادي ولا يهمك بس قولي مين سلمي دي
ماهر. دي مراتي اخت مالك
نورين. اصدك اني شبه اخته عشان كدا اي حد يشوفني ينصدم
تاب ليه اتجوزني وسلمى دي فين
ماهر تليفونها رن وانقذنه من دوشه نورين
ماهر. يعني الوفد وصل
شخص…..
ماهر. تاب انا جاي حالا
واقفل معه
ماهر. انا لازم امشي حالا بعد اذنك
نورين. اتفضل
نورين لنفسها. اخته ياترى ايه حكايتك يا ابن الجبالي
ونزلت دخلت المطبخ
وطلعت تاني على السلم ورمت زيت
وراحت قاعدت تقرأ المجله ولا كأنها عامله حاجه
مالك نازل السلم وفجأه تنزلق قدمه ويقع ولكن يتمسك بتربزين السلم وينظر خلفه ليجد زيت
على درجات السلم
مالك بغضب. الاغبيه اللي هنا فين
مين اللي نضف الزفت ده
كاميليا. في ايه يا مالك
مالك. في ايه مين الزفت اللي نضف السلم دا كمان
شخص. انا يابيه
مالك. وايه اللي حطت زيت على السلم
الشخص. والله يا مالك بيه انا منضفه ومكنش في حاجه

 

 

 

نورين كنت قعده وكاتمه ضحكتها على منظره
نورين. في ايه يا لوكه متعصب ليه
مالك يتوعد داخله. لا ابدا يا روحي بس عايزك في موضوع مهم ورايا
نورين. نهاري مش فايت ربنا يستر
سيلفا. انتي عملتي ايه يا نورين
نورين. اقريلي الفاتحه
دخلت الاوضه وهي بتدعي ربنا تعيش وما أن دخلت حتى سحبها له واصدتمت بصدره
نورين. في ايه
مالك. ولا حاجه اصلي ناوي اتمم جوزنا ولا ايه رايك يا عروسه
نورين وشها بقى شاحب زي الأمو”ات. انت بتقول ايه انت هتستهبل
مالك. عشان تحرمي حركاتك المستفزة دي وأخذ يح”رك يديه على ضهر”ها
نورين وهي على وشك البكاء. انا اسفه والله مش هعمل كدا تاني بس ارجوك بلاش اللي بتفكر فيه ده
مالك. ليه بس يا حببتي
نورين زاقته جامد وكانها اتحولت. عشان كلكم زبا” له ومتستهلوش اي حد يقرب كلكم هدفكم قذ”ر زيكم
كلكم. كلكم بتجروا وراء شهو”تكم وبس وكانكم حيوا”نات بسبب شهو”تكم القذ” ره امي ما”تت وانا دخلت مصحه سنتين وعاشت عمري كله لوحدي ماكنش في حد جانبي حتى اسر كان دايما مشغول عني
وبدأ تبكي بهستريه وكنت كل حصونها اتهدت
مالك ضمها ليه. اهدي اهدي متخافش انا جانبك ومش هسيبك
اوعدك
نورين. ما” تت بسببه يا مالك ماكنش ليا غيرها طفله عشر سنين
مالك. اهدي واحكيلي ايه اللي حصل وازاي ما” تت
نورين بسخرية. ابويا فكري بيه المنشاوي
زمان من خمساشر سنه ماما اخدتني واخرجنا كانت بتفسحني وكنا ناوين نزور جدي ونبات معه
بس ماما غيرت رأيها وقررت ترجع البيت ورجعنا وبابا اه
كان جايب واحده رخ” يصه معه البيت على أساس أنها مش موجوده
دخلت وشافتهم في اوضه نو”مهم وانا كمان كنت موجوده معها
لما شافته انهارت وخرجت من الفيلا جري و ساقت العربيه بجنون لحد ما عملت حادثه وما”تت
وبعدها انا رفضت ألموضوع وكأنه محصلش ودخلت في حاله انهيار عصبي وبقيت اكر” هه وكنت بعمل مشاكل كتير وانا مش طايقه
سفرني على أمريكا دخلت مصحه نفسيه سنتين مكنش بيسأل عليا ولا مره وبعد مخرجت منها دخلت مدرسه داخليه كل ما واحده تعرف اني كنت في مصحه نفسيه تسيبني عشت عمري كله وحيده معنديش غير ساره وأسر بس بس عارف لما كلموني وقالولي انه تعبان خوفت عليه اوي يا مالك وطلعت كدبه عشان انزل مصر واتجوز اسر وساعتها كر”هته اكتر وهربت من الفرح واتجوزتك انت يا مالك
ماما كانت بتحبه اوي يا مالك وهو خانها
مالك. اهدي اهدي ماتخافيش انا معاكي ومش هسيبك

 

 

 

حكايه نورين والجبالي
نورين من كتر العياط نامت في حضن مالك ومحستشي بالوقت حواليها وهو كمان بقى واخدها في حضنه بتملك شديد كأنه خايف حد يخط”فها منه
مالك لنفسه. شاكلي حبيتك يا بنت المنشاوي اعمل ايه يا نورين انا بقيت خايف تبعدي عني ايوه بحبك بحب جنانك بحب عفويتك
عمري ماتخيلت اني احب ويوم ما احب احب مريضه نفسيه
عارفه يا نورين أن قبل ما اعرفك مكنتش برجع من الشركه كنت دايما احب اشغل نفسي بالشغل
عشان كنت برجع البيت واكون وحيد بس انتي دخلتي حياتي بجنونك وطيبه قلبك ومشاكسات
خاليتيني احب اقعد اناقر معاكي
كأنك حته مني
واخذ يلمس شعرها بهدوء ثم تابع
اوعدك يا نورين اخلص من كل المشاكل اللي عندي واعترفلك بحبي وأعلن للعالم كله انك مراتي
اوعدك اكون جانبك دايما
فجأه جايله اتصال
مالك. الوا ايوه يا ماهر في ايه
ماهر. الوفد الانجليزي وصل يا مالك انت فين. لازم نوقع العقود معاهم
مالك وهو ينظر لنورين. ماهر اتصرف انت انا مش هاقدر اجي الشركه
ماهر. ليه في ايه انت كويس
مالك. ايوه كويس بس في حاجه مهمه بعملها دلوقتي
ماهر. مالك لازم تيجي دا آخر معاد لينا مع الوفد تعالى على الأقل احضر الاجتماع و أمضى العقود وابقى ارجع
مالك. ماشي يا ماهر جايلك

 

 

 

أغلق معه ونظر لتلك النائمه بين احضانه
مالك. معليش هارجعلك تاني
وتركها بهدوء شديد وخرج
كاميليا . مراتك فين يامالك
اوعي تكون عملتلها حاجه انت عارف انها طيبه بس بتحب تشاكسك
مالك بابتسامه. لا ياماما معملتهاش حاجه هي نايمه بس تعبانه شويه
كاميليا. ماشي يا ابني
مالك. صحيح يا ماما في ناس هيجوا القصر عشان يجهزوه لحفله النهارده
كاميليا. ماشي يامالك بس ايه موقف نورين
مالك. اصدك ايه
كاميليا. هتعلن جوازكم
مالك. ايوه بس مش دلوقتى لازم اخلص حقي من الأف”عى اللي حواليه وابعدها عن أي خطر
كاميليا. ماشي يا ابني ربنا يهديكم
خرج مالك وراح الشركه
في اوضه نورين
كانت نايمه وحلمت
شافت مامتها جايه عليها من بعيد
نورين. ماما وحشتيني اوي ياماما
انا عايزه اجيلك
امها بابتسامه. بس انتي لسه إدامك مشوار طويل لسه هتحبي وتتحبي وتعيش ايام مليانه حب
وسعاده لسه هاعيش الحياه مع شخص يتمناكي وهتتجوزوا وتخلفوا وتجوزي ولادك
نورين. بس انا خايفه. خايفه احب أو أقرب من حد.
امها. بس هو هيساعدك

 

 

 

نورين. مين اللي هيساعدني
امها. كل حاجه هتبان في وقتها
خلي بالك علي نفسك يا روحي هزورك تاني
ثم اختفت
في اوضه سيلفا
سيلفا بغضب. يعني ايه يا شريف
شريف. يعني هحاول اجي يا سلفا
سيلفا. شريف انت خطيبي ومبشوفكش غير في المناسبات
حتى كمان الحفله دي مش هشوفك فيها ده حرام والله
شريف بحب وهدوء. والله هحاول انزل اسكندريه انتي عارفه اخوكي
هريني شغل هنا و كل شويه صفقات
سيلفا بحزن. ماشي يا شريف ربنا يوفقك بس خلي في علمك البنت لما مش بتلقى الاهتمام من حبيبها بتضطر تسيبه
شريف بحزن. سيلفا سؤال واحد بس هسالهولك
سيلفا. اسال
شريف. انتي عارف اني بحبك صح
سيلفا. اكيد يا شريف
شريف. بتحبيني
سيلفا. اكتر من اي حد في الدنيا
شريف. ممكن تستحملي الوضع دا شويه لحد بس ما ظبط اموري
عشان اقدر اعيشك في نفس المستوى بتاعك
سيلفا. بس انا مش فارقه معايه إيا كان المستوى اللي هاعيش فيه انا فرالي اني اكون معاك
شريف. بس انا مقبلش البنت اللي هكمل معها بقيت حياتي تتمرمطت معايا انا هوفر ليك كل حاجه جميله
عشان انتي زهره قلبي لايمكن اسيبك تتدبلي انا هاعمل كل حاجه عشان نتجوز في أقرب وقت بس كمان اكون جهزت فيلاتنا
سيلفا. بحبك يا شريف ربنا يخليك ليا
شريف. ويخليك ليا يا قمر
💞نسيبهم يحبوا في بعض ونروح لمالك وماهر
في الشركه
بعد الاجتماع
ماهر بغضب. ازاى عايزني اسيبه يا مالك بعد اللي عمله في سلمي

 

 

 

وكمان خط”فه لنورين بعد جوازكم
مالك ببرود. كمال لسه دوره مجاش وانا مترتبله مصيبه هتنزل عليه زي الصعقه
ماهر. حق سلمي لازم يرجع يا مالك
مالك. مالك صقر الجبالي مبيسبش حقه ولا حق اخواته ولا اي حد يخصه وكمال هيدفع التمن غالي اوي
في فيلا مالك
تستيقظ نورين ولا تجد مالك
ظبطت نفسها وخرجت
نورين. ازايكم يا بنات
رنيم. نورين كويس انك صحيتي ياله بينا عشان نشتري لبس للحفله
سيلفا بضيق. انا كنت شاريه فستان من كم يوم روحوا انتم
نورين. مالك مبوذه ليه يخربيت الفقر
سيلفا. شريف يمكن ميجيش الحفله وبقالي اسبوعين مشوفتهوش
نورين وهي تبتسم بخبث وتجلس أمامها. شريف مين
سيلفا. خطيبي
نورين. ومش جاي ليه عليه تار
سيلفا. عنده شغل وحكيت ليها عن ظروف شريف
نورين ببعض الحكمه التي لاتملك منها شي. تاب وايه المشكله واحد بيشتغل عشان يوفرلك كل حاجه تطلبيها
سيلفا. بس انا عايزه هو يا نورين
نورين. يبقى استحمل شويه يا سيلفا واكيد ربنا هيعوضكم
سيلفا. يارب
رنيم. كفايه رغي بقى وياله بينا

 

 

 

رنيم لبست بنطلون جينز ازرق و بلوزة زرقاء باكمام طويله وفردت شعرها الاصفر
ونورين لبست بنطلون أبيض واسع وبلوزه جملي وكانت جميله
خرجوا الاتنين
نورين. في ايه مين دول
رنيم. دول البودي جارد اصل مالك رافض أن أي حد يخرج بدون حراسه
نورين. تمام
خرجوا وراحوا اتيليه فخم
وكل واحده اشترت ما يلزمها
كل ده وهم تحت المراقبة من قبل رجاله كمال
رجعوا القصر على العصر كدا
نورين. روحي بقى خدي شاور جميل كدا وجهزي نفسك هاجي اظبطلك مكياجك
رنيم. ماشي يا قمر
نورين. بس يارب المز يجي الحفله
رنيم . يارب
رنيم روحي ياله وانا هاروح اشوف كوكي
تتجه نورين ناحيه المطبخ
نورين. ازيك يا قمر
كاميليا. كويسه يا حببتي وانتي
نورين. ماشي الحال
تحبي اساعد في حاجه
كاميليا. منحرمش منك يا قمر بس الطباخين هنا جهزوا كل حاجه انا كمان مش بعمل حاجه بشرف عليهم بس
نورين. ماشي انا هتطلع اخد شاور واجهز
اتجهت نورين ناحية غرفه رنيم
وكانت وقتها رنيم في الحمام
نورين. رنيم هاعمل مكالمه من تليفونك
رنيم. ماشي
لتتصل بصديقتها ساره
نورين. اقول صباحية مباركه يا عروسه
ساره. نورين انتي فين يا بنتي وايه حكايه جوازك
نورين. سيبك مني وقوليلي عملتي ايه مع أسر
ساره. علاقتنا التطور اوي حتى عرفت انك كنتي مخططه لكل حاجه مع أسر قبل ماتيجي مصر
نورين. أي خدمة

 

 

 

ساره. نورين انتي اتجوزت مين
نورين. مالك صقر الجبالي ارتحتي
ساره. منافس عم فكري
نورين. ايوه
ساره. خالي في علمك هو منساش اللي انتي عملتيه يوم الفرح بس هو مشغول دلوقتي في مشروع
نورين ببرود. هو طول عمره مشغول مش هتفرق
نورين. هكلمك تاني يا ساره سلام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نورين والجبالي)

اترك رد