روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية قدري ونصيبي الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية قدري ونصيبي البارت الأول

رواية قدري ونصيبي الجزء الأول

قدري ونصيبي
قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة الأولى

انا اتجوزت عليكي
اكيد بتهزر بس هزار بايخ على فكره
انا بقولك مش باخد رأيك وبعديين هو دااا القميص الي فضلتي تكوي فيه ساااعه
مصطفي انت واعي للي بتقوله
ايوا اما اجي نكمل كلامنا معطينيش فرصه واخد الجاكيت ومشا
بقلمي بسمله بدوي
وقفت شويه مصدومه مش مصدقه
ثواني والباب خبط جامد
ايوا مييييين حاضر يالي على الباب
انتيي مين سمحلك تدخليي براا اتفضلي اخرجي برااا
عدت من جنبي وفتحت الباب على وسعه وراحت قعدت على الكرسي ببرود وحطت رجل على رجل ومبتسمه ابتسامه شماته
_برااا ياتماراا برااا انتي ليكي عين تيجي ولو جايه ندمانه فا احب اقولك انا مسمحاكي بس عمرنا ماهنرجع اصحاب زي الاول فا لو سمحتي برا
ابتسمت اكتر وقالت ببرود… ها خلصتي
بصتلها باندهاش…. اي برودك داا برااا يا تمارا
تمارا ببرود….. والله انا زي زيك هنا

 

 

مش فاهمه
بقلمي بسمله بدوي
بصي ياستي دا بيتي زي ماهو بيتك… اوبس نسيت اقولك ماخلاص واحب اقولك انتي الي لمي هدومك وبرا يا قدر
قدر بغضب……. ماتلمي نفسك بقااا انا من الصبح سكتاالك اتفضليي اخرجي برااا والا هتشوفي حاجه مش هتعجبك يا ميار
ميار بسخريه……. انتي شكل الصدمه اثرت عليكي يا عيني ههه بصي عشان تتأكدي هتصلك بيه ههه
بحاول امسك دموعي على قد ما اقدر، ثقتها بتأثبت كلامها قاطع شرودي صوته
مصطفي….. نعم ياروحي
بقولك يابيبي انت فين الوقتي
في الشغل يا حبيبتي
تيجي بالسلامه ياروحي، بقولك متعديش عليا عشان انا عندك
مصطفي بغضب….. عندي فين يا تمارا
في ايه يا مصطفي عندك في البيت
مصطفي بصوت عالي وعصبيه…… ليييه روحتي انتي… قولتلها على حاجه
ايوا
مش قووولتلك انا الي هقووولها مش انتي
مصطفي متعليش صووتك عليا في اي انت ناسي ان انا ام ابنك ولا اي
مصطفي هدا وحاسس بالذنب…. انا جاي في الطريق اهو وقفل
بقلمي بسمله بدوي
تماره بشماته… هاا اتأكدتي يا كوكو
قدر جريت على اوضتها وقفلت الباب عليها

 

 

 

الباب خبط ودخل مصطفى بلهفه…. هي فين قدررر قدرررر
اول ما سمعت صوته فتحت الباب وقولت بجمود….. ليه عملت كدا يا مصطفى
نفسي نفسي اخلف بقالنا 5سنين متجوزين ومافيش خلفه
قولت بانكسا*ر: بس انت سمعت الدكتوره بودانك وهي بتقول ان احنا حلوين بس مسأله وقت
هستنى اكتر من كدا اخويا الي اصغر مني خلف وانا لسا واحنا متجوزين قبل منهم بكتير
_حرام عليك يا مصطفى والنبي استنى شويه
اسف الوقت اتأخر خلاص انا اتجوزت
لسا هتكلم لقيتها قالت بسرعه ونفس الابتسامه على وشها ابتسامه شماته …… ونسيت اهم حاجه انك طلقتها الصبح
لحد هنا وخلاص طفح بيا الكيل انهار’ت في العياط….. لا صح والنبي قوول ان دااا كذب صح كذب صح والنبي لااااا
لسا هيقرب مني قومت ومثلت القوه……… فين ورقتي
مصطفى: قدر استني
تمارا بغضب…… مصطفي اعطيها ورقتها يالا
كنت بقول في نفسي….. لا عمره ما هيعملها هو بيحبي لا بس هههه طلع الورقه واديهالي وحاطط راسه في الارض، ضحكت بسخريه ودخلت لميت هدومي ولبست
وخرجت لقيته قاعد ساكت و تمارا اول ماشافتني….. مصطفي حبيبي انا عايزه فراوله شكل ابنك هيغلبنا اوي ههه امبارح مانجا والنهارده فراوله ههه
خرجت ودموعي على خدي…… مصطفي دا اخر كلام عندك
مفيش رد
تمارا: ماخلاص بقا الله طلقك ياحبيبتي افهمي بقا اوووف

 

 

 

بصيت لمصطفي انه يتكلم او يدافع عني خذ’لني ومتكلمش ، اخدت شنطتي ومشيت
مش عارفه اعمل اي، ياترا اي ردت فعل امي وابويا اما يعرفوا اني اطلقت دا ممكن يحصلهم حاجه يااارب مجتمعنا و*حش اوي لست المطلقه واخويا ومراتي ما هتصدق دي ما بطيقنيش ياااارب، فجأه لقيت عربيه جايه بسرعه مكنتش شيفاها من دموعي وبعدها محستش بحاجه
صحيت لقيت نفسي في اوضه غريبه بس على ما اعتقد انها اوضه مستشفي ايوا، افتكرت كل الي حصلي وقعدت اعيط جامد
الباب خبط قولت بصوت باكي مبحوح من العياط…. ادخل
سمعت صوت رجولي جذاب…. الف حمدلله على السلامه يا مدام انا اسف جدا ليكي بسببي انتي الوقتي هنا انا الي خبط*ك بالعربيه
_وو لايهمك حضرتك
انا بردو دكتور الي متابع حالتك، واحب اقولك انك الحمدلله بخير والجنين بخير
برقت وفرحت جامد…. جنين
ايوا حضرتك حامل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ونصيبي)

اترك رد

error: Content is protected !!