Uncategorized

رواية حكاية وعد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم فاطمة أشرف 

رواية حكاية وعد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم فاطمة أشرف

رواية حكاية وعد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم فاطمة أشرف

الكل جرا عليها

وعد:مريم مالك مريم

نور:مريم فوقي مريم مرييييييم

محمود شلها و نيمها ع السرير و جاب ميه و قعد يفوقها و برفان و كدا

مريم بدوخه:ا ادهم م محمود اااه دماغي ليه ليه كدا ي ادهم ا ا انا اعتبرتك اخويه اا ااه

محمود :مريم فوقي… حبيبيتي 

بيحط أيده عليها لقها سخنه 

محمود:احيييه دي سخنه مولعه لزم اطلب الدكتور

محمد طلع الفون ورن 

محمد:الو دكتور عزت معلش عيزك ف كشف مستعجل……تمم مستني حضرتك…….اهو جي ف السكه

بعد شويه

الدكتور:متقلقوش ي جماعه دي تخرف من السخنيه انا ادتها ابره و هتبقا كويسه و تمشي ع الدوه دا لمده يومين بس هتبقا كويسه انشاء الله 

هند:معاد الدوي امتي 

الدكتور:مره كل 8سعات و يرات بعد الأكل تاكل و بعدها ب نص ساعه تخده

محمود:شكرا اوي ي دكتور تعبناك معانا

الدكتور:شكر ع واجب ..السلام عليكم

الكل:و عليكم السلام

ماسه:اي ي مريومه فوقي كدا عيزين نتجوز بقا

عز:شوفه البت مصدقت اني اقلها تتجوزني ..انا قلت بيره محدش صدقني

ماسه:اخرص و قول حرصت

مريم بتعب:ااه ه هو ف اي ااه ا انا كنت بحلم ولي كل دا حصل فعلا

منه:اي الي حصل

مريم:ا ا ادهم شفته و و خطفني و و انا فقدت الذاكره و بعد كدا انتم ختوني منه و و اه ه هو احنا ف رمضان

حسام بضحك:حمدالله ع سلمتك ي مريومه

اسلام:كل دا حصل حقيقي ي حبيبتي

محمود:لو قولت حبيبتي تاني هخنفك 

نور:و انا هشلفطگ

وعد:بس بقا كتكم القرف ..مكنش حلم ي قلبي كان حقيقي الحمد لله انتي ف امان دلوقت 

مريم:الحمد لله

محمود: يلا خفي بقا عيزين نتجوز

محمد:اه ابسط ي عم انت اول يوم العيد ????

مريم ابتسمت

مني:خلاص بعد بكرا تبقو روحه هاته الهدوم و الفساتين عشان اليومين دول مريم تستريح فيهم

محمد: بس أنجزه ونبي الواحد تعب من كتر السنجله

مني:طب يلا نروح

نور:طب متباته هنا انهردا

محمد:كدا كدا هيباته 

وعد:لا طبعا احنا لزم نروح 

هند:اه يبني لزم 

محمود:تؤتؤتؤ مفيش الكلام دا هتباته يعني هتباته

شريف:ليه يبني مصمم احنا نروح احسن

محمد:مريم تعبانه اقعده و خلاص عشان خاطري

شريف:خاطرك غالي يبني بسـ..

محمد:مبسش انتم عارفين اوضكم ..اي رايكم ننزل نقعد ف الجنينه شويه

شريف:لا انا هنااااام

و مشي

مني:و انا كمان تعبت انهردا و عيزا انام

هند:خدني معاكي ..متسهروش كتير هاا

كلنا:حاضر

مني و هند:تصبحو ع خير

كلنا:و انتم من اهل الخير

محمد:يلا بينا ع الجنينه 

طلعنا قعدنا ع الجنينه ع الكراسي قدام البسين و الهوي يجنن و نهي الشغاله عملتلنا حجات نشربها و قعدين ف هدوء 

وعد سرحت و غنت:????بحلم بيه..انا بحلم بيه..مش قدره اخبي انا تاني عليه..دا انا من اول ما قبلت عنيه ندااااااااني????♥️????️..حبيبي معااه ..حياتي و عمري …الي انا عيشه و اجمل و اصعب قولت اااااه..تســ

اسلام:ااااه ي رايق اااااه

حسام :احم احم 

و دحرج وجري

البنات:ي رمان 

حسام :و تعاله ع حجري

البنات :ي رمان

قعدنا نضحك

منه:ها سرحتي ف اي ف غنتي بقا

وعد بصت لمحمد و ابتسمت

نور:بقلكم اي متيجه نلعب بدل الملل دا

عز:هنلعب اي بقا

ماسه:انا اقلكم نلعب الصراحه و الي مش هيبقى عيز يجاوب ع السؤال نحكم عليه حكم

الكل:اشطا 

قومنا و زقينا الكراسي بعيد و قعدنه ف الأرض و جبنه ازازه و محمد لفها

ماسه و اسلام

ماسه:امممم اسالك اسالك حسيت انك بتحب نور امتي

اسلام:لم كـا…..لا مش هينفع اجاوب بس انا حبتها فجاه كدا

“اسلام افتكر لم كانت وقعه ف مشكله مع عادل و هو وقف جنبها” 

ماسه:يبقا احكم عليك ي حلو

اسلام:استر ي رب قولي

ماسه:امممم هات 3مشابك و حط واد ف ودانك اليمين و التاني ف الشمال و واحد ف مرخيرك و غني

الكل ضحك

اسلام:ايه لا طبعا

ماسه:يبقا تجاوب

اسلام بصلها بقرف:نهي هاتي 3مشابك

الكل ضحك و هو زي الاهبل نفز الحكم 

محمد لف الازازه تاني

عز و وعد

عز:اممممم اول ما شفتي محمد حستي ب اي اول مره خالص

وعد بضحك:مكنتش طيقاه خالص مش عرفه ليه و كنت حسه أنه رخم و بارد كدا بس لم قربت منه بقا كل حاجه ليا ف الدنيا دي

حسام:لعبه معاك يمعلم

محمد لف الازازه تاني

محمد و وعد

وعد:هو مفيش غير ولي اي

محمد بحزن:وعد لو عرفتي اني مثلا عندي كنسر ف المخ و ايامي معدوده هتعملي اي فكري براحه و مترديش ع طول

وعد سكتت شويه و فعلا تخيلت دنيتها من غيره 

انهارت عياط وعد بعياط:لا لا لا ي رب يومي قبل يومك لا بجد مقدرش اعيش من غيرك مستحيل بجد متبعدش عني 

محمد بحزن:بحبك و لو موت هموت و انا بحبك 

وعد:بس بقا ليه سيرت الموت عشان خاطري بلاش بقا

محمد ابتسم و لف الازازه

منه و ماسه

منه:ماسه 

ماسه:خير

منه:سعات كتير بحس وري ضحكك و هزارك حزن ينفع تحكي و لو جزء من حزنك

ماسه بحزن و سرحان:عرفه احساسك لم البنات تعيرك ف اعدادي لأن ابوكي سوابق و سمعته سبقاه عرفه احساسك لم تصحي من النوم يقلولك يلا ع بيت جوزك الي انتي عمرك مشفتيه ولا تعرفيه و تتفجأه أنه راجل عجوز عرفه احساسك لم محدش حبك محدش عيزك رغم الفلوس الي كانت معايا بس اقل من الي حوليه عرفه احسـ…

بصت ع البنات لقيتهم متأثرين جدا و ع وشك العياط و الشباب بصين لحه جدا

ماسه :ف اي ي جماعه فكوه كدا كل دا ف الماضي انا دلوقتي مبسوطه اني معاكم 

محمد:طب كفايه لعب و نكد و يلا ي وعد غني 

وعد:تؤتؤ مش هغني

محمد:و لو قلتلك عشان خاطري

وعد:احم حم

_يعجبني كلك ي ولد كلك عجبني????..مفيش معلم ي ولد هيحسبني????

_يعجبني كلك ي ولد كلك عجبني????..مفيش معلم ي ولد هيحسبني????

ولا انا عندي قول????ولا ورايه شوء????

لوم العوازل ????ي وله لومهم تعبني ????

_يعجبني كلك ي ولد كلك عجبني..????????????

كلهم ضحكه 

يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!