روايات

رواية اجبروني على الواقع الفصل السادس عشر 16 بقلم راندا علي

رواية اجبروني على الواقع الفصل السادس عشر 16 بقلم راندا علي

رواية اجبروني على الواقع البارت السادس عشر

رواية اجبروني على الواقع الجزء السادس عشر

رواية اجبروني علي الواقع
رواية اجبروني علي الواقع

رواية اجبروني على الواقع الحلقة السادسة عشر

اسر بصدمه وفرحه ومسك أيدها باسها/اخيرااا فوقتي
سيليا شدت أيدها منه
اسر بصلها ومسك أيدها باسها بحب…./انتي لسه زعلانه مني
سيليا عيونها مدمعه جامد وساكته
اسر هو ماسك أيدها جامد وبيبعد خصلات شعرها عن وشها../ تعرفي انك زي الاطفال وشك مليان براءه وطفوله فيكي كل حاجه جميله
سيليا……
اسر عيونه دمعت / سيليا ردي عليا قولي اي حاجه والله مرام مش مراتي ولا هتجوزها
سيليا دموعها نزلت وحودت وشها
اسر حضنها جامد/والله مهتجوزها انا اكتشفت …. اتكشفت اني …اني عاوزك انتي
سيليا بصتله ودموع ف عيونها../ ل.ي.ت.ك.د.ب.ع.ل.ي.ا
(لي تكدب عليا)
اسر بصلها / اكدب في اي
سيليا برعشه/…ا.ن….ا.ن.ا.ن.ك.ت.ق.ول.ي ب.ح.ب.ك ع.ش.ا.ن ص.ع.ب.ت ع.ل.ي.ك
وعيطت جامد
(أن….أن انك تقولي بحبك عشان صعبت عليك)
اسر مسح دموعها بحب وبا”سها ف خدها بحب/عشان فعلا طلعت بحبك انتي
سيليا بصتله بدموع وعدم تصدق
اسر مسك أيدها/صدقيني والله مش بكدب عليكي…كان غصب عني لما معاملتي ليكي بس كان في دايما حاجه بتشدني ليكي مكنتش عارف اي هي كنت دائما بقول انك طفله بنسبالي مش اكتر بس بعد كدا كل دا اتغير ف لحظه كاني بقيت حد تاني كأني اتبدلت لشخص تاني بروح بوجودك من غير روح من غيرك تعرفي ونتي ف غيبوبه كنت حاسس اني شخص بلا روح كنت هتجنن ي سيليا عليكي…طيب تعرفي مرام لما عملت الحا ..دثه مكنتش كدا وكنت عادي جدا كان دائما عمر يقولي انها مش بحبها ومسيري هقابل وحده تانيه وهعرف معاها الحب…
سيليا ساكته
اسر/…وفعلا قابلتك وعرفت الحب معاكي ..تعرفي مكنتش اتخيل اني اضعف عشان وحده ودموعي تنزل قدام حد اخر مره دموعي نزلت فيها كان لما والدي اتوفي …بس رجعت نزلت دموع تاني لما حسيت انك هتروحي مني فعلا ..انا..انا فعلا بحبك
سيليا بفرحه وحزن ودموع قالت/..ح.ت.ي و.ن.ا ك
د.ا م.ش…….. ب.ع.رف ا.ن.ط.ق ا.ل.ك.ل.ام م.ش ه.ت.ك.س.ف م.ني ا.ن.ي م.ش ب.ع.ر.ف اك.لم م.ع ح.د
(حتي ونا كدا مش ……بعرف انطق الكلام مش هتكسف مني اني مش بعرف اكلم مع حد)
اسر حضنها جامد اوي / مش مهم الناس المهم انك معايا ثانيا اتكسف من اي هو انا اطول يبقي القمر دا معايا دا لو اطول اخبيكي من العالم كله جوه قلبي هعملها
سيليا فرحت وابتسمت
اسر لمس خدها / ضحكتك جميله اوي بتخطفني من عالمي لعالم خاص
ولسه هيقرب منها ويبو”سها الباب خبط
اسر بغيظ / ادخل
ليان فتحت الباب ودخلت علي طول وبخوف جامد وراحت حضنت سيليا جامد/خوفتيني عليكي اوووي قلبي كان هيقف من الخوف
سيليا بفرحه بصتلها
ليان لمست علي شعرها بحب وباستها ف راسها/حاسه بي اي في حاجه بتوجعك
سيليا هزت راسها بمعني لا
اسر بصلها
ليان بصتله / انت اللي اتجوزتها صح
اسر /ايوا انتي قريبتها
ليان / لا انا ابقي ……
اسر استغرب وبصلها / تبقي اي …؟
ليان بضيق/ابقي ليان اخت ..اخت دنيا بنت مرات ابو سيليا
اسر بصلها بجمود / اااه
ليان وشها حمر وتكسفت
سيليا مسكت أيدها وبصت ل اسر وابتسمت وبنظرات أن لسان غير امها واختها
ليان /انا بحب سيليا اوووي وهي عارفه كدا انا غير دنيا
اسر ابتسم / معلش مكنتش اعرف اصلهم عمايلهم مع سيليا مش حلوه
ليان بزعل وإخراج/ايوا
الباب خبط
اسر / ادخل
-دخل حضنه جامد / الف سلامه عليها معن زعلان تجوز ومعرفش غير من عمر النهردا بس حسابنا بعدين مش دلوقت
اسر هو بيحضنه جامد/حقك عليا ي غيث كل حاجه جت بسرعه
كيان/هي دي عروستك ماشاء الله جميله اوي
اسر ابتسم / غيث اكتر من اخويا ودي كيان مراته
سيليا ابتسم
دخلت داليا وحضنت اسر جامد/كدا تمنعهم يجبوني
اسر حضنها جامد/معلش انا كنت معاها
راحت تحضن سيليا وباستها/يلا بقي قومي بسلامه كدا عشان تفرحوني بطفل ويسليني
سيليا وشها حمر جامد وسكتت
اسر غمزلها وضحك
كيان /بتحبي اوي كدا انك تاخدي الطل”قه عنه
سيليا وشها حمر وابتسمت
ليان قالت/بتحبه من وهي طفله
كلهم ضحكو
سيليا بصتلها بغيظ
اسر مسك أيدها وباسها/ربنا يخليكي ليا
غيث /اي دا معقول اسر باشا يبقي دا
اسر ضحك/اه معاها هي بس
داليا ابستم: الحمدلله اشكرك مكنتش اتخيل أن أسر هيبقي كدا ويحبها الحمدلله بداءت احس ان الذنب بيخف عني شويه اشكرك ياااارب
اسر /مامااااا
داليا بخضه/اييييي
اسر/ساعه بنادي علي حضرتك سرحتي في اي
داليا / ها ولا حاجه
سليم دخل /متجمعين عند النبي
كلهم قالوا /عليه افضل الصلاه والسلام
سليم / اي دااا مش معقول غيث هنا
غيث قام حضنه/انت واحد واطي زي ابن عمك اسر
سليم ضحك وحضن/انا بردو
ليان وشها جامد:ينهاااري
سليم بيبص بصدفه / اي دا….؟ انتي بتعملي اي هنا
ليان بتسرع/انت اللي بتعمل اي هنا
سيليا بصت بتعجب
اسر / انتم تعرفو بعض
ليان / لا طبعا معرفش الناس اللي زي كدا
كلهم ضحكو
سليم بغيظ/وهو انتي تطولي تعرفي واحد زي اصلا
ليان بغيظ /اه اطول واطول..اطول منك كمان
كلهم فضلوا يضحكو
داليا /بسسس في اي ي سليم احترمني
سليم/ مش قصدي ي طنط طبعا
الدكتور دخل / صباح الخير
اسر /صباح الخير
الدكتور ابتسم/لا شكلك كويس النهردا
سيليا ابتسم
اسر حس بغيره وقال/هتخرج امته مينفعش النهردا
الدكتور /لا بصراحه ي أسر بيه المفروض تفضل اسبوع هنا
اسر / انا هخلي بالي منها كويس
الدكتور / خلاص لو في حد هيبقي متابعها جامد تقدر حضرتك تاخدها النهردا
اسر ابتسم/تمام
__________________
-لا طبعا لو عملت كدا اسر هيشك فيا
•لا انت صاحبه من زمان وبيحبك جامد مستحيل يشك فيك
-بصلها
•متعرفش اتجوز مين

يتبع..

اترك رد