روايات

رواية أرض الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب البارت الرابع عشر

رواية أرض الحب الجزء الرابع عشر

رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن
رواية أرض الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم بسنت حسن

رواية أرض الحب الحلقة الرابعة عشر

 

نعمه : اااه يمري وشي بياكلني أكده لي منك لله يا حسنات
ثم ذهبت الي الحمام و هي تغسل وشها بشده ف ينضف وجهها ويظهر ب لون الاحمر الشديد
نعمه : ي لهووووي وشي ي مري اي اللي حصل
طق طق طق
نعمه : نعم
خال وسيم : يلا ي بت عريسك برا

 

 

نعمه بتوتر : شوي اكده ي بوي
خال وسيم بعصبية: يلا ي بت عشان مدخلش اطلع ميتينك بينك عايزة تتربي من جديد
نعمه : حاضر ي بوي انا طالعه
و طلع ف نظر لها خال وسيم بصدمه
خال وسيم : وه وه وه اي اللي حوصل مين اللي عمل وشك أكده
نعمه : معرفش ي بوي بس ع متوقع انو من المكياااچ
خال وسيم : ي مري يخربيت المكياااچ يخربيتكم اروح اوريكي ل عريسك ازاااي
نعمه : معرفش ي بوي
خال وسيم : اااه يربي
ام نعمه : مش يا……. ي مرررري اي اللي حصل يلهوي
خال وسيم : اسكتوا خليني اعرف افكر ازاي هنحل المصيبه دي

 

 

ام نعمه : انا عندي حل
خال وسيم : جولي
ام نعمه : نخلي وسيم يطلج بسنت و كويس جوي انو ملمسهاش عاد
خال وسيم : فكره تصدجي!!!!
ثم
خال وسيم : وسيم ي وسيم تعالي
وسيم : نعم ي خال
خال وسيم : طلج بسنت
وسيم بصدمه : انت بتقول اي
خال وسيم بغضب : بجولك طلج بسنت
وسيم : ايدا لا طبعا
خال وسيم : بص بجا ي أما تطلجها ي اما تنسي أن عندك عيله كلها اصلا
وسيم : بس ي خال انت عارف اني بحب بسنت
خال وسيم : و حصل ظرف و لازم تطلجها
وسيم : حاضر ي خال
ثم ذهب إلي بسنت وو
بسنت بحب : شوفت ي وسيم الفستان حلو اوووي عليا ازاي
فنظر لها وسيم

 

 

وسيم : بسنت انتي طااالق طاالق طااالق
بسنت بصدمه نظرت له
بسنت : وسيم قول انك بتهزر قول كدا عشان خاطري
وسيم : لا مش بهزر ادخل ي مولانا ( المأذون )
دخل المأذون و بعد دقائق
المأذون : تم الطلاج
خرج وسيم بسرعه و ظلت بسنت تنظر إلي الفستان ب حسرة و دموع
ثم تسمع صوت دوشه ف الخارج فتخرج هي بفستان الفرح ف تري أن خال وسيم و وسيم و راجل معه هي لا تعرفهه و يوجد شاب ورائه يلبس جلبيه و لديه كرش و منظروا لاحول و لا قوه
خال وسيم : وفيها اي يعني أو متجوزش نعمه و اتجوز بسنت ها فيها اي
الراجل : احنا متفقناش ع أكده مفيش اي ولو هتدخل عيله سلاام أكده
اسماعيل : وانا عايز نعمه ي بوي ها أنا بحبها و عاوزها
ثم يسمعون صوت شخص ف خافوا و نظروا الي الأرض و هم مرعوبين و بسنت لا تفهم لماذا فعلوا كهذا ف ظلت ع حالتها و هي رافعه راسها ( انا محدش يهمني بقا ها 🙂😂😂😂)
_ اي اللي بيحصل اهنيه
خال وسيم : مفيش حاجه يعمده شويه مشاكل

 

 

العمده : مشاكل و انا موچود كيف دي
خال وسيم بتوتر و هو ينظر الي الأرض بخوف : احنا اسفين ي عمده
العمده : قولوا اي المشكله
فيرد سلام ( بفتح السين ) بخوف : احنا مشكلتنا كانت ف تار ف حلينها بلجواز و حاليا كنا متفقين ع نعمه و دلوقت عايزين يجوزوا ابني لبسنت
فيظهر شخص و يكون ابن العمده فهد المنياوي
فهد بقوة : اي اللي بيوحصل اهنيه
جميع ما كان موجود ظل ساكت و كانو مرعوبين ب معني الكلمه و لكن بسنت ظلت كما هي رافعه راسها لا تعرف لماذا يفعلوا كهذا
العمده : اجعد يفهد خلينا نفهم اي اللي بيوحصل اهنيه
و بالفعل جلس العمده و عمو فهد و خال وسيم حكي لهم كل شئ غير ان وسيم كان كتب كتابه ع بسنت
خال وسيم : انا عايز قرار نهائي ي عمده
العمده : الهوليله دي نتخلص النهارده بجواز ابني فهد
وسيم بخوف: يعني فهد بيه هيتجوز مين
فهد نظر إلي بسنت بقوه : انتي
بسنت : نعم !!!
فهد : اي هتجوزك
بسنت : انت مجنووون
فشهق جميع الناس من جرئتها ف نظر إليها فهد بغضب شديد
فهد بغضب شديد : انتي كيف ي بت انتي تجوليلي أكده
ثم تقدم منها بخطوات سريعه فجرت هي الأخري إلي وسيم و حضنته
فهد بغضب اكبر لدرجه ان عنيه للون الاسود

 

 

راح وشد بسنت من حضن وسيم اللي أنصدم بعد كل دا و طلقها ولسه بتتحما بيه
بسنت بدموع : لأاااااا سيبني باللله عاااااااااااا وسيييم الحقني عاااااااااااا سيبني اااه
فهد بغضب : بتحضني راجل غريب انا هوريكي
بسنت بدموع : والله اسفه مش هعمل كدا تاني
فهد : و مين جالك انك هتجدىي تعملي أكده تاني
بسنت بخوف : لي لالا انا مش عايزه اتجوزك لاااا
فهد : يبقا هتتجوزيني غصب عنك
و بعد دقائق
المأذون : بارك الله لكما و جمع بينكم بخير
بسنت و هي تنظر إلي وسيم بكسرة و غضب و حزن ووو
فهد : يلا ع بيتك ي…..ي عروسيه
بسنت بخوف و دموع : ممكن افضل هنا النهارده ع….
قطعها
فهد : لي متچوزه سوسن ولا اي
بسنت بدموع نظرت إلي وسيم و كأنها تقول له اعمل اي حاجه انقذني
فهد و هو يسحب بسنت ورئهه و جميع من في البلد ورائهم
بسنت و هي تنظر إلي فهد بخوف : هو ….. الناس دي جايه ورنا لي
فهد ببساطه : هتعرفي كل حاجه و لا اقولك عشان يعرفوا اذا كنتي شريفه و لا لا
بسنت : اي ا يعني اي بردو
فهد: لما تروحي هتعرفي يقطه
و بالفعل وصلوا الي المنزل بعد فتره

 

 

فهد شال بسنت
بسنت: انت بتعمل اي نزلني
فهد : اكتمي
بسنت سكتت بخوف
فهد دخل الاوضه بتاعتوا
بسنت بخوف شديد : لا لا نزلني انا مش عايزة ابقي معاك ف اوضه واحده نزلننني
فهد نزلها و بدأت يقرب منها

 

بسنت : ابعد مت…..متقربش
فهد مازال يتقرب منها
بسنت : ااااااه

 

يُتبع ..

 

اترك رد