روايات

رواية احببت عمياء الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء البارت السابع

رواية احببت عمياء الجزء السابع

رواية احببت عمياء الحلقة السابعة

وصلت رسالة لسيف مضمونها صادم لسيف
( اذيك يا سيف اخبارك ايه يا صاحب عمري امانتك معايا هتيجي تاخدها ولا اخدها انا وبصراحة بتمني انك متجيش اصل الصراحة جامدة اوي سلام يا صاحب عمري)
سيف بغضب: يا بن الك*لب يا علي والله لندمك علي اليوم الي شوفتني فية
محمد: في اي يا سيف وفين ملاك
سيف بغضب: الكلب علي السيوفي خطفها وعاوزني اجيلة علشان يسبها
محمد: وانت هتروح
سيف: طبعا هروح ومش هرجع الي بيها في ايدي
حمدان بخوف مصطنع: انا عاوز بنت اخويا يا بية انا عاوز ملاك انتوا قلتولي هتحفظة عليها هي فين
محمد: متقلقش يا حمدان هترجع
محمد: سيف خد رجالة وراك ومترجعش غير بيها
ركب سيف سيارتة وانطلق بها بسرعة الي فيلا السويسي ولاكن جائت الية رساله اخري

 

( انا قولت لوحدك يا ابن الهلالي قول للرجالة الي وراك دي تمشي وبعدين انا مش في البيت انا في *****)
سيف بغضب: والله مهسيبك عايش يا علي الك*لب
سيف للرجالة في الفون: ارجعوا انتوا هما مرقبني يالا
الحراس: امرك يا سيف بية
رجعة الحراس الي القصر وذهب سيف الي العنوان وهو بداخلة شر من علي
………………..
في فيلا قديمة جداااااا في غرفة متهالكة تجلس ملاك وعلي فمها لاصقة
نفين بفرحة وغ*ل: اخيرا هنتقم من سيف والي عملة فيا هنتقم لابني الي ما*ت من قبل ميتولد
علي بجدية: يالا هو في الطريق جهزتة كل حاجه
ملاك بكتمة: امممممممم امممممممممم
علي بغل: وفري نفسك يا حلوة الي جاي هتحتاجي فية نفسك اكتر
علي للرجالة: يالا يا بني منك لية اجهزة علشان المفجاة الي مقدمها لسيف هتعجبة اووووي
نفين بغل: انا لازم اخد حق ابني وحقي
قالت ذالك وهي تسحب ملاك من شعرها وتضر*بها بكل قوة وملاك تصرخ با*لم مك*توم هما لا يعلمون انها عمياء
علي: خلاص كفاية كدة يالا افتح

 

فتح احد الرجال حفرة محفورة وعليها غطاء حديد وقفل جامد جدا
علي بغل وكرة: شايفة دا قبرك واسع اهو وجميل متقلقيش هترتاحي اووووي
ملاك بخوف وصريخ وهي تهز راسها بهستريا: امممممم امممممم امممممم
حملها الحراس وهم يوضعوها في القبر ويردمة عليها
الحارس: الحق يا باشا سيف باشا خلاص داخل علينا
ضغط علي علي زرار فانفتح بوابة من الحائط لسلم داخلي بطل علي الجنينة الخلفية فورا دخل هو ورجالة وهرب بسرعة قبل وصول سيف وهو يبتسم بخبث ونفين بفرحة شديد
…………………….
صافي بغضب: عجبك كدة يا طنط يسبني يوم الفرح ويمشي علشان الجربوعة
جهاد: خليكي هادية كدة ووريها اللعب علي اصولة وبعدين انا عارفة انك مش حامل
صافي بصدمة: ازاي عرفتي
جهاد بسخرية: اصل انا عارفة ابني مش بيطيقك وبعدين انا غطيت علي الموضوع علشان انا عاوزاكي انتي تكوني مرات ابني مش الجربوعة دي فهمتي ويالا بقا انتي وشطرتك
صافي بعدم فهم: اعمل ايه يعني يا طنط

 

جهاد: هتغضلي غبية هو دلوقتي تحت ايدك يعني خلية يكرة الجربوعة دي العبي علية هو انا الي هعرفك
صافي: هو مش طيقني اصلا
جهاد: من الناحية دي اطمني سبيها عليا انا هتصرف يالا اطلعي اجهزي علشان لو جوزك جية اة صح وخلي بالك من الي في بطنك
لتغرق صافي في الضحك مع جهاد وصعدت كل منها الي غرفتها وهم لا يرون من اللذي يراقبهم وقد سمع حديثهم سويا
……………….
في منزل حمدان
تضع سمية يديها علي قلبها
سمية با*لم: استر يارب استر يارب
حياة: مالك يا ماما انتي تعبانة ولا اي
سمية بدموع: ملاك مش كويسة ملاك فيها حاجه
حياة بقلق: هيكون فيها اي بس يا امي هي مع جوزها وبكرة نكلمها
سمية بدموع: لالا رني علي ابوكي قوليلة ملاك كويسه ولا اي
حياة: حاضر يا ماما بس انتي اهدي بس
اتصلت حياة علي ابوها الذي رد عليها ببرود
حمدان: هااا خير يا ست سمية
حياة: انا حياة يا بابا حضرتك عامل اي

 

لتسحب سمية الهاتف من حياة
سمية بدموع: ملاك فين يا حمدان ملاك كويسه
حمدان ببرود: اة كويسه هتكون فيها اي يعني دي عايشة عيشة محدش يحلم فيها ويالا غوري ورايا شغل
سمية وهي تغلق الخط وتجلس تبكي با*لم علي ملاك وحياة تضمها وهي تبكي ايضا فملاك ليس بنت عمها بل هي اختها وتوامها في الحياة
دخلت سمية الغرفو واغلقت علي نفسها وهي تفتح الدولاب وتخرج منها كيس متوسط وتخرج من الكيس صورة
سمية ببكاء مرير: انا اسفة يا سندس معرفتش احافظ علي ملاك ولا عارفة حتي اخد حقك انا ضعيفة اووي انا عارفه الي قت*لك وصدقيني هاخد حقك الله يرحمك يا سندس انتي و كمال ومروان ثم اغلقت الكيس وذهبت لتصلي ركعتين حتي تهدا
……………….
وصل سيف المكان ودخل بسرعة ولاكن لم يجد احد
سيف بصوت عالي: عليييييي انت فين اطلع يا جبان ملااااااااك انتي فين يا ملااااااااك
اخذ يفتش في جميع الغرف حتي كاد ان يغلق الغرفة ولاكن لاحظ شئ غريب حفرة ومردومة وعليها ورقة
( هههههه انت جيت يا سيف احب اقولك انك اتاخرت اوووي البقاء لله يا صحبي والتقيل ورا)
سيف بصدمة وهو يهز راسة بهستريا: لالالالا ملااااااااك
اخذ يحفر بسرعة وهو ينادي عليها بقوة وصراخ ولاكن وجد الحراس دخلة علية
الحارس: انت كويس يا باشا

 

سيف وهو بصرخ ويحفر: احفر بسرعه بسرررررعة
حفر الحراس بسرعة حتي وجدة صندوق مقفول
الحارس: وسع يا باشا
ضرب الحارس رصاصة علي القفل ففتحة فتح سيف بسرعة ولاكن صدم عندم وجد ملاك مغلقة العينين ويوجد علي فمها لاصق ووجهها شاحب مثل الموتي
حملها سيف بسرعة ووضعها خارج الصندوق وهو يشيل اللاصق من علي فمها
سيف بصريخ: ميااااااة ميااااااة بسرعة
الحارس: حاضر حاضر
سيف بقلق: ملاك ردي عليا
وضع اذنة علي فمها وجدها لا تتنفس
الحارس: المياة يا باشا
اخذ سيف المياة وهو يغسل لها وجهها ويحاول افاقتها
سيف بصريخ وخوف: ملاااك ابوس ايدك ردي عليا
اخذ يضغط علي نفسها لكي يخرج اي تراب قد وصل لها لان يوجد في الصندوق اخرام ليهبط التراب اليها
سيف بدموع: ملاك لالا ردي عليا
وفي ذالك الوقت اخذت تكح ملاك بقوة ويخرج من انفها تراب

 

سيف بفرحة وخوف: ملاك ايوة كحي كحي يالا خدي نفسك انا هنا انا هنا اتنفسي يالا
كان يقول لها هذا وهو يحتضنها من الخلف ويرفع لها شعرها لكي تتنفس ولاكن اغمي عليها من الالم
حملها سيف وهو يخرج من هذا المكان الملعون وهو يتوعد لعلي باشد انواع العذاب وضعها بالكرسي بجانبة وقاد هو السيارة بسرعة وهو يتصل باحد
سيف: بابا كلم الدكتورة بسرعة انا جاي علي البيت وملاك حالتها وحشة اوووي بسرعة يا بابا
اغلق سيف الخط وهو ينظر الي ملاك وقام بفتح الشباك لها لكي تتنفس وهو كل وقت والاخر يتاكد من نبضها وتنفسها
سيف بغضب: والله مهسيبك يا علي الك*لب هجيبك راكع تحت رجلي
……………
نفين: اسمع بقا الخطة التانية تبدا هو دلوقتي تلاقية مشغول بعزاء مراتة
علي ببرود: طبعا انتي هتروحي زي العبيطة تدخلي المكتب ودوري فية بالمفتح الاهبل الي معاكي دا
نفين: اكيد في حاجه في المكتب
علي: تبقي غبية هو اصلا ثيبك في الشغل لهدف في دماغة هو مراقبك جدا وعارف كل تحركاتك بلاش اي حركة غباء تدمرلك حياتك
نفين وهي تحمل حقيبتها: تمام شوف اي المطلوب مني وانا هنفذة فورا سلام
ذهبت نفين ليجلس علي وهو يضحك بخبث علي شكل سيف الان وهو لا يعلم ان سيف سوف يقتلة
………………..

 

سيف وهو يدخل البين وهو يحمل ملاك اللذي راسها تنزف من ضرب نفين لها
صافي بغضب: في واحد يسيب مراتو يوم الفرح علشان الجربوعة دي
سيف بصريخ: ابعدي عن وشي غوري فين الدكتوره يا بابا هاااا هتروح مني هت*موت
محمد: هي فوق مستنياك
صعد سيف الي الاعلي وهو يدخل الغرفة ويوضع ملاك علي السرير
سيف بخوف: بسرعة بسرعة بقلها نص ساعه فاقدة الوعي وبتنزف
الدكتوره: اطلع برا خليني اشوف شغلي
خرج سيف بخوف علي ملاك وهو يجوب الطرقة ذهبا وايابا بخوف علي ملاك وجد من يضع يدية علي كتفة نظر الي الشخص وجدتها صافي
سيف بغضب: شيلي ايدك عني والي في دماغك دا مش هيحصل يا صافي وغوري علي اوضتك وصدقيني لو شوفت وشك هق*تلك يا رخي*صة
صافي بغل وهي تصعد الي غرفتها: انا هوريك يا سيف

 

بعد وقت طويل وسيف يكاد قلبو يخرج من مكانة من شدة الخوف وجد الطبيبة تخرج اخيرا من الغرفة
سيف بخوف: هااا طمنيني هي كويسه صح
الدكتوره بحزن: للاسف الضربة جات جمدة عليها اووي
سيف بخوف وقلق وغضب: يعني اي انطقييييي
الدكتوره: للاسف المريضة دخلت في غي*بوبة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت عمياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *