روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل السابع 7 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل السابع 7 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت السابع

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء السابع

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة السابعة

ريحان : ازاي
رعد :كل حاجه هتعرفيها في وقتها
ريحان :بس اح
ولم تستطيع ان تكمل جملتها بسبب يد رعد التي كانت علي فمها
رعد : اهدي قلتلك كل حاجه هقولهالك في وقتها
أومأت ريحان برأسها
وقام رعد بسحب يده وقبل جبين ريحان بعمق ثم ذهب
عند بسنت وبسمله
بسمله :يلا يا بسنت نروح علشان الليل ليل ومالك قالي متأخرش
بسنت :ماشي يلا
وذهب الفتاتان الي القصر
في القصر
بسنت وبسمله :السلام عليكم
جهاد :وعليكم السلام
ياسين بغضب :كنتي فين
بسنت تجاهلت حديثه وكادت تذهب لولا يد امسكت ذراعها وكانت يد ياسين
ياسين بصوت عالي :انا مش بكلمك كنتي فين
بسنت :وانت مالك
كريمه بحده :بسنت اتكلمي مع خطيبك باحترام وازاي تخرجي من غير ماتقوليله
بسنت :والله الكل عارف اني مخطوباله بالغصب يبقي مش من حقه يسألني كنت فين ولا الكلام ده وياريت يعتبرني مش خطبته لان الخطوبه دي مش هطول
ياسين بغضب :فعلا الخطوبه دي مش هطول
وتركهم وذهب
بسنت :اخيرا هخلص من الخطوبه دي
كريمه :بكرا تندمي انتوا دلواقتي مش فاهمين جدكم عمل كده ليه بس لما تكبروهتعرفوا
وذهبت وذهب كل من جهاد وبسنت وبسمله الي غرفهم
في مستشفي الامراض النفسيه
عند بلال
بلال : دكتور جودي عامله ايه
الدكتور ة: في تحسن بس بسيط جدا
بلال :الحمد لله انه فيه تحسن طب ينفع اخشلها
الدكتورة:معتقدش ممكن الزياره الي جايه افضل
بلال :انشاء الله طب ممكن اشوفها من بعيد
الدكتورة : ايوه طبعا اتفضل
وذهب بلال مع الدكتورة الي غرفه بها فتاه تنكمش علي نفسها وتنظر للفراغ وعينيها بلا حياة فتاة فقدت الحياة بكل معانيها
عند سيف
وقفت امامه سيارة وترجل منها رعد
سيف :اتأخرت
رعد بجمود :هوفين
سيف :في المخزن
وذهب الاثنان الي داخل المخزن
والمشهد كالاتي
هناك رجل مقيد علي كرسي وحراس رعد خارج وداخل المخزن
رعد : مين وراك
الرجل بخوف : مفيش حد يا رعد بيه
رعد :تمام انت الي اخترا وانت عارف انا مبعدش سؤالي مرتين
وقال بصوت جمهوري
هاتوا الاسد
وبالفعل قام الحراس باحضار قفص اسد
رعد ببرود:الاسد ده مكلش بقاله اسبوع ياتري لو انت قدامه هيعمل فيك ايه
الرجل : مايكل مستر مايكل هو الي قداني فلوس علشان اعمل كده
رعد بهدوء :تمام دخلوا القفص
الرجل بصراخ وخوف :لا يا رعد بيه لا لا
ولن لا حياة لمن تنادي ذهب رعد وخلفه سيف
في الخارج
سيف : رعد انت هتسافر امتي
رعد : دلواقتي
سيف : تمام بس انا مش هسافر معاك
رعد : ليه
سيف : عندي كام حاجه هعملها قبل ما اسافر
رعد : تمام بس متأخرش
سيف : تمام
عند ريحان
ريحان : دادا زينب هو رعد لسه مجاش
زينب : لا يا بنتي
ريحان : ماشي يا دادا انا هكلمه
وذهب ريحان الي غرفتها لتحاول الاتصال علي رعد
ريحان :السلام عليكم ورحمةالله وبركاته
رعد : الو
ريحان :رعد انت فين
رعد :انا جاي اهو انتي جهزتي
ريحان :اه مستنياك
رعد :تمام انا جاي
في قصر عائلة الباسل
كريمه :جهاد انتي مش هتروحي علشان توصلي حور المطار هي هتسافر انهارده
جهاد :لا يا حبيبتي رعد قال لعماد ان هما هيسافروا في طياره خاصه بس انا كلمت حور وقالتلي انهم هيعدوا علينا قبل ما يسافروا
كريمه :طب حلو ربنا معاهم
جهاد :وانت يا كريمه مش هتروحي لعلياء
كريمه :روحتلها انهارده وبكره هكلمها في التليفون
جهاد :طب حلو وهتعملي ايه مع بسنت
كريمه :ربنا يهديها انا عايزه استتها زي اختها
جهاد : انشاء الله تفرحي بيها زي علياء
عند علياء
علياء ببكاء :ارحمني ارجوك حتي طب قولي انت بتعملي كده ليه انا عملتلك ايه
بلال : انتي لسه في الاول استحملي كده علشان الي جاي
علياء بصراخ :انت مجنون بتعملي كده ليه لو انتقام انا معرفكش
بلال :متعرفنيش بس تعرفي اختي
علياء :اختك اختك مين
بلال :كفايه عليكي كده
علياء :انت بتلعب بيا انا معرفش اختك
بلال :ابتدينا الكدب
علياء :انا مش بكدب انت متعرفش اصلا لو جدي عرف الي انت بتعملوا فيا هيعمل فيك ايه
بلال :انا مبخافش غير من الي خلقني وكمان مين الي هيقولو
علياء بتحدي بعد ان مسحت دموعها :انا طبعا
بلال : وياتري هتقوليلهم علي امير برضو
هنا وقد توقف الزمن عند علياء ماذا كيف يعرف هو امير هذا الحقير ذكر اسمه فقط عصبها نعم فهي اصبحت تكره بل تكره ذكر اسمه
علياء وقد غلف الغضب صوتها : متجبش سيرة الحيوان ده قدامي
بلال بسخريه :ليه القلب حن ولا ايه
علياء :انت حيوان واه بحبه طلقني بقي
بلال اقترب منها وامسك شعرها
بلال بصراخ : مين الي حيوان يا زباله
يا قذره انت انسانه سافله
وقام بضربها حتي فقدت الوعي
عند رعد في السياره
رعد :حبيبتي احنا وصلنا يلا
ريحان : يلا
ونزلوا من السيارة وذهبوا الي داخل القصر ليسلموا علي العائله
ريحان :السلام عليكم
سليمان :وعليكم السلام
وبعد فتره من السلام والتوديع
رعد :يلا يا ريحان
ريحان :يلا بس هو فين ياسين كنت عايزه اسلم عليه قبل ماسافر
جهاد :خرج ولسه مجاش
ريحان :هبقي اكلمه يلاسلام
الجميع :سلام
وهم خارجين من الباب وجدوا ياسين داخل
ريحان :ياسين كويس كنت عايزه اسلم عليك قبل ماسافر
ياسين : حبيبت اخوكي اكيد مش هسيبك تمشي غير لما اشوفك
وقام باحتضانها
رعد بغضب :مش يلا بقي
ريحان :حاضر يلا سلام
في الخارج
ريحان :رعد مالك
رعد :
ريحان كانت تتحدث لرعد حتي وصلوا السياره ودخل رعد السياره وقفل الباب بقوه من شده غضبه وثم ركبت ريحان
ريحان :رعد ممكن ترد عليا انت مالك متنرفز ليه
رعد بغضب : ريحان اياكي ثم اياكي تحضني اي حد او تقولي لحد حبيبي
ريحان :حاضر بس انا حضنت جدي واخويا يعني مش حرام
رعد :ولااخوكي ولا جدك ولا حتي ابوكي متحضنيش حد مفهوم
ريحان :مفهوم
وذهبوا الي الطياره ثم انطلقوا الي امريكا
في داخل القصر
جهاد :ياسين كنت فين
ياسين :كنت بحضر شويت حاجات
كريمه :حاجات ايه
ياسين وهو ينظر الي بسنت :مش مهم حاجات ايه المهم بعد اذنك يا جدي عمي محمد انا عايز اكتب كتابي علي بسنت بكره
بسنت :نعم
محمد :
عند نور
ناديه :يلا يا نور الواد علي وصول
نور :حاضر يا ماما بس غريبه جاي لوحده
ناديه :يابنتي ابو وامه ماتوا
نور :طب عمو خالو ايه معندوش قرايب
وسمعوا هنا دق الباب
ناديه :معرفش بقي خلصي وانا ابقي اسالو يلا انا هروح افتح لخالك اصلي قولتلو علشان يقعد معانا لما الواد يجي
نور :ماشي
ذهبت ناديه لتفح الباب
ناديه :سيد اتفضل
سيد : يزيد فضلك يا اختي عامله ايه
ناديه :الحمد لله وانت عامل ايه ومراتك وعيالك
سيد :كلنا كويسين ونور عامله ايه
ناديه :كويسه الحمد لله هي جوي بتلبس
سيد :ماشي استني الباب بيخبط شكله جيه
وذهب سيد ليفتح الباب
سيد :اتفضل يا بني
ناديه :تعالي يا بني
وذهبت بهم الي غرفه الضيوف
ثم تركتهم وذهبت لنور
٠٠٠: استاذ سيد انا جايه اطلب ايد الانسه نور
سيد : الاول تقعد معاها وهي الي تقرار
وهنا دخلت ناديه وخلفها نور ومعها المشروبات
سيد :ناديه تعالي معايا ونسبهم يتعرفوا علي بعض
وجلست نور وهي كل هذا لم ترفع عينيها عن الارض
٠٠٠: انتي دايما بتبوصي علي الارض
نور :نع
ولكنها لم تكمل الكلمه من هول الصدمه

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *