روايات

رواية جحيم رحيم الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرا أبو الخير

رواية جحيم رحيم الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرا أبو الخير

رواية جحيم رحيم الجزء الثاني البارت الرابع عشر

رواية جحيم رحيم الجزء الثاني الجزء الرابع عشر

رواية جحيم رحيم
رواية جحيم رحيم

رواية جحيم رحيم الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر

شاب بمكر وبيتفحص جس”مها: مش باطلة يا شباب.
ميرا بترجع لورا بخوف وهم بيقربوا بنظر”تهم القذ”رة ليها ولسه هيلمس”وها ايد بتمسكهم.
ميرا بصدمه: انتي.
شوشو بخبث: مش كده ياشباب تؤ بالراحه عليها.
شاب1: دي واتاد اوي تستاهل.
ميرا بتترعش ووقفه بخوف: انتو عايزين ايه مني.
شاب2: اي هو احنا مش زيه ولا ايه ار”قصي كده زي ما عملتي معه في الفديو يا مزة.
ميرا بتبلع ريقهة وشوشو وقفه بخبث: خدوها من هنا عشان شهاب هو اه بيكر”ها بس مش هيهون عليه خدوها.
ميرا لسه هتصوت جريوا عليها وكم”موا بوقها: اممممم.
شهاب بيقوم مش بيلاقيها بيقعد يدور عليها: ميررررراااا.
سمعت صوته وبوقها مكتو”م ومدمعه وواحد واخدها وبيتسحبوا في نفسها: شهااااب.
عاملة تعافر معاهم.
الشاب بغضب: اخرسي بقا يا بت.
شاب اخر: خد خالينا نخلص.
حط منوم فقدت واعيها.
شاب1:شاف شهاب نزل ناحيتهم انصدموا استخبوا ورا الشجرة.
شهاب للحراس: انتو يا اغبيااااااء فين ميرا.
الحارس بتوتر: م منعرفش مش ظهرت يابيه.
شهاب بغضب: غوروا دوروا عليها انجزوووا.
(بصوا انا اريد عيش هذه الاجواء دي شخصيتي عشان اشوف احساس ريناد كان عامل ازاي علي راي المثل حظ امي اخدته في كمي 🙂).
شهاب وقف وظهره للشجرة بيفتح فونه وهما مستخبيين ايد ميرا ظهرت بوضوح وهو مش شايفها الشاب بهمس: شيل ايديها.
شالها شهاب بص ملاقاش حاجه مشي سمع صوت صويت جاي من جواه جري علي المصدر بسرعه انتهزوا الفرصه وجريوا علي برا واخدوها معاهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~
حب وهمس: ب ح ب ك.
شروق بصدمه: هاه.
قرب لشفيفها بحب وطبع قبله هاديه زقته.
شروق بغضب: ابعد عني.
سيف قر”بها ليه: لا هقرب اكتر.
شروق بتحاول تقوم منه بيضمها اكتر: قولت ايه.
شروق ابتسمت بخبث: طب غمض كده.
غمض عينه عضته من ر”قبته سابها قامت: عشان تتلم.
سيف بالم: يا بنت الجزمة اي مبتكليش.
شروق ببرود: اه عندك مانع.
سابته وداخلت البيت ابتسم: شكلك هتتعبيني اوي معاكي.
داخل وراها.
شروق داخلت تاخد دوش وهو ابتسم بمكر.
شروق: يالهوي نسيت الهدوم احيه مفيش فوطه اعمل ايه دلوقتي اكيد هو يلي عمل كده ماشي يا سيف انا هوريك.
شروق خرجت هو انصدم من شكلها: اعو”ذوا بالله انتي مين.
شروق ببرود: ايه قطعت الستارة عادي.
سيف بضحك: فلوسي ياناس.
شروق راحت ناحيه الدولاب تاخد الهدوم لافها بسرعه وحوطها بين ايده: ماتعبريني بقا شويه.
شروق ببرود: خلصت اطلع برا.
سيف بنفاذ صبر وغضب: ممكن اوي اخد حقو”قي كامله منك غصب وانتي عارفه.
شروق ضحكت بالم: عايز حقك صح ناسي انك طلقتني ورمتني عارفه انك تعملها يا سيف عملتها الاول.
سيف بهدؤء وبيمسح شعرها: وردتيك ليا تاني.
شروق بغضب: اطلع براااا انا بكررر”هكك بكررر”هككك كفاية يلي عملته برا خاليك ر”اجل واطلع برا سابني في حالي بقا.
سيف بغضب: بت انتي انا ساكت بمزاجي صوتك ميعلاش انتي فاهمممةةةة.
شروق بتحدي: برا.
سيف سابها وخرج ورزع الباب وراه: بني ادم برا”س 🐶 ولسه يا سيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
شهاب انصدم لاقي شوشو ود”مها علي الارض بالم: ش شهاب الحقني.
شهاب جري عليها: انتي كويسه.
شوشو بتمثيل: ضر”بتني وجريت.
شهاب: هي مين.
شوشو: ميرا وكان في حد مستنيها برا حاولت اوقفهم هربوا وضر”بوني.
شهاب بغضب: بقا كده ماشي يا ميرا.
شال شوشو وضمد جر”حها وخرج وعليه علامات الغضب والتوعد.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~~.
نور: بعت ليها هدية جميله اوي هتعاجبها.
ناهي بخبث: ههههه شكلك مش ناو”ية علي خير.
نور بشر: اتمني الهدية تعجبها.
ناهي: هنمضي سيف ازاي.
نور بخبث: سبيه ليا انا همضيه بطريقتي.
ناهي بضحك: ورينا مواهبك.
نور اتصلت علي سيف: فين انت.
سيف بهدؤء: ايه يانور عايزة ايه.
نور بدلع: وحشتني يا حبيبي هو ليه انا مش وحشتك.
سيف: ضغط شغل عندي يا نور.
نور بدلع: طب انا نورك ينفع تيجي نسهر سوء بليز انت واحشاني اوي.
سيف: مشغول يا نور مش هقدر.
نور بزن: وحياتي يا بيبي.
سيف باقتضاب: نور خلاص.
قفل معها هي كسرت الفون في الارض.
ناهي بخضه: في ايه.
نور بكر”ه: مش عايز ومشو وافق.
ناهي: اكيد معها.
نور بكر”اهيه: وحياه ا”مي ماهنيهم ببعض استلمي هديتك يا شروق.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~.
اكس ببرود: هسيبهم يتهنوا شوية بس بعدين هد”مرهم كلهم مرة واحدة وبيبص علي بنت مربوطه..
دعاء بخبث للبنت: منورنا.
البنت امممم.
اكس ببرود: هانت اوي عليكم.
(اكس حد انتو عارفينه كويس جدا جدا وهتنصدموا قوي منه مش +عز 🙄 توقعاتكم)
~~~~~~~/////~~~
مالك لعمه: يعني ايه.
عمه بهدؤء: يعني هجوز رانيا لبن مراد بيه.
مالك بغضب: مش موافق.
عمه ببرود: وايه السبب.
مالك: عشان انا هتجوزها.
عمه بضحك: تتجوز مين رانيا هههه البنت يلي انت بتكر”ه وجودها.
مالك: كنت دلوقتي غير.
عمه: حددنا الميعاد خلاص.
مالك بغضب: عمي رانيا مش هتتجوز غيري.
عمه سابه ومشي بلا مبالاة غضب مالك.
رانيا كانت سامعه ودموعها نازلة هتتجوز غير حبيبها ازاي.
مالك بيمسح دموعها: هحلها متخافيش يا حبيبي.
رانيا بهدؤء: بس انا موافقه.
مالك: 😳😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
~~~~~~~~~~~.
نزلت ولابسه تيشرت وبناطلون وسايبه شعرها هو كان قاعد بيتكلم في الفون ولابس كاجول.
شروق جايه تخرج مسكها: رايحه فين.
شروق ببرود: المول هشتري شوية حاجات.
سيف: متجوزة سوسن مليش كلمه.
شروق بكتم ضحك: تيجي يعني ولا ايه.
سيف بهدؤء: اتنيلي.
خرجوا راحوا المول.
البنات عينها عليه و الشبا ب علي شروق الاتنين اتغاظوا داخلوا محل فساتين وشروق جبت 2.
شروق بمرح: حلوين صح.
سيف بابتسامة: جدا ياقلبي.
شروق بلا مبالاة: تمم هاخدهم.
سيف اضايق راح يدفع الحساب وهي خرجت وقررت تصالحه خلاص خبطت في حد.
شروق: اسفه بج..
شهاب تنح وقلبه دق باحساس غريب وحنان العيون دي مش غريبه: ولا يهمك.
شروق باحساس مشابه: هو انا اعرفك.
شهاب بحنان: م مش عارف.
سيف جاه: في حاجه.
شهاب وبيسلم: لا انا اسف يا انسه.
سيف بغضب مسك ايده: المدام.
شهاب بص ليها ومشي وهي استغربت سيف لاحظ شدها للعربيه بعن”ف: اي عاجبك.
شروق بعدم فهم: قصدك ايه.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~.
ميرا بتفوق بتلاقي نفسها مربوطه وحولين منها شبا”ب كتير ونظر”اتهم زبا”لة اترعبت منها: في ايه.
شاب بيقلع قميصه: كل خير.
لسه هتصرخ فجاءة الباب اتكسر ووو.
بقلم ميرا ابوالخير
~~~~~~~~~~~.
سيف بغضب: نظراتك ليه ايه هو انتو ص”نف و** لي.
شروق بغضب: اخ..
سيف قاطعها بغضب با”سها وبيعلن ملكيته ليها شفايفها جابت د”م سكتت واتالمت هو ساق ومشيوا.
وصل البيت هي نزلت جري وهو ضر”ب الدركسيون بغضب بايده: كده حناني عليكي مينفعش.
ساق ومشي بغضب.
قفلت الباب ودموعها نزلت الباب خبط: اكيد حاي يصالحني.
فتحت الباب وماشيه بضهرها: مش هسامحك يا…
بتلف بتلاقي شخص داخل بتنصدم صدمه عمرها: انت مين.
…. :من صوتي هتعرفيني.
شروق سمعت الصوت وضرخت وانهارت ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم رحيم الجزء الثاني)

‫2 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: