روايات

رواية حب خاطئ الفصل التاسع 9 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل التاسع 9 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ البارت التاسع

رواية حب خاطئ الجزء التاسع

حب خاطئ

رواية حب خاطئ الحلقة التاسعة

جري محمد ومامت شهد ع الاوضة وفتحوها بصو من البلكونة لقيو شهد واسلام بيجرو علي عربية
يااا شهدددد
طلع محمد المس*دس وض*رب طلق*ة ناحيتهم وكانت قريبة من شهد
مامت شهد بصراخ:انت غبي دي بنتي
محمد:متخافيش انا بخوفها بس عشان ترجع
ض*رب ط*لقة تاني وجات ف دراع اسلام
اسلام بألم:ااه
شهد بعياط:قوم معايا ارجوك متسبنيش لوحدي يا اسلام
اسلام بدوخة:مش قادر
شهد:عشان خاطري انا هسندك اهو
مسك اسلام وشها وسند راسو علي راسها وقال بضعف:
ارجعي يا شهد ارجعي انا خايف عليكي
شهد بدموع:لو رجعت هيأذوني

 

اسلام:مفيش ام بتأ*ذي بنتها
ارجعي ونا هبقا اجي اخدك عشان خاطري يلا
شهد بدموع:مقدرش اسيبك
مسك وشها اسلام وبا*سها بحب ونزلت منو دمعة حا*رقة
ضرب محمد رصا*صة تانية وجات ف ايد شهد واغ*مي عليها…..
بعد يومين…..
كنت حاسة ب اللي حواليا كنت سامعة بيقولو اي كأني كنت ف دنيا تانية
حاسة اني نايمة بقالي كتير ظهرتلي صورة لا دا كأنو حلم
قاعدين انا واسلام ف حديقة كبير بتطل علي بحر
انا بجهز السندوتشات واسلام شايل بنت.. بنتنا!!
دي بنتنا نفس عيوني البندقية اللامعة نفس غمازة اسلام حتي شعرها زي شعر اسلام كانت جميلة بجد
اخدتها من اسلام وشيلتها وكنت ببعد وبجري بيها واسلام وراياا انا مكنتش قادرة اتحكم ف نفسي زي كأن شيئ جابرني اهرب منو ،دخلت كهف او ممر مش عارفة الرؤية مش واضحة اوي فضلت امشي ببنتي لحد م لقيت حد واقف قربت منو افتكرتو اسلام بس طلع محمد ،مسك ايدي ورسم عليها علامة ال ما لا نهاية♾️

 

وبعدها اختفت الصورة…..
صحيت لقيت ماما بصالي ومش مبطلة عياط
مامت شهد اول م شافت شهد فاقت فضلت تبوس ف ايدها وراسها وتشهق وقالت:حقك عليا يا بنتي غصب عني والله
شهد بألم:اي اللي حصل و..وفين ..هو فين
مامت شهد:هو مين قصدك الولد اللي كان معاكي
شهد:اسلام فين
مامت شهد:مش عارفة قبل م تيجي الاسعاف ببص لقيتو اختفي
شهد لسة هترد
دخل محمد ومعاه مأذون واتنين شهود وقال:حمدالله ع السلامة يا عروستي
شهد:نعم هو اي دا يا ماما
مامت شهد:انت نفذت الكلام بسرعة كدا ليه يا محمد مش نستني لما تخف
شهد بزعيق:اخف اي انتو بتقولو ايييه
محمد:اهدي علي نفسك بس دا انتي المفروض تفرحي كتب كتابك دلوقتي
شهد:اي الهطل دا ما تتكلمي يا ماما
مامت شهد:اسمعي كلامو يا شهد

 

شهد بقهر:انتي؟انتي بتقولي كدا انا مش مستوعبة اللي بيحصل والله
مامت شهد جات تقرب منها وتهديها
بعدتها عنها شهد وقالت:ابعدي عني بقا انا كل يوم بتصدم فيكي انتي ازاي امي
مامت شهد:قولتلك متعليش صوتك عليا كل دا ف مصلحتنا
شهد:مصلحتنا؟قصدك مصلحتك انتي وبس عشان تعرفي تتحكمي فيا وتخبي اللي انا عرفتو انتي مفكرة اني هسكت ولا اي دا ابوياااا
فضلت تزعق وتنهار لحد م الدكتور اداها مهدئ ونامت
بعد وقت…
شهد فاقت وكانت الاوضة فاضية فضلت تعيط في صمت
لحد م دخلت عليها ياسمين وجريت حضنتها وشهد زاد عياطها
ياسمين:ششش اهدي خالص كل حاجة تمام
شهد بضعف:طمنيني علي اسلام ارجوكي
ياسمين:اسلام كويس متقلقيش يلا قومي معايا
شهد:هنروح فين

 

ياسمين:يلا بس
طلعت شهد وياسمين م الاوضة وكان محمد قاعد قدام الغرفة والحراس ف كل مكان
محمد برفعة حاجب:وخداها علي فين
ياسمين:شهد محتاجة دكتورة نفسية وانا كنت سألت عن دكتورة هنا ف المستشفي وقالت انها عايزة تشوف شهد وتدردش معاها شوية
محمد:تمام هاجي معاكو
ياسمين:ملهاش لازمة دا احنا هنا الممر اليمين
مشيت ياسمين وشهد وشهد مستغربة اللي بيحصل بس ساكتة
محمد:الحراسة مشددة ع البوابة الامامية والخلفية
الحارس:ايوا ياباشا متقلقش مش هتعرف تخرج
محمد: تمام
في جهة اخري….
شهد بهمس:ياسمين انتي وخداني علي فين
ياسمين:هتعرفي اصبري بس

 

طلعت ياسمين علي سطح المستشفي وسندت شهد عشان تطلع واول م طلعت شافت اسلام وقلبها دق
جريت عليه وحضنتو وقالت بشوق:
اه ياربي كنت قلقانة عليك،وحشتني انت كويس!
اسلام بألم:انا كويس لحد قبل م تحضنيني
شهد بصتلو بصدمة ف ضحك وقال:انا كمان مقدرش اسيبك عشان كدا بعتلك ياسمين
لمت شهد شعرها ورا ودانها وقالت بابتسامة:باعت ياسمين عشان تشوفني
اسلام بجدية:لا عشان اخدك معايا
شهد:تاخدني فين
اسلام:هنهرب
اتسعت عينيها وضحكت وقالت:اسلام انت بتتكلم بجد هنهرب ازاي هنطير
اسلام:لا ياروحي في حاجة اسمها هيلوكوبتر وشاورلها عليها
في جهة اخري…
محمد بشك:انت متأكد م الحراسة لو شهد هربت هقتلكو كلكو

 

الحارس بخوف:والله مأمنين البوابات كويس دا حتي عند الشبابيك حاطين حراس
محمد بعصبية:امال مجتش لحد دلوقتي ليه
ومسك التليفون عشان يرن علي مامت شهد
عند شهد واسلام…
شهد بفرح وحماس:اهرب معاااه يااسمينن
ياسمين بحب:اه ياروحي هتبقي مبسوطة انا متأكدة
حضنتها شهد وقالت بصوت عالي وضحك:انا ههرب مع اسلااام انا بحب اسلام يا ياسمييين
مسك ايدها اسلام وجريو ع الطيارة وودعتهم ياسمين
في المساء….
قاعدة مامت شهد حاطة ايدها علي راسها وبتعيط وقالت:هاتلي بنتي ارجوك
محمد بجمود:بنتك هربت ومعملتش حساب ليكي خافت تتجوزني عشان حبيب القلب اللي هو اصلا ق*اتل مراتو الاولانية ومش بعيد بنتك تحصلها
مامت شهد بصدمة:انت بتقول ايه

 

محمد:بنتك بتحب مجر*م ،ان شاء الله تجيلك جث*ة بقا
مامت شهد:اخرس شالله انت
احجزلي طيارة ووديني عند امك انا تعبت م العيشة ف مصر ومش عايزة اقضي بقية عمري ف الس*جن
محمد:دا بدل م تقولي الاقي بنتي الاول،عموما يومين بالكتير وهلاقيها وهسفركو انتو الاتنين
بس علي فكرة كنتي تقدري تفهميها ان اللي حصل كان غصب عنك بدل م بتهربي م الحقيقة دايما
سلام
مشي محمد وهو ناوي يروح لبيت ياسمين عشان هي اللي هربتها
في عربية يوسف…
ياسمين:وصلو بآمان؟
يوسف:الحمدلله كويسين هيفضلو كام يوم ف الكوخ دا لحد م يشوفو هيعملو ايه
ياسمين بنعاس:تصبح علي خير بقا
يوسف:وانتي بخير..يا غزالة

 

ابتسمت ياسمين ونزلت م العربية ومشي يوسف
دخلت ياسمين شقتها ولمحت حد وقالت بزعر:انتي هنا يا خالتي!!
فضلت ترجع لورا لحد م خبطت ف..ف…
لفت وشها وبصت ف نفس اللحظة كان رفع عليها المس*دس وز*قها ع الحيطة وحاوطها……
ارجوك متقتلن*يش……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك رد

error: Content is protected !!