روايات

رواية عشقتها في انتقامي الفصل الثاني 2 بقلم أحلام تامر

رواية عشقتها في انتقامي الفصل الثاني 2 بقلم أحلام تامر

رواية عشقتها في انتقامي البارت الثاني

رواية عشقتها في انتقامي الجزء الثاني

عشقتها في انتقامي
عشقتها في انتقامي

رواية عشقتها في انتقامي الحلقة الثانية

اسر: تعالي
تاج نظرت إلي الكوخ باستغراب ثم اردفت بتوتر اي المكان ده
اسر نظر لها نظره مخيفه وقال:ج”هنمي
تاج بدأت تتوتر وخافت من طريقه اسر وقالت:جه”نم اي ي اسر انت هزارك وحش ثم اردفت بكسوف:حد يقول لمراته يوم فرحهم جه”نم
ذهب اسر لها وض”غط علي وجهها بقو”ه الم”تها
اسر بصوت مخ”يف:اه ده من هنا ورايح ج”هنم بالنسبه ليكي..هوريكي اسوا ايام حياتك
تاج الدموع كانت علي خدها من تحول اسر هو دائما في فترة الخطوبة كان يعاملها بحب وحنيه ولكن لماذا تغير هكذا..
تاج بدموع:انت بتعمل كده ليه ..انت مش بتحبني هو اللي بيحب حد بيخوفه منو كده
اسر بغض”ب: انا مش بحبك ولا هحبك ولا عمري هفكر فيكي
تاج انصدمت من كلامو ثم اردفت بقوه مصطنعه:امال اتجوزتني لييه.

 

 

اسر قرب منها اوي وبنظره ارعبت تاج:عشان انت”قم منكو
تاج بصدمه :تنت”قم..ليه احنا عملنالك اي
اسر قبض علي فكيها بقوه واردف ابقي اسالي المحترم ابوكي ثم جر”ها غص”ب عنها الي داخل الكوخ وسط صر”اخها واعتراضها ولكنه كان اقوي منها بكثير وادخلها الكوخ ثم دفع”ها بقوه فسقط”ت متالمه علي الارض
اسر:هتفضلي هنا زي الكل”به لحد ما اجي
قامت تاج بقوه والدموع تتساقط منها:انا مش عبده عندك وملكش الحق تهيني كده.. طلقني
ضحك اسر ضحكه مستهزأ من كلامها ثم أردف:متخافيش هطلقك بس اما اذ”ل ابوكي واحر”ق قلبه عليكي الاول عارفه ازاي همشي واسيبك انهارده وفي ثانيه تكون البلد كلها عرفت ان تاج احمد البنا مش بنت تخيلي كده ابوكي تجيله جلطه ويمو”ت وجدك كده كده بيكر”هك فيقوم قاتل”ك عشان متجيبيش الع”ار للعيله وامك تتخلي عنك ..ثم ضحك بشر ياااه ناري بس ساعتها هتبرد ..ثم نظر لها بقر”ف وقال:مش هموت عليكي اوي يعني
تاج:ونا اوعدك ي اسر اللي نفسك فيه ده مش هيحصل
ضحك اسر ..وتركها وذهب في الكوخ وسط سواد الليل وقفل عليها من الخارج
تاج فضلت تعيط ونظرت الي الخاتم الذي بيديها وتذكرت عندما ألبسه لها اسر يوم خطوبته
Flash

 

 

اسر بفرحه:انهارده اسعد يوم ف حياتي
تاج:مبروك لينا احنا الاتنين
اسر:نا بحبك اوي ي تاج واوعدك عمري ما هزعلك..
تاج بحب :ونا متاكده من كده
اسر:اوعي ف يوم من الايام تشيلي الخاتم ده من ايدك ده رمز حبي ليكي واسمنا موجود عليه
تاج بكسوف:حاضر
Back
قامت تاج بخلع الخاتم بغضب ورمته علي الارض وظلت تبكي طوال الليل علي ما حدث وكل ما يدور بعقلها ماذا فعل والدها لاسر كي يفعل كل هذا
تذكرت كلام اسر لها وأنه سوف يشوه سمعتها ف البلد وهي لن تستطيع تحمل هذا ونظرات الناس لها كما أن لديها اختها الصغيره (كارمن)وبنت عمها(هنا)وهي لا ترضي أن تتشوه سمعه العائله بسببها..نظرت حولها وجدت سرير وبوتاجاز قديم (شعله صغيره).ثم سقطت دموعها وذهبت الي البوتاجاز وامسكت الكبريت وفضلت تعيط..ليه ي رب بيحصل معايا كده..وبحرقه كملت عمري ما اذيت حد ولا كرهت الخير لحد ليه الشخص الوحيد اللي حبيته يعمل كده فيا
ثم صرخت لييييه يا رب..يا رب سامحني عارفه اللي هعمله ده غلط بس مفيش بايدي حل تاني
ثم قامت بشعل عود كبريت ورميه علي السرير مما اشعل النيران في كامل الكوخ…
**********

 

 

في قصر البنا
زهراء:احمد احمد
احمد بنوم:نعم فيه اي ي زهرا
زهراء:قلبي بيوجعني اوي الله
احمد قام بقلق مالك فيه اي
زهراء ببكاء:تعبانه مش عارفه فيه اي بس مخنوقه اوي
احمد أحدها في حضنه وبدأ يقرأ لها ايات الله حتي هدأت وذهبت في ثبات عميق
*****
أما زياد فترك البيت وذهب الي المرزعه وقام بتكسير كل ما يقابله ثم جلس علي الارض وظلت يبكي علي فقدان معشوقته..
*******
عند هنا كانت قاعده مبسوطه وعماله تضحك بهستريه دخلت عليها امها(نشوي) بقلق:مالك يحبييبي فيه اي مالك
هنا :تاج كل مره تاخد مني اللي نفسي فيه حتي اسر اخدته مني.
نشوي بحزن:معلش يحبيبتي ربنا يعوضك بالي احسن منو
هنا بضحك:لا انا هاخدو هو اسر ليا وبس
نشوي:بس اسر اتجوز خلاص وهو بيحب تاج
هنا ضحكت بقول لا انتي متعرفيش أسر مش بيحب تاج ..أسر اتجوز تاج عشان ينت”قم منها
نشوي انصدمت من الكلام اللي سمعته :انتي بتقولي اي جبتي الكلام ده منين

 

 

هنا:سمعت أسر كان بيكلم حد ف الفون ومضمون الكلام انو بينتقم منها
نشوي بخوف:اوعي تقولي لحد الكلام ده وانك سمعتي حاجه ساعتها جدك ممكن يق”تلك
نشوي لا لا متخافيش بس نا لازم اظبط نفسي ..وبغ”ل قالت..لازم اكون أحلي من تاج لازم أسر يختارني انا
تركتها امها وذهبت حتي تستعد للمصيبه القادمه..
*******
أسر ف التليفون وباين ع ملامحه الحزن:حازم روح الكوخ اللي ف الجبل وخد معاك اكل وحطو لتاج واطمن هيه كويسه ولا لا
حازم أسر انت بجد اتغيرت انت …
أسر بغضب حاازم اعمل اللي قولت عليه وبلغني
حازم حاضر ي أسر بيه
قفل اسر مع حازم واتضايق من أسلوبه مع صديق عمره واتنهد بضيق …
******
راح حازم الكوخ وانصدم مما راي جري ع الكوخ اللي كان عباره عن رماد وبدموع تااااااااج

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقتها في انتقامي)

اترك رد