Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم ناهد 

ملك كانت نازله لآسيل اول لما شافت جاسر مغمى عليه جريت عليه بسرعه 

ملك بصراخ:جاسر قوم جاسر الحقوني حد يجيب الاسعاف ياجماعه 

سمعوا البنات صوتها نزلوا جريت آسيا على ابنها وقعدت تعيط 

آسيا:ابني الحقوني اتصلوا بآسر او اي حد بسرعه 

طلعت زينب تليفونها واتصلت بمدحت اول لما سمع الخبر راح على اخواته وطلعوا كلهم على المستشفى 

الدكتور:ياجماعه اطمنوا هو كويس ساليم مافيهوش حاجه 

آسر:اومال يادكتور ايه الي حصله 

الدكتور:اخوك حضرتك واخد حقنه بتوقف الجسم لفتره معينه كده بتعمل شلل للجسم وبتسبب اغماء فعشان كده فقد وعيه انا اديته حقنه مضاده 

خمس دقايق وهيفوق 

………فجأه طلع جاسر وهبد باب الاوضه بغضب اتنفضوا كلهم اول لما شافوا 

آسر:ايه الي حصل 

جاسر:آسيل خطفوها وسع من قدامي 

جري جاسر برا المستشفى وركب عربيته وطلع بسرعه يدور عليها 

آسيا بعياط:اخوكوا وراه متسيبوهوش بسرعه 

فجأه اغمى عليها ووقعت على الارض جريوا عليها وشالها خالد وراح بيها مع الدكتور يكشف عليها 

زين :آسر يلا لازم نلحق المجنون ده 

مدحت:بسرعه الحقوه وهخلي خالد يحصلكم بسرعه 

………………………….

وصل جاسر لمازن كان ف المستشفى كان لسه داخل يعمل العمليه بتاعت عنيه اول لما شافه جاسر جري عليها ونزل فيها ضرب 

جاسر بغضب:هقتلك وكتاب الله لاقتلك يامازن الكلب 

مازن بغضب:هنشوف مين الي هيقتل مين يابن السيوفي 

هجم جاسر على مازن بغل مازن مكنش قادر يشوفه فكان موقفه ضعيف 

ندى بصراخ:الحقيني ياماما رقيه الحقوني هيموته 

جريت ندى على جاسر تبعده عن مازن راح زاققها على الارض دماغها اتخبطت ف الكرسي الحديد جابت دم اغمى عليها جت رقيه وشافت الموقف 

وكام الدكاتره وصلوا قعدوا يسلكوا بينهم وبصعوبه بعدوهم عن بعض 

جاسر بغضب وهو بيحاول  يمسك ف مازن :والله العظيم لاتكون نهايتك على ايدي لو حصلها ياحاجه ياكلب 

وصل زين وآسر لقوا اخوهم بيتعارك مع مازن جريوا عليه 

مازن بغضب:انت بتتكلم على ايه 

جاسر:لو آسيل حصلها حاجه لو لمست شعره منها قسما عظما لادفنك مكانك 

وفجأه زق الدكاتره والعمال الي كانوا ماسكينه 

جاسر بصراخ فيهم:وسعوا ابعدوا عنا 

بص لمازن وقال:هقتلك 

طلع من المستشفى 

آسر وهو بيجري وراه:جاسر انتي يابني استنى رايح فين 

كان ف اللحظه دي شخص بيراقب الي بيحصل ف منتهي السعاده طلعت منه ضحكه خبيثه وبعدها اختفى 

….**********************…………..

آسر :حرام عليك استنى بقا يأخي انت اتجننت انا متأكد انه ملهوش ذنب ميعرفش الموضوع اصلا انت غبي ليه 

جاسر:وسع من قدامي عشان انا على اخري ولو مسكتك مش هرحمك 

آسر:اضرب المسني كده يلا مستنى ايه قرب كده 

فجأه اتحول جاسر لشيطان وعنيه اغمقت مكنش شايف حاجه قدامه آسر اول لما شافه خف قلبه نزل مكانه هجم عليه جاسر ونزل فيه ضرب 

جاسر مسك مازن وضربه بالبوكس ف بطنه كتير ومسكله وشه شلفطه كان آسر مش هين هو التاني كام بيصد ضربات جاسر بس مكنش بنفس قوته وصل زين وقعد يسلك مابينهم معرفش راح قاعد على عربيته واتفرج عليهم وسكت اتلم الناس عليهم بعد فتره تعب جاسر من الضرب قعد على الارض مصدق آسر إن جاسر تعب راح قاعد هو كمان قعد يحمد ربنا انه ممتش ف ايد اخوه 

جاسر بغضب لأسر:معرفتش انقذها راحت مني قصاد عيني انا هتجنن مافيش غير مازن هو السبب 

آسر:جاسر ارجوك كفايه هنلاقيها صدقني هنقلب عليها الدنيا اخوك خالد بعت للأقسام كلها وبيدوروا عليها 

جاسر :مش ههدى غير لما ألاقيها 

زين بعد صمت كتير:احنا لازم نرجع البيت بسرعه 

آسر:ليه 

زين بسرعه:قوموا العيال ف البيت بسرعه خطفوهم 

جري جاسر هو وآسر مع زين للقصر لقوا الأمن مرمين على الارض كلهم جريوا على جوه 

جاسر بصراخ:داده خديجه داده 

زين :الولاد خطفوهم 

طلع آسر فوق لقى خديجه مغمى عليها ومرميه ف المطبخ طلع جاسر على اوضة الاطفال الصغيرين ملاقوهومش 

جاسر:العيال راحوا فين والله العظيم لاقتل الي عملها 

آسر:هنعمل ايه انا معدش فيه عقل فيا العيال اختفوا ازاي 

………………………………………………………************************………………………………..

مازن بخوف :ندى حبيبتي انتي كويسه 

رقيه بعياط:منك لله ياجاسر ربنا ينتقم منك 

ندى:متخافوش انا كويسه 

مازن بتوتر:آسيل اتخطفت 

ندى بصدمه:ازاي ومين الي عمل كده 

رقيه بغضب:ماتولع ولا تختفى انتوا مالكم مش هي دي السبب ف الي احنا فيه دلوقتي ربنا ياخدها 

مازن بغضب:كفايا بقا ياماما ممكن تسكتي انا لازم ادور عليها لازم هى ف خطر دلوقتي 

بعت مازن لرجالته تقلب البلد كلها على آسيل  

*****************الدكتور :مازن لازم تعمل العمليه ضروري 

مازن:حضرتك انت شايف الوضع الي احنا فيه لازم حاليا 

الدكتور:مازن جاسر ضربك على دماغك جامد وده أثر علي الجهاز العصبي فده هيساعدنا ويخليي العمليه نسبت نجاحها تزيد مافيش وقت لازم دلوقتي 

رقيه بحزن:عشان خطري يامازن 

ندى:روح يامازن 

مازن :حاضر يلا يادكتور اتفضل 

……………………..كانت واقفه على باب اوضة ندى وبتعيط بتراقبها اول لما شافت مازن طالع مع الدكتور هربت برا المستشفى بسرعه واختفت

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *