روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل السابع عشر 17 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل السابع عشر 17 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت السابع عشر

رواية ملكت الحمزه الجزء السابع عشر

رواية ملكت الحمزه الحلقة السابعة عشر

محمد كان سايق بسرعه كبيره اوي وحمزه بيحاول قدر الامكان انوو يلحقو لحد موصل عند عماره فالمعادي محمد ركن عربيتو ونزل وركب الاسنسير وطلع شقتو وقفل على نفسو
حمزه وصل وركن عربيتو وطلع فضل يخبط مكنش فيه رد حمزه كسر الباب ودخل ووقف مصدوم
بق بيقدم رجل وياخر رجل وقلبو بيدق بسرعه اوي
حمزه بدموع ووجع…. محمد قوم متهزرش
فضل يهز فيه مكنش بيتحرك
محمد ايدو كانت بتجيب دم” كتير اوي والسكينه، مرميه جنبو وكان مقطع * شرايينو*
حمزه مسح دموعو وشال محمد وطلع بيه عالمستشفى
وصل بيه ودخلو اوضه العمليات
حمزه بزعيق…. نادولي الدكتور مراد بسرعه
الممرضه بخوف…. دكتور مراد سافر يدكتور دلوقتي ومفيش غيرك هنااا نتا الوحيد اللي تقدر تسعفو
حمزه قعد عالارض وحط ايدو على وشو بوجع…..
الممرضه مشت وراحت عند علي
…………………………………
علي كان بيسعف هاجر والدموع ماليه عيونو وبيعقملها الجروب وايدو بتعرش
الممرضه بخوف وسرعه… دكتور علي الحق
علي بقلق… فيه ايي
الممرضه بلعت ريقهاا…. دكتور حمزه جه ومعاه استاذ. محمد اخوك وهو فالعمليات وم لاقيين حد يسعفو والدكتور حمزه م راضي يتحرك الحق بسرعه
علي قلبو وقع فرجلو ولسه هيمشي بص ل هاجر
علي بسرعه… بقلك ايي روحي نادمي الدكتوره مونيره بسرعه تيجي تسعف هاجر واياك حد يسبها لوحدههااا يلااااا
الممرضه عملت زي مقال
وهو جري وراح عند حمزه
علي راح نزل لمستوى حمزه وقال بدموع…. حمزه م لازم تضعف قوم اسعفو ارجوك
حمزه بضعف… م قادر ده مقطع شرايينو
علي بذهول…. ازاي
حمزه بدموع… م هقدر بحالتي ديي م هعرف اساعدو
علي بخوف… لا لا ناا هدخل معاك وهقف معاك قوم يلاا ده اخونا يحمزه هتسيبو يروح مننا هتسمح انو ينقص مننا واحد قوم ارجوك يحمزه قوم
حمزه تتشجع وقام دخل هو وعلي دخل معاه
…………….
بعد ساعه تقريبا حمزه وعلي خرجو
حمزه بتعب…. سميه يسميه
سميه جريت بسرعه عليه….. ايوا يدكتور تحت امرك
حمزه بتعب… انقلو محمد اوضه عاديه يلا
سميه اومت براسها وراحت لطقم الممرضين وقالتلهم وكلها كانو موجودين حوالين محمد
ونقلوه اوضه عاديه
………………………………………………….
ملك قامت مالنوم بتعب بصت جمبها ملقتش حمزه
قامت ولفت الملايه حوالين جسمهاا ودخلت الحمام
خدت دش وخرجت كانت لابسه شانيل مشجر وبتنشف شعرهااا
خلصت وقعدتت عالسرير
ومسكت فونها ورنت على حمزه بس مكنش بيرد
قلقت اوي رنت فوق ال15مره بس برضو مبيردش
ملك قامت من عالسرير وقالت بخوف وقلق.. م عادتو حمزه يقفل فونو اكيد في حاجه
وراحت ناحيه الدولاب لبسه عبايه سودا بكابسين وطرحه مينت
ونزلت تحت
نزلت لاقت حمزاوي قاعد عالكرسي وحاطط ايدو على وشو وجميله بتعيط جمبيه
راحت ناحييتهم وقالت بقلق وخوف اكبر… هو هو في ايي حمزه كويس صح
حمزاوي حاش ايدو من على وشو وقال بتعب… اه يحببتي كويس متقلقيش
ملك بدموع… اصل اصل برن عليه م بيرد ونا خايفه عليه اوي
جميله راحت عندها ووقفت قصادها وقالت بغيره وقهره… خايفه عليه كنتي مين نتي حيالله مراتو ناا امو اللي يحقلهاا تخاف عليه هياا نا م نتي يماما
حمزاوي لسه هيرد فونو رن
حمزاوي رد وكان علي
حمزاوي بقلق…ايوا يعلي
……..
حمزاوي قام بالعافيه من عالكرسي وقال بصدمه…. نتا بتقول اييي
………
طب اقفل نا جاي حالاا اقفل…
جميله قربت منو وقالت بخوف… في ايي يحمزاوي ولادي مالهم انطق
حمزاوي بوجع…. علي علي فالمستشفى
وحمزه هنا
جميله كانت هتقع بس ملك جريت عليهاا وسندتهاا
ملك بخوف… طنط طنط نتي كويسه
حمزاوي بقلق… م وقتو لازم نروح ونشوفهم يلا يجميله
جميله بدموع… اه اه يلااا
ملك بسرعه وخوف… عمو عمو ممكن اجي معاك ع خاطري
حمزاوي اوم براسو ومشيو همااا التلاته
ركبو العربيه ومشي_______
____________________________
يونس كان قاعد جمب هاجر وماسك ايدها
يونس بدموع…. نوجا قومي
ساب ايدهاا وراح وقف عند الشباك وطلع فونو ورن على ايهاب
فضل يرن بس مكنش بيرد عليه
يونس اخر مزهق حط الفون فجيبو وراح قعد جمب هاجر
دقيقتين وهاجر بدات تفتح عيونهاااا
يونس بفرحه… نوجا حببتي
هاجر بوجع…. اههه اه.
يونس بدموع…. اهدي اهدي نا جمبك
مين اللي عمل فيكي كد
نوجا افتكرت اللي حصل وبقت تعيط
يونس خدها فحضنو وقال بحنيه ووجع عليهاا… اهدي ينور عيني اهدي نا جمبك اقسم بالله وم هسيبك
هاجر فضلت تعيط وتشهق فحضنو
_______________________________
علي كان قاعد عالكرسي قدام السرير اللي عليه محمد
وحمزه كان واقف حاطط ايدو فجيبو عند الشباك وعاطي ضهرو ل علي ومحمد
علي بهدوء…. ايي اللي وصل محمد لكده يحمزه
حمزه مردش
علي بهدوء…. تمم ناا م هتكلم دلوقتي لما يفوق ويبقاا كويس نبقاا نتكلم
حمزه ببرود…. تمم
علي افتكر هاجر قام من عالكرسي
وقال بهدوء…. حمزه راح اشوف مريضه واطمن على حالتها وجاي تاني
حمزه اوم براسو وعلي خرج
حمزه ولع سجاره وكان بيحاول يطلع كل اللي جواه على قد ميقدر
————————
علي راح عند الاوضه بتاع هاجر وخبط
يونس بهدوء…. اتفضل
علي دخل ويونس بعد عن هاجر وقام وقف
يونس بهدوء…. هنخرج. امته
علي بصلهااا وقال بهدوء…. هكشف عليها دلوقتي وهقولك بس اتفضل بره ع اشوف حالتها واطمن
يونس اوم براسو وخرج
هاجر رجعت بجسمها لورا ونامت ورجعت راسها
علي قرب منها وقعد عالكرسي اللي جمبيها
علي بهدوء م قبل العاصفه…. مين اللي عمل فيكي كد
هاجر ببرود…. ميخصكش
علي ببرود… تمم ناا دلوقتي هعمل تقرير وتحاليل بحالتك دي واقدمها للمركز واعمل محضر اعتداء وهجيبو برضو
هاجر بخوف…. ملكش دعوه قولت وم عايزه حقي
علي قام وراح مسك دراعهااا وقال ببرود وهو باصص فعيونهااا….. مين اللي عمل كد لاخر مره هقولك
هاجر بدموع….. اخويااااا
علي باستغراب….. مين اللي كان معاكي
هاجر برفض ودموع…. لا ده ايهاب اخويااا الكبير معرفش مين صورنا لما كنا مع بعض عند السنتر ولما كنت حاضني فنص الشارع وبعت الصور لاخويااا واخويااا عرف انو حضرتك اتخانقت مع المستر وضربتو
واديي نتيجه فعايلك
علي بتوعد…. وحياه وجعك ده ودموعك ديي لاشرب من دمو
هاجر مسكت ايدو جامد وقالت بدموع وخوف… ارجوك متعملوش حاجه ده اخوياااا وحقو ونتا ابعد عن حياتي
علي بجنان…… نتي عايزه ايي بالظبط هاااا نتي عايزاني اسكتلو نتي بتحلمي اصلاااا
ولسه هاجر هترد ايهاب فتح الباب جامد ودخل
هاجر بعدت عن علي بخوف
ايهاب قرب منها وقال ببرود…. الله الله ناقص ايي تاني الوسخه معملتوش
علي ادرك من كلامو انو ايهاب اخوها…..
علي قرب منو ومسكو من ياقه* القميص’وقال بجنان وصريخ.. محدش هناا وسخ غيرك والزم حدودك بدل مخلي الامن يرموك بره
ايهاب ضرب” بالبوكس، فوشوو خلاه وقع
هاجر بصريخ….. علي
ايهاب بقرف…. امال مهو عشيقك *ولازم تخافي عليه بس متخافيش اوي كد نا بسمي بس
هاجر قامت بصعوبه من عالسرير ومسكت في ايهاب وقالت بضعف ووجع… ع خاطري ي ايهاب سيبو ارجوك متضربوش ارجوك
علي قام من عالارض وقال بتحدي…. ونتاااا متعرفش ناا مين
ايهاب ببرود….. لا من ناحيه اعرف ف نااا اعرف كويس اوي نتا مين نتا ابن ملاجأ يحبيبي اوعى تنسى ولو داسك قطر كد ع تاخدهاااا م هيحصلللل فكرك نا ممكن ادي اختي لواحد زيك
هاجر بصتلو بصدمه وقالت…. ا ابن اييي
علي بوجع واضح اوي….. صحيح ناا ابن ملجا بس نااا عملت نفسي وكونت روحي وبمجهودي وتعبي ومحدش ساعدني تخيل بق المستشفى الللي حضرتك واقف فيهاا ديي تبقاا بتاعتي نا واخوياااا ملكناا حته اللي ربونااا ملهومش ايد ف اللي احنا عملناااا احناا عملنا نفسنااا
فاهم
ايهاب ببرود…. ملمحش ضلك ناحيه اختي فاهم المره الجايه عارف هعمل ايي هفرمك لو زنقتك هفرمك
يونس دخل وهاجر اتسندت عليه وخدها فحضنو وقال باستغراب….. في ايي مالكو
ايهاب ببرود… مفيش حاجه اطلع نادي واحده من الممرضين اللي هنااا تيجي تساعدهاا تلبس ع نخرج يلاا
يونس بهدوء… حاضر
علي بص ل هاجر بصه اخيره وخرج
ويونس خرج وراه
هاجر قعدت عالسرير بتعب…
ايهاب راح عندهااا ومسك شعرهااااا”ووقال بعصبيه….. لو شوفتك واقفه معاه هقتلك يهاجر هقتلك
وزقها وخرج”
هاجر فضلت تعيط بحرقه…….
____________________________
حمزاوي وصل عند المستشفى
ركن عربيتو ونزل بسرعه
ملك كانت بتسند جميله
دخلو بسرعه على الاوضه
جميله سابت ايد ملك وراحت. عند محمد
وحمزاوي فضل واقف
جميله بدموع ووجع…. قوم قوم يحبيبي امك قوم نا بحبكو اوي والله العظيم مقدرش اخسر حد فيكو
حمزه اتعدل وبصلهم
ووجهه عيونو على ملك بصلها من فوق لتحت والنار قادت فيه
حمزاوي بدموع… ايي اللي حصلو يحمزه
حمزه ببرود…. مفيش نتكلم بعدين يحمزاوي بيه
حمزاوي راح قعد جمب محمد ومسك ايدو وبق يبوسهااا
حمزه راح عند ملك مسك ايدهاا وشدهااا وطلع بيههاا
كان مجرجر ملك لحد مدخل بيها المكتب بتاعو
زقهااا عالحيطه وقرب منها جامد وبق يبصلها من تحت لفوق وكان بيفصصهااا
ملك بخوف شديد…. والله يحمزه ملحقتش اغير اسمعني
حمزه مردش وكان باصصلهااا وباصص لكل حته فجسمهاا
حمزه ببرود…. حلو صدرك اللي طالع بره العبايه ده حلو اوي
ملك بصت عالعبايه مكان مهو باصص ولاقت الزراير مفتوحه وقلبهاا كلو باين
قفلت بسرعه الزراير بخوف
حمزه بضحكه سخريه…. ههه ونص شعرك اللي باين دهه حلو اوي وتقسيمه العبايه على جسمك
ملك بدموع وخوف شديد…. يحمزه
حمزه ببرود…. شششش م عايز اسمع حاجهه ششش
ملك بصتلو وخافت اوي اول مره يكون كد وبرودو ده خوفهاا وكمان سكوتو
حمزه بعد عنها وطلع فونو ورن على حور…..
حمزه ببرود تام…… حور تعالى عالمستشفى وهاتي معاكي ادناء واسع وطرحه كبيره من الدولاب عندي يلاااا
ومستناش ردهااا وقفل
رما فونو عالمكتب
ملك بخوف…. طيب نتا ساكت ليه اتكلم يحمزه
حمزه راح عندها ووقف قصادهاا وقال ببرود….. عايزاني اضربك وازعقلك من عيونو
ضربهااا’بالقلم *جامد وهيااا طارت من قوتو
وقعت عالارض
حمزه نزل لمستواهاااا ومسك شعرهااا”وقال ببرود…. نا م بس هضربك ثوثو ناا هشرب من دم اللي جابك
شدها اكتر وقومها من شعرهااا””
قربها منو وقال بغضب مكتوم…. استحملت كتير اوي لاكن دلعك الماسخ استحملتو وعنادك الدايم ولسانك الطويل والحاجه اللي افضل اقول عليهاا ع تعملهاا تعملي عكسهااا ودايما تكسري كلامي
ودلوقتي طالعه بمنظرك دهه اللي شبه بتوع الحواري وخلتيني ديوث وبقرون هستحمل ايي تاني
قولي
ملك بصتلو بوجع وقال….. متستحملش حاجه نتا م مجبور يحمزه طلقني سهله اهو
حمزه ضربهاا” كف تاني ووقعت’ عالارض…..
ميل عليها ومسك. شعرهااا وقال بضحكه سخريه….. نتي بتحلمي حلم مستحيل يتحقق مستحيل بس نتي عارفه هعمل ايي هخليكي تخافي من ضلك وابقي سميني مره لو معملتش كد
وزقهاا، بعنف’
وراح قعد عالكرسي وهياا ضمت نفسهاا وقعدت جنب الحيطه
____________________________
حور نزلت م العربيه قدام المستشفى ودخلت وكانت ماشيه فاالطرقه وهيا م واخده بالهاا خبطت فحد
حور باسف… نا اسفه اسفه اوي مخدتش بالي
ايهاب لسه هيزعق فيهاا بس اول مبص فعيونهااا اتسحر واتصنم مكانو
حور كانت عماله تتاسف وتتكلم وهو ولا هنا
حور باستغراب….. حضرتك سامعني
وشوحت بايدهاا قدام وشو
ايهاب بصلها وقال بحمحمه… اه سامعك تمم ولا يهمك
حور بصت ف عيونو وقالت باستغراب…. نتا كويس
ايهاب استغرب سؤالهااا وقال بهدوء… اه
حور قربت منو ومسكت خدودو وشدتهم وقالت بهزار ومرح…. اضحك يعم نتا م واخد منها حاجه وسابتو ومشي
ايهاب كان مستغرب اللي عملتو
وفلحظه حط ايدو على خدو وقال بابتسامة…. البت ديي مالهاا بس لمست ايدهااا بتسحر زي عيونهااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك رد

error: Content is protected !!