Uncategorized

رواية بطوطة عمر الفصل السابع 7 بقلم فاطمة محمد

 رواية بطوطة عمر الفصل السابع 7 بقلم فاطمة محمد

رواية بطوطة عمر الفصل السابع 7 بقلم فاطمة محمد

رواية بطوطة عمر الفصل السابع 7 بقلم فاطمة محمد

محمد : طارق قالي علي كل حاجه.
فاطمه : وقالك انهم كانوا عايزين أنا وكريم نتجوز غصب .
محمد : أنا كنت فاكر انكوا بتحبة بعض لحد ما كريم شرحلي الي حصل.
فاطمه : وحضرتك بقا شايف أن أفضل هنا واتجوز كريم ولا اروح القاهره ادخل كليه .
محمد بص لي وفاء : وفاء .
وفاء : نعم .
محمد : من بكره تروحي انتي و عيالك القاهره وتعيشوا حياتكوا .
وفاء : بس .
محمد بجديه : مفيش بس .
وفاء بضيق : حاضر .
عمر قام وقف : طب امشي أنا بقا .
وفاء : ما تقعد يابني .
عمر : لا علشان ورايا شغل  ….أنا عايز فاطمه بس في حاجه برا .
طارق : وانت تاخدها لي. 
محمد: طبعا يابني خدها وأخرج عادي .
عمر خرج برا وفاطمه معاه.
 فاطمه : لو سمحت مش تقولي فاطمه تاني اسمي بطوط .
عمر : كنت هقول قدامهم كلهم عايز بطوط برا اكيد لا .
فاطمه : كنت عايز اي .
عمر : لو حد ضايقك أو حصل حوار تاني زي اول امبارح رني عليا وانا هتصرف .
فاطمه : تمم .
 ~~~~~~~~
عمر روح وقعد عند ايمن شويه .
( ايمن كان اتجوز ساره ابنهم اسمه أسر ٥سنين ).
ايمن : مالك مختفي من امبارح .
عمر : كنت قاعد مع بطه .
أيمن كان بيشرب مايه تفها علي عمر .
عمر بقرف : ياعم اي القرف ده.
ايمن بصدمه : فاطمه ! فاطمه الطفله .
عمر وهو بيمسح هدومه : ياعم ربنا ياخدك انت وهي. 
ايمن : طب ازاي هي مش كانت طفله .
عمر : بس كبرت وبقت قمر.
ايمن : لا ده انت تحكيلي علي كل حاجه .
ساره وهي شايله أسر : عمر مش كنت تقول انك جيت احطلك طبق محشي .
عمر : لا شكرا أنا كلت .
أسر : وانت بقا جاي هنا علشان تاكل وكمان اي القرف الي علي هدومك ده .
عمر : القرف الي علي هدومي بسبب ابوك حدف عليا مايه وكمان مش مكسوف وانت خمس سنين وامك شايلك .
أسر بضيق : ملكش دعوه.
ساره : مريم اختك كلمتها الصبح وقالت إنها هتدخل كليه تمريض .
عمر : اه قالتلي ربنا معاها .
موبيل عمر رن ورد .
فاطمه : عمر .
عمر بص لي أيمن وقال : طيب أنا هدخل اكلم فاطمه جوه .
ايمن : ماشي .
ساره بعد ما عمر مشي : مين فاطمه البت بتاعته يعني.
ايمن : لا دي فاطمه بتاعه زمان 
ساره : ااه .
أسر : هو عمر البت بتاعته اسمها فاطمه .
ايمن : يخرببتك لا متقولش كده .
أسر : مالك خوفت لي .
ايمن : مالو الواد ده .
ساره بضحك : معرفش .
عند عمر .
عمر : في اي .
فاطمه : كنت بطمن عليك.
عمر : وتطمني عليا لي جايه بعد عشر سنين تطمني عليا لا والله فيكي الخير.
فاطمه بدموع : علفكره انا العشر سنين دول انا مش كنت زي مانت مفكر ملكه ده انا كنت بموت كل يوم لما افتكر شكل بابا ولما ماما تقول إن أنا السبب ولما افتكر اني سبتك .
عمر ببرود : وانا مالي  تموتي ولا تعيشي يهمني في اي .
فاطمه مسحت دموعها : معاك حق وأنت مالك أنا بقولك لي عموما بكره احنا هنروح علي عندكوا.
عمر : تمم واحنا بيتنا مفتوح دايما امك زي ماما وانتي وعبد الرحمن زي اخواتي .
فاطمه: اخواتك !.
عمر : اه اختي زي مريم بضبط.
فاطمه بضيق : طيب سلام علشان هنام.
عمر : هو أنا مسكتك روحي نامي .
فاطمه قفلت وقعدت تعيط .
وعمر حس انه جه عليها جامد برضوا دي كانت طفله و ابوها مات قدامها لكن قال في سره : ده وهي صفيره لما كبرت مرنتش عليا الا لما احتاجتني .
عمر روح ونام .
وفاطمه نامت بعد عياط كتير .
~~~~~~~~~
  *# تاني يوم #*
عمر صحي علي خبط الباب وكلهم خارجوا وحنان فتحت وكانت وفاء وعيالها .
حنان بنوم : في حد يصحي حد كده 
فاطمه : اه احنا 
حنان حضنت فاطمه وقالت : حد زعلك ولا قالك حاجه تاني 
فاطمه حركت رأسها لمعني ” لا “
حنان بصت لي وفاء وقالت : بقا أنتي ام في أم تكون عايزه تجوز بنتها غصب حسبي الله ونعم الوكيل فيكي وفي خالها لو البت مكنت عارفت تهرب كان اي الي هيحصل دلوقتي البت كانت هيكون مستقبلها ضاع ولا كليه ولا جواز من الي بتحبه حرام عليكي والله .
وفاء : ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!