روايات

رواية وردتي السوداء الفصل السادس 6 بقلم سمية عامر

رواية وردتي السوداء الفصل السادس 6 بقلم سمية عامر

رواية وردتي السوداء البارت السادس

رواية وردتي السوداء الجزء السادس

رواية وردتي السوداء الحلقة السادسة

صحيت الصبح على تقل فوق كتفها و فتحت عينيها لقيت نفسها نايمة على صدرة و هو حاطت دراعه على كتفها
صوتت بعلو صوتها و كل البيت اتلم على الباب
و عبدالملك صحي بس عمل نفسه نايم
دخلت سحر بسرعة و لقيت نورين واقفة و بتعيط : هو بيعمل ايه هنا في سريري
– نعم ؟؟ واحد و مراته هيكون بيعمل ايه ؟
مراته ؟؟؟
بس انا متجوزة ايمن
– مين قال كده ؟
سيف : نورين اهدي انتي عبدالملك جوزك و حتى هو كان العريس في اليوم اللي جينالكم فيه
اتصدمت و قعدت على الكرسي وهي بتفتكر زعيقها ليه لما باسها و أنها كانت بتقعد تأكل اخوه قدامه
خرجت من شرودها على صوته بعد ما طلع الكل من الاوضه: جهزيلي الحمام
– انت ليه مقولتليش انك انت جوزي ؟
بصلها بنص عين : عشان اشوف عياطك كل يوم و انتي حاسه ان اللي عملناه سوا معصية
– ليه كل ده مكنتش اتجوزتني من الاول !
متقلقيش كده كده هطلقك انتي مش من مستوايا ولا حتى من الستات المفضلة عندي
– بجد هتطلقني ؟ يعني الم هدومي
ضحك و قرب منها وهي قاعدة : ده بعينك يا حلوة الاول خليني اوريكي البدوي لما بيتجوز بيعمل في مراته ايه
بلغت ريقها و قامت وقفت قدامه : بس انت متعلم و مثقف و مسافر برا يعني مش بدوي !
ضحك من توترها وقرب قدام شفايفها و اتكلم : د انا اللي بأكل المعزة كل يوم يلا حضريلي الحمام
جريت من قدامه و دخلت تحضرلة الحمام
فضلت واقفة قدام المرايا و لقيت نفسها بتضحك لوحدها و بتبرق : بقى الباد بوي القمر ده يبقى جوزي ينهار ابيض
حضرت الحمام و خدت دوش و لبست بيجامه و خرجت
هو بصلها بعصبية : قولتلك حضري الحمام تقومي تستحمي ؟
– اه مش انا اللي حضرته يبقى انا اللي استخدمه و يلا شوفلك حمام تاني ده باظ
ده باظ ؟؟ ماشي تعالي هنشوف ده باظ ازاي
شدها و شالها و دخل بيها الحمام وهي بتصوت : ينهارك اسود نزلللللني
حطها تحت الدوش و فتحه عليها فضلت تصوت اكتر و حاولت تجري بس اتزحلقت في الصابون اللي في الأرض و مسكت فيه وقعته معاها
سحر تحت : ايدا ايه الصوت اللي فوق ده كان البيت بيقع
سيف بخبث : مش عرفت أنه جوزها سيبوهم بقى
ضحكت سحر : اتلم يا قليل الادب ده اخوك و مراته
ضحك ايمن بس فجأة رن جرس الباب و راحت الخدامة تفتح
……
خرجت نورين من الحمام وهي ضهرها واجعها من الواقعة و خرج هو وراها خد لبسه و بصلها : لسا العقاب مجاش استني بس
دخل تاني و قفل الباب و غيرت هي لبسها ونشفت شعرها و لبست حجابها و نزلت كان في بنت قاعدة بشعرها و بتبصلها بقرف
قعدت نورين جنب خالتها : مين دي ؟
سحر : دي بنت عم جوزك شريفة
ابتسمت نورين و مدت ايديها : اهلا
قامت شريفة وقفت : معلش يا مرات عمي اصلي مستعجلة لما عبدالملك يصحى خليه يكلمني
مشيت وهي بتاكل في نفسها و نورين مستغربة طريقتها بس محطتش في بالها
سحر بخبث : حصل ايه بقى احكيلي
احمرت خدودها : في ايه يا خالتو
– فوق يا مرات ابني
لا والله يا خالتو محصلش حاجه د انا وقعت في الحمام و …
قبل ما تكمل لقيته نازل بكل أناقته و لابس بدلة و شعره الناعم مرجعه لورا
قرب على أمه بأس ايديها : امي انا مش هتاخر
سحر بخبث : قول لمراتك بتقولي ليه
بصلها و راح وقف قدامها و حط أيده قفل بوقها المفتوح : سلام يا حلوة
– استنى استنى رايح فين
يهمك ؟
– لا .. اه مش انت جوزي ولا ايه يا خالتو
ضحكت سحر و قامت و سابتهم مع بعض : رايح فرح و متتعوديش تسألي
– خلاص خدني معاك انا زهقت من البيت ارجوك
اترجيني اكتر كده
– لا … خلاص
خلاص خلاص يلا باي
– استنى استنى ارجوك ارجوك خدني
ضحك على أسلوبها اللطيف: قدامك عشر دقايق تكوني جاهزة
طلعت تجري بسرعة و في ربع ساعة كانت نازلة لابسة فستان موف منفوش شويه و جزمة بكعب بيضا و حجاب ابيض
انبهر بجمالها رغم انها مش حاطه مكياج كتير و فضل باصصلها و بلع ريقه
قربت منه بعد ما اتكسفت من نظراته : يلا
ابتسم : يلا
خرجوا سوا و ركبوا العربية و ملاحظتش نورين ان في حد بيراقبها
وصلوا مكان الفرح و دخلو سوا كان راقي جدا و الطبيعة خلته مميز و غريب قعدت على كرسي و هو راح يسلم على أصحابه
بس فجأة لقيت نورين اللي بيشدها من ايديها و بياخدها على جنب اتخضت و اتصدمت : ماجد ؟ انت ازاي جيت هنا و عرفت مكاني منين
مسك ايديها باسها : انتي وحشتيني اوي
شدت ايديها : ماجد انا متجوزة لو سمحت م….
بس قبل ما تكمل كان عبدالملك واقف وراها و شاف كل اللي حصل ……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وردتي السوداء)

تعليق واحد

  1. رومانسيه جميله جدا ويشتد القارئ من جمالها ورونانسيتها
    اتمنى لك التوفيق من كل قلبي عزيزتي نور

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *