رواية صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم مروة عثمان

 رواية صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم مروة عثمان

رواية صغيرتي البارت السادس

رواية صغيرتي الجزء السادس

رواية صغيرتي الفصل السادس 6 بقلم مروة عثمان

رواية صغيرتي الحلقة السادسة

وقع الصندوق من يدها لتقع ارضا والدموع متحجره بعينيها 

اتجهه ادم اليها ليحتضنها بخوف

كانت هي تنظر للصوره والصدمه تحتل معالم وجهها نور/لا اكيد دي مش حقيقه اكيد دي صور مفبركه

قالتها بصراخ وهي تبكي

ادم وهو يهداها/اشششش اهدي

نور/ادم قلي ان الصور دي مفبركه ماما مماتتش صح ي ادم انطققق الله يخليك

احتضنها بقوه خوفا عليها ليقول/اهدي يحبيبتي

نور/انا ملحقتش اشبع منها ي ادم ارجوك قلها ترجع

ادم بعيون مليانه غضب وجحيم سيدمر الجميع اخرج هاتفه ليقوم بالاتصال علي ادهم ليقول/عايزاك تعرفلي خبر موت مريهان هانم صح ولا لا

اغلق الهاتف وهو ينظر امامه بغضب وحزن علي معشوقته

_________

وقع ارضا وهو يضع يده مكان الرصا*صه 

نظر اليها نظرات لم تفهمها 

فيروز/كده اقدر اقولك باي باي

انا اخدت حق اختي االلي انت**حرت بسببك

اغمض معتز عينيه بألم وكأنه يشعر بنهايته عندما سمع خبر وفاتها

غمزت له بعينيها لتتركه وهي ترحل وتبتسم بنصر

ذهبت هي وورائها الرجال 

اخرج هاتفه بصعوبه من جيبه وهو يحاول فتح عينيه

اتصل علي صديقه والذي قام بالرد عليه سريعا ليقول/معتز انت فين انا اديلي ساعه بدور عليك

معتز بصعوبه/ان.. ا ور... اء النا... يت كلب

صديقه/معتز مالك معتز ردد الو

اغمض معتز عينيه ليستسلم للغمامه السوداء

عند صديقه جاء بسرعه وهو خائف عليه بشده ليبحث عنه

وقف بصدمه وهو يجد صديقه غار*ق في دما*ئه

ركض اليه بخوف/معتز مين عمل فيك كده معتز فوق

حمله علي يديه لياخذه الي السياره بسرعه وهو يتحرك ناحيه االمستشفي

مرت بضع دقائق حتي وصل للمستشفي وهو يحمله بين يديه ويصرخ للمرضين لياخذوه لغرفه العملياات

________

وقفت سيارته امام الفيلا لينزل منها والحقد ظاهر في عينيه ليدلف لداخل الفيلا

كانت نور جالسه داخل احضان ادم 

عندما احسو بانه يوجد شخص دلف الي الفيلا للتو

رفعت نور عينيها لتصطدم بشده تمسكت بادم بخوف

وقف ادم بغضب وهو يقول/انت اي اللي جابك هنا

ي عمي قالها بسخريه

العم/امممممم عايز بنتي

نزلت الكلمه كالصاعقه علي نور وكذلك ادم

ادم بفضب وصوت عالي/انت اي معندكش دم مش مراتك دي اللي مقت**وله بدم بارد

العم بضحك/الله يرحمها بقا

ارتعش جسد نور بخوف وهي تشدد من احتضان ادم

ادم/اتفضل اطلع برا

العم/عايز بنتي واظن متقدرش تمنعني

ادم بغضب /بنتك دي تبقي مراتي

ابتعدت عنه نور بسرعه حتي الاب اتصدم من اللي سمعه 

ادم بتملك/نور مراتي وملكي

وقعت نور ارضا اثر الصدمه 

________

عند معتز كان صديقه يقف امام الغرفه ينتظر احد يخرج ويطمئنه

مرت عده ساعات ليخرج الدكتور ليهرول اليه 

الدكتور /متخفش الحمد لله الرصاصه جت بعيده عن القلب 

صديقه /هو عامل اي دلوقتى مفيش خطر عليه

الدكتور/لا مفيش خطر عليه الحمد كام ساعه وهيفوق ولازم ناخد اقواله

اؤما له ليذهب وقف هو يتذكر ما حدث اثناء تواجدهم بالنايت كلب 

_______

كانت تقف امامه وهي ترفع الس*لاح في وجهه وتقول/مش ان اوان انك تكشف عن نفسك ي عز

ضحك هو بسخريه ليقول/اممممم فعلا ان الاوان

وقف امامها ليقول/اختك مرميه جوا عندك اهي خديها ومشفش وشك

اقتربت منه لتضع السلاح مكان قلبه وهي تقول /ليه خليتني اعمل فيه كده واوهمه انها ماتت

اقترب منها ليسحبها بيده لتصطدم بصدره 

حاولت الابتعاد عنه بضيق ليقول/شكلك لسه مفهمتيش

فيروز/ابعد عني يعز

عز/تؤ انتي ملك عز ودي بس كانت حركه علشان امسك عليكي دليل وتبقي ليا برضاكي وانتقم من ادم

صدمه وقعت عليها رفع الهاتف امامه وجهها لتنظر اليه بصدمه

فيروز/خليهم جرم*تين مش فارقه بس عمري ما هبقي ليك

رفعت السلا*ح لتضغط علي الزناد و..... 

يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرتي)
google-playkhamsatmostaqltradent