رواية زواج خارج ارادتي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

 رواية زواج خارج ارادتي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

رواية زواج خارج ارادتي البارت الخامس

رواية زواج خارج ارادتي الجزء الخامس

رواية زواج خارج ارادتي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

رواية زواج خارج ارادتي الحلقة الخامسة

لتبدأ أن تبحث ولكن مهلًا هي وجدت ذالك الملف الذي كان يريده ماذا بتلك السهولة لم تكن تتوقع أنه سهل أن تجلبه هكذا مهلًا مهلًا الغرفه هذه ببصمة يد وأثناء دخولها كانت مفتوحه بالتأكيد احد ما قام بفتحها بدأ الشك يدلف قلبها كادت أن تفتح الورق لتقرأ ما بداخله لتسمع صوتاً ما يؤكد كلامها ...

" تفتكري انا ساذج اوي كده بحسبك اذكي من كده يا حضرة المحاميه "

تاليا بفزع. هو ،هو في ايه ..

رائد. في غباء في الموضوع، في اللي جالك وقال زيي ما قالك كده أن الڤيلا مليانه حراس ومن الطبيعي تبقا فيها كاميرات واكيد شوفت اتفاقكم بس تصدقي عجبتني طلعتي قويه ماشاءالله عليكي كنتي بتتكلمي معاه ولا اكنه ابن خالتك ...

تاليا. انتا اللي سهلت دخولي للاوضه دي صح ..

رائد بسخرية. عليكي نور الأوضه بصمه وحركات اكيد مكنتيش هتعرفي تدخلي غير كده ..

تاليا. الملف ده فيه ايه ...

كادت أن تفتح الملف لتجده يسحبه منها بقوه ...

تاليا. انا من حقي اشوف الملف ده في ايه ..

رائد. انتي مش من حقك اي حاجه في المكان ده انتي فاهمه ...

تاليا. وانا مش هقبل اعيش في المكان ده و وجودي فيه زيي عدمه ومين عارف انتا شغال ايه كمان .. 

رائد. مش بمزاجكك يا حضرة المحاميه ده واقع واتفرض عليكي ..

تاليا بقوه. بأيدي اغيره ... 

رائد. طب تمام اوي ساعه وتكوني جاهزه الاوضه بتاعتك فيها فستان البسيه وانزلي ..

تاليا. هتوديني فين ..

رائد. مش لازم تعرفي ..

تاليا. يبقا مش راحه في حتا مش مجبوره اروح معاك ..

رائد. لا صدقيني مجبوره تروحي معايا كلامي مش بكرره كتير ساعه وتبقي جاهزه انتي فاهمه ...

نظرت له تاليا بغيظ ثم توجهت نحو غرفتها وهي تريد وبشده أن تعلم ماذا يوجد داخل ذالك الملف يبدو أن رائد شخصيه غامضه كثيرًا ولكن يجب عليها أن تعلم ما يخفيه فالقدر ربطها به ويجب أن تعلم ما يخفيه هذا ..

بعد مرور ساعه كانت بالفعل انتهت تاليا من ملابسها كان فستان جميل كثيرًا عليها من اللون الاسود الذي أبرز جمال بشرتها ...

تاليا. خلصت ..

نظرت له تاليا بنبهار ولاول مره تعترف أنه شاهدت رجل جذاب هكذا حسنًا هي قابلت الكثير من الرجال لكن رائد مختلف يرتدي بذله سوداء اللون تناسقت وبشده مع بشرته القمحاويه وشعره البندقي وكذالك عيناه هذه البذله الذي جعلته في غاية الجمال رغم وضعه ...

رائد. عارف اني حلو بس مش تسرحي فيا كده ..

تاليا بضحكه جذابه. مغرور اوي ماشاء الله...

رائد بنبهار من جمال ضحكتها. ايه ده بتضحكي ...

تاليا. اومال بومه ..

رائد. بصراحه اه من ساعة ما شوفتك وانتي كده ..

تاليا بغيظ مضحك. انا بومه يا رائد ..

رائد ببتسامه. انتي اللي قولتي علي نفسك ..

تاليا. تقوم تقولي اه بتوافقني علي رأيي ليه ..

رائد بتفكير. انتي برج الجوزاء ..

تاليا. ايه ده انتا عرفت منين ثم أكملت في سرها " ايه ده مهتم بادق تفاصيلي"

رائد. اصله برج اهبل كده بيبقا مش عارف عايز ايه متقلب المزاج زيك كده ..

تاليا بضحك. الله يكرمك يا شيخ ..

رائد. طب يالا ..

تاليا.ببتسامه وكان من حوارهم هذا جعلها شخصًا اخر .. مش ناوي تقولي رايحين فين ..

رائد. بغموض. هتعرفي متقلقيش ..

تاليا. بتردد. لما نشوف ..

لياخذها رائد بمساعده عاصم ويتوجه بها إلي السياره ..

بعد فتره ...

تاليا بقلق. رائد احنا رايحين فين انا عارفه الطريق ده كويس ..

رائد. بغموض. تفتكري انا رئيس ماڤيا فعلًا..

رايكم في البارت وتوقعتكم ♥️

ياتري الي اين سوف يأخذها رائد وما هي طبيعة عمله ؟!

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج خارج ارادتي)

google-playkhamsatmostaqltradent