روايات

رواية اسيرة القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي البارت الرابع عشر

رواية اسيرة القاسي الجزء الرابع عشر

رواية اسيرة القاسي الحلقة الرابعة عشر

صخر شاف الفيديو وكان هيتجنن مراتو في حضن الد اعدائو في احضانو وفي سريرو بصلو بزهول والغضب سيطر عليه ومسكو من رقبتو بقى يخنقو وقال بزعيق…با حيو،اااااااان…هقتلك وهقتلك..يا زبااااااله…يا و،سخ..ونزل فيه شتا،يم من العيار التقيل
مالك كان بيبصلو بابتسامه مستفزه وقال بخنقه..اهدى علشان نتفاهم لان لو الفديو ده انتشر كرامتك هتبقى في الاراضي وانت وحظك بقى يا فضلت في العموديه يا لا..ومش هتقدر توري وشك لحد ..فاعقل واهدي
صخر بصلو بسخريه وغضب مكبوت وقال….المفروض انا كده هخاف..وهترجاك واقولك بلاش فضايح…بس الي انت متعرفهوش ان دراعي مبيتلويش …وشدو بقوه وقعو على الارض ونزل فيه ضرب بكل قوتو والغضب عاميه بس كان مستغرب من نفسو لانو مكانش بيفكر في الفديو ولا في حنان ..كل الي بيفكر فيه انو قلع النقاب لابرار وحاول يتهجم عليها وقف بغل وقال…بشييييير
دخل الحارس بتاعو وقال امرك يا بيه
صخر قال بغضب..هات الي قولتلك عليه
بشير ناولو علبه صغيره وصخر بصلو بابتسامه ترعب وقال…شوف جبتلك ايه
مالك بلع ريقه برعب وقال…ايه..ايه ده ..انت..انت هتعمل ايه
بس قبل ما يخلصها صخر شدو من شعرو لورا وكبها في عنيه وفضل ماسكو وقال…اششششش….اهدي علشان القطره تدخل في عينك زين
مالك كان بيصرخ بشده لدرجه انو بقى يجري في المكان من الالم ويصرخ بكل صوتو زي المجنون
صخر كان بيبصلو بغضب وقال…ده مش علشان الخا،طيه الي كانت في سريرك دي متهمنيش عاقبها بس لانها كانت على زمتي وخانتني مش غيره عليها…انما القطره الحلوه دي علشان ستك ابرار هانم…مرتي والي تستاهل تبقى مرتي.. علشان حطيت عنيك الو،سخين دول عليها…وعلشان تندم طول عمرك انك شوفت وشها الي صيناه عن كل الناس يا نجس ..عيش الدقايق الباقيه من عمرك اعمي علشان تفضل فاكر انك شوفت حاجه مكانش ينفع تشوفها
قال كده وطلع وسابو بيصرخ بكل صوتو وبيقول….ااااااااااااااااااه….عينييببببببييييي..انا تعمييييييت عينييييييييييييي
بقلمي…زهرة الربيع
مالك كان صوتو عالي جدا والمخزن جمب البيت وكانت ابرار سامعه صوتو ومش عارفه ايه الي بيحصل
صخر دخل الدوار وطلع بغضب على اوضه حنان
حنان اول ما شافتو وقفت برعب وهو بصلها بنظره مرعبه وقرب عليها وقف قدامها بهدوء مهلك
حنان قالت برعب..فيه..فيه ايه يا صخر..ايه الي حصل..وايه الصوت ده و
بس قبل ما تكمل شدها من شعرها ونزل فيها ضرب ورماها على الارض بغضب وفتح الفديو وحطو قدامها
حنان بقت تتنفض وقالت برعب…كدب..كدب ده تركيب…ده عايز يوقع بنا وبقت تصرخ برعب وتقول ..ابوس ايدك ياصخر ابوس رجلك متصدقوش.. ولسه هتجري ناحيه الباب مسكها بقوه من شعرها وبصلها بنظره مرعبه وقال…للاسف ..صدقتو…عارفه ليه..علشان طول عمرك و،سخه..انا اتجوزتك اتسلي معاكي مش اكتر بدال ما اعمل كده في الحرام..عارف انك مش هتمانعي بس انا همانع ودلوقتي جيه وقت الحساب تعالي…. وجرها من شعرها ونزل بيها
حنان كانت بتصرخ وتبكي جامد وابرار طلعت على صوتها وقالت بخوف..فيه ايه بتعمل فيها كده ليه
صخر قال بغضب…خشي جوه يا ابرار ملكيش صالح
ابرار قالت بزعيق..يعني ايه مليش صالح..لا طبعا ليه..سبها …طب عملت ايه لكل ده سبها حرام عليك
بص صخر كان متجاهلها واخد حنان معاه بالعافيه وهيه بتبكي بقوه وبتقول..اعملي حاجه ابوس ايدك ارجوكي ..هيقتلني ..هيقتلنيييييي
ابرار كانت صعبانه عليها جدا بس مش عارفه تعمل ايه وبقت تجري ورا صخر وتتحايل عليه يسبها لحد ما راحت وراه المخزن
صخر رما حنان جمب مالك الي كان قاعد بصدمه ومش مصدق الي حصلو
حنان بصتلو وصرخت جامد لما لقت عيونو وحواليها كلو متشوه قالت برعب..انا مليش دعوه معملتش حاجه ارجوووك
ابرار بصت لمالك وقالت برعب..انت..انت عملتلو ايه
صخر بصلها بابتسامه ورفع لها النقاب وبقى يبص لملامحها بعشق وقال..بصيلو ..بصيلو متخافيش وقال بصوت عالي..شوف يا ابو الرجوله…بص يا حيو،ان..مرتي قدامك وشها مكشوف..ها شايف حاجه..بصلها…ايه مش شايف..معلش..تعيش وتاخد غيرها
ونادي على واحد من رجالو وقال…روح جهز قبر محترم لستك حنان..برضك تفضل مرتي لازم ادفنها بيدي
الحارس مشي بخوف ينفذ الي قال عليه وابرار قالت بخوف..تدفنها ده ايه.. هيه فرخه…سبها ياصخر..وبلاش تهور و
بس قطع كلامها وقال..اششش..انتي لسه طليقتي ..متخلنيش اتهور واسكتك بطريقتي ..علشان حرام
ابرار بعدت عيونها بكسوف من كلامو وقالت..طب هيه عملت ايه..ها عملت ايه لكل ده
صخر مردش وطلع سلاحو وحطلو كاتم الصوت وحنان بقت تبكي جامد وتترجاه بس ولا كأنو سامع..و ضربها طلقه في دماغها وطلقه في قلبها وضرب مالك كمان وقال….في داهيه…شيلوهم
ابرار صرخت برعب وقالت بصراخ..انت قاسي كده ليه…انت..انت وحش .وحش…مستحيل تكون انسان..انا انا بخاف منك ..انا مرعوبه منك ..انا همشي همشي حالا …..رايحه عند بابا ..ولسه هتهرب
صخر شدها عليه وبص في عنيها بحنان شديد كانو انسان تاني غير الي كان كتله من الغضب وقال.. متخافيش…الي هيه عملتو …مستحيل..انتي تعمليه…والايدين دول مستحيل يتجرأو عليكي في يوم
ابرار بقت تبصلو بدموع وجريت بسرعه طلعت على اوضتها
صخر نادي لرجالتو ودفنوهم وطلع على الدوار وكان رافع هناك صخر بصلو بغضب وقال ايه الي جابك هنا مش قولتلك مشوفكش هنا تاني
رافع قال بحرج…صخر خلينا اشوفها..زمانها قلقانه علي..همشي على طول..اطلع معاي لو عايز
صخر ضحك بسخريه وقال…اخر مره قولتلي طلع معاي حد فاكر قولتلك ايه..قولتلك انت اخوي..اطلع… عارف لما بفتكر الكلام ده بحس بايه..بحس اني اغبى واحد في الدنيادي وده بفضلك طبعا…وقرب منو وقال بغضب..امشي من هنا..ومش عايز المحك فاهم
رافع قال بزعيق ودموع…لا..لا مش فاهم..اميره مرتي..عايز اشوفها ..حرام عليك الي بتعملو معاي..انتو السبب انتو الي وصلتونا نكدب عليكم ونخبي..انا انا كام مره اتحايلت عليك.. انا كنت مستعد اعادي الدنيا كلها علشانها..بس انت موافقتش كنت عايزني اعمل ايه …بس انت هتحس ازاي بالي انا حاسه عمرك ما هتحس
صخر كان بيسمعو وقال ببرود..خلصت..برضو مش هتشوفها….اطلع من بيتي حالا..بدال ما اجيب الغفر يرموك بره
رافع قال بدموع…طب…طب ابص عليها من بعيد ..اشوفها بس..لجل خاطر العشره الي بنا
صخر قال بغضب…لا وانت الصراحه طمرت فيك العشره…وزعق جامد وقال…غور من بيتي..اطلع بررررررره
رافع بصلو بدموع وقال…تمام..تمام يا صاحبي..همشي..بس ربك قادر يوريني فيك يوم زي ده ..يوم تحس فيه زي ما انا حاسس… تحس فيه يعني ايه وجع البعاد الي عمرك ما عرفتو يا صخر
رافع مشي وصخر بص لطيفه بغضب وطلع على اوضتو واول ما دخل ابرار وقفت وقالت بغضب…سبني امشي يا صخر..سبني امشي بقى حرام عليك
صخر قرب منها وابتسم وقال…انا رديتيك خلاص
ابرار قالت بغضب…وانا قولتلك مش عايزه نو بمزاجك..تطلقني وتردني هو انا ملياش رأي شفافه قدامك اسمعني كويس…انا مش طيقاك سبني في حالي انت مجرم…مجرم قاتل…الاجرام في دمك والقتل هوايه عندك..انا ..انا حاولت اعذرلك قتل مالك ..تمام هو خطفني وحاول يأذيني… مع انك بهدلتو ومكنش فيه داعي تعذبو كده طالما كنت هتموتو …بس قلت معلش يمكن لانك مضايق منو..لاكن..للاكن ازاي قدرت تقتل مراتك..ازاي..بالسهوله دي تقتل واحده عشت معاها اربع سنين..امال انا هتعمل فيا ايه…مشيني من هنا سبني في حالي
صخر قرب منها وضحك بخفه على الرعب الي في عيونها وقال…خايفه مني
بقلمي..زهرة الربيع
ابرار قالت بدموع…مش عارفه…مش حاسه انك ممكن تأذيني..بس كل الي بشوفو منك بيأكدلي ان ملكش عزيز..ومش هتفرق معاك اي حاجه
صخر شدها علبه وقال ..لا بيفرق معاي..انا عارف ان كل حاجه شوفتبها مني لحد دلوك تخليكي تكرهيني وتخافي مني…بس انا..انا مش حجر يا ابرار..وزعلان على كل حاجه..وبيهمني قوي..وقلبي بيتكسر..مجروح من الي عملو رافع والي جارحني اكتر اني مش قادر اكرهو ….وزعلان لاني كل شويه اقتل وأذي الي حواليا بس اعمل ايه هموت من الغدر ..الاول رافع وبعديه انتي كنت فاكر انك بقيتي توثقي فيا وان اي حاجه معاكي هتحكيهالي ..بس خبيتي عني اهم حاجه المفروض اعرفها…بس انا بعد كل ده زعلت من نفسي على الي عملتو معاكي..وزعلت اكتتر انك خوفتي مني …انا أمانك يا ابرار..متخافيش مني عمري ما هأذيكي
ابرار بعدت بدموع وقالت…طب..طب لما بتزعل ليه بتعمل كل ده..ليه تعمل كده مع صاحب عمرك..ده بيحبها واتجوزها..مكنش بيخونك و
بس قاطعها صخر وقال بدموع…مكانش بيخوني…كيف يعني مكانش بيخوني لما عمل نسخ من مفاتيح بيتي ..مكانش بيخوني لما كان يبات معاها في بيتي من غير علمي..مكانش بيخوني لما بيضحك معاي في وشي وهو بيضحك علي في ضهري …وكمل بدموع وقال..مكانش بيخوني لما عمل فيها كده…دي مش فاهمه حاجه..لحد داوك مش عارفه انها حامل وانها كمان كام شهر وهتبقى مسأوله عن طفل… روحي يا ابرار اسألي اميره قوليلها انا ليه عملت في رافع كده..اسمعي ردها..دي فا كره اني حبستو علشان هيه مكانتش تشرب اللبن..متخيله الي هيه فيه ..والحيوان كان بيحطلها حبوب منع الحمل في اللبن وبرضو مش فاهمه
ابرار اتنهدت بدموع وقالت…ومراتك ..مراتك دخلها ايه عملت ايه يخليك تقتلها …ريحني وقولي
رافع قال بتعب..ده موضوع مقدرش اقولك عليه…بس اكيد مش هعمل كده من غير سبب
ابرار اتنهدت بحزن وقالت..انا مش قادره انسى كل الي حصل با صخر ومش هقدر اكمل معاك…انت لسه مبارح اتهجمت عليا و…هارف يعني ايه واحد يعتدي على مراتو..ازاي ممكن اثق فيك بعد كده
صخر قرب منها وقال بحزن..حقك عليا..في دي معاكي حق..كل الحكايه اني …
صخر قطع كلامو بسرعه لما تلفونو عمل صوت غريب
ابرار قالت باستغراب..ايه الصوت ..ده
صخر اتحولت ملامحو لغضب رهيب وشد سلاحو وقال…البيه الي ليكي ساعه تدافعي عنو مش ناوي يجيبها لبر ومصر يخليني اخلص عليه
صخر لسه هيمشي ابرار مسكت ايده وقالت بخوف فيه ايه تقصد مين في ايه.. ايه الانذار ده
صخر قال بغضب اعمي…الانزار ده يعني باب اوضه اميره اتفتح عملتو بعد الي حصل…ومحدش هيدخلها دلوقتي… يعني البيه رجع تاني عايز يدخلها مع اني منعتو… المره دي هخلص عليه…. اوعي
صخر زق ابرار وطلع على اوضه اميره وفتح الباب ووقف بغضب رهيب وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيرة القاسي)

اترك رد

error: Content is protected !!